Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ekstremt mangelfull kundehåndtering

Omtale av  O

Våknet 1.3.2021 uten internett. Viste seg at NextGenTel har slått av tjenesten fordi Telenor ikke lenger skal vedlikeholde kobbernettet/telefonnettet her vi bor. Ser av kundeloggen på "min side" at de forsøkte å ringe 5.2.2021 (tre uker siden) og har lagt inn melding i loggen uten videre oppfølging. Ikke brev/ikke SMS/ikke melding på telefonsvareren. Ekstremt dårlig kundehåndtering at selskapet ikke gjør mer for å varle kunden og at de mener de ensidig kan avslutte kundeforholdet uten varsel. Har du muligheten velg en annen leverandør som er opptatt av kundehåndtering.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Trege til å besvare, feil faktureringer

Omtale av  Ken

Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Bruker nesten 14 dager på å besvare mail, besvarer ikke mine spørsmål. Drøyer oppsigelsetid grunnet treg besvarelse. Dobbelfakturerer uten samtykke. TV dekoderen er bare å styre unna, fungerer ikke etter sin hensikt. Useriøst selskap!

Ble lurt til 12 måneder med både tv og internett (fiber)

Omtale av  Gøran

Internett fungerer ok, men trådløs router har dålig rekkevidde. Tv-løsningen er håpløs, og låser seg flere ganger i løpet av dagen. Jeg har kontaktet kundeservice, og etter lang venting var beskjeden å resette router og tv-boks. Dette fungerer, men det er frustrerende å gjøre det daglig. Det er lite penger å spare på å bytte til dette selskapet og med dårlig kundeservice og utstyr er det bare å hode seg langt unna denne gjengen :-)

Uten nett i over tre dager midt i Oslo. Nextgentel bryr seg ikke

Omtale av  Silje

Tre dager uten nett. Jeg bor midt i Oslo se trum. Det er umulig å komme i kontakt med kundeservice. Det er corona, vi er mange i bygget som har hjemmekontor. Uakseptabelt. Velg et annet selskap om du kan.

Ubrukelig selskap

Omtale av  Ein S. S

Hei. brukte appen til adresse endring. Skjedde ingenting, Ringte inn og meldte om flytting. fikk beskjed om opp til 2 uker venting. Spurte om dette hadde med angreretten og gjøre. Det var det ikke. (Løgn nr1) gikk inn å såg på behandlingen etter 1 uke. Der stod det '' WELCOME'' Ringte inn igjen å spurte hva skjer. må ha opp nettet så fort som mulig og fikk beskjed at saken var i behandlig og blei igjen informert om at saken var merket som hasting og at det ble AKTIVERT så snart det var mulig og at dette skyltes ingenting med Angrerett å gjøre. Eg sa at VISS det var det vil eg heve angreretten slik at de kunne sende ut bestilling til EL-TEL som må mota bestilling fra nexgentel før de kan sette opp arbeidere. Eg kunne slappe av det hadde ingenting med det å gjøre og det skulle ikke ta så lang tid for en motør å Aktivere fiberen som alerede er i veggen. Eg måtte og gi beskjed at eg ikke trengte ny ruter, og nytt alt da eg HAR alt. OPS sa han og sa at det må ha vært ein feil for de hadde alerede sendt ut ny ruter og alt til meg. selv om eg hadde alt og informerte om dette i første samtale med de. Eg kunne se vekk ifra dette og de skulle prøve å skynne seg med å bestille montør til meg. I saken på min side står det at det tar opp til 2 uker før eg får beskjed om det er resterende informaskjon ang saken og at etter minimum 2 uker skal eg få den videre til neste ledd. Som naturligvis ikke er '' Welcome'' og til den delen som det står '' Prossesing'' Ringte in kl 17 den 19-02-2021 for å høre ka som skjer med bestillingen min da der har ikkje blitt gjort noenting. Da var telefonen stengt og telefonen skulle stenge kl 18. Fikk dermed ingen kontakt med de. Ringte opp idag den 20 og fikk beskjed at grunnen til at ingenting hadde skjedd er på grunnlag av angreretten som tok 2 uker. Eg sa tydelig ifra at dette fikk eg dobbelt klarert at ikke var grunnen men ifølge denne personen var det grunne. Eg informerte om at eg ikke en gang har fått angrerettskjema så angreretten har nokk desverre enda ikke gått ut. Nei det kunne hun bekrefte at ikke hadde blitt sendt ut men ho skulle høre med noen innen, Dersverre var ingen relevante arbeidere på jobb idag. (Lørdag), og ingen på vakt telefon heller. Fikk mail at leveringstid på å AKTIVERE fiberkabelen tok 4-8 uker selv om på telefon sa ho 2-8 uker. PÅ nettsiden deres står det 4-8 uker PÅ LEVERING AV Brebånd til hus som ikke har fiber lagt INN. aldrig i mitt liv har eg hatt med noen så useriøse og ubrukelige i mitt liv. En gjeng med tiltakslause folk, som jobber i eit selskap som har ingen ambisjoner om forbedring. Når man ringer de tar de opptak av samtalene for å forbedre seg selv eller til praksis seinere. eineste de gjør på opptakene er å lyge. love og gjemme fakta under '' MASSE PÅGANG'' i dagens samfunn der folk er avhengig av internett for å drive hjemmekontor med webkamera. Har bruker flere foldige tusen i Datapakker hos talkmore. Eg valgte nexgentel for de tilbydde billigere alternativ en telenor. Men når man skal være uten internett i flere mnd fordi de skal vente til angreretten går ut og vente på at en montør skal bruke 5 min i en stolpe ? da blir det ikke mye sparing når du må kjøpe flere 100talls gigabytes av telefonopperatøren din. De tilbyr ingenting i kompensasjon eller ekstratjenester. etter flere mnd med forsinket Instalasjon av fiber i tidligere hus eg bodde i trodde eg at de hadde bedre focus på tilfrestille kundene sine. men det er totalt på bunn av det som kan tilbys. Man skulle nesten tro de holder base i eit Uland så mye tull. for å toppe heile greiene er det jo 15 min ventetid på CHAT med kanskje 2-3 stk i køen.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundesørvis!

Omtale av  Joedogs

Hold der langt unna. Vis routeren går i stykker, sender de en gammel brukt til deg. Vis du glemmer å sende routeren med sporing, må du betale full pris for router. Umulig å komme igjenom på tlf. Ringer ikke tilbake. Du får bare sms med beklagelse 2 dager etterpå. Setter opp prisene med korte mellomrom. I mitt tilfelle bare med 2 mnd mellomrom. Jeg har gitt meg det samme løfte som jeg hadde med telenor. Aldri mer kunde!!!!

Elendig kundeservice

Omtale av  Hans H

Elendig kundeservice. Hvor god behandling du får hos dem avhenger HELT av hvem du prater med. Det er absolutt ingen samkjøring mellom de ansatte i dette firmaet. De er dårlige på å levere tjenester, dårlige på å ta telefonen, dårlige på loggføring i saker, dårlige på oppfølging av sine kunder. Kompetansenivået er elendig. Hold dere unna dette firmaet så lenge det finnes andre alternativer. Senest i dag satt jeg over 30 min i kø på tlf til dem, ble så plutselig kastet ut av køen, prøvde å ringe opp igjen 17.50 men fikk beskjed om at kundeservice er stengt (de skal holde åpent til 18.00 på hverdager).

NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR