Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 690 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 690 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 690 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
129
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no

Steinalderteknologi

Omtale av  Gunnar H

Total dysfunksjon, bordet er fullt med fjernkontroller, umulig å pause. Dere er i steinalderen og vi har blitt lurt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:56

Hei Gunnar. Vi sender kun 1 fjernkontroll som følger med hver TV-dekoderen slik at du trenger kun å ha vår fjernkontroll og kontrollen til selve TV-skjermen din. Vi tilbyr mulighet for å pause programmer, men du må ha en dekoder med opptaksfunksjon for å få tilgang til denne funksjonen. Om du skulle trenge hjelp til å få dette til å virke, ta gjerne kontakt med oss via telefon, chat, facebook eller via vår app. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ganske bra

Omtale av  Roy K

Oppstarten av internett er litt kranglete i starten men etter at det har blitt ordnet så er det bra.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:56

Hei Roy Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at tjenesten virker som den skal nå. Bare ta kontakt om det skulle være noe du trenger hjelp med eller lurer på. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Skal aldri ha det igjen

Omtale av  Ariel R

Jeg har avsluttet abonnementet for flere måneder siden men fakturaen fortsetter å komme.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:55

Hei Ariel Det høres ut som en feil som må ha skjedd et sted her, men om du ikke har tatt kontakt med oss, anbefaler jeg deg å gjøre det snarest mulig slik at vi kan fikse opp i dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Forferdelig service

Omtale av  Aleksandar S

Mellom 1 og 5 stjerner, vil jeg gi -5. Kanskje kan jeg si at det var min feil, var fort gjort, hadde ikke tid for å vurdere litt, så valgt de tilfeldigvis, tenkte det er det samme hvem skal være leverandør av internet. Nå venter vi fremdeles for å få internet i ny leillighet. Det tar ca 6 uker uten at vi får noe bestemt datoen. Når man tar kontakt med de, sier de forskjellige. Noen sier at de trenger 4-6 uker, andre sier det bli 6-8. De er også forskjellige grunner for det. Noen sier at de må ordnes med forrige leverandør til den leiligheten, andre sier at de ikke har ledige montør. Enda verre er det at det står et felt på bestillings skjema som man skal binde seg med en gang, så skal ikke kunne bruke angrerett for å gjøre alt fortere(sånt står der). Det har jeg valgt selvfølgelig. Jeg tenkte å prøve avtale at jeg skal fine ny leverandør hvis de ikke klarer å leverer internet til meg, men krever i det tilfellet de at jeg skal betale ca 6000nok (til 12 måneder). Man kan merke også at noen av operatørene vant for å diskutere og nesten å krangle med kunder. Jeg håper at det kan hjelpe til andre folk slik at de ikke skal gjøre det samme feilen som meg. Det er bare en katastrofe. Som de sier på engelsk "JUST DON'T"!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:55

Hei Aleksandar. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Vi kan ikke garantere en eksakt installasjonsdato, men dersom du frasier deg angreretten kan vi garantere at installasjonen blir fremskutt med 14 dager. Vi bestiller tidligst mulig oppkoblingsdato. Installasjonstiden etter hvorvidt du har bestilt fiber, eller DSL-abonnement og hvilken pågang det er i området ditt. En tjeneste kan ikke bestilles kun for å prøves ut, men dersom abonnementet ikke fungerer i henhold til den avtalen du har inngått skal vi naturligvis få rettet opp i dette og jeg håper du tar kontakt med oss igjen så skal vi hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Litt skryt

Omtale av  Johnny

Har ingen ting å utsette på noe som tjenester eller stabilitet eller service.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:54

Hei Johnny. Takk for litt skryt, det setter vi pris på! Vi ser frem til å levere et stabilt nett til deg i lang tid fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig

Omtale av  Kåre

Ruter detter ut stadig med det resultat at strømmen må brytes for å få ruter til og virke.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:54

Hei Kåre Slik skal det ikke være, kan virke som det er enten problem med selv ruteren eller trådløst problem som er årsaken til at du må skru av og på ruteren. Det blir dessverre vanskelig å si noe mer nøyaktig uten mer informasjon fra deg, jeg håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Ny kunde

Omtale av  Arild

Foreløpig fornøyd med internett og TV. Noen små feil i starten.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.07.2019 14:54

Hei Arild og velkommen som ny kunde! Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten nå etter litt oppstartsproblemer. Jeg håper vi får levere til deg i lang tid fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR