Meny
SpareBank 1 Østlandet

Boliglån fra SpareBank 1 Østlandet

Alle boliglån
Bytt til SpareBank 1 Østlandet
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån for unge
SpareBank 1 Østlandet
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,92% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 767 308 kr, totalt: 3 767 308 kr
17 omtaler
1,92%
eff. rente
12 558 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,85%, Effektiv rente 1,92% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 767 308 kr, totalt: 3 767 308 kr.
Ikke samarbeid
SpareBank 1 Østlandet omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
133
av 147 innen
bank
31%
anbefaler
SpareBank 1 Østlandet
Markus A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er en 33 år gammel person med solid økonomi. Ønsker å etablere et eget AS for å videreføre min hobby i en profesjonell setting samt å kunne skille privat økonomi fra foretakets. Ble nektet å i det hele tatt opprette en konto i Sparebank 1 Østlandet, uten begrunnelse sier de: "Etter vurdering av deres søknad med grunnlag i oversendt dokumentasjon kan banken på dette tidspunkt ikke tilby produkter og tjenester. Vi anbefaler å søke om kundeforhold i finansinstitusjon hvor nøkkelpersoner i foretaket har sin primære personlig bankforbindelse eller hvor aksjekapitalen er plassert pr. i dag. " Her søkes det ikke om finansiering, men kun om muligheten til å opprette en bankkonto, jeg spør altså banken om lov til å sende DE penger, men banken nekter og sier at jeg må benytte en konkurrerende bank. Jeg er forøvrig takknemlig for at banken ber meg benytte en konkurrent, men det sier mye om banken og dens forhold til kunder at man avvises fra å bli en kunde, begrunnet med at man ikke er kunde allerede.... elendig bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og arroganse"

Utrolig nedlatende og arrogant saksbehandler som ringte fra Hamar idag. Bare rot og feilinformasjon fra man tar kontakt. Er Lofavør medlem så ønsket å bruke denne banken. Det er det slutt på, nå bytter jeg bank!!

Irene M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Vanskelig å få tak i noen. Slik at finansieringsbevis ikke kommer i tide når man trenger det. Umulig å få tak i hus slik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dårlige vilkår!"

Elendig kundeservice og dårlige vilkår! Nettbank og meldingssystem besvares ALDRI! De bruker lang tid og har sjelden vært hyggelige! Vilkårene til tross for Lo-Favør kunde, noe de heller ikke opplyser om uten at man maser, selv det hjelper lite! Rentene er til grine av til tross for langvarig kundeforhold! Skammelig rett og slett! Det eneste positive med denne banken er at nettbanken er ganske oversiktlig, selv om det stadig er "rusk i maskineriet" og man må starte på nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank fra A til Å!"

Det eneste som er positivt med denne banken er at de aksepterer at kundene ikke bare de som har personnummer men d-nummer også. Ble kunde, men da jeg fikk innvilget norskt personnummer ble alt sletta fra min konto. All konto opplysning og tidligere konto utskrifter i tillegg fikk jeg ingen tilgang til min nettbank som jeg hadde på en app på mobilen. Måtte derfor ringe banken vær gang for og sjekke min saldo til jeg fikk bankid. Når jeg ringte for og få info om min saldo kunne de plutselig ikke fortelle meg om hvor mye min saldo var selvom de på toppen av det hele rådet meg og ringe dem frem til jeg ble bruker av bankid noe jeg måtte vente lenge på til slutt fikk jeg kranglet meg til oppmøte slik at jeg kunne legitimere meg for 2 gang slik at jeg ble bruker av bankid Vær gang jeg ringer banken er det bare frekke rådgivere som tar tlf snakker i ett arrogant tonefall yter dårlig service og er nedlatende mot sine kunder. Er veldig glad for og ha byttet bank. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rentene på boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er kjappe til å sette opp renten. Men der må du ringe å mase for å få renten ned igjen. Der går det kun i bankens favør. De er nådeløse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ok betingelser, elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sparebank Østlandet har greie betingelser men kundeservicen er under enhver kritikk. Her kommer de både med missledende- og feil informasjon. De bruker enhver anledning til å sørge for banken beste og lurer deg gjerne for noen ekstra kroner. Anbefales ikke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke konto hos SB1 per dags dato, i og med at jeg er LO medlem tenkte jeg at jeg mulig skulle ha byttet bank til dem, så jeg bestemte meg først å chatte med dem på deres side, første kunderådgiveren gir meg ikke svar og forlater chatten, andre kunderådgiver bruker åresvis på å svare, ser at mange er meget lite fornøyd når det kommer til kundeservice hos dem, noe jeg legger vekt på dersom jeg skal være kunde hos en, så langt har jeg ikke noe godt inntrykk av SB1

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR