Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 701 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 701 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#8
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#8 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 701 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
329
212
131
136
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 701 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lang ventetid ved henvenelser

Omtale av  Oddvar

Måtte bytte ruter og strømmeboks pga ikke i samsvar med løftene til selger. Trådløse nettverket fungerer IKkE. Lang ventetid på telefon.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.10.2023 09:46

Hei Oddvar, Takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Så kjipt å høre at det du blei forespeilet ikke samsvarte med det vi leverte - det er ikke sånn det skal være! Håper det er rettet opp i med det nye utstyret du skriver at du har fått byttet til. Hvis du fortsatt opplever problemer med det trådløse nettet så håper jeg du tar kontakt med oss sånn at vi kan hjelpe med å få optimalisert det så godt vi kan. Vi vet at det til tider kan være for lang ventetid på telefonen, noe som vi alltid jobber med å forbedre. Men jeg kan tipse deg om å ta kontakt på chat hvis du opplever kø på telefon, der får du raskt hjelp av en dyktig kollega! Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hastighet

Omtale av  Aslak B

Opplever at jeg ikke har fått den hastigheten jeg har bestilt;-(

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.09.2023 08:26

Hei Aslak! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Vi vil veldig gjerne hjelpe deg med hastigheten! Ta kontakt med oss så skal vi finne ut om det er lav hastighet inn til boligen, eller om det kan være noe med WiFi som skaper problemer. Ta gjerne kontakt med kundeservice på telefon 98707979, MinSide eller via Facebook-siden vår, så skal vi hjelpe deg med å finne ut av problemet! Ha en flott tirsdag 🤗 Hilsen Martin, NextGenTel

Holder ikke avtale En uke uten tv nå

Omtale av  Werner A

Selger/ montør holder ikke avtale om å montere utstyr og få å tv og internett opp p gå han tar ikke tlf når jeg ringer han mer enn en uke uten tv nå det samme gjelder hybelboeren min utrolig ansvarsløst kundeservice klarte å si at når det ikke stod skriftlig at monteringen av nytt utstyr var lovet kunne han ikke gjøre noe så der står jeg angrer på å ha byttet fra Telenor.Jeg ville ha benyttet angreretten til å komme meg bort fra dette selskapet men der har de jo selvfølgelig sørget for at jeg ikke mottar tv og internett utstyret før angreretten på to uker er gått ut.så da er jeg støkt i ett år før jeg kan si opp Avtalen.så ligg unna NextGenTel folkens hilsen Werner A.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.09.2023 08:18

Hei Werner! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Dette høres ikke ut som en kjekk start på kundeforholdet. Det er helt riktig at vi ikke sender ut montører for å koble til WiFi-utstyr eller TV-løsning fra RiksTV. Men det er selvfølgelig mulighet for å bestille slike tjenester slik at du får noen til å installere alt for deg. For oss er det viktig å holde kostnadene lave, slik at vi kan gi deg, og alle våre kunder, den beste prisen i markedet på internett. Det forutsetter at koblingen av WiFi-utstyr til fiberboksen, og TV-boksen fra RiksTV, blir koblet på egen hånd 😊 Angreretten gjelder i 14 dager fra du mottar ordrebekreftelse med vilkår på e-post fra oss, slik som den også gjelder hos alle andre internettleverandører. Dersom du vil at vi hjelper deg med å koble til WiFi-utstyr, eller du trenger hjelp til å koble til TV-løsningen fra RiksTV kan du kontakte oss på 987 07 979, eller RiksTV på 210 10 210- Hilsen Martin, NextGenTel

Installasjonsmareritt

Omtale av  Ole

Bestilte fiber, De mente at de ikke kunne levere på adressen (på tross av at naboleiligheten hadde nett fra de) De spurte hvem som bode i naboleiligheten. Jeg fortalte dem navnet på vedkommende. Da fikk jeg i svar at han ikke var kunde hos dem. Endte med at jeg måtte sende de en kopi av fakturaen de sendte han for at de skulle skjønne at han var deres kunde, og bodde vegg i vegg med meg. I dagene før installasjon ringte de meg flere ganger og ba meg ta bilder av koblingsbokser og annet som overhodet ikke var min oppgave å gjøre. Grunnen var at de fortsatt ikke trodde på at de hadde levert fiber til blokka. Noe som viste seg å være feil. Til syvende og sist etter omlag 5 måneder fikk vi dratt en ledning fra koblingspunk i kjeller og inn til oss (2 meter) og trekkerør var allerede på plass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.09.2023 14:27

Hei Ole, Det høres ut som du har hatt en lang og trøblete vei for å bli kunde hos oss. Dette er ikke sånn vi vil ha det - det skal være enkelt å bli kunde hos NextGenTel. Vi håper at du nå har nettet oppe og at det fungerer akkurat som det skal og at du er fornøyd med leveransen ⚡ Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd Mvh Jenny

Veldig dårlig

Omtale av  Svein

Stadig feil på nettet, mye galt. Når noe er galt med utstyr får man ikke kontakt med kundeservice, havner som nr 43 i kø. Får heller ikke fakturaer kun purring og inkassovarsel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 10:51

Hei Svein, Vi jobber stadig for at kundene skal slippe å vente lenge i telefonkø for å komme gjennom til vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få hjelp med problemene du opplever på internett hjemme hos deg og ikke minst å få nøstet opp i hva som skjer med fakturaene vi skal sende deg. Jeg kan anbefale deg å kontakte oss via chat på MinSide (det kan du gjøre fra app eller pc). Der får du god hjelp uten å måtte vente så lenge på telefonen, eller du kan opprette en sak via app så tar vi kontakt med deg så fort vi kan 😊 Håper du opplever god hjelp i kontakt med en av våre medarbeidere! Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

flott

Omtale av  Tor E. T

enkelt å montere beskrivelsen bør være på Norsk. Boksen var liten og kunne derfor stripses på tv i stua.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 10:40

Hei, Tor Takk for fin kommentar! Håper du fortsetter å være fornøyd med tjenesten vår fremover. Ønsker deg en riktig fin dag 😄 Mvh Jenny

Mye lægging

Omtale av  Anonym

Bra styring av ruter i app. Dårlig rekkevidde på ruter. Har vært en del utfall den siste tiden. Ble ikke kompensert for flere dager uten nett, og store problemer med å få nettet opp og gå som vanlig i ettertid.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 10:38

Hei, Hvis du ikke har fått hjelp allerede så anbefaler jeg at du kontakter vår kundeservice via MinSide - da vil en av våre hyggelige medarbeidere hjelpe deg. Takker for din kommentar, håper vi kan hjelpe med en snarlig løsning på problemet 😊 Forresten hyggelig å høre at du er fornøyd med styring av ruter i appen! Mvh Jenny

NextGenTel Bredbånd har 1 701 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR