Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Styre unna Nordea"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Hawar K for 09.08.2020 10.11

Nordea Bank har totalt 196 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styre unna Nordea"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styra unna denne banken. Søkt om mellomfinansering, og de rådet meg selge boligen først, deretter søke på nytt og kjøpe ny bolig. Da jeg har oppdaget at denne banken er bare tull liksom SPAM mail.

Svar fra Nordea Bank
10.08.2020 21.12
Hei Hawar,
Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å imøtekommer alle som søker finansiering hos oss, men dessverre er ikke det alltid mulig. Nå kan jeg ikke kommentere noe om din søknad konkret her, men jeg håper du vurderer Nordea igjen om/når du skal bytte bank eller søke finansiering i fremtiden. /Lasse
Bytt.no
"Styre unna Nordea" skrev Hawar K om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Hawar K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig nettside og lite behjelpelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettsidene er horribelt strukturert, og enkelte sider er kun tilgjengelig via-via andre sider, noe som gjør at du må pugge veien dit for å kunne finne det igjen. Aksjekjøp har jeg ikke fått til ennå, da Nordea sier det er et rapporteringsproblem med systemet som jeg ikke kan gjøre noe med. Greit nok, da flytter jeg ut pengene mine og kjøper på Nordnet i stedet. Det blir for dyrt å tulle med sånt.

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 07.15
Hei Terje.
Det er veldig kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettsiden vår. Nå jobbes det heldigvis med en større oppdatering av nettbanken, som forhåpentligvis vil bøte på en del av problemene du nevner.
Alle våre kunder skal normalt kunne handle aksjer og verdipapirer, gitt at vi har fått innhentet nødvendig informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 slik at vi kan undersøke det nærmere. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Onkel Skrues bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært lojal bankkunde i åresvis. Stabil inntekt, ingen betalingsanmerkning. Ba om ett lån på under 50 000 grunnet noen uforutsette regninger. Aldri tatt opp lån før. Fikk avslag. Ble ganske paff, ba om begrunnelse for avslag, fikk beskjed om å skulle ha medsøker, eller eie egen bolig. Dette er et lån jeg hadde klart å betale ned i løpet av noen få måneder. Bare generelt svada tilbake, og beskjed om å klage. Hvis du eier villa, tjener over 500 000 året, og ikke vil ha konkrete svar på spørsmålene du stiller, er dette banken for deg. Men da trenger du kanskje ikke forbrukslån.. Jeg vil ha en bank jeg kan stole på, i gode og vonde tider, ikke en som stikker første gang du spør om å få krite en øl. Så jeg tar ølen min hos Bank Norwegian. Det er hyggelig selskap. Bare synd de ikke har dagligbank. Jeg er vel mest skuffet fordi jeg trodde jeg hadde en god bank. Naive dager. Men nå hadde jeg aldri behøvd å spørre de om lån tidligere.. På plussiden var den tidligere mobilappen deres oversiktelig, og lettvinn å bruke. Chaten deres er kjapp, og kundeservicen vanligvis upåklagelig. De pleier å være hyggelige, og hjelpsomme med svar. Men låneavdelingen deres var som en helt annen planet. Umulig å få noe konkret svar. En solid kalddusj der altså..

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 06.47
Hei Eva.
Jeg kan dessverre ikke kommentere lånesaken din her. Om du ønsker å diskutere denne ytterligere må du kontakte oss på telefon 232 06001.
Det er veldig hyggelig å høre at du var fornøyd med kundeservicen vår, og det er desto mer kjedelig å høre at du nå vurderer å bytte bank. Vi prøver alltid å strekke oss langt for å hjelpe våre kunder, men det er likevel regler og rutiner vi må forholde oss til. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse senere. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hjalp min gamle mor med mellomfinansiering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Rotete saksbehandling - prosedyrer for hvem som underskriver, søker er 94 år og ikke særlig mobil, at rådgiver anbefaler rentefritt lån på 500000, samt plutselig krav om legeattest på kognitiv funksjon. Avslag på tvers av opplysninger om kredittvurdering = lav risiko ved boliglån. Innvilget mellomfinansieringslån fra egen bolig til omsorgsbolig på 1358000, men avslag på videre rentefritt lån på 500000 som altså rådgiver anbefalte. Pensjon er på vel 400000/år. Avslaget er begrunnet med ikke likviditet. Ikke likviditet! En fornærmelse. Hun har alltid hatt en del penger, men gitt bort gaver underveis. Har penger på. brukskto og sparekto. Ikke noe ved kontakten med banken i denne låneprosessen har vært positiv. Og hver gang jeg møtte opp i banken, ble jeg tatt imot av en mann med et surt oppsyn som "hva gjør du her?".

Svar fra Nordea Bank
14.07.2020 19.33
Hei Kari H, takk for tilbakemeldingen din. Det er svært beklagelig at dere har hatt denne opplevelsen med oss i Nordea, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Nøyaktig hva som har skjedd i dette tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle dere ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til deres disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Steffen
Forhenværende-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"OK på rente, elendig oppfølging av kundebehandlere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært premiumkunde i alle år, og hadde i starten gode kundebehandlere. Nå skifter kundebehandlerne skifter oftere og oftere, og har kun et forhold til ditt lokalområde og ingen interesse for deg som kunde. Det er ingenting man får ut av premiumtjenestene. Når man trenger noe er kundebehandlerne ustrukturerte, dårlig til å følge opp og lite interessert i å finne løsninger for de behovene du har - aldri hvor god betalingsevne og kreditthistorikk du måtte ha. De eneste gangene du får oppmerksomhet er når man ikke orker mer mas og sier ja til å ta en samtale om pensjonssparing eller forsikringer med en annen "rådgiver". De som svarer på chat er de eneste du faktisk får svar fra - både raske, relevante og hyggelige. Vi bytter bank nå - men burde gjort det for lenge siden.

Svar fra Nordea Bank
02.07.2020 08.37
Hei og takk for din tilbakemelding. Det var svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Skulle du mot formodning gi oss en sjanse til så hører vi gjerne fra deg i Digital Postkasse i nettbanken. /John
Nordea Bank har totalt 196 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR