Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 675 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 675 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 675 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
321
209
125
135
885
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no

Respektløs mot kundene

Omtale av  Hagen

I dag er det over 2 timer å vente på kundeservice i telefonen... Hvis du er kunde og har problemer med nettet ditt... Etter å ha hørt på drit dårlig musikk i over 2 timer, bryter det... Så må du ringe opp igjen... ... Men hvis du vil kjøpe/bestille noe, trenger du kun vente i 6 min. Dette forteller alt - om hvordan ledelsen i NextGenTel nedprioriterer allerede eksisterende kunder. Ja, de har chat på nettet... Men hvordan tenker NextGenTel at kundene skal benytte chat... når de ikke har WiFi?

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:34

Hei Hagen. Vi har hatt en periode med uvanlig høyt påtrykk på telefonen og har blant annet flyttet folk fra salgsavdelingen til kundeservice i en periode for å hjelpe til. Det er allikevel sånn at hver enkelt kundeservicekonsulent vil være mer effektiv på chat, noe som betyr at vi har raskere svartid her :) At det er vanskelig å bruke chat uten WiFi kan vi selvsagt forstå. Mange av våre kunder har i dag internett på sin mobiltelefon og klarer dermed å kontakte oss på chat der. Håper det løste seg og at du nå er fornøyd. Om du fortsatt har problemer anbefaler vi at du kontakter oss via chat eller sosiale medier :) Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Planetens dårligste og mest inkompetente kundeservice

Omtale av  Klas K

Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:34

Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre. Mvh Magnus

Uffameg

Omtale av  Daniel

Nettet detter ut hele veien, og når vi skulle få installert nettet tok det over 1 måned før vi fikk montør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:32

Hei Daniel. Hvis du opplever at nettet er ustabilt må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan se på problemet :) Det er ellers helt normalt med 4 ukers ventetid, og i en del tilfeller vil ventetid også være enda lenger. Dette gjelder ikke bare NextGenTel, men alle leverandører av internett. Hvis du fortsatt opplever problemer håper vi du tar kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :) Mvh Magnus

Mangler kundeservice

Omtale av  Olav F

Får ikke kanaler, som ble lovet. 4 dg forsinket levering av forbindelse. Umulig at komme i kontakt med på tlf. Svare ikke på innlegg på app.

30% prisøkning!

Omtale av  Anton

Fikk varsel om at prisen om en måned går fra 482 til 623 for ADSL 15/1. 100 kroner opp på abonnement og fra 109 opp til 150 kroner på linjeleie. Er i gang å vurdere andre løsninger!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:31

Hei Anton! Dessverre er det sånn at det blir dyrere og dyrere å levere internett over kobberkabel etterhvert som antallet kunder på DSL går ned. Vi har full forståelse for at denne prisøkningen føles urettferdig. De andre selskapene i bransjen ligger beklageligvis på samme prisnivå, så det vil neppe lønne seg å bytte til en annen leverandør av DSL. Dersom du har mulighet til å få Fiber anbefaler vi deg å bytte. Da får du bedre internett og ofte til en lavere pris :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Etter å ha vært kunde i mer enn 3 år har det endelig blitt stabilt nett!

Omtale av  John C

Har byttet komponenter (ruter, ledninger, kontakter) og hatt besøk av montør. Feilsøking og kundeservice har vært upåklagelig. De er vennlige, løsningsorienterte og kompetente. Det har vært feil på linje (Telenor kobberledning), og siste montør fant at det var en del av NGT's leveranse, en kontakt for telefonuttak til ruter, som hadde en produktfeil. Skiftet den i juli, og har ikke hatt et eneste problem etterpå. Men klarer ikke oppnå hastighet jeg betaler for, 20 Mbs ned/1Mbs opp: med kabel i ruter og trådløs utkoblet er det beste resultatet 14 ned og 1,2 opp. NGT bør presisere hvor en kan oppnå oppgitt hastighet - siste kundebehandler sa at sentralen jeg er knyttet til klarer inntil 20Mbs, ikke nødvendigvis at jeg får det på mitt ruter-uttak... Jeg er prisbevisst, så med siste økning for mitt abb, så kan det jo tenkes at andre klarer å gi ønsket hastighet til bedre pris.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:31

Hei John! Hyggelig å høre at du i utgangspunktet er fornøyd med oss :) Men kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med hastigheten vi leverer! Dessverre er det sånn at det er kobberledningen som setter begrensningen her. Det betyr at du ikke vil få bedre hastighet, uansett hvilken leverandør du måtte velge, så lenge det er kobbernettet som benyttes. Det er dessverre ikke mulig å se nøyaktig hvilken hastighet du kan få før nettet er koblet opp, men vi kan vite hvilken hastighetsklasse du hører til (og dermed kan vi anslå hvilken hastighet vi kan levere). Ved bestilling på nett viser vi også et snitt av hva vi faktisk leverer ut til våre kunder på de ulike hastighetene slik at vi kan sette riktigere forventninger. Nå ligger du litt under snittet, og det er selvsagt veldig kjedelig. Vi håper derfor at det snart blir fiber tilgjengelig på din adresse slik at vi kan levere den hastigheten du ønsker :) Mvh Magnus

Ikke bra! Dårlig kundeservice

Omtale av  Leif

Betaler for 250/250, får maks 100/80 da med kabel rett i routeren. Kundeservicen er også meget dårlig med ekstremt lang ventetid! Alle konsulentene er alltid opptatt og du kan regne med en ventetid på 30 min til en time, dessverre blir man nødt til ringe dette nummeret ganske ofte... Veldig misfornøyd!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:30

Hei Leif! Hvis du har fiber 250/250 leverer vi dette til ruteren. Det betyr ikke at du oppnår samme hastighet trådløst. Det vil blant annet være avhengig av hvor du står i forhold til ruteren, hvor mye forstyrrelser det er osv. Dersom du bor i en enebolig anbefaler vi at du kjøper et Airites Air 4930 mesh nettverk. Da vil du få bedre dekning og raskere trådløst nett. Airties Air 4930 funger også med vår TV-løsning. Mvh Magnus

NextGenTel Bredbånd har 1 675 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR