Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank

"Dårlig service"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Tina for 13.12.2019 17:34

Nordea Bank har totalt 213 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble frastjålet vesken min med min og en venninnes bankkort en lørdag. Begge ringte bankene sine for å sperre å bestille nytt kort. Hun fikk sitt kort på onsdagen. Jeg fikk mitt mandagen UKEN ETTER. Å når du ringer sier de at det er helt normalt at det tar over en uke. Bi#%h please, kan de ikke ta vare på kundene sine, er det ikke noe poeng å bruke de. Finn dere en bedre bank med bedre kundeservice. Takk for meg

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 13:57
Hei Tina. Normalt vil leveringstiden på et nytt kort være 3-5 virkedager. Dette er også avhengig av postgangen. Nå rundt juletider har ofte posten litt ekstra pågang og det er dessverre ikke ukjent at det 1-2 virkedager ekstra. Beklager alle ulempene dette har medført, og jeg håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp inntrykket du har fått av oss. /Fredrik
Bytt.no
"Dårlig service" skrev Tina om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Tina og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyre gebyr og forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har noen prøvet å ringe Nordea kundeservice? Etter å ha hørt på en robot snakke til deg om altfor mange ting som ikke angår deg. Når du endelig havner i køen og får beskjed om at ventetiden er 80 minutter eller mer. Du velger da alternativet at de skal ringe deg når de er klare. Ingen ringer deg. Det samme skjer med chat. Ingen kontakt. Svært få steder igjen å møte en person, bankfilial. Det man spør seg selv: Trenger jeg virkelig en slik bank.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2019 08:57
Hei Svein. Hvis du ikke har blitt oppringt som avtalt må jeg bare beklage det. Som du sier har vi hatt veldig stor pågang på linjene våre i det siste som igjen har medført unormalt lang ventetid. Den store pågangen har dessverre også gjort at både tilbakering-funksjonen og chat-tjenesten vår har vært ustabil til tider. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenestene våre og vi setter pris på tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en sånn opplevelse av oss, og håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. /Fredrik
Elisabeth O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulig komma i kontakt på telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fader@$#! Trykkt feil på kodebrikken og den blitt sperret. Ringer Nordea, det er 2 timer kø. De lover ringa opp men ringer ikke😡 jeg må ha løst problemet for å betale reininger. De begynner sende meg i en labyrint om aktivere koder og legitimere seg. Skjønner ingenting. Jeg har ikke behov for dette. Har kodebrikke. Ikke fått beskjed om endringer i systemet. Dags att bytte bank nå. Skikkelig lei. Gidder ikke høre på urskyllninger om hvor mye arbete nordea har. Veldig dålig respekt før kundene sine. Som vanlig

Svar fra Nordea Bank
10.12.2019 17:48
Hei Elisabeth! Om vi har lovet å ringe opp men du ikke har blitt oppringt igjen så må jeg bare beklage det. Vi har en tilbakering-funksjon, men denne har dessverre tidvis vært ustabil. Om du ikke har kommet i kontakt med oss nå så ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 så skal vi få hjulpet deg med det du trenger. /Andreas
Tom E. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkerende dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:06
Hei Tom. Jeg må bare beklage på det sterkeste at det har tatt så lang tid. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være. Normalt så vil det ikke ta så lang tid etter at vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke gå inn og sjekke saken, men om det ikke skulle være løst så håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /John
Eva K. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"En ikke-eksisterende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå prøvd - på 3. døgnet - å få kontakt for å låse opp mitt sikkerhetskort/ID. Må faktisk ha fungerende sikkerhetskort for å få sendt en melding til banken. Alternativet er en dum robot som sier at den ikke forstår, men ring banken for å få svar. Nordea må ikke behandle kundene på denne måten. Kan jeg få svar via FB.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2019 12:03
Hei Eva! For å kunne låse opp en sperret BankID så må vi snakke med deg enten telefon (+47) 232 06001, om du har Mobilbank Appen vår og har aktivert TouchID/Fingeravtrykk på den så kan du også starte en chat med oss fra denne. Via Nova (vår chat robot) og Facebook kan vi ikke gå inn på kundeforhold, bare svare på generelle spørsmål. /Andreas
Nordea Bank har totalt 213 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR