NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble uten internettforbindelse for tre (!) uker siden, en fredag. Har hatt problemer tidligere med at det har vært feil på router etter tordenvær og linjefeil, så anskaffet meg overspenningsvern for å være "føre var", etter og ha skiftet router 5-6 ganger i løpet av halvannet år. Sist var feilen at det måtte montør til å fikse, da tok det over en uke, så det ønsket jeg ikke igjen. Ved FØRSTE samtale med kundeservice, påpekte jeg at feilen måtte ligge på linje (pga. overspenningsvernet. Det endte med at montør skulle bli kontaktet mandag og se på feil. Mandag ettermiddag fikk jeg SMS om at det var ordnet, noe det IKKE var og jeg besvarte. Så fikk jeg melding om at jeg var gitt "høyeste" prioritet og at montør skulle se på saken, på nytt torsdag, dette ble så utsatt til tirsdag uka etter. Samme feil var... nå SKULLE montør kontaktes og rettingsdato var nå innen torsdag kveld kl. 20.00... ingenting skjedde... kontaktet kundeservice igjen, da ble ny rettedato mandag ... da var vi gang med uke tre, etter feil ble meldt. Mandag skjer det heller ingenting og jeg får ny dato, nå torsdag kveld innen kl. 20.00... overraskelsen er ikke så stor, når heller ikke dag blir feil rettet. Tar kontakt fredag morgen, både med Nextgentel og Relacom (som er underentreprenør) Nextgentel melder om at de ikke fant feil, første gang, men opprettet ny sak igjen... da med ytterligere seks !!! dagers venting. Ved kontakt med Relacom, fikk jeg beskjed om at det hadde vært montør på saken, men feil var ikke funnet, MEN de hadde ikke sjekket grundig nok, så Nextgentel hadde opprettet en ny sak på dette og da med rettefrist innen seks dager. Men siden dette var en klage på en allerede opprettet sak, så skulle jeg gies "høyprioritet"...noe jeg også ble lovet hos Nextgentel på dag fire i klageprosessen... Så pr. nå er det gått 22 (!) dager, siden feil ble meldt, det har vært utsettelse på utsettelse, på utsettelse, og det er blitt lovt og lovt... og ikke overholdt. Har vært kunde hos Nextgentel i nesten 20 år, fra Tele2 var forbindelse.. men nå er det SLUTT!!! Når linjen er fikset så er det over til ny leverandør av internett... anbefaler alle: STYR LANGT UNNA NEXTGENTEL, DE TAR OVERHODET IKKE KUNDENE SINE SERIØST!! Det er ikke noe tre som ligger veltet over noen linjer her, heller ikke avrevne kabler, men er funnet en feil på en "stasjon", dette ble lokalisert i løpet av første uken.... Er helt avhengig av internett, både i jobbsammenheng og ellers, har også streamingstjenster som en ikke får brukt, til nå har de tilbydt meg å kredittere en måned (som jeg ikke har fått brukt nettet på). Imellomtiden har jeg måtte kjøpe GB via Telenor ekstra, for å kunne ha nett hjemme.
Her er det lite å skryte av. Kundeservice og oppfølging av kunder har de ikke peiling på. Rævva tilbud
Hadde ustabilt nett i nesten ett år, og brukte MYE tid på å komme gjennom på telefon, og også på chat. Masse frustrasjon. Elendig kundeservice, de tok aldri skikkelig tak i problemet. Ble satt over i det vide og brede, og såkalte teknikere som skulle ta kontakt gjorde det aldri. De har nå mistet meg som kunde, og det beste var da jeg skulle si opp ruteren - det klarte de heller ikke å gjøre ordentlig, men presterte å sende meg en e-post hvor de ønsket meg velkommen som ny kunde! PLUSS, at de lar deg ikke beholde e-post-adressen din ved oppsigelse, hvis du har vært så uheldig å ha e-post via de. Helt håpløst!
Bestillte abonnement hos Nextgentel fordi de lovet å gi meg stabilt internett med minimum 14 mgb ned. Har hatt abonnement i 1,5 år, og i snitt antageligvis 1-2 mgb ned. Internett har koblet ut ca 2 ganger i uken. Når dette skjer, som da naturligvis kan være søndager, er det ingen hjelp å få, ettersom de ikke har kundeservice på søndager. De gangene vi har fått kontakt med kundeservicen har de ikke vært i stand til å gjøre noe med det. I forbindelse med tekniske problemer og oppsigelse av abonnement har jeg fått motstridende informasjon annenhver gang jeg ringer inn. De setter meg over til en avdeling som så setter meg over til den neste. Jeg har også vært i kontakt over chat. Her er ikke kundebehandleren i stand til å gi samsvarende beskjed som den kundebehandleren jeg snakket med et par timer før i samme chatten. De som tar telefonen er for så vidt hyggelige og høflige, men det er helt åpenbart at de ikke har noen anelse om hva de holder på med. Jeg kommer aldri til å kjøpe en tjeneste fra Nextgentel igjen, om så de tilbyr en tiendedel av prisen til andre leverandører. Fraråder andre å kjøpe noe av dem.
- Håpløs tilgjengelighet, chatten er en komedie - Bare feil med fakturaer ALDRI BLI KUNDE
Den ene hånden vet ikke hva den andre gjør. Ingen sier det samme. Må vente i det uendelige når man ringer for å prøve å få hjelp. Har et sterkt inntrykk av at de som betjener disse telefonene kan svært lite. Har vært uten nett i snart 14-dager nå og INGEN kan si når jeg blir tilkoblet selv om jeg har fiber helt inn og ruter på plass. Noen sier jeg ikke har abonnement og noen ser jeg har bestillt. Blir superfrustrert !
Ingen Internett forbindelse flere ganger hver dag og hele netter