Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
1
av 29 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
2562
497
193
188
577
Sorter omtaler etter
Viser av 4017 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seks måneder har gått og jeg venter på svar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Egenandel på skade leiebil er forsikret når man betaler med mastercard. Fremtind administrerer dette. Seks måneder har gått, Fremtind svarer ikke på mine eposter. Tror ikke jeg får pengene selv om jeg klart har krav på disse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig og trenerende"
9 syns denne omtalen er nyttig

Står som nr en i køen i 50 minutter trykker på at de skal ringe meg opp uten at jeg mister plassen. Ta da ca to timer før kontakt. På reise skal jeg refundere pga dødsfall tar ca 8 timer med venting på tlf og masse mailer til slutt. Når det var sparebank 1 var det ordnet med en telefon. Skal ha penger etter grunnforsikring via forbund. Sender inn fullmakter. skifteattest, kontonr og opplysninger om etterlatte. De klarer da og lage masse trøbbel. Kommer til og skrive til forbundet og be de ta tak i dette siden de har kollektiv avtale med de. Den bør vurderes. Jeg oppfordrer andre til og gjøre det samme. I tillegg flytter jeg alle mine forsikringer og lån til KLP da det er bedre. En ser på siden her at det er mange organiserte som har problemer. Ta dette opp med tillitsvalgte og på deres arbeidsplasser. Dette er ikke lenger en forsikring og bank for folket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundebehandling!!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i IF Forsikring i mange år. Byttet til Fremtind på grunn av bedre pris. Det har virkelig vært en tabbe. Fremtind sin skadebehandling og oppfølging er så mangelfull at det rett og slett er en skam. De tror ikke engang på sine egne takst rapporter! Det er bedre å la vær å ha forsikring enn å bruke Fremtind. STAY AWAY - Dette er et katastrofeselskap

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Funker greit"

Har ingen klager å komme med. Hver gang jeg leter etter billigere forsikringer så kommer de alltid opp dyrere enn det jeg har fra før i Fremtind. Det er nesten sånn at alle forsikrings selskapene jobber sammen slik at kundene ikke trenger å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Overgangen fra Dnb til Fremtind ga elendig service"
5 syns denne omtalen er nyttig

I fremming av krav etter tyveri på reise, fikk jeg et svar som nærmest påsto at kravet var illegitimt, saksbehandler hevdet at det ikke var et tyveri, og hadde bestemt seg for at hun hadde rett.

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har så langt i år meldt inn 3 små skadesaker som gjelder barn og skade på innbo. Fått avslag hver gang pågrunn av at de finner en eller annen grunn til at dette ikke dekkes av innbo eller reiseforsikring... Har alltid vært fornøyd med god service og skadedekning hos Sparebank1, men nå har det snudd helt totalt. Blir å bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Elendig oppfølging ved skadesaker."
6 syns denne omtalen er nyttig

Elendig oppfølging av skadesak. Har akkurat hatt en vannskade i ny enebolig i familien. saksbehandler svarer ikke på e-poster fra skadelidende. Da utbedringer ble dyrere enn takstmann hadde forutsett ba Fremtinds saksbehandler kunde om å legge ut for resterende utbedring inntil ny takst forelå. Latterlig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke velg Fremtind forsikring!"
9 syns denne omtalen er nyttig

I begynnelsen av november forårsaket en elektriker vannskade i vårt nye hus. Vedkommende la seg langflat og jeg opprettet umiddelbart skadesak hos Fremtind. På dette tidspunktet var det basseng i teknisk rom og vannet piplet opp i parketten på naborommet. Elektriker opprettet skadesak hos eget forsikringsselskap og ønsket å få saken ut av verden så raskt som mulig. Man skulle tro at dette var plankekjøring. Etter gjentatte henvendelser fikk jeg Fremtind til å sende takstmann tre dager senere og han konstaterer at vegger må rives og gulv må byttes. Eksperter jeg har vært i kontakt med sier at tørking bør igangsettes umiddelbart og senest dagen etter skade oppstod. Nå har det gått en måned og ingenting er gjort. Jeg har purret et utall ganger og fått gjentatte lovnader om at ting skal taes tak i, men ingenting skjer. Så når Fremtind ikke klarer å få ut fingeren på de enkleste regressaker der de selv ikke må ut med en krone, hvordan blir det da i saker de må dekke selv? Ikke bedre kan jeg tenke meg. Så med bakgrunn i dette fraråder jeg enhver å velge Fremtind forsikring. De stiller ikke opp når behovet melder seg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade 10.01.19 enda ikke ferdig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Overskriften sier vel det meste. Med all den dårlige omtalen er vi helt klart mange som opplever dette selskapet som useriøse. Da vi ikke enda har et bad i orden etter nesten et år og det spøker for å rekke det til jul. Blir tilbakemeldingene lest, vurdert og tatt til følge? Vil noen hos Fremtind ta ansvar og gi oss et ferdig bad til jul? Nå har vi kun et dusjkabinett på vaskerom/ klesrom som vi bruker. Skal vi tørre å håpe på en positiv løsning?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lureri"
6 syns denne omtalen er nyttig

Er kunde i Sparebank i mange år. Fikk oppringt av Fremtind og fikk spesiell tilbud på bilforsikring pga dette, fant ut senere at spesiell tilbud var høyere enn forsikring uten spesiell tilbud. Fikk etter det faktura på helt annet pris enn avtalt. Umulig å få kontakt med rådgiver. Kommer aldrig tilbake og anbefaler å ungå avtale med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fremtind forsikring"
11 syns denne omtalen er nyttig

Dette er tidenes Svindel. Ikke tro du får et rødt øre igjen av disse folka. Spiller ingen rolle hvor god dokumentasjon du sitter på, eneste de er ute etter er og ødelegge livene til andre og samtidig tjene seg rike! Forferdelig selskap bygget på ren mafia virksomhet Styr unna!!!

Yee C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring - lang saksbehandlingstid og uten svar"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det har gått nesten en måned siden jeg sendte inn søknad og hittil ingen svar. Tidligere i år har jeg også vært i kontakt med kundeservice på telefon og de var ikke behjelpelig og fikk avslag på telefon. Har prøvd å ta kontakt med Sparebank 1, men blir henvist tilbake til Fremtind. Lurer på hvor lenge må jeg vente å få et endelig svar??

Monica K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
9 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du skal ha håp om å få hjelp av disse er det bare å gi opp med det samme. Svarer ikke på epost engang. Jeg har byttet forsikringselskap og råder alle til å styre unna fremtind

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verdiløs når du trenger dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Les papirene nøye, det gjør nemlig de. Ikke forvent å få hjelp. Bilskade avd er flinke. Men få for all del ikke vannskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Når en først trenger forsikring så svikter de. 2 gang på 15år jeg har hatt behov for å bruke forsikring og trenger støtte, men alt er vanskelig og motstand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjørescoreapp som diskriminerer?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Appen er forsåvidt ok konseptuelt. Bygd opp om begrepet kjørescore, der du får trekk hvis G-krefter (endringer i retning og fart) overstiger satte grenseverdier. Og rabatt hvis du unngår trekk. Min erfaring er at du vanskelig kommer trekkfri fra en tur gjennom by med rundkjøringer og lyskryss, hvis du ikke skal erte på deg medtrafikanter. Og trekk for normal bruk av akserelasjonfelt kan jo skape trafikkfarlige kjøremønster. Appen SPINN er basert på en "Smartplugg" i bilens analyseport, som kommuniserer og oppdaterer appen via Bluetooth. Forbindelsen har mer eller mindre konsekvent falt ut hos meg etter hver tur, og det tar tid å få den opp igjen. Har etter laaang tid endelig fått prøve en ny plugg, men fortsatt samme problem. Gjentatte forsøk på dialog rundt grenseverdiene, er Når forsikringsprisen nå - til tross for nær maks rabatt - blir såpass mye dyrere enn konkurrentene, ble valget om bytte enkelt.

Kundetilfredshet
"Useriøse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpt ny bil hos forhandler, men Fremtind ville av en eller annen grunn ikke ha meg som kunde. Aldri brukt en forsikring i hele mitt liv, 58 år.

Bjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette forsikringsselskapet!"
9 syns denne omtalen er nyttig

STYR UNNA DETTE FORSIKRINGSSELSKAPET! Totalt udugelige forsikringsselskap. Elendig kundebehandling og operer som helt suverene. Om du får en skade og har dette selskapet, må du ikke tro du får noe oppgjør fra dem. Har en klagesak, ang. reiseforsikring jeg fikk avslag på fra dem, som er meget godt dokumentert fra vår side. Har nå klaget dem inn til Finansklagenemnda. Kommer tilbake senere med resultat fra dem der jeg kommer til å legge ut hele saken som et skrekkeksempel, slik at alle kan se hvor farlig det er å tegne forsikring hos dem og andre ikke går i samme fella. Husk: om du har forsikring hos sparebank1 eller dnb, er det nettopp dette forsikringsselskapet de bruker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring vedr vannskade. Elendig timesbetalt ved egeninnsats. Mye fratrekk på ikke veldig gamle ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Mest udugelige forsikringsselskapet jeg har vært borti. Roter med regninger, frekk i tlf. Har flyttet forsikringene til annet selskap. Men reiseforsikringen får jeg ikke sagt opp før til sommeren.. Merkelig system, må si opp på en fast dato. Forsikringen blir betalt månedlig, så skjønte ikke hvorfor hun ikke kunne avslutte den. Kunne dessverre ikke hjelpe meg fikk jeg til svar. Aldri vært borti at man ikke skal få sagt opp forsikringa. STYR UNNA! Dårlig kundebehandling og elendig forsikring!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veihjelp med forbehold"
4 syns denne omtalen er nyttig

To ganger i løpet av et år har Fremtind Forsikring gitt meg veihjelp med forbehold. Dvs. de er ikke sikre på om jeg er berettiget på "tross" av eie av et klinkende klart Veihjelpsbevis utstedt av deres samarbeidspartner DnB. "Med forbehold" fører det til usikkerhet med at enten må man betale en grei egenandel ved assistanse , eller så må man ut med å betale flerfoldige tusen kroner for bilberging! Svikten ligger i manglende oversikt over berettigede veihjelpskunder i Fremtinds databaser og fører til et resultat av usikre kunder som får dette i tillegg til stresset med driftsstans på bilen sin. Denne formen for kundeoversikt/behandling er for primitivt og har gått ut på dato. Her må dere revitalisere noe slik at kunden i en stoppet bil føler seg trygg på veihjelp til rett pris den har betalt for og få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice, raskt skade oppgjør. Lav pris. Det beste forsikringsselskapet jeg noen gang har hatt.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer nye kunder ved innsalg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Liten sak, men tillit ødelegges uavhengig av beløp. Ved innsalg fra telefonselger der jeg bytter fra Sparebank 1 som skal bli samme selskap er talen klar, samme eller bedre vilkår og det må du finne utav sier jeg til selger. Egenandel økes fra 500 til 3000 på mobil uten å si fra... Jeg skulle sikkert lest vilkår, men jeg stoler normalt på folk. Poenget er at når man ikke retter opp så små ting, hva om det drar seg skikkelig til på en viktig forsikring! Jeg er sikkert ett komma for dem.. vise versa!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håper fellesforbundet finner en annen aktør på forsikringer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig oppfølging. Jeg er 43 år å har aldri mistet/ødelagt noen ting som jeg har brukt mine forsikringer på Når uhellet skjer så får jeg blankt avslag. Håper fellesforbundet går vekk ifra dette forsikringsselskapet da veldig mange medlemmer av Lo er svært misfornøyde med fremtind.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på GDPR-reglene"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få tak i kundebehandler, aldri samme person som svarer og alle gir forskjellige svar hver gang man tar kontakt. I tillegg utdelte de mine opplysninger til motparten i skadesaken.. I stedet for å sende meg informasjon om skadeoppgjør, bonustap, osv, så sender de alt til motpart gang på gang. Ingen beklagelse for delt personinfo.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR