Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Varierende hastighet, og elendig kundeservice."

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Tor for 06.10.2020 11:01

NextGenTel Bredbånd har totalt 911 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende hastighet, og elendig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre valgt NexGenTel som leverandør, veldig varierende hastighet. Har forsøkt å kontakte kundeservice, får beskjed om 20 minutter ventetid, men ga opp etter 95 minutter i telefon. Neste forsøk beskjed om 5 min ventetid, gav opp etter 40 minutter i telefon. Har forsøkt chat uten resultat. Hvordan kan disse ha konsesjon??

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.10.2020 08:30
Hei Tor. Det kan dessverre være litt ventetid på telefon, men chat har ofte kort ventetid. Usikker på hva som har skjedd med tanke på at du skriver forsøkt chat uten resultat. Hvis du gir det et forsøk til, så vil jeg tro at du skal få hjelp fra kundeservicen vår. Hilsen Christian i NextGenTel
Bytt.no
"Varierende hastighet, og elendig kundeservice." skrev Tor om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Tor og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Nextgentel i nesten 10 år med adsl, og har også samtidig hatt et dsl abonnoment nummer 2 fra andre leverandører, og samtlig har ikke vært nær like stabil som Nextgentel. Mens andre leverandører gikk ned, forble NGT oppe. Dette satt jeg stor pris på. Har aldri hatt noe problemer med kundeservice heller, skjønt har jeg hatt veldig lite behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 14:10
Hei Jon. Takk for din tilbakemelding, veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Hilsen Christian i NextGenTel
Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr så langt unna dere bare kan komme."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble vel kunde for 1 -2 år siden hos ngt, og alt gikk helt smertefritt i starten. Helt til jeg begynte å rote meg borti fasttelefon, TV, Fast-IP du kan si mer eller mindre full pakke noe de kunne tjent på. Men det tok ikke lengre enn bare noen uker etter at jeg hadde fått oppkoblet fasttelefon før den var helt død. Jeg tok kontakt med ngt sin kundeservice via facebook for å høre hva som hadde skjedd. Det ble opprettet en sak på det, men jeg hørte aldri noe tilbake fra de. Det gikk uker og dager, og jeg purret på ngt sin kundeservice stadig, men de kom hele tiden med unnskyldninger om problemer og bla bla bla! Helt til jeg begynner å klager over dårlig service osv, da kommer de opp med en løsning om at jeg må over til en annen leverandør som også eiers av de. Jeg synes sånn sett at det var en syk løsning på ett problem, siden hadde dette vært en anen leverandør, så hadde de heller fikset det. Ok ting løste seg der etter mye om og men og litt sinte klager fra meg. Så kommer vi til 2019 rett før julen velger jeg å bestille TV tjeneste fra NextGenTel. Og her vi er på'an med akkurat det samme her som sist. Jeg gikk i mnd vis å ventet på at dette skulle bli levert eller bli aktiv, men hørte aldri noe fra de. Jeg tok igjen kontakt med kundeservice på facebook for å etterlyser hvor TV tjenesten min blir av. NextGenTel kommer akkurat med like dårlige unnskyldninger her bare enda VÆRE! Denne gang var det ordre som blokkere bestillingen min, og her også ble det oppprettet en sak på problemet. Men det gikk mnd og uker og jeg hørte heller aldri noe fra de. Jeg begynte å klage, men ting ble ikke løst, og jeg ga så og si i slutten helt opp hele tv tjenesten dems. Da det hadde godt over noen (nesten 1 år) så kommer det melding om at utstyr er på vei til meg. Da viser det seg at de endelig hadde fått fikset dette med TV også. Men tenk at det tok over 1 år nesten før NextGenTel klarte å levere dette. Vel vel greit nok. Vi er nå på fast IP som jeg la inn en bestilling gjorde vel dette sammen med TV tjensten egt, men det var akkurat samme problem her også med fast-IP bare at denne ble aldri levert enda til hvor mye jeg kontaktet NextGenTel sin kundeservice. Fast-IP ble etter ett år kansellert på grunn de klarte ikke levere det. De satte opp purrestopp i systemet slik at jeg ikke får inkassovarsel,purringer eller noe som helst av dette. Jeg gadd ikke betale fordi var ikke fornøyd etter alt den elendige servicen jeg hadde fått hos de. Nå i 2020 ligger vi på ett beløp på 7500 kr som jeg ville ha en liten reduksjon etter som jeg er FERDIG MED NEXTGENTEL FOR GODT, men tror du ikke at de kom med grunnlag for å ikke gi noe reduksjon på det. Jeg mener at de bør gi noe tilbake til en kunde som venter såpass lenge på en TV tjeneste og har fått såpass dårlig service noe reduksjon i det minste når han/hun forlater NextGenTel.Reklamasjonsavdelingen til NextGenTel er noe av dårligeste jeg har vært borti noen sinne. Svarte ikke på de spørsmålene jeg ga eller ville ha svar på, skylder på at det gjelder bredbånd og TV, og dermed hadde jeg ikke rett på noe av dette. Kommer at de kan ikke behandle min oppsigelse på faktura på grunn av de aldri fikk kontakt med meg over telefon, enda til jeg forklare at det finnes e-post her i verden dersom det står oppgitt feil telefonnummer. Jeg synes i det minste jeg kunne fått noe reduksjon på beløpet ettersom jeg ikke har vært fornøyd, og kundeservice har ikke akkurat vært helt på topp heller + ventet jeg nesten ett år på en tjeneste. Og her synes jeg NextGenTel burde gitt noe reduksjon som ett plaster på såre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.09.2020 13:44
Hei Marius, Jeg kjenner til saken din og som du gjerne har fått høre flere ganger skylles feilen du har opplevd en feil i systemet vårt - og vi har naturligvis ingenting å vinne på å ikke levere IP-telefoni til avtalt tidspunkt. Jeg beklager feilen som har skjedd, jeg ser vi har kommet til en minnelig løsning etter du skrev denne anmeldelsen og jeg håper du er fornøyd med resultatet. Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter."
1 syns denne omtalen er nyttig

Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter. Nextgentel skulle komme innom oss i august - de skulle komme mellom tidsrommet kl 0800 og kl 2000 på en fredag, noe som gjorde at moren min måtte ta seg fri den dagen for å vente. De møtte aldri opp, og vi fikk ikke kontakt med de før på mandag. Da ga de oss et nytt tidspunkt i oktober - noe som vi sa var uaktuelt. Da fikk vi tidspunktet midt i september kl 1200 på en onsdag - denne gangen hadde faren min tatt seg fri. Etter 1,5 time overtid kom en telefon om at arbeider var syk. Da fikk vi ultimatumet: kommende lørdag eller en dato i november, noe som gjør at vi må avlyse hyttetur. Alle gode ting er 3? Tviler på at de kommer til å komme denne gangen. Vi er heldig hvis vi har internett og TV i 2022.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:55
Hei An, Vi har ikke montører selv, men vi er i en kontinuerlig dialog med montørselskapene og slik skal det ikke være. Så klart kan sykdom forekomme, men dere skal naturligvis varsles i forkant. Jeg beklager ubeleiligheten og jeg håper dere er fornøyd så snart tjenesten er levert. Hilsen Samuel i NextGenTel
Muazam A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Jeg har hatt NextGentel i 10 år++"
2 syns denne omtalen er nyttig

Der jeg bor har jeg bare valget mellom Telenor og Nextgentel. Jeg får ikke den hastigheten de nevner på nettsiden sin og har klaget, men det blir ikke gjort noe. Jeg hadde planen på 30 Mbps, men fikk bare 20 Mbps. De siste årene har prisene steget. Det verste med det er at jeg som lojal kunde får dårligere avtale enn nye kunder(pga. prisen stiger stadig). Etter å ha sett prisene på nettstedet deres, måtte jeg ringe dem og fortelle dem om det for å få samme pris som en nye kunden. Jeg har sagt opp avtalen 7. september. Samme dag som sendte jeg oppsigelsen til NextGentel bestilte jeg GET trådløs bredbånd. Idag (16. september) fikk jeg GET og bruker dem fra nå. Ble ringt opp av NextGentel også idag, de ønsket å bekrefte oppsigelsen min og jeg spør dem når abonnementet mitt avsluttes. Til min overraskelse slutter det ikke slutten av september, men oktober. Det er 54 dager etter oppsigelse. Aldri mer Nextgentel. Hadde gitt dem 2 stjerner hvis nettet var stabil, men det er den heller ikke. Så velfortjent 1 stjerne.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:44
Hei Muazam. Det er trist å lese at du som kunde etter 10 år ikke er hos oss lengre, hvis du ønsker å komme tilbake ved en senere anledning, er du alltid velkommen. Vi tilbyr også nå Trådløst Bredbånd slik at du kan få bedre hastighet enn du hadde på kobber dersom du har god mobil dekning i området ditt. Når det gjelder oppsigelsestid, er det slik at den gjelder fra datoen du sa opp og ut neste måned slik at den kan variere fra 60 til 30 dager. Hadde du f.eks sagt opp i dag, hadde oppsigelsestiden vært på 33 dager. Hilsen Christian i NextGenTel
NextGenTel Bredbånd har totalt 911 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR