Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Telenor Bredbånd
2.1
753 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
753 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 753 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
111
484
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umulig å få tak i på kundeservicetelefon, og gjør ingenting for å løse problemer

Omtale av  Asgeir L

Ønsket å deaktivere tjenesten "Nettvern", som blokkerer funksjoner jeg trenger å ha. I følge nettsidene er dette noe man enkelt skal kunne administrere selv på "mine sider" ved ganske enkelt å slå funksjonen på eller av. Problemet er imidlertid at denne funksjonen ikke lenger finnes på mine sider eller i "mitt Telenor" appen - har sendt 3-4 mailhenvendelser, og de første 3 gangene fått til svar at dette kunne jeg lett fikse på mine sider eller i appen. Først 4. gangen - da jeg la ved skjermdumper av at funksjonen ikke fins - erkjente de at den faktisk er fjernet, og at dem skulle fikse det for meg "manuelt". Dette er nå ca 2 måneder siden - og ingenting har skjedd. Har forsøkt å ringe dem totalt 4-5 ganger, og hver gang måttet vente i opptil 45 minutter før de i det hele tatt tar telefonen. Og når jeg til slutt får svar, så kan de ikke hjelpe meg. Resultatet av dette er at jeg til tross for at jeg kjøper en 750 Mb/s fiberforbindelse, må kjøpe mobildata for å kjøre de tjenestene jeg bruker, fordi nettleverandøren blokkerer de, og ikke klarer å fjerne den "valgfrie" blokkeringa. Opplever også av og til at nettet detter ut ca en halvtime om nettene. Det eneste positive, er at hastighet og stabilitet på nettet generelt sett er bra. Men det er vanskelig når det er helt forferdelig dårlig kundeservice - og enda verre tilgjengelighet.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:13

Hei! Det er forskjellige metoder for å aktivere eller deaktivere beroende på om det er mobil- eller fastnettsabonnement, hvor trådløst bredbånd ansees som et fastnettsabonnement. Dette gjøres via ruterens grensesnitt ved innlogging på wifi.telenor.no - se veiledning nederst på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/sikkerhet/nettvern/ Ikke godt å snakke på vegne av den\de du har vært i kontakt med, men dette burde ha vært formidlet fra første samtale og beklager dette!

Store aktører man får trøkka ned over huet

Omtale av  Henriette O

Montør 1 hadde ikke med seg bor og bare dro. 2 uker senere purret jeg. Montør 2 var syk og Telenor hadde ingen vikar. Montør 3 kom 3,5 time for sent, koblet forferdelig stygt, tok betaling for 25m kabel hvorav kun 4 meter brukt og tok over 3200,- for jobben. Telenor kaller noe kundeservice, men det er så rævva. Borettslaget mitt har valgt denne aktøren, men nå er vi flere som er DRITTLEI deres «service», gigantiske Snøhetta ruter, teite T-We vi aldri bruker og irriterende Apper.

Dyrt og ustabilt

Omtale av  Jan S. A

Telenor er for dyre og vi har hatt dårlig nett og vi er 40 enigheter her og da var vi for små til og kunne melde inn hele sameiet

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:25

Hei! Lave hastigheter og ustabilt nett kan ha rot i mye forskjellig, og i sær for trådløst nett er dette gjerne forhold i boligen som styrer da det er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser. Det kan være greit å ta en kikk her om du plages med lave hastigheter : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Har ikke hatt signaler på en måned

Omtale av  Sts

Fått beskjed på telefon og chat at jeg må slå av ruter/modem vente 10 sek, 1o minutter etc så er alt bra igjen. Men neida, ble bare dårligere og dårligere. Kan ikke ha hjemmekontor leger grunnet Teleno.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:23

Hei! Ikke så godt å si hva dette er relatert til men om første løsningsforslag ikke har fungert er vi avhengig av en tilbakemelding på utfallet, slik at vi kan prøve ytterligere løsningsforslag for deg til vi med sikkerhet har fått løst problemet.

Svært misfornøyd!

Omtale av  Eline

De ga et bra tilbud ved første tlfsamtale, den kvinnelige ansatte var ekstremt dyktig i jobben sin! Men fra der har det dalt nedover. De har misforstått oss og vårt behov, unngått å opplyst om at man trenger en kabel fra T-We boksen til Tv og tatt betaling for 1 ekstra mnd uten å opplyse om at dette er deres prosedyre ved avbestilling 20. i en mnd og ikke 30/31.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:20

Hei! I utgangspunktet kan man ha trådløs tilkobling til dekoder men vil da kun gjelde for strømmetjenester og ikke lineær-TV. I disse dager sender vi imidlertid ut programvare for våre dekodere som muliggjør at også lineær-TV vil fungere over trådløst nett slik at man kan unngå kabel. For internett og TV er det standard oppsigelsestid hos alle operatører at man betaler ut inneværende måned man legger inn oppsigelsen + neste. Man kan da velge om man ønsker å beholde tjenesten ut hele oppsigelsestiden.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Egentlig fornøyd

Omtale av  Frode

Jeg kan si jeg er ok fornøyd med trådløst bredbånd. Det er litt for lav opplastingshastighet, som går utover når ungene spiller på nett. Nedhastigheten er høyere enn de lover👍 jeg har spurt noen ganger det siste halvåret når de slår på 5g, men det kan de ikke svare på. Jeg vet montører har vært og oppgradert antenner. Men ting skal vel ta litt tid. Det er pluss for at kundeservice har lange åpningstider. Kunnskapen er varierende, som hos firmaer flest. De mindre selskapene som er rimeligere har gjerne noen begrensinger i forhold til åpningstider. Noen må betale lønna til de som jobber etter kl 16 også, og det blir jo kundene.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:16

Hei! Online-spilling krever forsvinnende liten båndbredde(typisk 50-100Kbit opp og ned) hvor opplastingshastighet spiller fint liten rolle. Det kan imidlertid være problemer om man skal spille samtidig som man strømmer et eller flere steder, i sær om det er snakk om 4K-innhold. Om du vet at antenner for 5G allerede er på plass er det nå radioplanlegger sin jobb å justere basestasjonen slik at den fungerer optimalt og ikke "kræsjer" med signalene fra øvrige basestasjoner i området. Dette kan fort ta et par uker før du vil se endringer på mobilen\trådløst bredbånd.

Stabile og reale signaler

Omtale av  Røiland R

Enkelt og montere , ingen graving . Billig antenne . Litt vanskelig å skifte kanal på Wtv.

Elendig

Omtale av  Kevin

Jeg bytter fordi nettet er ustabilt og Telenor akter ikke gjøre noe med det, samt at prisen er høyere en enkelte tilbud på markedet i dag.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:35

Hei! Hvis det er snakk om hyppige utfall og lave hastigheter er det to forskjellige scenarioer som spiller inn: - Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet og stabilitet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette og høres ut som at er grunnlaget for tilbakemeldingen du har fått. Da er det potensielt å endre ruterplassering, bytte til en nyere ruter eller supplere med forsterker som er løsningen. - er problemet lave hastigheter og utfall med kabel hvor samtlige enheter mister nett samtidig og internett-lampen på ruter lyser rødt, betyr det at ruter\fiberboks mister kontakt med sentral, og er et linjerelatert problem. Her må mest sannsynlig tekniker eller montør ut og ta en kikk på linjen for å avklare hva som skaper problemer og kan kun håndteres av teknisk avdeling på 915 09000.

Svært dårlig dialog med kundebehandler

Omtale av  Ola N

Prøvde å få tilbud fra Telenor, Fikk også ett tildels godt tilbud. Spurte å få dette på mail eller sms, og fikk til svar at tilbudet gikk ut etter at samtalen var over. Spurte om hvorfor det og det var visstnok slik de gjorde det. Kommer til å skifte fra Telenor, selvom det var gratis fra nå av

Ekstremt dårlig

Omtale av  Turbogunda

Veit ikke hva som har skjedd med det har gått fra akseptabelt til dritdårlig og noe galt har skjedd når naboen borti gata her ikke fikk bredbånd fra Telenor. Utrolig at det snart er mulig å dra på tur i rakett som romturist men internett er umulig 5 mil i fra hovedstaden. Rævva! Bygg ut mer…

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:53

Hei! Hvis det gjelder trådløst bredbånd hvor noen i nabolaget ikke får kan det være et tegn på kapasitetsproblemer. Da har enten forbruket i området gått opp vesentlig i senere tid, eller så kan det være at basestasjon enten har redusert drift eller tatt ut av bruk grunnet problemer med å forlenge avtale med grunneier\kommune. Da må vi se på andre løsninger og kan dessverre ta litt tid.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

God nok kapasitet, men dyrt

Omtale av  Jørn

God nok kapasitet og driftssikkerhet. Noe tungvint administrasjon av ruter.

Dårlig kundeservice.

Omtale av  Arild

Vanskelig å få tak i rett person på kundeservice. Dårlig oppfølging. Får ikke hastigheten som avtalt.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:30

Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.

Dårlig

Omtale av  Anna

Forferdelig dårlig trådløst bredbånd. Pluss at det er overpriset. Nette detter ut hele tiden, å de leverer ikke den hastigheten som de sier. Fikk beskjed om at jeg trengte bare en ny ruter, så ville problemet bli løst, men ingenting ble forandret med ny ruter. Så styr unna!

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:27

Hei! Om ny ruter heller ikke løste problemet så bør saken henvises til vår tekniske avdeling på nytt, slik at vi får prøvd andre løsningsforslag om det første ikke hjalp. Her er vi avhengige av tilbakemelding for å vite om løsningsforslaget hadde en positiv effekt eller ei.

Verste kundeservice

Omtale av  Daniel M

Verste kundeservice. To timer i kø også får jeg svar om at de ikke har lov til å melde inn feilen jeg opplevde… håpløst.

Mangel på respekt

Omtale av  Bjørn

Som kunde i Telenor bredbånd. Er du registrert kunde i Telenor. Da ringes du ned ukentlig av selgere fra Telenor som skal tilby det mobil, økte ytelse og tilbud på Gud vet hva. Jeg har bedt om å bli slettet, men får beskjed at så lenge jeg er kunde i Telenor er jeg i kunderegister, og da har de lov å ringe meg. Derfor vil jeg fortest mulig bort fra Telenor

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 12:18

Hei og beklager dette! Det stemmer ikke at så lenge man er kunde så vil man uansett bli ringt opp av selgere. Her er tommelfingerregel at om man takker nei og ber om å bli avskrevet salgslisten, skal selger fjerne deg og alle samtaler opphører i løpet av en ukes tid. Vi kan bistå med å fjerne deg fra slike lister, men er avhengige av ditt kundenummer for å identifisere hvem dette gjelder. Her kan du imidlertid sende oss en Epost og be om å bli avskrevet våre salgslister : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/mobilabonnement/

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kundeservice lyver

Omtale av  Kristin

Kundeservice lyver for å slippe å forklare at situasjonene min faktisk ble slik at jeg ble uten nett i over en uke. Ingen tvil, jeg bytter leverandør.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 14:01

Hei! Ikke så godt å si noe om hva dette gjelder, men anbefaler å sende oss en Epost slik at vår reklamasjonsvadeling kan undersøke forholdet og samtidig påse at du får kompensasjon for nedetiden om du ikke har blitt tilbydt dette : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/e-post/

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR