Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
77
av 85 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Respektløs mot kundene"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Hagen for 03.10.2019 15.36

NextGenTel Bredbånd har totalt 837 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Respektløs mot kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

I dag er det over 2 timer å vente på kundeservice i telefonen... Hvis du er kunde og har problemer med nettet ditt... Etter å ha hørt på drit dårlig musikk i over 2 timer, bryter det... Så må du ringe opp igjen... ... Men hvis du vil kjøpe/bestille noe, trenger du kun vente i 6 min. Dette forteller alt - om hvordan ledelsen i NextGenTel nedprioriterer allerede eksisterende kunder. Ja, de har chat på nettet... Men hvordan tenker NextGenTel at kundene skal benytte chat... når de ikke har WiFi?

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14.34
Hei Hagen. Vi har hatt en periode med uvanlig høyt påtrykk på telefonen og har blant annet flyttet folk fra salgsavdelingen til kundeservice i en periode for å hjelpe til. Det er allikevel sånn at hver enkelt kundeservicekonsulent vil være mer effektiv på chat, noe som betyr at vi har raskere svartid her :) At det er vanskelig å bruke chat uten WiFi kan vi selvsagt forstå. Mange av våre kunder har i dag internett på sin mobiltelefon og klarer dermed å kontakte oss på chat der. Håper det løste seg og at du nå er fornøyd. Om du fortsatt har problemer anbefaler vi at du kontakter oss via chat eller sosiale medier :)

Mvh
Magnus
Bytt.no
"Respektløs mot kundene" skrev Hagen om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Hagen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Planetens dårligste og mest inkompetente kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14.34
Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre.

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uffameg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet detter ut hele veien, og når vi skulle få installert nettet tok det over 1 måned før vi fikk montør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14.32
Hei Daniel. Hvis du opplever at nettet er ustabilt må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan se på problemet :) Det er ellers helt normalt med 4 ukers ventetid, og i en del tilfeller vil ventetid også være enda lenger. Dette gjelder ikke bare NextGenTel, men alle leverandører av internett. Hvis du fortsatt opplever problemer håper vi du tar kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :)

Mvh
Magnus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mangler kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke kanaler, som ble lovet. 4 dg forsinket levering av forbindelse. Umulig at komme i kontakt med på tlf. Svare ikke på innlegg på app.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"30% prisøkning!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk varsel om at prisen om en måned går fra 482 til 623 for ADSL 15/1. 100 kroner opp på abonnement og fra 109 opp til 150 kroner på linjeleie. Er i gang å vurdere andre løsninger!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14.31
Hei Anton! Dessverre er det sånn at det blir dyrere og dyrere å levere internett over kobberkabel etterhvert som antallet kunder på DSL går ned. Vi har full forståelse for at denne prisøkningen føles urettferdig. De andre selskapene i bransjen ligger beklageligvis på samme prisnivå, så det vil neppe lønne seg å bytte til en annen leverandør av DSL. Dersom du har mulighet til å få Fiber anbefaler vi deg å bytte. Da får du bedre internett og ofte til en lavere pris :)

Mvh
Magnus
NextGenTel Bredbånd har totalt 837 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR