Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Fullstendig umulig å komme i kontakt med Nordea om bankid slutter å virke! Chatten vil ikke sette deg i kontakt med et menneske uten at du logger på med bankid. Telefonen svares ikke. Verken når du ber om å bli oppringt, eller når du blir værende i kø. Når du klarer å ha dårligere kundeservice enn DNB, så er du på den absolutte toppen av dårlig kundeservice!
Hei Nic. Takk for at du deler din opplevelse. Vi beklager virkelig at du opplevde det som umulig å få hjelp da BankID sluttet å fungere. Det skal ikke være slik at man står uten mulighet til å nå oss når man trenger det som mest. Vi forstår frustrasjonen over at chatten krever BankID for å komme i kontakt med kundebehandler – og at telefonkøen oppleves som utilgjengelig, både ved venting og når man ber om oppringing uten å få svar. Dette er innspill vi tar med oss direkte til teamene som jobber med kundeservice og digitale løsninger. Takk igjen for at du sier ifra – slike tilbakemeldinger er viktige for at vi skal kunne bli bedre. /Yousof
Etter å ha vært kunde i over 30 år fikk vi avslag på kortsiktig lån for og kjøpe tomt for å bygge nytt hus selv om vi hadde to eneboliger derav en var gjeldsfri som sikkerhet .og godt med kapital på konto dette syntes jeg var utrolig dårlig .føler det som takk for din lojalitet til vår bank over så mange år . Jeg fikk beskjed om at Nordea ikke låner ut lån på kortsiktighet noe jeg syntes er rart og ekstremt dårlig noen ganger er det jo det folk trenger for og få realisert drømmen jeg fikk lånet i 2 banker jeg aldri har verken brukt eller har vært kunde dette sier vel litt om lojaliteten fra Nordea til sine kunder .er dette vanlig og behandle lojale kunder på denne måten anbefaler jeg alle og styre unna denne banken .det kommer ihvertfall jeg til og gjøre på tide og bytte bank😡🤮
Hei! Takk for at du deler opplevelsen din. Vi forstår godt at avslaget på lånesøknaden din var både overraskende og skuffende, spesielt etter så mange år som kunde hos oss. Det er selvsagt ikke slik vi ønsker at lojale kunder skal føle det. Hver lånesøknad vurderes individuelt etter gjeldende retningslinjer og krav, inkludert lånets formål og løpetid. Vi beklager dersom dette ikke ble godt nok forklart i prosessen. Din tilbakemelding er viktig for oss, og vi tar den med oss i arbeidet med å forbedre både kundeopplevelsen og kommunikasjonen vår. Vi ønsker deg alt det beste videre, og takker for tiden du har vært kunde hos oss. /Yousof
Problemer med å betale regninger , da bank id tuller seg , venter ennå på svar fra bank tatt 1,5 timer nå
Hei Kurt. Takk for din tilbakemelding. Vi beklager på det sterkeste at du har opplevd problemer med BankID og lang ventetid hos oss. For tiden har vi veldig stor pågang og det tar dermed lenger tid å komme frem til oss, men dette er selvfølgelig ikke den opplevelsen vi ønsker å gi. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både tilgjengeligheten og responstiden vår, og setter stor pris på at du sier ifra. /Yousof
dårlige rente-tilbud . Lite og ingen informasjon om hva som skjer i bankvesenet nu i disse toll-mur tidene ,
Hei, Jan. Takk for din tilbakemelding. Vi forstår at det er skuffende når rentetilbudet er under forventning, og at dette kan være en avgjørende faktor. Konkurransedyktige betingelser er noe vi ønsker å tilby, men det er flere individuelle faktorer som gjør at det dessverre ikke alltid er mulig. At du har inntrykket at det oppgis lite informasjon er selvsagt beklagelig og vi setter pris på alle innspill vi får. / Mathea
Jeg solgte en bil hvor kjøper hadde trygt oppgjør, Bekreftelse kom samme dag som salget fant sted, MEN tok faktisk en hel uke og flere samtaler til nordea før faktisk pengene ble overført til meg. siste samtale som var samme dagen jeg fikk pengene utbetalt så fortalte kundebehandler meg at det var merkelig at dette ennå ikke var utbetalt samt at den fortsatt ikke var noen som hadde tatt fast i saken. Tyder jo på at det enkelte kundebehandlere har en helt fantastisk dårlig korttidshukommelse :lol Husker dessverre ikke navnet på damen jeg snakket med sist, men ho var faktisk den eneste som fikk noe gjort så all kudos til den dama..
Hei Ronny. Takk for din omtale. Vi beklager sterkt at utbetalingen tok lenger tid enn forventet, og at du opplevde mangelfull oppfølging underveis. Et trygt oppgjør skal være nettopp det – trygt og effektivt – og vi forstår godt at dette skapte frustrasjon. Det er samtidig fint å høre at du til slutt fikk hjelp av en medarbeider som tok tak i saken og sørget for utbetaling. Vi setter stor pris på at du løfter frem dette, og vi skal sørge for at ros blir videreformidlet internt. Vi tar med oss tilbakemeldingen din i vårt forbedringsarbeid. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive. /Yousof
Er Premium kunde som Nordea reklamerer med "tilbyr en svært konkurransedyktig boliglånsrente". Vås! Etter å ha fått tilbudt 5.14% rente fra Landkreditt kunne Nordea kun tilby 5.19%. Og dette er etter rådgiver har "snakket med sjefen". Ikke heller var det mulig å få et finansieringsbevis gjennom nettsiden.Dette måtte gjøres manuelt med minst 2 ukers behandlingstid. Ser flere tilbakemeldinger her at folk er misfornøyde med Nordea. Noe sier meg at det kommer til å bli langt flere, selv kunder med Premium-konsept gjennom Econa.
Hei Andreas. Takk for din tilbakemelding. Vi forstår godt at det er skuffende når forventningene til Premium-konseptet – særlig gjennom Econa – ikke blir møtt, og at forskjellen i renteopptilbudet ble avgjørende for deg. Vi forsøker alltid å være konkurransedyktige, men rentetilbud påvirkes av flere individuelle faktorer. At du måtte vente såpass lenge på finansieringsbevis, er heller ikke slik det skal være. Vi er i gang med å forbedre denne prosessen, og innspill som ditt hjelper oss å prioritere riktig. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi oss innsikt i hva som ikke fungerte, og håper vi får muligheten til å gi deg en bedre opplevelse fremover. /Yousof
Lånesøknad ble innvilget, men det tar evigheter å få utbetalt lånet. Digital signering av lånepapirer ikke mulig. Måtte inn på et kontor og signere. Ingen hjelp derfra foruten at de sendte papirene videre i posten. Siste beskjed var at de var sendt til Ålesund…. Flaut når man har kjøpt noe og ikke kan betale for seg i tide. Ingen personlig kundekonsulent og kundeservice kan ikke svare på noe. Sier de skal ringe opp, men gjør det ikke. Byttet bank så fort lånet forhåpentligvis blir utbetalt.
Hei Mona. Takk for at du deler din opplevelse med oss. Vi beklager at prosessen rundt låneutbetalingen din ikke gikk som forventet, og at du opplevde manglende oppfølging. Dette er ikke den kundeopplevelsen vi ønsker å levere. Når det gjelder signeringen, tilbyr vi normalt mulighet for digital signering, og vi hjelper gjerne med å få tilsendt avtalen digitalt der det er mulig. Jeg får dessverre ikke kommentert på hvorfor det i ditt tilfelle ble krevd fysisk signatur, men vi tar gjerne en nærmere gjennomgang hvis du ønsker det. Vi forstår hvor frustrerende dette må ha vært, spesielt når kjøpet allerede var gjennomført, og vi tar tilbakemeldingen din på største alvor. Vi håper å få mulighet til å rette opp inntrykket og gi deg en bedre opplevelse fremover. /Yousof