Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juli 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

jeg føler meg lurt

Omtale av  Harald G

Hei fikk Hom-Net på Onsdag 10.02.2021 det var så dårlig nett att fikk ikke brukt til å laste ned VG på telefonen en gang var lovet att det var ikke noe problemer med å bruke det til RIKS-TV det kan jeg bare glemme ringt inn å klaget fikk vite att det bare var å sende tilbake ruteren skulle få sendt en retur lapp så fikk jeg en nye melding om att det kunne jeg ikke trodde man hadde 14 dager angre frist Syntes dette er dårlig kunde behandling litt frustrer kunde

Svar fra HomeNet
18.02.2021 08:48

Hei Harald, Jeg har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, får derfor ikke sjekket saken din. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi får hjulpet deg med problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Fibernett gir dårlig wifi sier de.

Omtale av  Stian

Dårlig wifi ennå med mash. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt MEN, det kommer bare til huset. Det funker dårlig på WiFi, og de gir ikke utstyr som støtter dette . De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Spiller ingen rolle at jeg har mesh og alt er nytt. Det er min feil at det ikke funker mener de. Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Dårlige svar spør du meg. Tullete selskap

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18

Hei, Stian. For full WiFi-dekning med fri hastighet har vi Home_WiFi Premium. Tar du kontakt med kundesupport på chat/telefon, kan vi ordne en god avtale på dette. Du kan lese mer om pakken her: https://www.homenet.no/home-wifi/ Har du allerede mesh fra oss, ønsker jeg at du tar kontakt med oss, slik at vi får feilsøkt og feilmeldt dette. Her er 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (0)

Knekt patchesnor inne hos kunden, byttet av montør. 3430 kr

Omtale av  Helle A

ufattelig dyrt , 2 montører brukter 15-20 min. har tv og internett i husleia ellers hadde jeg byttet med en gang.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18

Hei, Helle. Jeg har ikke mulighet til å gå inn i enkeltsaker her. Men hvis Kundeservice har tatt en avgjørelse i saken din, som du mener er urettferdig eller rettstridig, anbefaler jeg å sende en klage til vår klageavdeling (lenke under). De kan endre utfallet i saken. https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (2)

Dette et svært useriøst firma

Omtale av  Charlotte

De driver med direkte svindel. De lover en linje som de overhodet ikke kan holde. For at jeg skal legge ut et bildet på sosiale medier eller sende til familie/venner må jeg logge av wifi og på 4g for å få det til. Jeg sa at jeg ønsket en linje som skulle fungere for en familie på fire, og at jeg var helt uviten om hva jeg da trengte - og spurte om demmes kompetanse og servise til å gjøre et godt kjøp. Det stod aldri på økonomien, kun produktet. Nå sitter jeg fast i en avtale hvor jeg betaler for å Ikke har Internett, og bruker massive penger på å streame med 4g når barna skal se på Netflix f.eks. STYR UNNA! Svindelen ligger i at de sier at du kan få en linje mellom f.eks 1-10 for en viss sum, så leverer de deg 3, og sier etter du har signert at hos deg er det det høyeste de kan levere. Noe de ikke informerer om forhånd. Den opplevelsen jeg har hatt med dem har vært svært stressende, for meg og barna og en belasting jeg ikke ønsker på noen. Datteren min kom hjem å sa «mamma ingen vil være med meg hjem lenger fordi Internett aldri virker hos oss». Jeg må også sende datteren min til naboen for å gjøre lekser som er over iPaden: Det finnes så mange andre valg - så IKKE gjør som meg, for dette har gitt en hel familie søvnløse netter og en utfordrende hverdag - i en tid hvor vi alle er stengt inne og det er lite annet verden har by. Jeg håper jeg kan ha reddet minst en familie ved å advare om dette.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16

Hei, Charlotte! Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har ikke tilgang til din profil hos oss for å ta en vurdering. Er det slik at kundeservice har tatt en avgjørelse, anbefaler jeg å sende inn en klage til klageavdelingen vår. De har myndighet til å ta en annen beslutning i saken din. Du finner skjemaet her: https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (0)

Homenet/kjeltringer

Omtale av  Benjamin F

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16

Hei, Benjamin! Dette hørtes veldig rart ut. Du skal ikke bindes til en avtale hvor vi ikke klarer å levere riktig hastighet. Det er likevel viktig å skille mellom hastighetsbegrensninger forårsaket av forstyrrelser på WiFi, og forstyrrelser på selve fiberen. Sistnevnte er innenfor vårt ansvarsområde, og vil bli feilmeldt videre for retting. Her er eksempler på 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Trenger du sterkere og mer stabil WiFi, anbefaler jeg Home_WiFi Premium: https://www.homenet.no/home-wifi/ Viser til vilkår: HomeNet har ikke ansvar for hastighetsbegrensninger forårsaket av omstendigheter eller forhold utenfor HomeNets kontroll og tar forbehold om at forhold av teknisk art i nettet kan føre til at det ikke alltid er mulig å levere opp til den maksimale hastigheten som er oppgitt for den valgte Tjenesten. For eksempel vil opplevd hastighet på linjen blant annet kunne påvirkes av forhold som WiFi-dekning, bruk av eldre datamaskin, flere enheter på samme bredbåndslinje, besøk på nettsteder med mye trafikk o.l. Overføringshastighet utenfor HomeNets nett og videre ut på Internett er utenfor HomeNets kontroll, og det må påregnes lavere hastighet. Les mer om forventet hastighet og hastighetstesting på www.homenet.no/hastighet og www.homenet.no/hastighetstest.

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

useriøst

Omtale av  Kami

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28

Hei Kami, Jeg er ikke kjent med din sak hos oss, men vil anbefale å kontakte oss direkte angående annulleringsgebyr. Du kan nå oss på mail [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside. Ha gjerne kundenummer klart når du kontakter oss slik at vi får verifisert deg som eier og hjulpet deg hurtigere. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Leverer ikke avtalt hastighet og gir kunden skylden for dette

Omtale av  Harry

Selger hos leverandør lover meg hastighet på 21 mbps. Opplevd hastighet på internet varierer fra 0,6 - 15 mbps og kutter helt til tider. Snakket med teknisk avdeling 3 ganger, men problemet forsetter. I dag fikk jeg beskjed om at jeg bruker for mye data, og at dette var min feil. For å strømme en film trenger jeg en hastighet på 6 mbps. Skulle jeg i tillegg lese en avis bruker jeg maks 8 mbps totalt, og da burde det fortsatt være noe å gå på. Det å legge ansvaret for sin egen utilstrekkelighet på kunden, er jo skikkelig lavmål og enormt provoserende. Tenker at denne leverandøren hadde hatt godt av en runde på Tv2 hjelper deg. Jeg har tidligere hatt internet fra Telenor på samme linja, uten å oppleve noen av disse problemene. Min erfaring med HomeNet er styr unna, så slipper du å oppleve måtte ta ansvar for deres utilstrekkelighet.

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28

Hei Harry, Utrolig leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Basert på informasjonen i innlegget virker det som du har linje levert over kobbernett på din adresse. Jeg er ikke kjent med ditt kundekort hos oss, men anbefaler å sjekke at enheter lokalt hos deg ikke laster opp data når du forsøker å se filmer, eller behøver hele linjekapasiteten da opplastet trafikk vil påvirke nedlastingskapasiteten på kobberteknologi. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling dersom problemet vedvarer. Vi ønsker selvfølgelig å bistå slik at problemet løses. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR