Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Viken Fiber
2.4
131 verifiserte omtaler

Viken Fiber omtaler og erfaringer

Positiv trend

Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
131 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#72
Forferdelig
Viken Fiber er rangert
#72 av 83 bredbåndsleverandører
23%
Dårlig
23% anbefaler Viken Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 131 omtaler om Viken Fiber

FILTRER OMTALER
17
10
20
24
60
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyrt, elendig kundeservice

Omtale av  Knut

Dyrt, elendig kundeservice, arrogant holdning til kundens problemer. Kjempeproblemer med e-post, de øker prisen uten forklaring. Nå MÅ myndighetene gjennomføre tilgang for alle tilbydere i alle nettverk - la Telenor få adgang til Vikens fibernett og vice versa.

Ventet 1 time og 12 minutter i telefon uten svar.

Omtale av  Tomas

Skulle si opp fiber fordi jeg fikk en mye bedre deal fra Telenor. Tenkte jeg skulle ringe viken fiber for å sjekke med vilkårene rundt oppsigelse... det var så og si ikke mulig.. å vente over èn time uten svar er ikke greit.

Pris er for høy

Omtale av  Marius

Det er nå blitt altfor dyrt! Men fungerer bra liten eller ingen nedetid.

Umulig å få svar fra dem

Omtale av  Ag

Ble lovet internett i løpet av to uker. Da det hadde gått 3 uker og jeg ikke hadde hørt et pip, ringte jeg for å purre opp. Dagen etter fikk jeg melding fra montøfrimaet om at de ikke kunne komme før om 6 uker. Jeg ringte vf og ba dem fremskydne dette da jeg ble lovet levering innen 3 uker. Det kunne de ikke gjøre noe med og gjemte seg bak den lille skriften: de har 9 måneder på seg for å levere før det ble ansett som avtalebrudd. Angrefristen min var gått ut og jeg måtte bare vente. Sa at jeg da ikke ønsker å få levert nett fra dem dersom de ikke klarer å levere innen to uker, det haster for meg å få på plass nett. Ingen svar. Snakket med flere hos dem den uka og prøvde å få en bekreftelse på oppsigelse eller få hjelp til levering raskere. 3 av 5 la på og ville ikke prate med meg. Sendt dem flere mailer i løpet av fe neste to ukene, uten svar. Snakket med dem flere ganger på tlf, men ingen kan gi meg svar. De sier de skal ordne oppsigelsen, men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse. Snakket med ei idag, hun sa så klart jeg forstår og sender deg en mail med bekreftelse på oppsigelse av kundeforholdet. Fikk ingen mail og ringte tilbake etter to timer. Denne nye personen sier at de ikke kan sende en mail fordi saken er videre hos en annen avdeling, noe den også ble sendt til for to uker siden. Når jeg spør hvorfor de ikke har svart, får jeg til svar at jeg må bare vente. Ber om kontaktinfo eller om å bli satt over til den avdelignen: NEI DET GÅR IKKE! Er fortvilet over å sitte her som kunde og ikke få noe som helst svar eller avklaring. Har bestilt nett hos Telia, fikk levert utstyret ila to dager, og har nå nett. Det som bekymrer meg nå er at de skal kunne fakturere meg i ett år fremover uten å ha levert annet enn frustrasjon og hodepine. Til dere som kan, styr unna! Har nå trådløst nett fra Telia, og det funker helt topp. Prisen er også billigere, men det viktigste er å få det man betaler for. Til VF ( kanskje jeg kommer gjennom her siden deres kundeservice er null verdt): send meg en bekreftelse på det dere har lovet meg, nemlig oppsigelse og at jeg blir ferdig med dere en gang for alle! Dere vet hvem jeg er, jeg er ganske sikker på at jeg har pratet med minst 20 personer hos dere de siste 3 ukene, om du som leser ikke vet, spør en kollega! AG

Har ikke brukt dem, men prøvd å kontakte dem for å bestille..

Omtale av  Lars

Gav opp på telefon etter 58 minutter, gav opp på chat etter 15 minutter. Ingen respons.Svarte litt på chat på Facebook etter hvert, så endte opp med å sende en mail. Har et selskap et telefonnummer så får de ta telefonen innen rimelig tid....

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig service på alle nivåer.

Omtale av  Ola

Unngå hvis du har mulighet å velge en annen leverandør av bredbånd, Altibox.

Dyrt + gammel utsyr

Omtale av  John

Hastihet er bra men dyrt til oppdater gammel utstyr some ikke funker bra. Andre har biliger pakke

Stabilt og raskt, dyrt

Omtale av  Ove

Lite tull med nettet, Viken fiber er gode til å varsle planlagt nedetid. Ingen plutselige brudd. Laveste hastighet er 150Mb/s symmetrisk. Jeg synes nær 800/mnd er dyrt. Laveste hastighet og pris.

Mye problemer

Omtale av  Oliver

Mye problemer med at internett og TV forsvinner. Fiber fra Viken fiber.

Bra når det fungerer

Omtale av  Ole

Det fungerer veldig bra når det er oppe og går. Dessverre opplever jeg alt for ofte at nettet faller ut, gjerne i flere dager av gangen..

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Thomas

Sender ut faktura for tjeneste jeg aldri har bestilt. På telefon med kundeservice angående dette svarer fjompenissen at dette er ikke noe han trenger å diskutere med meg. Tydeligvis en godt innøvd frase, da den ble gjentatt flere ganger. Ligg unna hvis du kan. Og håp at du for gudskyld aldri må kontakte kundeservice. Aldri bra når en leverandør har nærmest monopol i å levere enkelte tjenester i deres områder.

Hold dere unna

Omtale av  Matias

Har ingenting positivt å si. Har ringt om en manglende faktura mange ganger. Nå har vi ikke internett og ingen i Viken fiber kan hjelpe oss. Når internettet har fungert faller det ut til stadighet. Det verste av alt er kundeservicen.

passe kvalitet på utstyret

Omtale av  Bavijahn

opplever en del variasjoner i kvaliteten på utstyret deres, har hatt en del problemer. selskapet rydder opp etter seg men tar litt for lang tid

Snart to års klager. Har ikke hjulpet. Dekoderne går i lås. Og lar seg ofte ikke åpne igjen.vanskeli

Omtale av  Christen F

Dekoderne går i lås eller bare kutter. Vanskelig å starte.tar lang tid. Åfte restarte flere ganger. Melt om problemene flere gangeruten respons..

Øker stadig prisene, ustabilt nett

Omtale av  Asr

Ustabilt, dårlig kundeservice, øker stadig prisene, anbefaler ikke, tregt. Måtte kjøpe ny boks, var så og si ubrukelig med boks som kom med. Tok gjentatte ganger kontakt med kundeservice, som ga meg beskjed at det kan være hdmi kabler fra tvn som forstyrrer…

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt

Omtale av  Bjørn B

Ustabilt. Ikke alltid betalt ytelse er oppnåelig 150/150.

Viken Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR