NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Det tok litt tid fra bestilling til det skjedde noe, men alt har fungert fint fra jeg fikk dato for leveranse. Installasjon var enkel. Litt trøbbel med å få internett forbindelse, men fikk hjelp via chat i løpet av få minutter.
Hei Truls! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 🤗 Vi jobber på for at det skal være enkelt for deg å bli, og være, kunde hos oss. Derfor er det veldig hyggelig å høre at fiberen har fungert bra hos deg etter oppkobling 😊 At installasjonen var enkel er også veldig fint å se, samt at oppstartsproblemene ble løst raskt etter hjelpen du fikk på chat! Dersom du har noen spørsmål er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller via chat på MinSide 😊 Ha en flott mandag! Martin NextGenTel
Jeg er superfornøyd. Jeg opplever at nette fra dere er bedere en fra telenor
Hei Ingrid! Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 🤗 Det er veldig hyggelig å høre at du opplever fibernettet hos oss som bedre enn hos Telenor 😊 Vi jobber hver dag for å gjøre det enkelt for deg å være kunde, og samtidig er vi opptatt av at du skal ha en god deal på internettabonnementet ditt. Hos oss skal du få samme gode kvalitet, bare billig. Dersom du har noen spørsmål og ønsker rådgivning fra oss er det bare å ta kontakt på telefon 987 07 979, eller bruke chat på MinSide. Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Modeme er gir bedre signaler en det tidligere, lett å montere.
Hei Håvard! Takk for at du deler omtanken din med oss her på Bytt.no 🤗 Så flott å høre at du er fornøyd med kundeservice hos oss, og det nye WiFi-utstyret du har fått 😊 Vi er opptatt av kvalitet både på fiber, og på WiFi-utstyr, og hos oss kan du være trygg på at du får god kvalitet på begge deler. Forskjellen på oss og andre internettleverandører er at du får begge deler til en god pris. Dersom du har spørsmål og ønsker rådgivning fra oss er det bare å ta kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller via chatten på MinSide. Vi er klare for å hjelpe deg 🤝 Ha en superfin torsdag! Martin NextGenTel
Fikk pristilbud som var lavere enn det jeg hadde, med samme hastighet. God informasjon fra NextGen Tel underveis om når omkoblingen skulle være. Omkoblingen fra min gamle nettleverandør til NextGen Tel gikk raskt og helt uproblematisk.
Hei Odd Harald! Takk for at du deler omtalen din med oss på Bytt.no 😊 Utrolig kjekt å se at du er fornøyd med både pris, hastighet og hvordan byttet over til oss gikk. Hos oss kan du være trygg på at du får samme gode kvalitet på fiberen, bare til en god pris. Vi skal fortsette med å presse prisene på ditt, og alle våre kunders, internettabonnement, og vi er utrolig glad for å ha deg med på laget 🤗 Dersom du skulle lure på noe, eller noe uforutsett oppstår, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979, eller via chatten på MinSide. Ha en fortreffelig torsdag! Martin NextGenTel
Veldige enkel å sette opp.strøm og en kabel inn i boksen i veggen og så har man internett.
Hei Kk! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 🤗 Det er utrolig hyggelig å se at du opplever oppkoblingen som enkel! Hver dag jobber vi for at det skal være enkelt for deg å bli, og være, kunde hos oss 🤩 Like hyggelig er det å se at du opplever hastigheten som svært bra på fiberen fra oss. Dersom du har noen spørsmål og ønsker rådgivning fra oss, er det bare å ta kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller bruke chatten på MinSide. Ha en nydelig torsdag! Martin NextGenTel
Dette kan sammenlignes med ran på open gate . Fikk instalert mobilt brebånd ,som ikke virket . Etter utallige timer i telefonen å ett angrerettskjema som ikke gikk ann å sende inn . Å kundebehandler som aldri var den rette . Har d endt med en haug med fakturaer på ting jeg ikke har fått . Til og med faktura på Internett tjenester flere måneder etter at utstyr er tilbake send å abonnementet avsluttet . Endte med Forliksrådet. SÅ HAR JEG KUNN EN ANBEFALING IKKE SKAFF DERE NEXTGENTEL!!!!!
Hei Atle! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med bestilling av internett hos oss. Siden du nevner installasjon så antar jeg at det er Trådløst Bredbånd, og ikke mobilt bredbånd, som du bestilte hos oss. Vi ønsker å gjøre det enkelt å få på plass Trådløst Bredbånd, og derfor har vi full valgfrihet til å velge den type installasjon som passer. Enten om du vil gjøre alt selv, litt selv, eller la montøren fikse hele installasjonen, så har vi løsningen som passer for deg 😊 Angrerettskjema skal ikke være vanskelig å sende inn til oss på e-post, så der skulle jeg gjerne hatt litt mer informasjon om hva som faktisk var problemet. Det er også fullt mulig å bruke angreretten ved å sende inn sak på MinSide, eller i MinSide-appen. Det tar vanligvis under 1 minutt å gjøre. Det skal selvfølgelig ikke være sånn at faktura for internettjenester kommer etter at abonnementet er avsluttet. Når vi avslutter et abonnement så skal også faktureringen på internettjenester avsluttes. Dersom du ikke allerede har fått en løsning på det, så setter jeg pris på om du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 eller via chat på MinSide, slik at vi kan finne en løsning. Jeg håper at du har funnet en internettleverandør som passer, og benytter samtidig anledningen til å ønske deg en fin onsdag 🤗 Martin NextGenTel
Internett som stadig slutter å virke. Ingen kundeservice i helgene.
Hei Ronja! Takk for at du tar deg tid til å legge inn en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever at nettet slutter å funke i perioder. Slik skal det ikke være, og spesielt ikke når du har fiber. Nå kjenner ikke jeg til konkret hva som er problemet, og derfor vil jeg gjerne at vi kommer til bunns i hva det kan være som gjør at nettet slutter å funke hos deg. Siden fiberkabelen skal være veldig stabil, så kan det være andre ting som for eksempel WiFi-utstyret som ikke fungerer til din bolig og bruk. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatt på MinSide, slik at vi kan hjelpe deg med å løse problemet. Dersom du ikke er hjemme ved utstyret innenfor åpningstidene til kundeservice så kan du sende oss en melding i Dialog på MinSide, eller i MinSide-appen. Legg gjerne ved en konkret beskrivelse av hvilken feil som oppstår, når det vanligvis skjer, og hva som skjer med utstyret som er koblet opp hjemme hos deg (dersom lampene på boksene endrer seg vil det være svært relevant). Håper at vi hører fra deg! Ha en nydelig tirsdag 🤗 Martin NextGenTel
Det tok forbausende lang tid å få abonnementet koblet opp (1 mnd), selv uten at det var et annet selskap som måtte sies opp. Leveringstid på første faktura var det derimot ikke noe å si på... Når det først kom på plass virker det utmerket så langt.
Hei Lasse! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig hyggelig å høre at fiberen fra oss fungerer så bra etter at det er koblet opp! Det skal være enkelt å bli kunde hos oss, så jeg håper at oppkoblingen gikk slik som forventet 🤗 Når det kommer til leveringstiden så kjenner ikke jeg til spesifikt hvilket fibernett vi leverer til deg på. Men vi forsøker alltid å gi kundene våre raskest mulig oppkobling når det ikke er snakk om et leverandørbytte - der vi utsetter oppkobling slik at kundene våre unngår å betale dobbelt til to leverandører ⭐ Fakturaen fra oss kommer automatisk etter at abonnementet er startet. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din om at den kanskje kommer litt for raskt sett i forhold til leveringstiden. Dersom det skulle være noe som oppstår, eller om du ønsker hjelp fra oss kan du kontakte oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Ha en strålende onsdag! Martin NextGenTel
Bestilte nett av dem i august med montør og oppkobling innen den 31.10.23. Hadde ikke hørt noe fra dem frem til den 31, så jeg ringte dem å fikk da til svar att dems montør hadde avbestilt vår montering, fikk ny dato en mnd senere, som ikke var aktuelt for oss så vi skaffet oss nett hos en konkurrent som leverte nett på 4 dager. Når jeg da prøver å si opp noe som jeg ikke har fått brukt så kommer dem med en faktura på over 4000 kr
Hei Jan! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Det er kjedelig å høre at du sitter igjen med en dårlig opplevelse etter bestilling av fiber. Siden det er snakk om montør så antar jeg at det er en nyinstallasjon av fiber det er snakk om. Nyinstallasjon av fiber kan gi lengre leveringstid avhengig av kapasiteten til Telenors montører i området. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Dersom det oppstår uforutsette ting som kritiske feil på fiberinfrastruktur eller sykdom så kan det føre til at nyinstallasjoner blir utsatt. Det gjelder både hos oss, men også hos alle andre internettleverandører. Det er hverken optimalt, eller noe vi ønsker at skal skje, men samtidig er det viktig at kritiske feil på fibernettet blir fikset raskt. Så forstår jeg selvfølgelig at utsatt installasjonsdato ikke er en kjekk beskjed å få. Når du bestiller internettjenester har du angrerett i 14 dager fra du mottar ordrebekreftelse med vedlagte vilkår. I de tilfellene installasjonsdatoen utsettes anbefaler vi å ta kontakt med oss for informasjon om videre prosess slik at du unngår å måtte bryte avtalen og få et kanselleringsgebyr. Grunnen til at vi, og andre internettleverandører, har et kanselleringsgebyr er fordi at etter bestillingen er lagt inn så starter kostnadene våre med å levere fiberen. Det er heldigvis ikke slik at vi tjener penger på å fakturere et kanselleringsgebyr - det skal kun dekke de faktiske kostnadene som vi har med bestillingen. Siden du nevner leveringstid på 4 dager hos en annen internettleverandør så antar jeg at det er snakk om trådløst bredbånd. Det har kortere leveringstid enn fiber siden det går i luft og kun krever en antenne - i motsetning til fiber som krever fysisk fiberkabel som må installeres av montør 😊 Håper dette var oppklarende! Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel
Har vært uten Internett i flere uker, og har fremdeles ikke Internett. Next gentel overtok linjen fra Telenor mange uker for tidlig og leverte Internett i noen uker, så stoppet det. Og nå frem til oppkoblingsdato med next gentel kan ingen levere internett.
Hei Freddy! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 🤗 Det er veldig kjedelig å høre at starten på kundeforholdet har blitt på den måten. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, men her ser det tydelig ut til at vi ikke har klart å etterleve det. Det beklager jeg! Jeg kjenner ikke til detaljene i bestillingen din, men generelt sett så sender vi bestilling til netteier Telenor om leverandørbytte til en konkret dato. Vi har ikke mulighet til å velge å overta linjen tidligere, såfremt netteier ikke endrer på dato. Som utfordrer til de store internettaktørene er vi avhengig av en enkel bytteprosess uten at feil oppstår. I dette tilfellet ser det ikke ut til at det har skjedd. Jeg antar at du har vært i kontakt med oss, og jeg håper at vi kan finne en løsning slik at du får internett tilbake raskest mulig 🤗 Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel
Hei, ringte i kveld kl. 20.34 for å spørre om hvorfor WIFI, dvs boxen jeg leier fra Nx T faller ut. Ringte TV2, de stengte kl. 18.00 har abb. via Canal Digital./Allente. Uansett falt boxen fra Next G T. ut... dvs. den hadde problemer med å gjennomføre signal. Dvs WiFi falt ut. Dette skjedde spesielt da deg via TV2 Play så på Kompani L. Tropp 2 eller Farmen. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har selvf totalt av kobling til stikkontakt etc. som jeg har fått beskjed om å gjøre, inkl. restart av box. Med vennlig hilsen Elisabeth S.
Hei Elisabeth! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 WiFi er vi såpass avhengig av i dag - så jeg forstår godt at det er frustrerende når det ikke funker og du skal strømme TV! Jeg kjenner ikke til akkurat hvilket abonnement du har, eller hvilke ting som kan påvirke arbeidsforholdene for WiFi hjemme hos deg. Men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 slik at vi kan få en oversikt på problemet, og så finne en god løsning som passer til deg 🤩 Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende torsdag 🥰 Martin NextGenTel
Synes ikke hastigheten fungerer som den skal på 300, ut fra hastigheten så synes jeg det er forferdelig dyrt
Hei Kjell! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig synd å se at du ikke opplever god hastighet hjemme hos deg. I dag er vi jo veldig avhengig av en stabil og god hastighet. På fiber, som du har, skal hastigheten inn til boligen være ganske så konstant. Og med Fiber 300 skal 300 Mbps i hastighet være rikelig når det er flere som skal bruke nettet hjemme. Siden du har både fiber, og i utgangspunktet rikelig med hastighet inn til boligen, kan det virke som at utfordringen ligger i at signal og hastighet på trådløs WiFi ikke er helt optimalt hos deg. På WiFi er det mange variabler som påvirker signal, men fortvil ikke! Hos oss har du 100 % valgfrihet når det kommer til hvilket WiFi-utstyr du bruker, enten om du vil leie WiFi-utstyr av oss eller bruke ditt eget. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 for en prat, så skal vi sammen finne en god løsning på utfordringen du opplever med hastighet 🤗 Jeg ønsker deg en kjempefin onsdag! Martin NextGenTel
Byttet fra Telenor til Nexgentel på hytta da dette var rimeligere, må ha support for å få opp nettet men Nexgentel har ikke support utenom arbeidstid og i helger. Var vant med at Telenor ordnet opp så nå har jeg ikke nett på hytta.
Hei Reidar! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 😊 Aller først så vil jeg beklage for at oppstarten ikke har levd opp til forventningen din. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, så der har vi tydeligvis ikke klart å etterleve det slik vi ønsker. På tross av oppstartsproblemene håper jeg at du tar kontakt med oss når du har anledning, slik at vi kan hjelpe deg med å løse utfordringen med oppstarten. Du kan ringe oss på telefon 987 07 979, eller chatte via MinSide på nett eller app. Du kan også sende oss en sak via MinSide på nett eller app. Ha en flott onsdag! Martin NextGenTel
Føler at jeg er lurt av selger. Fikk beskjed om at jeg kom til å få alle kanaler som jeg hadde for den prisen jeg betalte, men alt av sport er vist betalingstv, ekstra betaling og da blir det dyrere
Hei Kjell! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever å ha blitt lurt av selger hos oss. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, og derfor er jeg ikke fornøyd med at du sitter igjen med en sånn følelse. Dersom det er noe vi kan gjøre for å rette opp i inntrykket du har fått så vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatter via MinSide. Det er mye sport som er inkludert i de fleste av pakkene til samarbeidspartneren vår RiksTV, så jeg håper at vi skal kunne finne en god løsning som passer behovet ditt. Håper at vi hører fra deg! Ha en flott onsdag 😊 Martin NextGenTel
For dyrt i forhold til hastighet på bredbåndslinjen Endel feil
Hei Riar! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no! Det er ikke noe kjekt å lese at du er middels fornøyd med både pris, hastighet og kundeservice hos oss. Bredbånd på ADSL-teknologien er på vei til å fases ut, og nettet i seg selv er mer sårbart for feil. Det er fordi nettet mange steder har hatt en levetid på langt over 100 år, først for fasttelefon, og så for bredbånd i senere tid. Siden det blir færre kunder med ADSL-bredbånd, og vedlikeholdskostnadene er minst like høye, så har både våre og andre leverandørers priser på ADSL gått opp de siste årene. Jeg tror likevell at vi skal finne et godt alternativ til deg 😊 Vi har de siste 19. månedene blitt kåret til både best og billigst på fiber og Trådløst Bredbånd. Kåringen er gjort av Bytt.no, og vi leverer fiber på Telenors fibernett, og Trådløst Bredbånd på Telias 4G- og 5G-nett. Jeg vil gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke hva vi kan levere til deg av enten fiber, eller Trådløst Bredbånd. Begge teknologiene har høyere hastighet enn ADSL, og har litt hyggeligere priser sammenlignet med ADSL 😊 Forskjellen er at fiber krever en fysisk fiberkabel i luft eller bakke inn til boligen, mens Trådløst Bredbånd kun krever en antenne som kan ta inn mobilsignaler på 4G- eller 5G. Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel
Veldig skuffa, angrer mye på at jeg byttet fra telenor,,, prøvd å ringe dere,,, men svarer aldri,,, prøver å ringe dere i morgen igjen
Hei Gunnar! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no 😊 Det er kjedelig å høre på at du angrer på byttet til oss. Da har vi ikke gjort jobben vår godt nok. Det skal være enkelt å være kunde hos oss, så vi ønsker selvfølgelig at du enkelt kommer i gang under oppstarten av abonnementet. Vi har svært kort ventetid på kundeservice, så dersom du ringer oss på telefon 987 07 979 så vil du komme i kontakt med kundeservice som kan hjelpe deg med det du måtte lure på 🤗 Jeg takker igjen for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, og håper på at vi hører fra deg slik at vi kan rette opp igjen førsteinntrykket du har fått. Ha en strålende tirsdag! Martin NextGenTel