Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig system, dårlig kundeservice

Omtale av  Ronaldo R

Jeg fikk SMS fra Nordea der de ba meg om å ta kontakt med kundeservice siden de trenger mer informasjon fra meg angående åpning av depositumskonto. Jeg ringte, måtte vente 30 min, før en mannlig kundebehandler svarte. Jeg forklarte til han SMSen jeg fikk, men han finner ikke i systemet hvilke(n) informasjon Nordea trenger fra meg. Han sa at hun som sendte meg SMS har ikke gjort jobben sin ferdig, og har ikke skrevet noe om hvilken informasjon som mangles. Hun er desverre ikke på jobb og han kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg kommenterte at problemmet ikke ligger hos meg, og at problemmet ligger i deres system. Nei, Nei.... han mener at problemmet ligger både hos Nordea og meg. Han mener at Nordea ikke har sviktet, og at det ikke er noe problem med deres system i det hele tatt. I så fall, hvorfor kan han ikke se i dere system grunnen jeg fikk SMSen. Han virket arrogant, mangler faglig kunnskap, og kan ikke gjøre jobben sin. Han bør ta flere kurs og trening i kundeservice. Ikke rart at Nordea kun har 1 stjerne her på bytt.no pga de ansetter disse type kundebehandlere som ikke kan si "beklager" en gang!

Svar fra Nordea Bank
30.11.2020 07:39

Hei, Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss når du har vært i kontakt med kundeservice. Vi jobber daglig for å levere gode kundeopplevelser, og det er ikke hyggelig å lese når dette ikke går som ønsket. Nå vet ikke jeg hva denne saken gjelder, og har heller ikke mulighet til å gå inn på konkrete saker som går på personlige kundeforhold. På generelt grunnlag slik du beskriver informasjonen (mottatt SMS om manglende informasjon når det skal opprettes depositumskonto), så skjer dette som oftest dersom vi mangler oppdatert kundeinformasjon. Uavhengig av informasjon som mangler så er dette noe rådgiver på kundeservice skal klare å se. Jeg ønsker å takke for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding på erfaringen du har hatt! Det er på denne måten vi lærer. /Morten

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Treig og omstendelig kundebehandling

Omtale av  Malin

Responstiden og måten man blir behandlet på som kunde, når man trenger å gjennomføre endringer på lånet eller lignende, er verre enn det den var i DnB. (Som jeg byttet ifra pga. dårlig og treig kundebehandling). Det hjelper ikke at man er definert som prioritert kunde - her kan det ta flere mnd før man får svar/oppfølging.

Svar fra Nordea Bank
26.11.2020 11:38

Hei, Malin. Det er ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd treg behandling fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet, noe som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Det skal på ingen som helst måte ta flere måneder får du får svar, uansett, så det må jeg virkelig beklage. Jeg håper inderlig at du har fått løst din henvendelse nå, så skal vi gjøre vårt i fremtiden for at inntrykket blir rettet opp i. /Silje

Ubrukelig kundeservice

Omtale av  Herman

Ingen kontakt på chat under forsøk på å hjelpe en eldre slektning. Ventetiden er ennå lenger enn den estimerte ventetiden som fra før er ulidelig lang. Og når kunderådgiver først koblet seg til, forsvant han ut av chatten uten å svare på noe som helst. HELT ubrukelig.

Svar fra Nordea Bank
16.11.2020 14:37

Hei Herman! Dette var virkelig ikke hyggelig å lese. Ventetiden du først får oppgitt er, som du selv nevner, bare estimert. Denne kan endre seg underveis etter hvor lang tid samtalene foran deg i køen varer. Det er selvfølgelig svært beklagelig at vi i enkelte perioder har lang ventetid, men vit at vi gjør flere tiltak for å forbedre oss. Jeg kjenner ikke til saken din, men på generell basis kan jeg si at det er svært begrenset hva vi kan hjelpe med, uten å snakke med innehaver selv. Rådgiver skal på ingen måte koble seg ut av samtalen uansett, før samtalen er ferdig. Tekniske feil kan i blant skje, uten at jeg kan si sikkert hva som har skjedd i ditt tilfelle. Håper selvfølgelig at slektningen din har kommet i kontakt med oss nå, eller er villig til å gi oss et nytt forsøk. Vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å hjelpe, uansett hvilken kanal vi blir kontaktet i. /Silje

SERVICEINNSTILT BANK, TAKK NORDEA

Omtale av  M. C

Hei, jeg kan bare si at Nordea har vært med meg siste 9 åra, ingen megatif å nevne, serviceinnstilt personale!! Igjen takk Nordea🤗

Ventetid på kundeservice

Omtale av  Kyrre V

Vurderer å skifte bank, over lengere tid har det vært ventetid på 30 til 60 minutt eller mer enn 15 minutt på chat. Dette er ikke brukbart.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

arrogant kundeservice

Omtale av  Johnny H

Styr unna for enhver pris. Tungrodd system, arrogante, de tror visst de er guds gave til lånekunder. De har enda ikke forstått de er de som bank som skal takke for att nettopp du evt. er kunde. Dårlig rente, med klar forskjellsbehandling. De vil ikke høre på bla. seriøse nettsteder som renteradar.no, en meget bra nettside som gir oversikt over beste lånerente, samt hva andre kunder i samme bank med like vilkår har. Nordea lyver og åler seg unna alt de klarer. Har ikke vært borti liknende , helt sykt. En skam de for lov til å holde på sånn. Jeg bytter bank i dag og sparer ca.9000,- året på dette.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2020 14:41

Hei Johnny. Det er virkelig leit å høre at du har dårlig erfaring med oss. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Uansett utfall skal du selvfølgelig kunne forvente å bli behandlet med en hyggelig tone, og jeg beklager at du har opplevd det annerledes. Vit at din tilbakemelding blir tatt videre, og jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. /Silje

Ikke en bank for folk flest.

Omtale av  Marc

Etter å ha blitt tvangsflyttett til Nordea da de kjøpte Gjensidige, som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år... søkte jeg i forige uke om billån innenfor 65% av kjøpesum (lånebeløp hele 70000). I dag kom ett underlig avslag fra navnløs saksbehandler i Nordea: Hei Vi må be om medsøker på lånet. Dersom du har personnumeret på medsøker kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan vurdere søknaden videre. Kreditt Bilfinansiering Nordea Finans Jeg er pensjonert, har eget hus, nesten 300K i inntekt, har &så ca 5x lånebeløpet på konto hos Nordea, men allikevell ble det avslag eller trolig sier de at jeg kan låne halvparten,. De tilbød ikke en gang forbrukslån som andre gribber tilbyr når de avslår søknader, så det kan jo være ett positivt trekk? Hvis du kan tror jeg at du bør unngå Nordea, virker som du må ha veldig god økonomi for å få finansiering der. I dag trenger jeg egentlig ikke lånet, men det kan være ett varsel på hva som kan skje når jeg en gang virkelig trenger å låne....... Ikke velg Nordea, hvis du er kunde fra før bør du prøve å finne en bedre bank, det skal i alle fall jeg gjøre.

Svar fra Nordea Bank
13.10.2020 21:12

Hei Marc! Dette var absolutt ikke hyggelig å lese. Du skal selvfølgelig få en god begrunnelse på avslaget ditt, men jeg får dessverre ikke undersøkt saken din uten at du kontakter Nordea Finans direkte. Jeg håper at du ved en senere anledning er villig til å gi både oss og Nordea Finans en ny sjanse, og at vi da kan imøtekomme deg på en bedre måte. /Silje

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR