Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
GlobalConnect
1.7
207 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Positiv trend

GlobalConnect opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
207 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#82
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#82 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 207 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
15
6
11
21
154
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøs kundeservice

Omtale av  Fredrik J

Hei. Nå har jeg vært i kontakt med dere 15-20 ganger iløpet av siste måneden. Hver gang så blir jeg lovet at dere skal ordne opp og jeg skal få bekreftelse på mail. Saken er som følger. På sensommeren/tidlig høst så hadde jeg en selger på døren fra dere. Jeg fikk et tilbud fra dere som var fristende. Jeg takker ja med det forbehold at jeg hadde bindingstid hos min gamle leverandør som måtte gå ut. Dette var ingen problem fikk jeg beskjed om. Dum som jeg var så tok jeg selgerens ord for god fisk. Da startet problemene. I begynnelsen av oktober fikk jeg melding fra dere om at jeg ble flyttet over 2.november. Da ringte jeg kundeservice hos dere 10.oktober kl 13 og forklarte situasjonen. Dette var ingen problem og ordne opp fikk jeg beskjed om. Det var bare og gå ut bindingstiden så var jeg velkommen til dere senere. Naiv som jeg var så slo jeg meg til ro med svaret. Kort tid etter så fikk jeg faktura fra dere pålydende nkr 1079,70. Jeg tok igjen kontakt og fikk på ny bekreftelse på at jeg ikke skulle betale da jeg ikke ble overført. I begynnelsen av november så tok jeg kontakt med NextGenTel som jeg har i dag og spurte om det fortsatt var de som var min leverandør. Stor var overraskelsen da jeg fikk beskjed om at dere hadde overtatt linja fra 2.november. Mellom 2.november og 10.november har jeg vært i kontakt med dere 17 ganger på telefon. Hver gang så blir jeg lovet at jeg skal få tilbakemelding og bekreftelse på hva som har skjedd. Nå skriver vi 19.november og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dere. Nå er jeg i ferd med og miste tålmodigheten med dere. Er det ingen ansvarlige som kan få fikset opp i dette? Pga deres totalt fraværende kundeservice så står jeg i den situasjonen at jeg må betale abonnement hos både dere og NextGenTel. Dette synes jeg at dere som selskap burde ha ordnet opp i fra første telefonkontakt. Ikke la det gå så langt at jeg som kommende kunde må ta rettslige skritt for og få stoppet galskapen. Er det ingen ansvarlige som har myndighet til og kontakte meg slik at saken blir løst? Uten og virke blærete så ønsker jeg og bli satt i kontakt med noen med ansvar. Ikke de som sitter på (manglende) kundeservice og svarer på standard svar. Med (enn så lenge) vennlig hilsen Fredrik J. Ps:Dette er en kopi av mail sendt 1 uke etter jeg var lovet svar på hva som har skjedd i min sak. Slik det står seg nå så anbefaler jeg ingen og ha noe med Global Connect og gjøre. Ingen som tar ansvar. Blir sendt rundt til forskjellige kontor,med samme svar. -Slik skal det ikke være. Vi skal selvfølgelig ordne opp. Vi kontakter deg iløpet av et par dager.

Svar fra GlobalConnect
20.11.2023 15:31

Hei Fredrik Vil beklage her for opplevelsen du har hatt med oss, slik skal det ikke være Har dessverre ikke innsikt i din sak direke, men gjerne kontakt oss på chat eller 38 990 100 slik at vi kan få settp å denne saken sammen, og klst den Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Lureri fra ende til annen.

Omtale av  Kunde

Ikke en eneste informasjon om levering er oppfylt. Ventet på levering i 1,5 år. Gav opp og fikk regning på 4.500,- uten at selskapet har levert noe som helst.

Svar fra GlobalConnect
20.11.2023 15:29

Hei Beklager din opplevelse her med leveransen på din adresse Har dessverre ikke noen innsikt i saken din direkte, men gjerne kontakt oss direkte på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan få sett på dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Dyrt og dårlig dekning

Omtale av  Thomas B

For dyrt og nettet dekker bare deler av huset. Hjelper ikke med forsterkere heller

Svar fra GlobalConnect
16.11.2023 16:46

Hei Thomas Om du opplever problemer med nettet ønsker vi gjerne at du kontakter oss direkte på chat eller 38 99 0100 slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg Når det gjelder pris, kan vi alltid tilby en kampanjepris til våre kunder, både nye og eksistereden Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Svindel. Styr unna dette firmaet!!

Omtale av  Ulf A

Oppdaget at jeg ble trukket for bredbånd abonnement hos Allente i flere mnd uten at vi en gang hadde fått bredbåndstilknytning. Ringte de og fikk opplyst at det var Global Connect som hadde tegnet det i mitt navn. De holdt på å montere bredbånd i område her. Prøvd å maile og ringe, men kommer ingen vei, så de pengene er nok tapt. SVINDEL!!!! Styr unna dette firmaet

Svar fra GlobalConnect
16.11.2023 17:37

Hei Ulf Beklager for feilen som har oppstått her, slik skal det selvfølgelig ikke være Gjerne kontakt oss direkte på chat eller 38 990 100 slik at vi kan finne en løsnig på dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Ufattelig dårlig opplegg i 2023

Omtale av  Petter W

Leverer ikke som avtalt og utrolig vanskelig å få tak i med lange ventetider og blir sendt rundt til forskjellige avdelinger . Når det ikke fungerer som det skal ber de om umulige tulle ting dokumentert føre de gjør noe så de har deg i bindingstid. Hva med å la de kundene som ikke ønsker å være der slippe? Hva med å levere et produkt som vi ønsker ???

Svar fra GlobalConnect
16.11.2023 17:36

Hei Petter Beklager den lange ventetiden som har vært den siste tiden, det har vært en større pågang som har ført itl dette Om du opplver problemer med tjenesten, så trenger vi at du kontakter oss direkte slik at vi sammen kan fikse disse problemene Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Feil faktura

Omtale av  Jeppe L

Tok 2 uker fra jeg opprettet abonnement til de sendte ut reparatør til å fikse en ruter som skulle ha vært på plass fra før. Sender så faktura for den perioden uten internett. Har prøvd å kontakte dem, men er selvsagt helt umulig. En av de verste kundeservice opplevelsene jeg har hatt. Styr unna de her.

Svar fra GlobalConnect
14.11.2023 21:19

Hei, Jeg må beklage for opplevelsen du har hatt hos oss til nå, jeg har ikke innsikt i saken din og kan ikke si hva som har skjedd her. Om det er noe mer du trenger hjelp med så gjerne ta kontakt så skal vi se på det for deg. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Plutselig tillegg for e-post med faktura

Omtale av  Stig A. N

Uten varsel eller måte å endre dette på nettsiden, så har GlobalConnect begynt å ta betalt for epost med faktura.

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 08:33

Hei Stig Om det har kommet uforsette fakturaendring, gjerne kontakt oss direkte slik at vi kan få tatt en titt på dette, og kan finne en løsning sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Ubrukelige

Omtale av  Herman

Umulig å kontakte, verken pr telefon eller mail. Oppgir telefon nr som ikke går i gjennom, skjema som kan fylle ut, men får i retur. Finner meg annen leverandør.

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 08:41

Hei Herman Beklager å høre at det har vært krevende og oppnå kontakt med oss. Om du ønsker å nå oss direkte kan du kontakte oss direkte på 38 990 100 eller på chat via hjemmesiden vår. Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Styr unna!

Omtale av  Heidi S

De sender ofte ut for høye eller for lave fakturaer og korter ned kampanjene, så man må bruke mye tid på å ordne opp, utrolig irriterende. Selve nette er ganske stabilt men ikke like raskt som de lovet. Hadde de greit å sende ut korrekt faktura hadde alt vært i orden. Gleder meg til denne kampanjen er over.

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 08:38

Hei Heidi Beklager å høre at det er kommet feil angående faktureringen. Om det er kommet noe feil, gjerne kontakt oss slik at vi kan få løst dette sammen, slik at dette ikke oppstår i fremtiden Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Løgnere!

Omtale av  Anita

Inngikk avtale med GlobalConnect tilbake til da de het HomeNet i okt 2020. Selger sa at alle i nabolaget hadde bestilt og de ville begynne å grave i mai 2021. Så kommer vi til høsten 2021 og et nytt selskap står på døren og sier at siden HomeNet ikke hadde startet opp som avtalt ville de ikke komme. Tegnet da med det nye selskapet. Plutselig, oktober 2023 står de klar for å gjøre noe. Har forsøkt å si opp siden det er 3 år siden avtalen ble undertegnet, men blir bare møtt med at jeg må bet et gebyr på hele 9000 kr. De bryr seg fint lite om at selger sa vi kunne bruke vårt tv med T-We boks fra Telenor da dette kun var internett de skulle ordne til oss. Dette viser seg å ikke stemme. Vi blir fri for tv, eller må gå over til Riks-Tv noe vi ikke ønsker. Har også spurt om huseier har godkjent dette da vi ga beskjed til selger at vi leier. Selger bekreftet at huseier ville bli spurt. Har spurt GlobalConnect om dette, men får ikke svar på det. De fraskriver seg alt som selger fortalte oss og synes tydeligvis ikke at 3 år er så lenge å vente. Styr unna!!

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 08:37

Hei Anita Beklager å høre at leveringsprosessen her har tatt lengre tid en forespeilet. Gjerne kontakt oss direkte med tanke på status av leveransen, slik at vi kan finne en løsning sammen på dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skulle fått internett 1 oktober....

Omtale av  Henrik H

Jeg skulle fått internett 01.10.2024, når det var gått tre uker vil ikke lengre forplikte seg til noe. De antar at internett kanskje kommer 14.12.2023. Jeg bor i sentrum av Ski og eier selv området fiberkabelen skal legges i. Det burde være fint mulig å legge kabelen på dagen.. Bestil aldri Global connect, de lyver og missguider deg. Jeg kommer aldri til å inngå kundeforhold med dem igjen.

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 08:36

Hei Henrik Beklager å høre opplevelsen du har hatt i leveringsløpet fra oss. Når det gjelder levering av fiber, er det flere prosesser som må gjennomføres før dette er mulig og derfor kan dette ta lengre tid Gjerne kontakt oss direkte, slik at vi kan få sett på dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Dårlig kundeservice. Umulig å komme i kontakt med teknisk personell. Ingen tilbakemelding på henven

Omtale av  Knut

Internett er blitt veldig tregt. Måling av hastighet viser at vi har kun 1/4 av forventet .

Svar fra GlobalConnect
13.11.2023 15:03

Hei Knut Beklager å høre at tjenesten ikke fungerer etter forspeilingen som er gitt her Her trenger vi at du kontakter oss, slik at vi kan få sett på dette sammen og finne en løsning. Dessverre har det vært en meget stor pågang den siste tiden, som har ført til lengre ventetid på både chat og telefon. Vi beklager for ulempene dette medfører Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Villedende markedsføring og uriktige opplysninger fra offensive dørselgere

Omtale av  Tirade

Forsåvidt klassisk og legitimt å forsøke å konvertere fiberkunder med tidsbegrensede lokketilbud og forbehold om en «potensielt, og i såfall marginal prisjustering, som det garantert vil være kjempelett å forhandle ned» etter endt bindingstid. Alle forstår at slike rabatter for å øke markedsandelen gir lave eller negative marginer i et presset marked og ikke er varige for kunden. At det bevisst og aktivt serveres feilaktige påstander om markeds- og konkurransesituasjon og sverting av konkurrenter vitner derimot om desperasjon og lite tiltro til eget produkt. Forstår at det er krevende å selge manglende merverdi i egen tjeneste, men påfunn som at «Nextgentel eies tildels av Telenor, som hindrer effektiv konkurranse, derfor bør du velge oss» er ikke spesielt kreativt, ei heller sant. Får håpe det skyldtes uvitenhet og inkompetanse i jakten på provisjon, men befester et allerede bedrøvelig omdømme og tillit i markedet. Forventer på ingen måte at markedsavdelingen i Globalconnect som leser dette vil offentlig vedkjenne seg slik ukultur i sitt selgerkorps, som helt sikkert er et unikt avvik fra den ellers så høye standarden og generelt «gode tilbakemeldingene» man høster. Tapt kundemulighet her, og har ingen behov for å bistå selskapet med mer opplysninger om «min opplevelse». Dette er godt kjent og irriterende praksis. Økt og reell konkurranse er velkomment, men folk begynner å bli lei. En velment oppfordring. Denne ratingen er basert på erfaringer fra både tidligere, aktive kundeforhold og nevnte fremstøt.

Svar fra GlobalConnect
09.11.2023 21:16

Hei, jeg har ikke innsikt i hva som har skjedd i saken din, men om du ønsker så kan du kontakte oss slik at vi kan ta med henvendelsen din videre. Vi er avhengige av tilbakemeldinger om vi skal kunne forbedre oss. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

Dårlig internet

Omtale av  Alice

Det er kjempe dårlig internet! De har masse problemer og utbrudd veldig ofte. Og prisen er ikke spesielt billig heller.

Svar fra GlobalConnect
09.11.2023 08:24

Hei Alice! Vi setter pris på tilbakemeldingen! Her ønsker vi at du kontakter oss for feilsøk på linjen din slik at vi kan utbedre problemene du opplever og sørge for at opplevelsen din ikke er slik. I forhold til prisen, så kan vår abonnementsavdeling kontaktes for spørsmål/endringer rundt dette! Gjerne kontakt oss på chat, mail eller telefon. Med vennlig hilsen Kevin | GlobalConnect Privat

Fungerer bra

Omtale av  Kim

De gangene jeg har trengt hjelp har det fungert relativt raskt. Fikk ordnet problemet jeg hadde med å koble mine mesh rutere med medfølgende ruter og få inn sonosen.

Svar fra GlobalConnect
07.11.2023 20:47

Hei Kim Takk for den fine tilbakemeldingen, denne setter vi stor pris på Godt å høre at problemet du opplevde ble løst Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstermt lang ventettid på kundeservice, Ustabilt utstyr.

Omtale av  Magnus K

Byttet til Gloal conect og anbefaler ingen å gjøre dette. 1.Ventetiden for å få hjelp der tar i snitt 1 time. 2. Selvhjelpstjenestene som å bytte nettverkspassord og forandre nettverksnavn fungerer ikke, så en må ringe inn for å få byttett dette manuelt. 3. i mitt tilfelle faller accespunket ut så nå har jeg ikke invernett. Acesspunket er tregt og ustabilt, Samme hva teamet på support sier skjer det samme.

Svar fra GlobalConnect
06.11.2023 22:05

Hei, Jeg ønsker å uttrykke min dype beklagelse for den ventetiden du har opplevd i det siste. Vi har vært overveldet av en ekstraordinær pågang nylig, og vi arbeider hardt for å redusere køtiden. Angående ditt andre anliggende, beklager, men jeg har ikke spesifikk innsikt i din sak for øyeblikket. Jeg vil sterkt anbefale at du tar kontakt med oss via chat eller e-post, slik at vi kan undersøke nærmere og se om det er noe vi kan gjøre for å løse problemet du opplever. Takk for din forståelse, og vi ser frem til å hjelpe deg videre. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect Privat

GlobalConnect

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR