Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Tommy A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!

Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.

Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!
Skulle kjøpe en bil gjennom en forhandler, noe som burde være den smaleste sak å få gjort i alle banker. Avtalte å legge inn betaling på kvelden for å kunne hente bilen neste dag. I nettbanken får jeg en beskjed om at den må bekreftes ytterligere, for BankID er ikke godt nok ?! Tenker det må være smal sak å fikse, men neida. Ved forsøk på å chatte må jeg snakke med en robot som ikke kan hjelpe med noe. Og når jeg ringer hadde dere visst stengt, trodde Nordea alltid skulle være der for kundene? Men pengene er jo på konto, dette må være en smal sak å bare betale med kortet i morgen tenker jeg, dum som jeg er. Neida, der er visst en grense for hvor mye jeg kan bruke på kortet, nå var dere heldigvis åpent slik jeg kunne få sitte i kø på telefonen i 5-10 minutter for å få vite at dere ikke kunne øke grensen, ikke kunne dere hjelpe meg å betale den heller slik jeg fikk ta med meg bilen, beløpet var for stort.... Bilforhandleren beroliget meg med at dette var noe de hadde opplevd med Nordea før. Heldigvis har jeg sparepenger også i en annen bank. Der ringte jeg min gamle kundebehandler som iløpet av 5 minutter hadde overført beløpet og sendt meg en kvittering slik jeg fikk med bilen. Avtalte samtidig et møte for å flytte bort fond, lån og kundeforhold fra Nordea. STYR UNNA
