Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Telenor Bredbånd
2.1
761 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
761 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 761 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
50
41
69
113
488
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fortsatt uten Internett i 8 dager...

Omtale av  Petter A

Uten Internett-forbindelse over ADSL på Nøtterøy i 8 dager, uten å vite noe om når det blir rettet. Telenor har to ganger oppgitt dato for utbedring, som begge er passert med klar margin.

Trenger ikke oppsummere engang

Omtale av  Anonymous

ADSL på sitt værste: https://www.speedtest.net/result/8365166971.png Resultater som viser hvor ustabilt det er: https://gyazo.com/18502f789b8ef5a4ec1168f68bf9129c

Dårlig kundeservice og nada prioritering av kunder

Omtale av  Ruben

Bestilte internett for over 1 måned siden (første gang). De 10 andre gangene har ordrene feilet eller blitt kansellerert helt uten videre. Får beskjed om at dette skal ta opp til 3 dager før internett er oppe å går. Men neida.. Det ligger ruter, modem og optisk fiberkabel inn i huset fra før av. Fikk også beskjed at de prioriterer vedlikehold av linjen ovenfor nye kunder. Har ikke tellingen på hvor mange chats og eller telefonsamtaler jeg har hatt med kundeservice. Og de klarer såvidt å snakke.

Fortsatt ikke passord til min router

Omtale av  Geir A

Fikk Telenor på hytta, og har jevnlig prøvd og få utlevert passord til min router. De sier det er det passordet som står på routeren. De ber meg ring 829 teletorg nr for å få hjelp med dette, dette til tross for at oppgitt passord er feil. Altså feilen ligger hos dem. Arrogante og lite hjelpsomme kundeservice. Styr unna hvis dere klarer. Hos meg er det bare Telenor som leverer.

Ellendig service. Styr unna.

Omtale av  Oddvar

Bestilte Internett til min far for ca 3 uker siden. Enkel oppkobling inne i huset men installatør fra Telenor har ennå ikke vært der tross purringer. Telenor Internett ville jeg styrt unna.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Trøbbel i alle ledd fra leveransen med fiber TV og nett solgt på døra av Telenor selger i 2012

Omtale av  Gerd F

Krevende kundeservice. Pakken solgt via Telenor selger på døra hjem. Ved raske problemer med TV signal, fikk vi høre at det var Eltel som var ansvarlig for kablingen i huset. Telenor med utstyret. Utallige gjennomganger med hjelperne på Telenor service. Aldri noe galt å finne med utstyret deres. Så kom Eltel, de sier det ikke er noe galt med deres kabling.. Vi sier; vi har jo ikke TV signaler og vet ikke hvorfor? Telenor nekter å ta helhetlig ansvar. Jeg har flere ganger kranglet og krevet det. Noen ganger møter en imøtekommende hjelpere.. som gjør alt de kan.. Mange ganger har bokser og router blitt byttet ut. Det har bedret seg.. En kabel var en gang med en klemme for stram! Oppdaget tilfeldig.. Bare trøbbel og utmattelse i hjelpen. Det har også vært problemer med at de og Canaldigital slo seg sammen.. Da ble jeg dobbeltfakturert.. og henvist frem og tilbake... Tv signaler ustabile... internett hakker og er treigt til tider.. 250/250 skulle holde sies det.. Nå virker det som om de ønsker jeg skal si opp. Har gjort det i dag.. Går tilbake til Rikstv og antennne .. Da var det aldri noen problemer... Fælt å måtte gjøre.. fordi vi hører at Fiber er fremtiden.. Vurderte annen leverandrør nå.. men ser at Nexgentel og Homenett viser til de samme erfaringene jeg har med Telenor.. Ingen finner feilen her.. og dette surret siden 2012.. har kostet meg enormt med kroner og forbannelse... Attpåtil er en kvinne over 60-- Føler også sterkt at det gjør at enkelte jyplinger bare avfeier en.. og egentlig bare er lettet over at en sier opp.. Hva ønsker du da svarte nr 4 idag, i den 7 far i huset virksomheten de har? Jeg ønsker bare å ha TV signaler som virker.. uten at jeg må stå på hue og feilsøkte bytte her og der.. hver gang det er noe problem.. At TV fryser og hakker, er ikke noe de kan gjøre noe med. Begynner å bli vant med det.. Nå har vi vært uten TV siden før pinsen.. I dag sa jeg opp.. Men vil ikke ha samme problemene som jeg hører andre har. Ønsker meg en leverandør som tar ansvar for leveransen. At den virker.. At kablingen er som den burde... og sjekker at alt er i orden.. Hvis ikke blir det antenne Tv for meg. Nå er jeg tvilsom til at noen leverandører tar det ansvaret jeg ønsker. Om ikke er det uaktuelt med alle de tilbakemeldingene jeg nå har lest. En av de fire i dag i Telenor. Sier at det er nytt utstyr. Som vil gjøre det lettere. Det har det vært en del av de årene siden 2012.. Kunne selvsagt sagt ja til å prøve det. Men tør ikke.. og har avbestilt.. Får bruke sommeren på å finne ut av ting. Har likevel nett tv, gjennom Telia mobilt bredbånd. Godt å ha når Telenor fiber er treigt og hakker. Kjempemisfornøyd i 7 år! Værste jeg har vært med på.. og så mye penger brukt på tøvet.. når vi hadde det bra på Rikstv.. og bredbånd fra Telenor.. Fiber er fremtiden sies det.. Hvorfor ikke hos oss? Ingen kan svare på det..

Ustabilt/Ubrukelig

Omtale av  Preben

Får ikke oppgitte hastigheter på 10/1 men 5/0,3. De sier alltid de skal skru opp hastigheten, funker i 2 uker før nettet bare forsvinner og kommer til bake på 5/0,3. Linjen er godkjent for 20mbit. Det er bra Svorka kommer og legger fiber 100/100 til 40kr mer en Telenor skal ha for 5/0,3. Kommer aldri til og bruke Telenor mer.

De har dårlig oversikt

Omtale av  Ali

Jeg hadde ADSL-internett fra NextGenTel. Jeg prøvde å bestille fibernett fra Telenor da de var ferdige med utbyggingen av fiber i mitt område og etter jeg fikk fiberkabelen i luftstrekk. Jeg prøvde i 10 dager å bestille fra Telenor via nettet men kommer alltid feilmelding (504 Gateway Time-out – The server didn’t respond). Etter jeg klarte å bestille, fikk jeg e-post fra dem 5 dager etter bestillingen som sier: Ordren vil ligge på vent hos oss til vi mottar en tilbakemelding fra deg fordi vi har et aktivt abonnement på adressen du har oppgitt. Hvis jeg svarer og gir tilbakemelding, så svarer de ikke meg. Hvis jeg ringer til Telenor, så du må høre 3 sanger til Justin Bieber og intet svar. Kanskje tenkte de om den forrige huseieren, men han solgte huset for ett år siden, og området hadde ikke fibernett, ... Dårlig kommunikasjon og dårlig kundeservice er roten til mye vondt. Hold deg unna ellers får du hjerteinfarkt.

Ustabilt nett og håpløs kundeservice

Omtale av  Jorunn

Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.

Frarådes på det sterkeste; 0-null kundefokus og tilbakemelding

Omtale av  Johnny B

Ved bestilling av bredbånd ble det avdekket linjebrudd på coax i nabolaget som Telenor nekter å reparere. De krever at kunde betaler for å skifte ut HELE kabelen over 3-tre eiendommer. UHØRT å akseptere! Treffer ny person hos kundeservice hver gang som må få repetert saken (8-10 henvendelser til nå og jeg STRYKER TELENOR som aktuell leverandør). UPERSONLIG og 0-NULL INTERESSE FOR KUNDEN. Takk for meg - TELENOR OVER OG UT!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke fornøyd

Omtale av  Thomas L

Nettet faller ut i ny og ne. Utallige meldinger om utbedringer og stenging av nett. Mye mer å klage på, men gidder ikke en side om hva jeg er misfornøyd med. Nå har de også økt farten med 25Mb og regningen med 40 kr, noe jeg ikke trenger eller spurte om. Merker ikke forskjell om jeg har 50 eller 100Mb.

Fungerer stabilt og god kundeservice

Omtale av  Hans J. A

Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også

Ikke fornøyd kunde

Omtale av  Hege

Dårlig dialog med montør førte til at vi ikke fikk internett før 2 uker etter lovet oppstart. Mye rot med faktura. Ringt flere ganger til kundeservice uten å få svar/hjelp. Vil ikke anbefale bredbånd fra Telenor. Fikk ikke lovet hastighet.

Fraværende og ustabilt internett, dårlig kundeservice. Useriøs aktør.

Omtale av  Ida

I nærmere et halvt år har vi hatt ustabilt nett hvor det de siste par månende har vært omtrent fraværende. Vi ringer og ber dem om å fikse opp i dette, noe de sier de skal gjøre, i tillegg sier de at de skal kreditere fakturaen. Vi ser på dette som en selvfølge, da man ikke skal trenge å betale for en tjeneste som ikke fungerer. Dette oppleves som god service, helt til 4. gangen du ringer inn, da problemet fortsatt ikke er løst. Har fått melding av dems reperatør om at problemet er fikset to ganger, uten at det er blitt fikset. Fakturaene er heller ikke blitt kreditert som lovet, og når vi ringer sier de at dette ikke står oppført noe sted så vi er nødt til å betale før det blir inkasso. Når vi sier at internettet ikke fungerer sier de at det skal ha blitt fikset av dems reperatør; noe det selvsagt ikke er blitt, for da hadde vi vel ikke ringt?? Utrolig frustrerende. Telenor skryter av dems "Alltid på nett garanti", det er til å le av! Dette oppleves som svindel, og vi vil bytte vår nett leverandør innen kort tid.

Ustabilt

Omtale av  Roger

Hastigheten er bra, men det hjelper lite, når nettet er så kronisk ustabilt. Telenor kundeservice og teknikere kommer bare med bortforklaringer og evner/ønsker ikke å hjelpe.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabil nett

Omtale av  Rachid M

Ustabil nett. Vi får mye mindre enn det vi betale for. Hver gang jeg måler på Nettfart får jeg 10 nedlasting og 3 opplasting. Vi betaler for 100 nedlasting og 20 opplasting. Useriøst... Tenkt å bytte ganske snart.

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR