NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
De lovet 10mb/s men leverer Max 3,5mb/s. Er veldig veldig skuffet.
Utrolig dårlig hele veien, fra installasjon, selve bredbåndet og ekstremt dårlig kundeservice. Ønsker ikke å hjelpe og montører som ikke vet hvordan man skal montere et fungerende internett.
Byttet fra Canal Digital i Nesttun, Bergen over til NextGenTel og kundeservicen er upåklagelig! Det tar kun et par minutter å nå igjennom og de strekker seg langt for å gjøre deg fornøyd. I tillegg har nettet blitt både raskere og mer stabilt med den nye smartruteren deres.
Ønsket enkel oppgradering av hastighet på bredbånd, ble lurt inn i ny avtale med 12 måneders bindingstid jeg ikke kommer ut av uten å betale ekstra gebyr. I tillegg gjentatte feil ved abonnementet, ulike svar og/eller mangel på svar fra kundeservice.
Jeg har hatt mye trøbbel med fiberen til Nextgentel i Bergen. Den er til tider veldig ustabil hastighet og jeg kan få opptil ping på 1000-1500 med nedlasting på 1,5 mb og opplasting på under 1 mb. Dette kan pågå i timesvis og kommer på tifeldige intervaller. Helst flere ganger i uken. Jeg abonerer på 40/40 og har til vanlig rundt 32/35. Som igjen ikke er veldig langt ifra det jeg abonnerer på, men fortsatt mindre enn hva jeg betaler for. Det har også forekommet flere ganger at nettverket har fallt ned fullstendig i enten timer eller flere dager. Med korte intervaller. Hvis du prøver å ringe og få kontakt med kundeservicen. Smør deg med tålmodighet for der kommer du ikke gjennom. Alle de timene jeg har prøvd å komme igjennom på telefon til de har jeg bare klart det hittil 1 gang på 3 årene jeg har abonnert hos de. Nå holder endelig BKK på å utbygge sin egen fiber og jeg kommer til flytte meg over dit så fort muligheten byr seg. Nextgentel er ikke fullstendig boss. De har gode hastigheter til en fornuftig penge, men det kommer så mye trøbbel med på lasset. At jeg ikke synes det er verdt det.
Mitt sameie har bytta til NextGenTel, avtalte montering av kabel (to ganger) i oktober 2017 uten at montør møtte opp. Samme visa 15 november, montør var til stede men min leilighet var ei på hans skjema den dagen. Senere varslet jeg via SMS at jeg var til stede tirsdag 6 februar 2018 mellom kl 09 og 15. Ingen montør møtte opp! Jeg har for tiden tilhold i Sverige og har nå reist over grensa fire ganger uten å få kabel montert. Dette har allerede kostet meg flere tusen kroner. Har ei bruk for kabel da jeg har mobilt bredbånd fra min arbeidsgiver men må likvel betale NextGenTel via fellesutgiftene! :(
Har vært mer eller mindre uten internett/telefon i halvannen måned. Hyggelig kundeservice, men det hjelper lite på b redbåndsforbindelsen. Vet ikke hva de har gjort for å fikse det. Får liten oppdatering/informasjon. De klarer ikke levere det de lover.