Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 682 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 682 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 682 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
890
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 682 verifiserte omtaler på Bytt.no

Aldri velg NextGenTel!

Omtale av  Eirin

Søppel! måtte skrive at jeg vurdere å bytte, men dette er bare fordi det ER UMULIG Å BYTTE!!!!!! Svindel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Er det mulig...

Omtale av  Eivind

Hatt fiber hos NextGentel i noen måneder, og det har vært en så vanvittig dårlig opplevelse at jeg har ikke ord. Routeren vi fikk tilsendt er komplett ubrukelig. Jeg har sittet her med elendig hastighet, tilkoblingsproblemer og ustabilitet ut av en annen verden i flere måneder! Og ikke få meg til å starte på kundeservice'n.... Bl.a. trengte jeg å endre ip-range fordi den var lik hjemme og på kontoret, noe som gjorde jeg at ikke kunne jobbe via VPN hjemmefra. Ikke var det mulig å endre dette selv i routeren (hva??!!), og enda verre, de ville ikke hjelpe meg på kundeservice fordi det er visst ikke noe de supporterer. Altså, hvordan dette selskapet holder seg i live forstår jeg ikke. Fullstending boikottet av meg og mine selskaper på livstid.

Fibern er nærmest perfekt

Omtale av  Christoffer A

Vel, jeg hadde Nextgentel ADSL (gamle telefonlinje bredbåndet) før. Det var så som så, kundeservice kunne vært bedre. MEN har hatt Nextgentel på fiber nå i 4 måneder (på Telenor sin fiberlinje, monopolet deres er opphevet) og er strålende fornøyd. Har full hastighet, nettet har ikke vært nede en eneste gang, og TV signalet er bra (HD, full HD og 4k). Deres nye kunderservice for fiberkunder svarer meget fort og er veldig behjelpelig da jeg trengte hjelp med installasjon. Det virker som de virkelig har tatt grep innad i firmaet og satser stort på fibermarkedet. STOR TOMMEL OPP. Kan anbefales videre da Telenors priser og produkter ikke kommer seg helt opp på samme nivå.

Raskt, billig og rimelig bra kundeservice

Omtale av  Rune

Bytta fra Telenor til nextgentel. Internettet ble raskere og billigere

De må vel tjene mer på gebyrene ved avbestilling enn Internett leveranse! Dritt dårlig service!

Omtale av  Juan P

Flyttet til ny leilighet og meldte flytting hos dem. 10 dager etter mistet jeg Internett og hadde ikke aktiv abonnement lenge... Har alle chat logs men de kunne ikke hjelpe meg... Sa opp etter dette og nå må jeg betale gebyr for det. Elendig kundeservice.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Moderne steinalder-nett

Omtale av  I-Dårlig-Humør

Super-tregt! Står at nettet er på, men tar 15 sekunder å bare gjøre et enkelt Google-søk som burde ta 1 sekund, og jeg har mistet tellingen for hvor mange ganger nettet har sviktet og jeg har vært nødt å restarte ruteren. Jeg har seriøst vært oppå fjellet hvor Wi-Fi'en der bare har vist 1 strek og det har allikevel vært raskere enn dette søppelnettet her. Det er ikke noe positivt med NextGenTel!!!

Horribel kundebehandling

Omtale av  Fortvilet

Ble uten internettforbindelse for tre (!) uker siden, en fredag. Har hatt problemer tidligere med at det har vært feil på router etter tordenvær og linjefeil, så anskaffet meg overspenningsvern for å være "føre var", etter og ha skiftet router 5-6 ganger i løpet av halvannet år. Sist var feilen at det måtte montør til å fikse, da tok det over en uke, så det ønsket jeg ikke igjen. Ved FØRSTE samtale med kundeservice, påpekte jeg at feilen måtte ligge på linje (pga. overspenningsvernet. Det endte med at montør skulle bli kontaktet mandag og se på feil. Mandag ettermiddag fikk jeg SMS om at det var ordnet, noe det IKKE var og jeg besvarte. Så fikk jeg melding om at jeg var gitt "høyeste" prioritet og at montør skulle se på saken, på nytt torsdag, dette ble så utsatt til tirsdag uka etter. Samme feil var... nå SKULLE montør kontaktes og rettingsdato var nå innen torsdag kveld kl. 20.00... ingenting skjedde... kontaktet kundeservice igjen, da ble ny rettedato mandag ... da var vi gang med uke tre, etter feil ble meldt. Mandag skjer det heller ingenting og jeg får ny dato, nå torsdag kveld innen kl. 20.00... overraskelsen er ikke så stor, når heller ikke dag blir feil rettet. Tar kontakt fredag morgen, både med Nextgentel og Relacom (som er underentreprenør) Nextgentel melder om at de ikke fant feil, første gang, men opprettet ny sak igjen... da med ytterligere seks !!! dagers venting. Ved kontakt med Relacom, fikk jeg beskjed om at det hadde vært montør på saken, men feil var ikke funnet, MEN de hadde ikke sjekket grundig nok, så Nextgentel hadde opprettet en ny sak på dette og da med rettefrist innen seks dager. Men siden dette var en klage på en allerede opprettet sak, så skulle jeg gies "høyprioritet"...noe jeg også ble lovet hos Nextgentel på dag fire i klageprosessen... Så pr. nå er det gått 22 (!) dager, siden feil ble meldt, det har vært utsettelse på utsettelse, på utsettelse, og det er blitt lovt og lovt... og ikke overholdt. Har vært kunde hos Nextgentel i nesten 20 år, fra Tele2 var forbindelse.. men nå er det SLUTT!!! Når linjen er fikset så er det over til ny leverandør av internett... anbefaler alle: STYR LANGT UNNA NEXTGENTEL, DE TAR OVERHODET IKKE KUNDENE SINE SERIØST!! Det er ikke noe tre som ligger veltet over noen linjer her, heller ikke avrevne kabler, men er funnet en feil på en "stasjon", dette ble lokalisert i løpet av første uken.... Er helt avhengig av internett, både i jobbsammenheng og ellers, har også streamingstjenster som en ikke får brukt, til nå har de tilbydt meg å kredittere en måned (som jeg ikke har fått brukt nettet på). Imellomtiden har jeg måtte kjøpe GB via Telenor ekstra, for å kunne ha nett hjemme.

NextGenTel Bredbånd har 1 682 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR