Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!
Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Nr og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Skulle kjøpe en bil gjennom en forhandler, noe som burde være den smaleste sak å få gjort i alle banker. Avtalte å legge inn betaling på kvelden for å kunne hente bilen neste dag. I nettbanken får jeg en beskjed om at den må bekreftes ytterligere, for BankID er ikke godt nok ?! Tenker det må være smal sak å fikse, men neida. Ved forsøk på å chatte må jeg snakke med en robot som ikke kan hjelpe med noe. Og når jeg ringer hadde dere visst stengt, trodde Nordea alltid skulle være der for kundene? Men pengene er jo på konto, dette må være en smal sak å bare betale med kortet i morgen tenker jeg, dum som jeg er. Neida, der er visst en grense for hvor mye jeg kan bruke på kortet, nå var dere heldigvis åpent slik jeg kunne få sitte i kø på telefonen i 5-10 minutter for å få vite at dere ikke kunne øke grensen, ikke kunne dere hjelpe meg å betale den heller slik jeg fikk ta med meg bilen, beløpet var for stort.... Bilforhandleren beroliget meg med at dette var noe de hadde opplevd med Nordea før. Heldigvis har jeg sparepenger også i en annen bank. Der ringte jeg min gamle kundebehandler som iløpet av 5 minutter hadde overført beløpet og sendt meg en kvittering slik jeg fikk med bilen. Avtalte samtidig et møte for å flytte bort fond, lån og kundeforhold fra Nordea. STYR UNNA

Jeg fikk SMS fra Nordea der de ba meg om å ta kontakt med kundeservice siden de trenger mer informasjon fra meg angående åpning av depositumskonto. Jeg ringte, måtte vente 30 min, før en mannlig kundebehandler svarte. Jeg forklarte til han SMSen jeg fikk, men han finner ikke i systemet hvilke(n) informasjon Nordea trenger fra meg. Han sa at hun som sendte meg SMS har ikke gjort jobben sin ferdig, og har ikke skrevet noe om hvilken informasjon som mangles. Hun er desverre ikke på jobb og han kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg kommenterte at problemmet ikke ligger hos meg, og at problemmet ligger i deres system. Nei, Nei.... han mener at problemmet ligger både hos Nordea og meg. Han mener at Nordea ikke har sviktet, og at det ikke er noe problem med deres system i det hele tatt. I så fall, hvorfor kan han ikke se i dere system grunnen jeg fikk SMSen. Han virket arrogant, mangler faglig kunnskap, og kan ikke gjøre jobben sin. Han bør ta flere kurs og trening i kundeservice. Ikke rart at Nordea kun har 1 stjerne her på bytt.no pga de ansetter disse type kundebehandlere som ikke kan si "beklager" en gang!

Responstiden og måten man blir behandlet på som kunde, når man trenger å gjennomføre endringer på lånet eller lignende, er verre enn det den var i DnB. (Som jeg byttet ifra pga. dårlig og treig kundebehandling). Det hjelper ikke at man er definert som prioritert kunde - her kan det ta flere mnd før man får svar/oppfølging.

Ingen kontakt på chat under forsøk på å hjelpe en eldre slektning. Ventetiden er ennå lenger enn den estimerte ventetiden som fra før er ulidelig lang. Og når kunderådgiver først koblet seg til, forsvant han ut av chatten uten å svare på noe som helst. HELT ubrukelig.
