Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telia Bredbånd
1.7
666 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
666 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#83
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#83 av 83 bredbåndsleverandører
10%
Dårlig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 666 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
38
16
29
96
487
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundeservice

Omtale av  Robin B

Jeg har hatt Telia 5G nett i ca. 6 måneder og har vært fornøyd med tjenesten helt frem til det oppsto problemer. Internett sluttet helt plutselig å fungere torsdag 24.08. Etter flere samtaler med kundeservice påfølgende dag, ble det av kundeservice fortalt at antennen var montert på feil sted. Dette synes jeg er merkelig i og med at løsningen ble satt opp av en tekniker, sendt av Telia, som basert på målinger, fant den mest optimaliserte plasseringen utenfor huset. Ballen ble derfor kastet tilbake til oss. Etter mer feilsøking besluttet kundeservice å sende meg en ny antenne. Denne antennen mottok jeg 29.08 og brukte hele ettermiddagen på å koble antennen opp mot sender, slik det var angitt i instruksjonen. Antennen fikk aldri kontakt med noe som helst og blinket stadig rødt uansett hvilken retning den sto. Til og med på 220grader som ble oppgitt som den optimale retningen i forhold til vår husstand, Forsøkte derfor å ringe kundeservice på telefon igjen samme dag, men fikk ikke kontakt, selv etter 1 time på vent. Linjen ble stengt ved 19-tiden. Jeg tok på nytt kontakt med kundeservice på chat i dag 30.08. Jeg fortalte kort om historikken og ønsket at kundeservice skulle sende en tekniker, men det kunne de ikke gjøre sånn uten videre fikk jeg forklart. Jeg sa derfor opp avtalen på direkten, siden jeg til stadighet møtte veggen i mitt ønske om hjelp. Snart 1 uke uten nett med hjemmekontorløsning er ikke bærekraftig. Jeg har benyttet delt internett via min mobil, men dette belaster privatøkonomien ytterligere. Når jeg da heller ikke får hjelp så sitter jeg i en uløselig floke som jeg er svært skuffet over for i utgangspunktet fungerte tjenesten bra så lenge det varte. Dette skuffet meg veldig. Mvh Robin B.

Ustabilt og lave hastigheter

Omtale av  Stig

Ekstremt lav hastighet på ettermiddag/kveld. Gjelder både mobil og 5g bredbånd hjemme. Telia kundeservice mener de ikke har noe problem med dette. Etter utallige telefoner med kundeservice fra en nabo med samme problem, sier de at det er kapasitetsproblemer i nettet. Gjelder Hårkollen området, Færder kommune.

Uten bredbånd i 2,5 måneder

Omtale av  Zsolt

Fiberkabelen min ble kuttet 8. juni. Den 16 august (2 måneder og 8 dager), så er vi fortsatt uten bredbånd. Ringt kundeservice utallige gange med følgende forløp, hver gang: 1) Ringer opp kundeservice og blir satt på vent 2) Venter i 30 - 60 minutter før man får svar 3) Oppgir personalia 4) Kundeservice skal sjekk 5) Kommer med noe tull om, de skal sende en teknikker 6) Jeg opplyser om at det har vært en teknikker her og at kabelen er kuttet 7) Kundeservice sier at de skal sette det på høyeste prioritet 8) Ingen ting skjer. Fortsatt ingen bredbånd. Det er ikke mulig å nå noen som kan ta ansvar, ingen e-post adresse eller noe telefon for å nå høyere opp i systemet. Men betaling skal de ha, med en faktura som kommer hver måned. Må da ringe kundeservice igjen, for å klage, med mye om og men. Godt råd - hold dere unna Telia fiber bredbånd.

Tilgang til nettet

Omtale av  Per A

Tar altfor lang tid og komme på nett, etter pc-en er skrudd på. Bruker 3 til 4 minutter

Stabilt - Leverer avtalt hastighet ned og opp.

Omtale av  Terje

Stabilt - Leverer avtalt hastighet ned og opp. - Litt lang ventetid på kundesenteret.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstremt ustabilt

Omtale av  Nicolai

Ekstremt ustabilt nett, og ingenting som kan gjøres med det, selv om jeg bor svært sentralt (Storo). Latterlig lang ventetid på kundeservice.

Aldrig mer!

Omtale av  Elin

Hvis jeg kunnet, skulle jeg gitt dem 0 stjerner. Fryktelig dårlig dekning, kan ikke strømme noe som helst. Roter bare, sender nye router i hytt og pine der den ene er dårligere enn den andre! Lite hjelp å få på kunderservice. Hvis en kommer gjennom på telefon da, uendelig lang ventetid på telefonen. Veldig (!) dyrt for det du får på trådløst bredbånd.

Vil bort fra telia på TV

Omtale av  Ivar 6

Er ikke fornøyd med TV fra Telia da jeg synes søker valg er vanskelig

Rett å slett bedrageri

Omtale av  Erlend J

På papiret ser løsningen, hastighet på 250mg ned og ca 200 mg opp. Ny smart ruter som man riktignok får med når går over til telia men må betale et "leie beløp" på ca 60 kr i måneden etter et visst antal gratis måneder. Okei ruter med en del gode løsninger og valgmuligheter for hvordan man vil ha den satt opp. Men for å få til dette må man manuelt koble på pc med ledning å logge in på ruter for å få best mulig sikkerthet og utbytte av telia Nye "råe" smart wifi ruter. Da ingen av appene som de har reklamert for fra dag en funker som de skal enda ca 1 lite pr siden. (smart wffi app, som man skal kunne styre alle innstillinger og passord foreldrekontroll osv ifra) hastigentsen ligger gjevne på ca 40 til 60mg ned når kablet meld inn om dette flere ganger, å med tv pakken ink tv boxn som ikke funker så kjører kanaler igjennom telia app på Apple tv. Bet i overkant 1300 i måneden, å føler ikke. Å verken få det vi betaler for , den hjelpen man trenger (Utrolig dårlig) el avslag på fakturaer når det avikker så mye fra det de lovet da vi søkte opp beste leverandør hit . Første besøk på bytt.no så k¨skal lese videre å se om det evt blir et bytte hær.

Elendig kapasitet på Telia trådløst bredbånd

Omtale av  Terjer J

Jeg har hatt Telia trådløst internett en stund nå på 50 mbps. Kapasiteten på nettet er imidlertid så dårlig at nettet svært ofte ikke leverer mer enn 7-8 mbps. Til tider kan det også levere 60 mbps. En enorm og utålelig forskjell. Hvordan Telia da kan tilby oppgradering på sine pakker er da komplett uforståelig, da nettet ikke har kapasitet til å levere mer enn 7-8 mbps store deler av tiden. Det hjelper jo ikke det minste om jeg bestiller 100 mbps. Det skal ihvertfall ikke gjøre det, ellers er det svindel ute og går. Jeg har koplet meg direkte til routermodem med kabel, fordi trådløst er overføringen helt nede i 4 mbps. Telia vet om problemet fordi jeg har kontaktet dem før uten at det har hjulpet det minste. Dessverre er Telia eneste mulighet her, for både Telenor og Ice var enda verre. Jeg bor slett ikke usentralt til. Alt skal jo gå via pc for tiden. Da får Staten sørge for at folk har dekning for sitt internettbehov ved å presse tilbyderne på markedet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig tregt, pga pakketap i Telia sitt nett

Omtale av  Anders

Opplever at opptil 15-20% av pakkene droppes i Telia sitt nett. Da går ting i sirup, og brukeropplevelsen suger Responsen fra første hopp på veien ut mot "det store Internettet" er akseptabel, men problemene ligger på veien mot Telias grenseruter til (resten av) Internett. Altså i Telias trådfaste infrastruktur. Dette er skrekkelig dårlig!

Tregt dyrt å alltid nede

Omtale av  Svindla

Under svært få hendelser har jeg hatt den fulle hastigheten jeg betaler for ofte er det nede mellom 18-23 å koster for mye til hvor lite det faktisk funker Jeg vill ikke anbefale Telia på noe annet en tv

Elendig kundeservice, umulig å finne informasjon

Omtale av  Barry

Kundeservicen er ubrukelig, de fakturerer for alle mulige småting de klarer å finne på og de har ingen prisliste eller totaloversikt over tillegg på nettsiden sin. Når du spør om informasjon får du vage svar tilbake som ikke forklarer hvorfor ting koster penger og hva de faktisk legger i forskjellige fakturaposter.

For dyrt

Omtale av  Simen S

Blir jævlig dyrt 300+ tv pakke. Så håper jeg kan bytte til dere som jeg har vært årets beste selger for i 2003 eller 04. Så kjenner selskapet godt

Leverer ikke iht avtale

Omtale av  Tom E

Vi betaler for 750 Mbps, men får stort sett bare 50. De gjør alt de kan for å være ubehjelpelige på kundeservice og finner alle mulige unnskyldninger for ikke å ta ansvar.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig dekning i huset, selv om vi har fiber

Omtale av  Anne

Dårlig dekning i huset, selv om vi har fiber og mange meshbokser. Som er fornyet flere ganger.

Telia Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR