Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 148 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank

"Treig og omstendelig kundebehandling"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Malin for 24.11.2020 12:02

Nordea Bank har totalt 207 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Treig og omstendelig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Responstiden og måten man blir behandlet på som kunde, når man trenger å gjennomføre endringer på lånet eller lignende, er verre enn det den var i DnB. (Som jeg byttet ifra pga. dårlig og treig kundebehandling). Det hjelper ikke at man er definert som prioritert kunde - her kan det ta flere mnd før man får svar/oppfølging.

Svar fra Nordea Bank
26.11.2020 11:38
Hei, Malin. Det er ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd treg behandling fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet, noe som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Det skal på ingen som helst måte ta flere måneder får du får svar, uansett, så det må jeg virkelig beklage. Jeg håper inderlig at du har fått løst din henvendelse nå, så skal vi gjøre vårt i fremtiden for at inntrykket blir rettet opp i. /Silje
Bytt.no
"Treig og omstendelig kundebehandling" skrev Malin om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Malin og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ubrukelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen kontakt på chat under forsøk på å hjelpe en eldre slektning. Ventetiden er ennå lenger enn den estimerte ventetiden som fra før er ulidelig lang. Og når kunderådgiver først koblet seg til, forsvant han ut av chatten uten å svare på noe som helst. HELT ubrukelig.

Svar fra Nordea Bank
16.11.2020 14:37
Hei Herman! Dette var virkelig ikke hyggelig å lese. Ventetiden du først får oppgitt er, som du selv nevner, bare estimert. Denne kan endre seg underveis etter hvor lang tid samtalene foran deg i køen varer. Det er selvfølgelig svært beklagelig at vi i enkelte perioder har lang ventetid, men vit at vi gjør flere tiltak for å forbedre oss. Jeg kjenner ikke til saken din, men på generell basis kan jeg si at det er svært begrenset hva vi kan hjelpe med, uten å snakke med innehaver selv. Rådgiver skal på ingen måte koble seg ut av samtalen uansett, før samtalen er ferdig. Tekniske feil kan i blant skje, uten at jeg kan si sikkert hva som har skjedd i ditt tilfelle. Håper selvfølgelig at slektningen din har kommet i kontakt med oss nå, eller er villig til å gi oss et nytt forsøk. Vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å hjelpe, uansett hvilken kanal vi blir kontaktet i. /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"SERVICEINNSTILT BANK, TAKK NORDEA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei, jeg kan bare si at Nordea har vært med meg siste 9 åra, ingen megatif å nevne, serviceinnstilt personale!! Igjen takk Nordea🤗

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid på kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vurderer å skifte bank, over lengere tid har det vært ventetid på 30 til 60 minutt eller mer enn 15 minutt på chat. Dette er ikke brukbart.

Johnny H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"arrogant kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna for enhver pris. Tungrodd system, arrogante, de tror visst de er guds gave til lånekunder. De har enda ikke forstått de er de som bank som skal takke for att nettopp du evt. er kunde. Dårlig rente, med klar forskjellsbehandling. De vil ikke høre på bla. seriøse nettsteder som renteradar.no, en meget bra nettside som gir oversikt over beste lånerente, samt hva andre kunder i samme bank med like vilkår har. Nordea lyver og åler seg unna alt de klarer. Har ikke vært borti liknende , helt sykt. En skam de for lov til å holde på sånn. Jeg bytter bank i dag og sparer ca.9000,- året på dette.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2020 14:41
Hei Johnny. Det er virkelig leit å høre at du har dårlig erfaring med oss. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Uansett utfall skal du selvfølgelig kunne forvente å bli behandlet med en hyggelig tone, og jeg beklager at du har opplevd det annerledes. Vit at din tilbakemelding blir tatt videre, og jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. /Silje
Nordea Bank har totalt 207 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR