NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt problemer med Nextgentel fra første måned som kunde. Virkelig dårlig behandling av kunde og lite kreative løsninger. De lover hver måned at problemet mitt er løst, men så må jeg melde det inn hver eneste måned opp til tre ganger månedlig. Heilt absurd!!! Virkelig amatør selskap!
De kuttet internettet mitt uten forvarsel. De hevdet jeg hadde ønsket på chatlinjen deres å avslutte abonnementet og dermed skulle de avslutte tjenesten i enden av måneden. Dette stemte ikke så jeg avkreftet og ville fortsette dette. Likevel sitter jeg i dag uten internett på grunn av de ikke klarte å avbryte et falsk utsagn fra deres side. Må vente en uke på at de skal fikse problemet. Positivt om Nextgentel: Det er lett å få jobb hos kundeservice på grunn av kravene er tydeligvis lave.
Selger kom på døren med et fristende tilbud på internett og tv. Han forklarte at Telenor ikke hadde mulighet til å komme med mot tilbud første året etter at linjen var åpnet for nye operatører. Jeg valgte like vel å ta kontakt med Telenor som kunne forklare at dette ikke var sant og ga meg nytt og lavere tilbud for å fortsette. Selv om jeg har snakket med nextgentel tre ganger for å avbestille har de nå overført meg som kunde og jeg har nå verken nett eller tv. Telenor har ingen mulighet til å fikse dette hos dem og etter lang ventetid på telefonen kom jeg gjennom til Nextgentel som forklarer at de ikke får gjort noe før over helgen.
Svært ustabilt nett som bryter flere ganger i uken. Kundeservice er vanskelig å nå og følger ikke opp garanti om utbedring. likevel blir man fakturert for varen man ikke ikke mottar mens nettet er nede. Nettrøbbelet strekker seg over dager, uker og måneder, og når man nok en gang ringer kundeservice kommer de kun med ulne svar på hvor i feilrettingsprosessen de er. NextGentel leverer elendig kundeservice og en elendig vare. Men de er gode på fakturering... der følger de opp så det holder! Det er INGENTIG bra å si om dette selskapet! Nå bytter vi leverandør!
Hadde en selger på døren som påsto at de leverte det samme som kanal digital til en billigere penge og at det var jo dumt og betale mer for en make være. Jeg så jeg var fornøyd med det jeg hadde og ikke ville bytte. Han ville da komme igjen neste dag. Noe han gjorde. Hvem vil være dum så jeg byttet. Sitter no med ustabil ruter. En dekoder uten mulighet til og gå tilbake til start på et program om du finner noe på tv du vil se. De har heller ikke tilgang til uksprogrammet. Så du kan se tidliger sendte ting. Spare noen hundre lapper men sitter igjen med et tv tilbud som er mange år tilbake i tid. Føler meg lurt/svindlet. Men har lært at det er forskjell på og kjøpe en tjeneste eller være. I følg kjøpsloven gjelder reklamasjonen ifra kontrakt inngåelse ved kjøp av en tjeneste. Så da er det jo lurt av de og vente med og send ut dritten sin til det godt over 14 dager no de gjør så du fysisk ikke for se hva du har kjøpt før angrefristen går ut.
Umulig å få kontakt, og får en kontakt etter en time blir en løyet til. Styr unna, jeg sier opp. Har brukt forskjellige leverandører av bredbånd, på forskjellige plasser. Har mange abonnement gående, er mer problemer med NextGenTel enn de andre tilsaman. Aldri mer NextGenTel.
Etter mange år som fornøyd kunde ringte jeg i 2016 for å bestille et abonnement til. Så, etter å ha hørt AHA-musikk i en time var jeg så sint at jeg bytta leverangør. Sånn behandling finner jeg meg ikke i. Fikk en e-post som bekrefta at kundeforholdet var opphørt. Mer enn to år etter kommer to fakturaer og trussel om inkasso/avstenging. Ringer igjen og der er sannelig samma AHA-musikken enda, men er nå bare skurr, og robotdamen, som forteller igjen at «kundekonsulenten» fortsatt har like mye å gjøre. Hun ber meg gå til «min side». Jeg har ikke vært kunde på flere år. Etter en time uten svar er jeg like forbanna som forrige gang. Firma har null kontroll og null kundeservice. Jeg anbefaler alle å holde seg langt unna dette rotefirmaet!