Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 148 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank

"Kundebehandling"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Tommy A for 17.12.2020 12:14

Nordea Bank har totalt 207 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 14:08
Hei Tommy. Leit å høre at du nå velger å bytte bank på grunn av avslaget. Jeg kan dessverre ikke undersøke din sak direkte, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til i alle typer søknader om forbruksfinansiering. Du vil også få en forklaring på evt avslag på slike søknader. Skulle avslaget på noen måte være uklart for deg må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan ta en titt på saken. Du treffer oss på telefon 232 06001 eller du kan starte en chat med oss gjennom nettbanken. /Cathrine
Bytt.no
"Kundebehandling" skrev Tommy A om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Tommy A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tar seg godt betalt for hver minste tjeneste"

Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 12:42
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du oppfatter det på denne måten men jeg skal forsøke å forklare. Ved endringer på eksisterende lån genererer dette endringsgebyr. Dette gjelder endringer som for eksempel: Endring av nedbetalingsplan eller søknad om avdragsfrihet. I starten av Corona utbruddet i Norge ble lånerenten senket hos samtlige banker i mars og unntak for endringsgebyr ble innført en periode. Det er dog ikke lenger unntak for dette gebyret så det vil dermed påløpe ved søknad om avdragsfrihet. Dette står også opplyst når du sender inn søknad om avdragsfrihet. Se info på skjema om avdragsfrihet på: www.nordea.no/skjema /Cathrine
Missfornøyd P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra første møte med banken, men dessverre følger dette ikke videre når man har blitt kunde"

Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.

Svar fra Nordea Bank
15.12.2020 16:01
Hei Missfornøyd P. For det første er det ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd så lang behandlingstid fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet eller at saken trenger nøyere gjennomgang, som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Normalt vil det ikke ta 1 mnd å få svar på lånesøknad, så det må jeg virkelig beklage. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Så på generelt grunnlag vi jeg tro at de tingene sammen gjorde at vi dessverre ikke kunne innvilget lånet som ble søkt om. /Mariann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nordea Finans gjør sitt ytterste for å yte dårlig service"

Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Skulle kjøpe en bil gjennom en forhandler, noe som burde være den smaleste sak å få gjort i alle banker. Avtalte å legge inn betaling på kvelden for å kunne hente bilen neste dag. I nettbanken får jeg en beskjed om at den må bekreftes ytterligere, for BankID er ikke godt nok ?! Tenker det må være smal sak å fikse, men neida. Ved forsøk på å chatte må jeg snakke med en robot som ikke kan hjelpe med noe. Og når jeg ringer hadde dere visst stengt, trodde Nordea alltid skulle være der for kundene? Men pengene er jo på konto, dette må være en smal sak å bare betale med kortet i morgen tenker jeg, dum som jeg er. Neida, der er visst en grense for hvor mye jeg kan bruke på kortet, nå var dere heldigvis åpent slik jeg kunne få sitte i kø på telefonen i 5-10 minutter for å få vite at dere ikke kunne øke grensen, ikke kunne dere hjelpe meg å betale den heller slik jeg fikk ta med meg bilen, beløpet var for stort.... Bilforhandleren beroliget meg med at dette var noe de hadde opplevd med Nordea før. Heldigvis har jeg sparepenger også i en annen bank. Der ringte jeg min gamle kundebehandler som iløpet av 5 minutter hadde overført beløpet og sendt meg en kvittering slik jeg fikk med bilen. Avtalte samtidig et møte for å flytte bort fond, lån og kundeforhold fra Nordea. STYR UNNA

Svar fra Nordea Bank
07.12.2020 08:32
Hei Terje. Ytterligere bekreftelse kreves dersom det er høye beløp som skal betales hvor det ikke benyttes KID. Det kan bekreftes med engangskode på SMS om du har BankID fra oss. Dersom man har problemer med den tjenesten må man snakke med en av våre medarbeidere på kundeservice, da vår robot dessverre ikke kan hjelpe med det av sikkerhetsmessige årsaker. Fra og med 30.11 fikk vi nye åpningstider og er ikke tilgjengelige 24/7. Nå er vi tilgjengelige søndag – fredag mellom 08 – 21, lørdager og røde dager 08 – 17. Jeg kan ikke uttale meg om hva som har skjedd i samtale med medarbeider, men normalt vil vi kunne hjelpe med denne type sak via telefon. Vi gjennomfører ikke betalingen for deg, men kan åpne slik at du får bekreftet betalingen. Det er beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse i forbindelse med dette, og jeg kan ikke annet enn å beklage. Det er godt å høre at det løste seg, men vi ønsker selvsagt at det skulle vært løst her hos oss og ikke i annen bank. Jeg ønsker å takke for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding på erfaringen du har hatt! Det er på denne måten vi lærer og kan forbedre oss. /Mariann
Nordea Bank har totalt 207 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR