Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Viken Fiber
2.4
128 verifiserte omtaler

Viken Fiber omtaler og erfaringer

Positiv trend

Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
128 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#73
Forferdelig
Viken Fiber er rangert
#73 av 83 bredbåndsleverandører
23%
Dårlig
23% anbefaler Viken Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 128 omtaler om Viken Fiber

FILTRER OMTALER
17
9
19
24
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uten t

Omtale av  Mohammad J. I

Det er ok.men dette er dyrt Jeg har nå med tv pakke også. Jeg vil ikke ha tv

Ustabil og tregt

Omtale av  Eva

Ustabilt og tregt net,t dårlig hjelp fra kundeservice.

Raskt når det fungerer.

Omtale av  Tobias J

Veldig raskt hvis du har få enheter, men vært veldig mye tull etterhvert som hjemmenettverket har blitt mer sammensatt. Dårlig kompatibilitet med annet utstyr, fungerer knapt i bro modus, så fremt til de får bedre modem-/nettverksløsning vil jeg ikke anbefaler hvis du har mer enn 9-10 enheter. Hatt viken i over 10 år, men nå gir jeg opp og bytter.

10 000kr avbestillingsgebyr for å ikke gjøre noe som helst

Omtale av  Nora

Fikk informasjon at det var lagt opp fiber til huset og at de ville bli installert innen 14 virkedager (måtelig på telefon). Det gikk 1 mnd uten å høre fra de, kom en person for å installere, han mente han ikke fikk det til, hørte ikke mer fra han og vikenfiber eller altidbox…. Vi prøvde å kansellere bestillingen da vi sytes dette ble useriøst da det ikke var installert etter 3 mnd, selv om vi ringte 2 ganger i uken og lirte på hva som skjedde med bestillingen vår, opplevde at de ble hissige på kundeservice og at de bare la på. Men jeg måtte betale 10 000kr hvis jeg avbestilte selv om de ikke hadde gjort noe som helst!!! Og mente de hadde 9 mnd på seg til å installere det før jeg kunne klage! What?! Fikk tilslutt tak i montøren etter mange telefonsamtaler, han fortalte meg at viken fiber hadde gitt feil informasjon da de sa at det lå fibernettet til huset vår, så de hadde tenkt å grave opp den nye asfalterte privat veien til nabolaget vår til 200 000 kr uten å høre med oss!!! Gikk rett til forbruker rådet, og fikk de til å si opp viken fiber uten å måtte betale avbestilingsgebyr. Det tok mye krefter og tid til å ikke stå igjen med noe som helst…

Monopolist-adferd og tvangstrøye-hensikter

Omtale av  Thomas W

Monopolist-adferd og tvangstrøye-hensikter med TV- og Bredbåndspakker til alt for høye priser for forbrukerne. Det skal ikke koste 15.000,- i året å få et fungerende internett for en familie, men det er det de fakturerer. Prisene hadde vært 30% av dagens om det var reell konkurranse om kundene.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Altfor dyrt og dårlig tilbud

Omtale av  Veronica S

Bare problemer. Sinnsykt dyrt og de som jobber på kundeservice har ikke lov til å si noe negativt om hverken produktet eller firmaet de er ansatt hos.

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kenneth

Fiberkabelen dems ble klipt av kantklipper som tok grøfta, brukt 2 uker uten og kunne gi meg en dato for retting av feilen som ligger hos dem. Dette skjedde i en stolpe 500meter unna mitt hus

Dyrt i bruk

Omtale av  Even B. S

Det koster for mye, selv om det er verdens beste nett, stabilt og har ikke hatt flere nede dager en du kan telle på en hånd

Elendig kundeservice, dårlig nett, tar lang tid å laste ned selv internettsider på mobil.

Omtale av  Marlene

Elendig kundeservice, dårlig nett, tar lang tid å laste ned selv internettsider på mobil. Hva kan bli bedre: gratis befaring på dagen til internett under som ikke får nettet de betaler for.

For dyrt

Omtale av  Kevin

For dyrt og for ustabilt. Kuttet TV men måtte betale mer for å beholde Internett. Har større hastighet enn nødvendig men de vil ikke levere lavere hastighet til lavere pris. Dette er fullt mulig å gjøre

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Viken fiber, terningkast 1

Omtale av  Emil

Dyrt, tregt, ustabilt. Man får ikke det man betaler for, i stor grad søppel..

Bra hastighet

Omtale av  Giorgio

Bra hastighet og stabil bredband. Lit dyr og dårlig valg av TV kanaler med Altibox. Man trenger ikke tv lengre siden andre web tjenester er tilgjengelig. Ønsker å ha billigere Internet iten tv tjenester. I dag er billiger å bestiller Starlink…

Bra signaler men kundeservicen har de lært på kurs i Nord Korea

Omtale av  Kjellstein

Jeg blir helt skremt jeg av at Viken fiber kan behandle kundene sine som de gjør. De på kundeservice er opplært i Nord Korea og gått i lære hos Putin. De virker til ikke å forstå det norske språk eller innha vanlig norsk oppførsel. Forstår de er livredde for at kundene skal komme i kontakt med dem, for maken til slett behandling skal man lete lenge etter. Det må være fordi de snakker kun nord koreansk. For mine forklaringer falt på steingrunn som de ikke forstod hva jeg sa. Signalene er bra på fiberen. De andre signalene Viken fiber sender ut til de som betaler for dette er rett og slett bældårlig. Synes norske myndigheter burde kjølehalt disse lederene i Viken fiber grundig for her er rettighetene dine som forbruker kuttet rett over de mest fundamentale rettigheter man har. Det er bare å le av hele dette landet Norge som kan la sånt skje uten at lovgiver kommer med retningslinjer for hvordan fibermonopolet skal forholde seg til sine kunder. Vi har ikke noe valg og da burde staten sette fiberselskapene som er denne markedsposisjon til veggs og kreve en rett til å kunne skrive en epost, ringe dem med svarfrist. Og sist men ikke minst en bestemt makspris på tjenestene. Det er som ville vesten for disse som er ute hos kundene nærmest truer seg tilgang og skremmer vannet av kunder. En paragraf kontrakt skrevet med lupeskrift og uforståelig "nordkoreansk" eller gresk for vanlige borgere. På tide å rydde opp.

Dyrt, elendig kundeservice

Omtale av  Knut

Dyrt, elendig kundeservice, arrogant holdning til kundens problemer. Kjempeproblemer med e-post, de øker prisen uten forklaring. Nå MÅ myndighetene gjennomføre tilgang for alle tilbydere i alle nettverk - la Telenor få adgang til Vikens fibernett og vice versa.

Ventet 1 time og 12 minutter i telefon uten svar.

Omtale av  Tomas

Skulle si opp fiber fordi jeg fikk en mye bedre deal fra Telenor. Tenkte jeg skulle ringe viken fiber for å sjekke med vilkårene rundt oppsigelse... det var så og si ikke mulig.. å vente over èn time uten svar er ikke greit.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Pris er for høy

Omtale av  Marius

Det er nå blitt altfor dyrt! Men fungerer bra liten eller ingen nedetid.

Viken Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR