Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

162 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
16
av 22 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
54
44
19
13
32
Sorter omtaler etter
Viser av 162 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men for dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er nok flinke og bra på det meste, men jeg tror og mener at de er for dyre. Kanskje jeg tar feil, men en sammenligning ville jo ikke skadet. Har da hatt en skade og der har de vært rask og erstattet uten noe ekstra tull og tøv. Jeg er egentlig storfornøyd, men vil sjekke pris hos andre bare for å enten få noe bedre, eller bekreftelse på at jeg er på rett plass hos Frende :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Maken til service har vi aldri opplevd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mannen min og jeg ble begge alvorlig syke på Gran Canaria 2015. Maken til oppfølging og service skal man lete lenge etter. Har ingen ting å sette fingeren på, og oppgjøret kom veldig raskt. Bedre reiseforsikring tror jeg ikke finnes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flott service gjennom banken. Enkelt og effektivt. En reiseskade (sykdom) ble raskt behandlet. Premien virker konkurransedyktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gud hjelpe meg for noe talentløs og grusom service !!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det som er bra med Frende er reklamen deres. Skikkelig bra og lokker mangen folk (blant annet oss)

Når skaden oppstår, gud hjelpe meg for en talentløst og grusom service de gir da.
De som sitter på skadeservice biten bør lære seg SERVICE!
Smil litt mer i telefonen og prøv å virk litt interessert.

Å ringe til Frende Skadeforsikring er som å ringe til en selvmordslinje.
Virker som de som jobber på den avdelingen er skikkelig lei jobben/ livet sitt.

Dere er ansatt for å hjelpe og yte service. Skjerp dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Definisjon på ulykke"
2 syns denne omtalen er nyttig

De mener at ulykker kan kun forårsakes av en ytre kraft, hva for noe tull er det. Skadet siden april og de mener at alle de sykehus turene mine skal eg bare legge ut for selv. Det er noe gale med Norge når vi ikke gidder å ta vare på våre egne. Alt jeg kan si er at hold deg unna Frende hvis du skader deg på ski og kræsjer og blir skadet selv, uten ytre krefter som gjør at du skader deg, da blir det ingen penger av det fordi de definerer ikke det som ett uhell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Best i test, verst i virkeligheten"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap du bør styre langt unna, og jeg kommer til å operere som motstander av dette forsikringsselskapet i mange år fremover. Vinner de alle testene? Ja der gjør de. Men når du sitter der og trenger hjelp, så kommer du ingen vei da de bruker alle midler og betingelser for å slippe å tilbakebetale. To klare saker har jeg fått avvist på en måned, og dette er første gang jeg har meldt forsikrkngssaker. Bare synd jeg har 6 måneder igjen med driten, håper ikke noe skjer på ferie fremover.

Steinar Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Høy premie, spesielt på bil nr. 2"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ryddig og greit selskap. Men jeg aksepterer ikke at premiene skrues opp så lenge jeg ikke har noen skader eller forsikringsutbetalinger.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringes stadig opp fra flere andre selskap, så bytte vurderes. Hvorfor kommer ikke Frende opp med bedre tilbud etterhvert, slik som banken med renten.
Savner dette fra alle selskap...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikkje særleg billeg, dårleg kundebehandling. Forsikringa dekker lite i forhold til tidlegare forsikringsselskap eg har hatt. Det er spesielt i personforsikringer eg har dårlege erfaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er noe av det verste selskap jeg har opplevd som kunde.
Her er det ingen som hjelper deg når uhellet er ute, måtte avbryte ferien min for å selv berge hus og hjem, dem ville ikke hjelpe før saken var avklart. Men dem var veldig tydelig på at det var MIN plikt å hindre følgeskader.
Dem tar ALDRI kontakt med med deg gjennom saksgang. Tar nesten én mnd før dem svarer på henvendelser. Har du tilleggsopplysninger som motbeviser deres påstander, er dem ikke interessert i å se på disse. Selv om det er rapporter i fra fagekspertise.
Nei dette selskapet anbefaler jeg ikke til noen. Har selv sagt opp 12 forsikringer, familie og venner som bruker Frende er nå i ferd med å gjøre det samme, nå som dem ser hvordan dem behandler kundene sine.
Vilkårene for bolig er heller ikke noe bra, selv med + forsikring. Les klausulene nøye i vilkårene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skade på uthus"

Eg er misfornøyd med at ikke Frende ga seg selv til å se på skader på uthus etter uvær to vintrer siden. Noe dyrt, bruker ikke SMS varsling dersom noe mangler. Det opphavelege selskapet Ansvar Varde var verdens beste, men ble dårligere etter hvert oppkjøp. Har tilgode å være uheldig på noen måte, men føler at det ikke blir belønnet med bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite kontakt - ingen oppfølging"

- Vært lojal kunde alt for lenge.
- Savner bedre oppfølging/kontakt.
- Fikk ikke hjelp når jeg trengte/trenger det.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd, litt høyere pris totalt, men litt bedre dekning på bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekker leiebil så lenge din bil er til reparasjon (hvis du bruker forsikring for rep), mot inntil 31 dager (maks) hos andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktlig og billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frende har oversiktlige vilkår for sine forsikringer. Prismessig er de konkurransedyktige på pris. Sparte 1300kr på bilforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter seg IKKE inn for sine kunder, velger veien den er enkelt"

En kråke hakke ikke i øye av en annen kråke.
forsikringen tar ikke imot mine retter mot andre selskap, kan eg droppe på sånne forsikring, må eg finne meg en annen, dessverre måtte etterspør om informasjon ved saksbehandling, eg er ikke enig med saksbehandlig.

Thomas O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tilstede"
4 syns denne omtalen er nyttig

Raskt svar og behandling både ved bestilling og skade.
Hadde bl. A et sykehusbesøk med sønnen min i utlandet. Fikk raskt oppgjør god opplysning fra Frende og raskt oppgjør.
Utover dette har jeg (heldigvis) Ikke hatt behov for å bruke noen av mine andre forsikringer så langt. Men føler meg trygg som totalkunde hos Frende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forsikrings oppgjør uten problem. Har siden 1998 vært kunde og av dei tilfella eg har hatt behov for forsikringa har det aldri vært noe problem. Har muligens vært noe utfordring med noen av takst personellet som har representert frende men det har altid løst seg.

Christer H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Det beste selskapet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frende Forsikring har gitt god pris og veldig god kundeservice hele veien. Veldig greit og effektivt når jeg bare kan sende mail til min personlige kundebehandler når jeg har spørsmål.
Har riktignok ikke vært noen skade utbetalinger for min del, men hører gode tilbakemeldinger fra kjente.

Morten H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Informasjon etter oppstått skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen informasjon, kverulerende konsulenter som ikke hører på hva man har å si og kan ikke utbedre skade før saken er avklart.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk regning på egenandel etter brann i nabohuset. Jeg hadde gitt tydelig beskjed om at jeg ikke ønsket å benytte forsikringen, siden skadene på mitt hus kostet mindre enn egenandelen å utbedre. Arrogante svar på mail, og kundebehandleren er plutselig "på ferie"..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"innboforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Integrert forsterker til 5000 ble ødelagt etter mindre enn 1 års bruk. Null hjelp eller forståelse..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skammelig oppførsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært borti et verre forsikringsselskap. De er i følge flere anerkjent for å være et usedvanlig dårlig selskap når det kommer til erstatningssaker. Det har jeg nå fått erfare selv. Skammelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Solid selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Frende har vært profesjonelle på alle nivåer jeg har vært i kontakt med dem. Rådgiveren vår er svært kunnskapsrik, og vi opplevde å få god gjennomgang av forsikringspakken vi hadde. Den ble mye bedre til omtrent den samme prisen. Vi hadde skade på huset, og alt skjedde smidig og rask i skadeoppgjøret.

Steinar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bruk for reiseforsikring to ganger,og raskere og mere smertefritt oppgjør tror jeg ikke det er mulig å oppleve.

Harald H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Arogante"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ba om å se igjen om forsikkringene mine da eg hadde hentet inn tilbud fra 2 andre å Frende var 200kr dyrere i måneden.Viste ingen intr. da avtalen gikk til i mars å kundebehander ikkje viste neste års priser.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap