Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd kunde

Omtale av  Olsen

Har lest en del av kritikken under, men har selv aldri hatt de samme problemene. Alltid behjelpelige og trivelige kundebehandlere. Nytt utvidet boliglån ble gitt uten problemer og de endret til og med nettbanken til det bedre etter at jeg som ny kunde (for lenge siden) ønsket ting annerledes. Er ikke ansatt i Nordea nei om noen lurer. Skal dog sjekke min flytende rente og om Nordea er konkurransedyktig fremdeles.

Svar fra Nordea Bank
17.01.2020 10:08

Hei Olsen. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! :). Godt å høre du er fornøyd når du har vært i kontakt med oss. Dersom du skulle ønske en gjennomgang på renten din kan du gjerne kontakte oss enten på telefon eller via chat I nettbanken, så hjelper vi deg selvsagt med å sette opp et telefonmøte. Ønsker deg en riktig god helg :) /Cathrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gir ikke laveste rente

Omtale av  Vegard

God mobilbank må nevnes som positivt! Informasjonen gitt om spareprodukter i møte med banken var også veldig bra. Men så det negative. Flere ganger har jeg opplevd at boliglånsrenta har blitt satt opp og at jeg har måttet ringe og prute for å få redusert den igjen. Jeg forventer bedre og at banken til enhver tid skal gi meg den beste tilgjengelig renta jeg kan tilbys. Da jeg snakket med kundeservice om dette var vedkommende tydelig brydd over at jeg reagerte på dette når det uansett bare var snakk om småpenger. Uryddig! Videre skårer banken utrolig lavt på området som klima, menneskerettigheter og lignende. Jeg ser helst at mine investeringer ikke brukes på å undertrykke mennesker og ødelegge planeten.

Svar fra Nordea Bank
06.01.2020 13:04

Hei Vegard. Tusen takk for konstruktiv og god tilbakemelding til oss. Jeg må jo starte med å takke for at du likte vår mobilbank og var fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende spareprodukter. I tillegg må jeg beklage på det sterkeste om du hadde en dårlig opplevelse etter kontakt med vår kundeservice, det er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen skal oppleve. Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Så når det gjøres generelle rentejusteringer er det ikke på individuell tilpasning. Det var flere rentejusteringer i 2019 som gjorde at flere kunder tok kontakt flere ganger for individuell justering. Når det kommer til klima, menneskerettighet og lignende kan jeg love deg at det er noe vi fokuserer på her i Nordea. Vi jobber hele tiden for å bli bedre, for det er selvsagt alltid områder vi kan bli bedre på. Dessverre er det iblant vanskelig å klare å vise frem alt det positive arbeidet vi faktisk gjør, når mangelen på en felles standard for arbeid med bærekraft skaper urettferdige utgangsposisjoner for en del av aktørene. Du kan lese mer om vår ansvarlige investeringer på følgende link https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/fond/ansvarlige-investeringer.html

Aldri under 100 minutter telefonkø

Omtale av  Liv O

Dag etter dag, helt forskjellige tidspunkter. 119 minutter kø, 121 minutter kø, får ikke bruke kundeservice chat fordi bankID ikke virker med nytt SIM og jeg ikke finner brikken etter flytting. Jeg kommer tydeligvis aldri til å få tak i en ny brikke for å aktivere denne dritten før jeg sitter og venter i to j#%la timer i telefonen, natt, dag eller kveld. Jeg blir gal.

Svar fra Nordea Bank
18.12.2019 13:58

Hei Liv. Det er svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i disse dager og det dannes derfor kø til vår Kundeservice. Vår kundeservice er åpen 24 timer i døgnet, sju dager i uken og du må gjerne forsøke igjen på mer ukurante tidspunkt (tidlig på morgenen eller sent på kvelden). Dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å framstå og jeg må bare beklage for de ulempene dette medfører for deg. Når du kommer gjennom så håper jeg du får den hjelpen du trenger. /John

Dårlig service

Omtale av  Tina

Ble frastjålet vesken min med min og en venninnes bankkort en lørdag. Begge ringte bankene sine for å sperre å bestille nytt kort. Hun fikk sitt kort på onsdagen. Jeg fikk mitt mandagen UKEN ETTER. Å når du ringer sier de at det er helt normalt at det tar over en uke. Bi#%h please, kan de ikke ta vare på kundene sine, er det ikke noe poeng å bruke de. Finn dere en bedre bank med bedre kundeservice. Takk for meg

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 13:57

Hei Tina. Normalt vil leveringstiden på et nytt kort være 3-5 virkedager. Dette er også avhengig av postgangen. Nå rundt juletider har ofte posten litt ekstra pågang og det er dessverre ikke ukjent at det 1-2 virkedager ekstra. Beklager alle ulempene dette har medført, og jeg håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp inntrykket du har fått av oss. /Fredrik

Dyre gebyr og forferdelig kundeservice

Omtale av  Svein

Har noen prøvet å ringe Nordea kundeservice? Etter å ha hørt på en robot snakke til deg om altfor mange ting som ikke angår deg. Når du endelig havner i køen og får beskjed om at ventetiden er 80 minutter eller mer. Du velger da alternativet at de skal ringe deg når de er klare. Ingen ringer deg. Det samme skjer med chat. Ingen kontakt. Svært få steder igjen å møte en person, bankfilial. Det man spør seg selv: Trenger jeg virkelig en slik bank.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 08:57

Hei Svein. Hvis du ikke har blitt oppringt som avtalt må jeg bare beklage det. Som du sier har vi hatt veldig stor pågang på linjene våre i det siste som igjen har medført unormalt lang ventetid. Den store pågangen har dessverre også gjort at både tilbakering-funksjonen og chat-tjenesten vår har vært ustabil til tider. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenestene våre og vi setter pris på tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss, og håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. /Fredrik

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig komma i kontakt på telefon

Omtale av  Elisabeth O

Fader@$#! Trykkt feil på kodebrikken og den blitt sperret. Ringer Nordea, det er 2 timer kø. De lover ringa opp men ringer ikke😡 jeg må ha løst problemet for å betale reininger. De begynner sende meg i en labyrint om aktivere koder og legitimere seg. Skjønner ingenting. Jeg har ikke behov for dette. Har kodebrikke. Ikke fått beskjed om endringer i systemet. Dags att bytte bank nå. Skikkelig lei. Gidder ikke høre på urskyllninger om hvor mye arbete nordea har. Veldig dålig respekt før kundene sine. Som vanlig

Svar fra Nordea Bank
10.12.2019 17:48

Hei Elisabeth! Om vi har lovet å ringe opp men du ikke har blitt oppringt igjen så må jeg bare beklage det. Vi har en tilbakering-funksjon, men denne har dessverre tidvis vært ustabil. Om du ikke har kommet i kontakt med oss nå så ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 så skal vi få hjulpet deg med det du trenger. /Andreas

Sjokkerende dårlig

Omtale av  Tom E. Ø

Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:06

Hei Tom. Jeg må bare beklage på det sterkeste at det har tatt så lang tid. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være. Normalt så vil det ikke ta så lang tid etter at vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke gå inn og sjekke saken, men om det ikke skulle være løst så håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /John

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR