Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Strålende fornøyd

Omtale av  Øyvind H

Har nå vært kunde i Nordea i drøyt 4 år. Benytter banken som min primærbank (lønnskonto, nettbank og lån). Veldig fornøyd med min rådgiver og øvrige personer jeg har vært i kontakt med hos Nordea. Opplever at jeg får rask og god service de gangene jeg kontakter banken.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:29

Hei Øyvind, Vi setter veldig pris på tilbakemeldingen din. Det er kjekt å høre at du er fornøyd med oss som bank. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg. 😊 /Kaja

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Jeg fikk den best tenkelige servicen

Omtale av  Evot

Jeg har byttet bolig og trengte først et finansieringsbevis og deretter et lån inntil min tidligere bolig var solgt. Finansieringsbeviset ble ordnet på to dager fordi økonomien min var ukomplisert. Lån og innfrielse av lån gikk veldig greit. Hele veien møtte jeg hyggelige og serviceinnstilte ansatte. Nedenfor gir jeg litt trekk fordi banken ikke har rutine på å kontakte låntaker etter boligsalget da det var ordnet boligkreditt. Jeg trengte ikke videre lån og fikk ingen oppgave uten selv å ta kontakt og si at jeg ønsket å innfri lånet. Jeg har hatt lønnskonto der over 50 år. Etter hvert forsto jeg at det var greit å bruke annen bank til sparepengene. Det er ikke relevant å anbefale Nordea fordi det ikke er et tema - altså ikke pga dårlige erfaringer. Bakgrunnen for min omtale er at jeg tilfeldig kom over et tilbud om å gjøre det og jeg hadde helt nye erfaringer å dele.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:43

Hei Evot, Det var veldig hyggelig å lese tilbakemeldingen din. Vi er veldig stolt over rådgiverne våres, og setter veldig pris på at du har hatt en hyggelig opplevelse. Jeg vil bringe tilbakemeldingen din videre, både den positive omtalen og tilbakemelding på rutine etter salg av bolig. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg!😊 /Kaja

Nordea Direct - Nordea ?

Omtale av  Geir

Hva er dette, søkte lån hos Nordea Direct, har lån og konto der. Fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea bank…. Bare rot…..

Svar fra Nordea Bank
15.11.2022 13:10

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Nordea Direct og Nordea Bank ble fusjonert 01.11.22, så akkurat nå er vi i en overgangsperiode, og jeg forstår godt at det kan være litt forvirrende i denne perioden. Produkter du allerede har (konto, lån, nettbank etc.) bruker du som normalt der du har disse produktene i dag, men i løpet av 2023 vil alle kunder fra Nordea Direct overføres til Nordea Bank. Mer informasjon om dette vil selvfølgelig komme når det nærmer seg, men vi skal gjøre det så smidig som mulig for deg som kunde. Det er derimot ikke mulig å søke om nye lån direkte hos Nordea Direct nå, da nye produkter blir håndtert av Nordea Bank. Det er også grunnen til at du fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea Bank i ditt tilfelle. Jeg håper du kan være litt tålmodig akkurat i denne overgangsperioden, så har vi stor tro på at dette blir bedre for alle våre kunder på sikt, da vi selvfølgelig henter ut det beste fra begge parter😊 /Silje

Skuffer stort etter sammenslåing med Nordea Direct

Omtale av  Tim

Alt skulle bli mye bedre for kundene.. Det ble helt motsatt, meget skuffende og lite hjelpsomme kundeservice. Bruker aldri Nordea igjen.

Svar fra Nordea Bank
14.11.2022 17:17

Hei Tim! Dette var ikke hyggelig lesning. Beklager at du har hatt en slik opplevelse her hos oss. Du er alltid velkommen tilbake ved en senere anledning om du skulle ønske det. /Ole

Utdatert og dårlig

Omtale av  Vibeke

Jeg kan ikke forstå at Nordea er så store som de er. Nettbanken ser ut som den ble designet på 90-tallet. Man må bekrefte ting 10 ganger før noe blir gjort. Uoversiktlig og rotete system. Appen er bittelittegranne bedre men ekstremt mye dårligere enn andre banker. Det er ikke støtte for betaling i butikk med Vipps, og det er vel omtrent bare Nordea som ikke støtter det. Man kan heller ikke ta ut kontanter i butikken med Nordea for det støtter ikke banken sier kortterminalene. De øker også renten på boliglånet før til og med DNB gjør det, så det er ganske imponerende.

Svar fra Nordea Bank
07.11.2022 12:35

Hei, Jeg hører du ikke er fornøyd med løsningene og tjenestene vi tilbyr, og det er leit å høre. Jeg er enig i at den gamle nettbanken kan se litt gammel ut, men for ikke lenge siden utviklet vi en helt ny Nettbank som er tilgjengelig på Nordea.no. Den har blitt oppdatert med et mer moderne design og nye funksjoner. I den nye Nettbanken er det enda enklere for deg å holde oversikt over din økonomi. Den er fremdeles under utvikling og det kommer stadig nye muligheter og funksjoner. Om du har noen tips til forbedringer i den nye Nettbanken må du gjerne legge inn en tilbakemelding når du er innlogget. Når det gjelder betaling i butikk med Vipps har vi et eget produkt som heter Apple Pay eller Google Pay. Det kan benyttes i alle kontaktløse terminaler verden over i motsetning til Vipps som bare kan brukes i Norge. For å aktivere tjenesten kan du logge inn i Mobilbanken og trykke på kortet ditt og videre på «Legg til i Apple wallet» eller «Legg til i G-pay» - alt ettersom hvilken telefon du har. Følg instruksjonene og godkjenn vilkårene med BankID og kortet ditt vil være klart til bruk for betaling via Mobilen. Vi har foreløpig ikke valgt å knytte oss til tjenesten «kontantuttak i butikk», men vurderer dette fortløpende basert på innspill fra våre kunder. Kontantuttak kan derfor per i dag gjøres i minibank eller ved et varekjøp hvor du kjøper en vare og tar ut kontanter i tillegg. Vi vurderer flere faktorer når vi setter priser på produktene våre. Norges Bank har besluttet å øke styringsrenten på grunn av rekordhøy prisvekst, lav arbeidsledighet og høy aktivitet i norsk økonomi. Styringsrente vil igjen påvirke pengemarkedsrenten, bankenes innlånskostnader og konkurransesituasjonen, noe som påvirker våre kostnader. Derfor blir renten satt opp. Mange er nå forberedt på en tøffere høst økonomisk, med høye strøm- og matpriser og en økning i renteutgiftene. Vi har jobbet og fortsetter å jobbe tett med kunder som er i vanskelige situasjoner. Dersom det gjelder deg, vil vi gjerne finne en løsning sammen med deg. Du er velkommen til å ta kontakt med oss. /Nordea

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Meget bra bank

Omtale av  Morten H

Jeg har nettopp åpnet fastrentekonto og er utrolig fornøyd med Nordea. Lett å få hjelper både på Messenger og i den interne chatten. Meget ryddig app og nettbank.

Svar fra Nordea Bank
27.10.2022 10:19

Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Morten. Utrolig hyggelig å lese at du er fornøyd med oss som bank, og har fått god hjelp i ulike kanaler. Jeg håper vi kan fortsette å levere gode opplevelser til deg i lang tid fremover😊 /Silje

Kraftig frustrerende bank!

Omtale av  Ole M. A

Jeg har billån jeg ønsker å innfri hos Nordea Finans men som mange andre skriver er det UMULIG og finne noen som helst informasjon rundt dette. Jeg sender eposter som forblir ubesvart, selv etter nå 6 måneder. De skriver at det jobbes med en portal for dette, men nå er det gått 2 år at det er sett snurten etter dette. Hvordan i alle dager skal en kunne finne informasjon uten å måtte bruke arbeidsdagen på dette? Hva som er bra..? Renten på elbillånet har vært gunstig. Konklusjonen min er at dette er en bank med STORT forbedringspotensial. Dette gjelder da kundeservice og kundevennlighet (les. gjør nettsiden brukbar for samtlige kunder, ikke bare bank kunder)

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR