Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 702 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 702 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 702 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
330
212
131
136
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice

Omtale av  Odd

Altfor dårlig kundeservice Håpløst å komme gjennom på telefon. Altfor sen levering i henhold til avtale. 3 mnd etter avtale Det førte til mye kostnader og vanskeligheter i forhold til daværende leverandør Åpne opp for e-post i kundeservice

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 11:08

Hei Odd, Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale om oss her på Bytt.no, din opplevelse og mening er viktig for oss! Jeg kjenner ikke til bestillingsløpet på ditt abonnement, men det høres ut som det har vært en lang og vanskelig prosess å få startet ditt kundeforhold hos oss. Vi jobber hele tiden for å gjøre enkelt å bli kunde hos NextGenTel, her ser det ut som at vi har bommet med å gjøre det, det vil jeg beklage for! Vi tar til oss kritikken og jobber videre for å gjøre prosessen enda bedre 🙌 Vi har til tider hatt for lang ventetid på telefon! Det gjort en kjempe jobb hos vår kundeservice for å få ned ventetiden og siste ukene har vi stort sett hatt kort ventetid. Hvis du skulle ha noen spørsmål til abonnementet eller problem med internett, så står vi klare for å hjelpe deg på telefon eller chat😀 Ønsker deg en riktig fin mandag og takker for at du velger bredbånd fra NextGenTel! Jenny NextGenTel

Er fornøyd👍

Omtale av  Sigri J. A

Har ingen negativ opplevelse. Vet ikke mere å berette om saken

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 15:01

Hei, Sigri J. A Tusen takk for din omtale her på Bytt.no, vi setter stor pris på at du legger igjen en tilbakemelding om din opplevelse og mening om oss! Helt supert at du er fornøyd, så lenge alt fungerer som det skal - så er det ikke så mye mer å si 😄 Vi gleder oss til å fortsette å jobbe for å gjøre det enkelt å være kunde hos oss og presse prisene slik at du alltid har en god deal! 🙌 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Fornøyd

Omtale av  Randi

Utstyret ble levert til avtalt tid, var lett å koble opp og fungerer som det skal.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 14:58

Hei, Randi Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale om oss her på Bytt.no! Vi er glad for å høre at du er fornøyd, utstyret ble levert til riktig tid og at det var lett å koble opp – det er akkurat sånn det skal være 😄 Vi gleder oss til å fortsette å jobbe for å gjøre det enkelt å være kunde hos oss og presse prisene slik at du alltid har en god deal! 🙌 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Oppkobling

Omtale av  Viggo R

Oppkoblingen til dere var ikke slik selgeren beskrev. Han sa at alt gikk automatisk, jeg behøvde ikke gjøre noe. Det stemte ikke i det hele tatt. Tok 3 timer.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 14:56

Hei, Viggo R Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale om oss her på Bytt.no! Så kjipt at oppkoblingen tok lang tid ved omkobling til oss. Vi jobber hver dag for å forenkle prosessene så det skal være enkelt å bli kunde hos oss. Vi håper at alt er på plass som det skal være nå, og at vi leverer et problemfritt internett hjem til deg ⚡ Tusen takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel, vi skal fortsette å presse prisene for at du skal ha en god deal på internett! Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Hyggelige saksbehandlarar hjelper lite når produktet ikkje er i nærheten av det som er lova

Omtale av  Terje

Ingen ting fungerer slik selger lover.Setter kunden i ein fortvilt situasjon Skulle svert gjerne fått selger i tale og forklart seg

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 15:13

Hei Terje, Tusen takk for at du legger igjen en tilbakemelding om din opplevelse her på Bytt.no! Det er veldig kjedelig å høre at ingenting fungerer slik du er lovet av selger. Jeg vet ikke hva du er lovet og hvordan det skiller seg fra hva du har fått fra oss, men vi jobber for å være ærlig og at det skal være enkelt å bli kunde hos oss. Vi må beklage så mye siden du ikke sitter igjen med den opplevelsen. Jeg håper uansett du tar kontakt med oss igjen sånn at vi kan prøve å komme frem til en løsning som kanskje passer bedre for deg enn det du har fått fra oss! Du kan ringe oss på telefon 987 07 979, eller chatter via MinSide, så står en dyktig medarbeider klar til å hjelpe til 😊 Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tekst tv

Omtale av  Geir

Jeg savner tekst tv på nrk som jeg normalt bruker endel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
11.12.2023 14:26

Hei, Geir Vi setter pris på at du legger igjen din omtale her på Bytt.no! Tusen takk for at du velger internett og TV fra NextGenTel og RiksTV. RiksTV har tekst tv til NRK kanalene på følgende kanaler: 995 for NRK1, 996 NRK 2 og 997 NRK 3. Håper ellers at alt fungerer som det skal med internett og TV hjemme hos deg. Dersom du har spørsmål om internettabonnementet ditt og ønsker rådgivning fra oss står vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Ha en flott mandag! Jenny NextGenTel

Frustrert kunde som ønsker seg tilbake til Telenor

Omtale av  Rux

Forferdelig dårlig og ustabilt signal, tv-signal ofte uten lyd. Kanalskifte er ofte tregt og lar seg ikke gjøre. Flere småting fører til stor frustrasjon og negativ opplevelse.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.12.2023 12:54

Hei Rux! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Det er ikke kjekt å se at du er misfornøyd med fiberen fra oss, og at du har problemer med TV-løsningen. Slik skal det ikke være. Vi leverer på 100 % samme fiberlinje som Telenor, så det skal ikke være noe forskjell i fibersignalet inn til boligen din. Det kan være at det er utfordringer med WiFi-utstyr, dekning og signal som skaper problemene du opplever. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning på problemene du opplever. Håper at vi hører fra deg 😊 Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

For en uten kunnskap er monteringsinformasjonen mangelfull.

Omtale av  Evy

Uten noen erfaring eller kunnskap om montering av slikt utstyr burde det vært tilbudt fysisk hjelp til dette. Det er i tillegg vanskelig å få svar på henvendelser på kveldstid når man er i nærheten av TV.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.12.2023 13:12

Hei Evy! Takk for at du deler omtalen din med oss på Bytt.no 😊 Det høres ut som at det er utstyret fra RiksTV som du opplever som litt vanskelig å montere. Det er absolutt viktig at det er god veiledning som ligger ved utstyret, og det skal RiksTV ha. Ta gjerne kontakt med RiksTV direkte på telefon 210 10 210, eller bruk chat på rikstv.no/kontakt. Da skal RiksTV kunne hjelpe deg med utfordringene med montering 😊 Dersom du har spørsmål om internettabonnementet ditt og ønsker rådgivning fra oss står vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

Bytte

Omtale av  Bobo

Greit og enkelt å bytte.Kjekt utstyr som fungerer godt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.12.2023 12:51

Hei Bobo! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 🤗 Vi er veldig glad for at du har blitt kunde hos oss, og at du er fornøyd med hvor enkelt det var å bytte til oss. Veldig fint å se at du også er fornøyd med WiFi-utstyret som du har fra oss. Vi skal fortsette å gjøre det enkelt for deg å være kunde hos oss i NextGenTel, og samtidig gi deg god kvalitet på fiberen til en god pris. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel

Raskt og godt

Omtale av  Knut V

Funker fjell. Ingen nedetid så langt. Tror nesten det er mere stabilt enn Telenor

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.12.2023 10:50

Hei, Knut V Tusen takk for din omtale her på Bytt.no! Veldig kjekt at bredbåndet fra oss fungerer akkurat som det skal hos deg. Vi leverer på akkurat samme linje, så vi skal levere et internettabonnement som er minst like bra 🥳 Takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel, vi gleder oss til å fortsette å presse prisene slik at du alltid har en god deal på internettabonnementet ditt! Ønsker deg en riktig god helg Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lite fornøyd

Omtale av  Alf K

Lite fornøyd. Fikk en kanalpakke tredd ned over hodet som vi ikke ville ha, sportspakken. Vi er to eldre som ikke ser på sport. Ved byttet mistet vi bl.a. lokale tv-kanaler. Skal vi virkelig være nødt til å slite med denne tv-løsningen i ett år? Vanskelig og tungvint bruk av fjernkontroll.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
08.12.2023 10:41

Hei, Alf K Tusen takk for at du skriver en omtale her på Bytt.no! Så kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med TV-pakken du har fått som vi leverer i samarbeid med Riks-TV. Nå vet jeg ikke hvilke kanaler det er du har byttet til, men vi vil gjerne se på om det er en annen pakke som kan passe ditt bruk bedre! Håper du tar kontakt med oss eller Riks-TV, så prøver vi sammen å finne en løsning! Vi er klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide 😊 Ønsker deg en riktig fin helg! Jenny NextGenTel

Ingen nett

Omtale av  Jan K

Har fortsatt ikkje fått no beskjed om når installatør kommer. Så håper rekning er like sein sa eg ikkje får brukt det før eg blir koblet til.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.12.2023 13:13

Hei Jan! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Så kjedelig å høre at du ikke har fått beskjed om når montør kommer for installasjon. Jeg ser kun at det er fiber det er snakk om, uten at jeg ser noe mer informasjon som gjelder for din bestilling. Når det skal installeres fiber er det lengre leveringstid hos oss, slik som hos andre fiberleverandører, men vi skal gi deg beskjed så fort vi har fått bekreftet installasjonsdato. Faktura sendes automatisk etter at installasjonen er gjennomført, og den skal ikke sendes før vi har fått tommel opp fra montør at alt er på plass 😊 Dersom du vil at vi tar en kikk på bestillingen din, eller du har andre spørsmål, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide. Håper at vi hører fra deg 😊 Hilsen Martin NextGenTel

Helt greit!

Omtale av  Jon

Funket sømløst å bytte om fra Telenor. Linja funker fint til lavere pris.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.12.2023 08:25

Hei Jon! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Vi setter stor pris på at du har blitt kunde hos oss! Utrolig hyggelig å se at du har opplevd byttet over til oss som sømløst, og at du er fornøyd med hastigheten. Hos oss skal du få samme kvaliteten, bare billig. Vi skal jobbe på videre for å gi deg, og alle våre kunder, en god deal på sitt internettabonnement. Om du har noen spørsmål er vi klar til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide 🤗 Ha en strålende mandag! Martin NextGenTel

Har ikke funnet ut alt enda

Omtale av  Lars

Alt virker som det skall Må bruke litt tid for å sette oss inn i "remot kontrollen" Har nok ikke funnet ut av mulighetene som ligger i en enklere oppstart enda.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
28.11.2023 08:19

Hei Lars! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Det er godt å høre at alt fungerer som det skal med nettet du har på fiber hos oss! Vi er veldig glad for at du har blitt kunde hos oss, og gleder oss til veien videre 🤗 Siden du nevner fjernkontroll så vil jeg anta at du tenker på den du har fått fra RiksTV. Undertegnede kan skrive under på at det er behov for en innkjøringsperiode når det er noe nytt. Jeg har for eksempel ennå ikke helt blitt venn med min nye robotstøvsuger som kom inn døren i fjor, og som 𝐯𝐢𝐬𝐬𝐭𝐧𝐨𝐤 skulle gjøre husvasken enklere 😅 Heldigvis er RiksTV-ekspertene klar til å hjelpe deg på telefon 210 10 210 ⭐ Da kan de hjelpe deg med fjernkontrollen, og guide deg til hvordan du kan få mest mulig ut av RiksTV-oppsettet. Dersom du lurer på noe rundt internettabonnementet ditt og ønsker rådgivning fra oss, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller på chat på MinSide. Ha en superfin tirsdag! Martin NextGenTel

Dårlig kundeoppfølging

Omtale av  Even N

Nettet er bra, men oppfølging av riks tv er ikke bra. Venter enda på dekoder. Appen feiler ofte på mobilen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
27.11.2023 14:20

Hei Even! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no med oss 🤗 Det er veldig flott å se at nettet du har på fiber fra oss fungerer fint! At du venter på utstyr fra RiksTV må vi selvfølgelig finne en løsning på. Dersom du ikke allerede har gjort det, vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chat på MinSide, slik at vi kan finne ut hva som har skjedd og løse det raskt 😊 Ha en flott mandag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Overaskende bra til så rimelig pris.

Omtale av  Tom H

Overtagelse fra tidligere leverandør gikk veldig fint, sparte 600 kr mnd gjorde jeg også. Riks tv avtalen deres fungerer også veldig bra.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
27.11.2023 10:29

Hei Tom! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Så fint å høre at byttet fra din forrige leverandør gikk så bra, og at du er fornøyd med å spare penger ved å bytte til oss 🤩 Hos oss skal du få samme gode kvaliteten, bare billig. Kjekt å se at du også er fornøyd med RiksTV-avtalen du har fått. Vi er glad for å ha deg som kunde, og vi gleder oss til å fortsette å presse prisene slik at du alltid har en god deal på internettabonnementet ditt 😊 Ha en flott mandag! Martin NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR