Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Santander
3.6
391 verifiserte omtaler

Santander omtaler og erfaringer

Ingen trend

Santander har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
391 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#2
Utmerket
Santander er rangert
#2 av 29 kredittbanker
65%
Bra
65% anbefaler Santander
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 391 omtaler om Santander

FILTRER OMTALER
212
43
13
11
112
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Bjørn R. S

Kundeservice er rett og slet lystløgner de har gjort det sånn at vi sitter med svarte per idag og det begrunn av at de har ikke styr på hva pengene går til når kunder betaler inn, og de overholder ikke avtaler som blir avtalt og sender heller ikke bekreftigelse selv om kunde ber om en bekreftigelse og maser om det i ettertid. De notere heller ikke avtaler ned, jeg kalder santander for svindler efter min mening da jeg også viser dok på betalt regninger, men de mener det noget andet selv om det er til billån. Anbefaler ikke Santander på det sterkeste

Leasing bil

Omtale av  Kalle

Helt forferdelig at jeg skal betale 118,- hver måned termingebyr på leasing avtale !!! Dette nevnte ikke bilfirma noe om. Som en stille protest betaler jeg kun papirfaktura. Santander for i alle fall noe å gjøre for termingebyret sitt👎👎

Når man handler og skal betale via Santander

Omtale av  Sara R

Når man handler og skal betale via Santander så får du infoen i nettleseren etter endt kjøp. Hvis du klikker ut uten å kopiere ned informasjon(kontonummer og kid?), som jeg gjorde (fordi jeg trodde jeg kom til å bli sendt dette på mail), er det ikke mulig å få finne det igjen. Så får du ikke tilsendt faktura på mail. Du oppretter handlekonto for å se om de ligger der. Nope, intet der. Du venter på å få noe i posten. Ingen ting kommer i postkassa. Så får du en SMS tilsendt at du har en manglende betaling. Du ringer opp nummeret og kan få tilsendt regning på sms med en kontrakt ID, men ikke noe kid nummer. Du kan ikke få tilsendt regningen på mail eller i posten siden de i telefonen er eksterne og ikke har mulighet til dette. Så nå som du prøver å lete opp kontrakten med det ID nummeret via Santander sine nettsider. Det. Går. Ikke. Det er F***ings umulig å gjøre det! Hvordan i H*****E ER JEG MENT Å DOBBELTSJEKKE AT DETTE FAKTISK ER SANTANDER JEG SENDER PENGA TIL OG IKKE EN SCAM??! F*** SANTANDER! NEVER AGAIN!

Ugler i Mosen?

Omtale av  Daniel

Jeg kjøpte sånn betalingsutsettelse når jeg var på Elkjøp. Det kunne gjøres via Santander så jeg tenkte ikke så mye mer over det, har aldri hørt noe om dem. Hvor galt kunne det gå? En stund senere fikk jeg kredittkort i posten, noe jeg ikke hadde bestilt. men dette var ikke aktivert før man sendte SMS for aktivering. Som jeg etterhvert gjorde for å bruke det litt. Problemet oppsto da det ikke gikk å logge inn på nettbank. du logger inn, men siden er tom. Du finner ingen informasjon om transaksjoner eller betalinger. Bare ditt navn og adresse. De har flere login-sider som gjør det enda mer kronglette, men selv om du finner siden får lån eller kredittkort så er det samme problem. 0 informasjon. Bare en blank side. Og dette har vert tilfelle siden september 2018, det er nå sent i januar 2019 og du kan fremdeles ikke finne noe informasjon. Denne uken fikk jeg endelig regning for varen jeg utsatte betalingen på, men den skal betales uten KID nummer og på samme konto der kreditkort tilbakebetalinger skjer, hvordan kan jeg vite at disse går til varen og ikke til noe annet? Hvis ikke den betales innen en stund går den over til renter istendenfor. Men siden deres side ikke fungere har jeg ingen måte å se om disse pengene går til betalingen av varen eller kredittkort. Med de andre omtalene her vet jeg ikke hvor positiv jeg skal være. Har hatt DNB og DNB kredittkort i 10 år, aldri har noe problem, santander har jeg hatt i 5-6 måndeder og har bare lyst til å stenge kontoen når min betaling er ferdig.

Purring på betalte regninger som di sier er ikke betalt

Omtale av  Arvils

Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ringer hele tiden

Omtale av  Caroline

Tok opp et lån på 23.000kr for å kjøpe en MacBook, med utsettelse på 4 måneder. Alt var greit da jeg kjøpte mac'en, men de har forsøkt å ringe meg minst 5 ganger daglig fra forskjellige telefonnumre etter kun en måned etter jeg kjøpte den. Snakket med kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at det var taushetsplikt (tok opp lån på mitt mors navn) og at mamma måtte ringe selv, men mamma kan ikke norsk. Fikk også beskjed om at de skulle fjerne meg fra listen, slik at jeg ikke skulle bli ringt opp. Jeg har verken fått vite hvorfor de ringer og de ringer fremdeles hver dag. Veldig dårlig!

Ubrukelig kundeservice

Omtale av  Helge

Har hatt 2 billån hos Santander, har betalt ut begge 2 lenge før tiden, renta er helt grei, men folka på kundeservice har veldig svake kunnskaper og når jeg som kunde føler at jeg vet mer om lån enn de som svarer på kundeservice, så er det noe som er galt. Ringer du til kundeservice og spør om en ting, kan du få opp til 4 forskjellige svar om samme tingen, det har jeg opplevdt og er litt rystet over det svake kunnskapsnivået som er der, vil anbefale alle som har god tid og lurer på om de skal låne penger der og ta noen telefoner og spørre om samme ting, du vil garantert få forskjellige svar

Kundevennlige

Omtale av  Gitte

Har brukt santander gjennom flere år og har bare gode erfaringer.

Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året.

Omtale av  Steinar S

Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året. De er heller ikke villige til å diskutere renten da folkene på "kundeservice" bare er et mellomledd til ledelsen som tar avgjørelsene. 20 min ventetid på telefon.

Ren svindel

Omtale av  Tore

Lånebeløpet ØKER fra måned til måned selv om jeg betaler MER enn hva fakturaen er på. Jeg skal betale ned hele lånet i sin helhet ved neste forfall. For dette er lureri på høyt nivå.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Santander betaler til feil konto

Omtale av  Christian

Santander presterte å betale overskytende beløp, etter at lån var dekket, tilbake til kjøper av bilen. Da måtte kjøperen overføre til meg som selger i etterkant. Helt utrolig. Selv om bilen har byttet eier har de ikke slettet mitt lån enda. I tillegg er beløpet de har trukket for å dekke lånet høyere enn restlånet mitt. De har gjort for mange feil til at jeg tør å kjøpe noe med lån hos Santander igjen. Kundeservicen er dessverre ikke god nok til at jeg er trygg på at dette ordner seg. Jeg venter på telefon fra dem om at dette ordner seg etter å ha snakket med rundt 10 forskjellige personer hos dem. Man settes hele tiden over til en ny saksbehandler, og ingen av dem har et godt svar. Ikke bra.

Uryddig fakturapraksis

Omtale av  Sig

Har byggkonto, men skal slutte å bruke den. De sender epost om faktura på f.eks. 3456 kr, men belaster kontoen med f.eks. bare 200 kr uten at det vises noen plass på forhånd at ikke hele beløpet blir belasta. Kredittkortet fra Sparebanken sender også epost om faktura, men der står det at f.eks. bare 200 kroner blir automatisk belasta om en ikke gjør noe.

Skyhøye renter og lang ventetid

Omtale av  Jon E

Lett å få billån. Alt for lang ventetid på tlf. Mitt første billån fikk jeg med greie renter, rundt 6-7%. Ettersom jeg har betalt ned har de økt renta, effektiv rente er nå oppe i 17% og nominell rente på 13%. Svindel kalles det.

Kriminelt dårlig kundebehandling

Omtale av  Ole

Betalte ned gjelden i kr 0,- 1 dag etter forfall fikk gebyr og renter for en hele påfølgende måned etterpå. Betalte dette ned etter at faktura ble mottatt så summen på kontoen sto i 0 påfølgende måned trakk de meg renter en tredje gang. De sender ikke faktura før rentene og gebyr har begynt å løpe. Faktura kommer i posten noen dager før forfall f.eks 15. i måneden hvor det står at den ble skrevet ut den 01. den måneden. Virker som om de har maksimert kynismen for at kunder skal komme dårligst ut av det.

Null oversikt over lån

Omtale av  Remi L

Ikke bare skrudde de opp renten på under et år etter tegning av billån til 'lokkepris', men de har et system der du åpenbart ikke skal vite hvor mye du skylder. Det finnes faktisk ikke noe sted du kan få oversikt over hva du har i lån uten å ringe/sende en epost. Bonusen er at de ringer til stadighet når det passer minst. Best å holde seg unna!

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig bank

Omtale av  Kenneth

Stort sett bare negative erfaringer med mitt billån. Var en god deal ved inngåelse med gunstig rente. Så begynte jeg å betale ned ekstra på lånet i et ganske høyt tempo. Virket ikke som Santander ikke likte det, da de jevnlig satte opp renta etterhvert som jeg betalte ned ekstra. Lånet gikk over 7 år i utgangspunktet. Jeg betalte ned på 2,5 år. Ved inngåelse var effektiv rente 5%. Mot slutten hadde de økt til effektiv rente på 10%. Dårlig og vanskelig kundeservice. Alt går via mail. Man må ta kontakt med Santander hver eneste gang man betaler ned ekstra. Ingen min side med info om mitt lån. Må etterspørre nye nedbetalingsplaner etc. selv. Santander gjør det vanskelig og dyrt for kundene sine. Jeg kommer aldri til å benytte meg av Santander igjen - elendig bank.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR