Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
747 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
747 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 751 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
110
483
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tilstrekkelig

Omtale av  Marianne L

Fornøyd med tilbudet Telenor har til kundene. Telenor sitt ADSL abonnement er billig og bra.

Ekstremt dårlig

Omtale av  Jan

Jeg og min familie har hatt (s)T(j)elenor fiber i ca 5 år. Har ALLTID hatt problemer med ustabil linje, lav hastighet og en haug med driiit jeg ikke engang orker å nevne. Har nå 100mbs uten at det hjelper på noe som helst. Kan ikke spille online dersom noen ser på Netflix samtidig. I tillegg sier Telenor support at alt er som det skal være, for senere å innrømme feil på både server og sentral som vi og 7000 andre brukere er koblet til. Men når "feilen er rettet" er det fortsatt like ille. Omg som jeg angrer på at vi valgte stjelenor.

Bra kundeservice

Omtale av  Tine N

Da jeg etter 2 år var veldig misfornøyd med min tidligere internettleverandør, det internettet kom og gikk og kunne bli borte 1 uke i året annen hver måned. Da fikk jeg hjelp av Telenor med og avslutte avtalen, for det var umulig og komme igjennom på telefon og få kontakt med firmaet. Da de enda forsatte med å sende fakturaer fikk jeg bekreftelse av Telenor på epost og informasjon om at det de hold på med var ikke lovlig ut fra norske lover og tilby om det ble økonomisk vanlig for meg at jeg kunne får en bedre pris hos med for en kort periode, perioden var tilbudt så lenge saken mellom meg og tidligere leverandør forgikk. Har internet døgnet rundt nå, selv da det lynnet slo ned i nærheten var internet borte i max 10minutter. Et minus er at jeg merker i noen korte perioder på 10-20 sekunder kan hastigheten plutselig falle men den kommer tilbake. Men er ikke ofte jeg har merket at det forkommet nå på et år har jeg merket det 4 ganger.

Dårlig service

Omtale av  Jalil

De lover deg ting de ikke klarer å holde! Lover at det skal ordne med feilen til den angitte datoen. Nå sitter jeg her uten internett i over 10 dager! Ringer dem for å høre om de kan gjøre noe med det, får igjen mang forskjellige svar fra inkompetente folk... Ringer og ringer for å fortelle at nå er det nok og jeg vurderer å si opp avtalen får svar igjen at de skal undersøke saken og at de ringer tilbake (noe som aldri skjer). Kommer aldri til å anbefale Telenor..

Ustabilt, faller ut og endrer vilkår

Omtale av  Ronny

Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer. I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Værste leverandør jeg har vært borti

Omtale av  Mitch

Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.

God hastighet, meget stabil linje. Pris er noe høy kontra konkurrenter

Omtale av  Åsmund

God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid. Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter. Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid. Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.

Bra, holder hva de lover og gir rask kundebehandling

Omtale av  Kjell

Telenor er bra, intet mer å si. Raske til å svare, raske til å hjelpe, og alltid på nett garanti. Blir man uten nett ei helg, får man avslag på pris og i tillegg ekstra data til mobilt bredbånd. Telenor er for meg tryggheten og nesten like billige som de som skriker høyest om pris.

Ikke fått tilkoblet, men får regninger!!!

Omtale av  Lena

Skulle få koblet til 1.9-16. Etter 100 samtaler med Telenor har jeg ennå ikke fått fiber, men regninger får jeg. Elendig. Ikke kan de si når det forventes ordnet og ikke kan de slette regningene. Vær innstilt på en laaaaaang prosess.

Veldig bra, men litt dyre

Omtale av  Bd

Gode på kundeservice, nettet er stabilt og hastigheten god. Litt dyrt, men god verdi for pengene.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig data mengde og ekstremt høy pris

Omtale av  Richard

Det eneste som er bra med Telenor er at dem faktisk har dekning i området hvor jeg bor. Det som er veldig provoserende med Telenor er at dem tar blodpris for ekstremt små datapakker som er laget for nettbruk i 1990 og ikke dagens krav. Å ta kr 899 for 80GB er jo regelrett å utnytte folk i distriktene som ikke har noe annet valg, hvis dem i de hele tatt ønsker å være på nett og kanskje bruke Netflix til å se noen filmer. Konkurrenten Telia tar kr 799 for sin største pakke som er på 200GB men dette hjelper lite når det bare er Telenor som har dekning i mitt område. Problemet med Telenor og Telia for den saks skyld er at dem ikke har noen som helst reell konkurranse i de Norske markedet slik som dem faktisk har i de andre nordiske landene og dem som taper på dette er vi som forbrukere som sitter igjen med regningen for disse selskapenes utbygging i andre land. Her bør dem tilby fri data og ikke komme med tull som at de er farten som er så utrolig viktig. Hva pokker skal du med 300mb/s når data pakken er brukt opp etter få minutter.

Håpløst system

Omtale av  Kristian

Rot med bestillingene. Høyere pris enn det som er lovet, men ingen beklagelse for dette. Får tilknyttet tjenester man aldri har bestilt. Når man da i tillegg legger til at nettet er fryktelig ustabilt og modemet er ubrukelig så er resultatet deretter. Umulig å komme i kontakt med den rette personen på kundeservice, og de kan ikke sette over samtaler så da er det bare å begynne runden på nytt til et 5-sifret nummer til blodtakst.

Alltid på nett - selv om jeg ikke har betalt

Omtale av  Nicholas

Telenor installerte veldig ryddig og etter avtalt tid. Hyggelig montør - i en hundreår gammel bygård med utdaterte linjer og alt.. No problem. Jeg har byttet hastighet flere ganger - for å spare noen kroner - og det tar ca. 30 min. før alt er i rute.. Opp eller ned. Hastigheten er litt over hva de lover å levere -- så det kan man jo ikke si noe på... Overall: Veldig fornøyd... Det er bare at de er litttt dyrere enn noen av de andre jeg finner på nett - men så får de veldig dårlig omtale, så jeg kvier meg for å bytte fra noe som er bra.

Bare trøbbel!!!

Omtale av  Edvard

Faktura blir aldri riktig, og alltid noe ekstra småpenger... Ble lovt en gratis ruter, denne måtte vi betale for, også skulle vi få igjen penger for denne, det fikk vi heller ikke.... Laaang ventetid på kundeservice.... Må ringe til kundeservice etter hver faktura for å ordne opp. De klarer aldri å få det riktig. Kanskje billig når de reklamerer, men det er de aldeles ikke. Jeg bytter med det første denne bindingavtalen er ferdig. Og aldri igjen.

Dyre priser i forhold til dårlig dekning

Omtale av  Morten S

Jeg har Telenor. Internett-dekningen er rimelig ustabil, og jeg syns at prisen er veldig stive i forhold til det jeg får igjen. Kundeservicen er helt ok. Man får så klart svar på det man lurer på, men dersom man ikke ønsker å ringe kundesenteret dems, så er det meget vanskelig å finne ut av hva alternativet er her.

Side 47 av 47
Neste

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR