Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
92
67
28
24
66
Sorter omtaler etter
Viser av 277 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Leter etter god tilbudet, pris og kanskje bedre avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

De var hyggelige når jeg snakket med dem i forbindelse å bytte forsikringer hos dem, det som er dårlig er at de ikke samler alle avtaler på et sted på nettet, og det er mange mobilnummer som man må forholde seg til om det står fare.

Jeg anbefaler Frende å samle alle telefoner på et nummer som kan kunden ringe til bestandig og at de kan også samle alle forsikringer på et sted på nettet som man kan også betale dem derfra.
Og at de også forholde seg til forfall datoen som kunden ønsker å betale i og ikke sette forfall datoer som de ønsker å belaste kunden ekstra penger om kunden betaler i avtalte datoen (som kunden ønsket) og ikke den datoen som dere ønsker.

Og jeg var ikke enig med dem når jeg betalte ekstra 300kr/per ved etableringen av livsforsikring for meg og kona.

Ellers jeg har det veldig bra hos dem, men jo er det lov å sjekke litt rundt om man kan få bedre avtaler innhold med gode priser. Min erfaring om dem gir meg bedre pris og bidra avtale jo kan overleve med noterte kommenterte mine det vil si at de anbefales om jeg får ønskene mine oppfylt :)

Svar fra Frende Forsikring
24.01.2018 10.37
Hei Firas, du kan alltid ringe oss på 55 15 36 00, og finner alle forsikringene dine om du logger Min side på frende.no.
Takk for fyldig tilbakemelding og gode innspill. Vi har også oppgitt direktenummer, med du kommer også igjennom på 55153600 hvis du vil ha ett å forholde deg til.
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Jeg vil gjerne få mer bonus"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er helt bra, men jeg vil så mye få mer bonus. Aldri jeg har ikke skader, håper jeg få god pris med kasko.

Svar fra Frende Forsikring
26.01.2018 13.13
Hei Mohammad, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi har svært rask bonusopptjening på bil, ring oss gjerne på 55153600 eller send oss en e-post på kundeservice@frende.no, så kan vi se på avtalen din og forklare nærmere.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Påkjørt en Frende kunde"
6 syns denne omtalen er nyttig

Eg ble påkjørt bakfra av en Frende kunde, saken var opplagt ettersom jeg sto parkert, men jeg har fått varige helseskader og etter å ha drenert saken i 3.5 år inntil eg anskaffet advokat. Så forsøker nå Frende å vri seg unna med en kreativ lege.
Dette er det eg kaller å sparke noen som ligger nede.

Svar fra Frende Forsikring
19.01.2018 14.47
Hei Erlend, så leit å høre at du har varige plager, forstår at det er fortvilende. Personskadesaker tar ofte tid, og det kan være en ekstra belastning når du er syk.
Jeg får ikke nok informasjon til å følge opp saken din utfra en kommentar her, men vi er veldig opptatt av riktige oppgjør, så dette ordner seg nok.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Pass på!"
3 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men de økte prisen på Bilforsikringen med 1 krone rett etter igangsatt avtale! Gjelder dette mange kunder blir det jo en slant. Endret også pris på bil nr. 1 sin forsikring ved kjøp av bil nr 2. Dette tross avtalt trekk i samme periode. Selskapet har nok hatt behov for litt innkjøring grunnet de mange bankene som eier de, men de har veldig god kundeservice om det betyr mest. Vil likevel anbefale alle å sjekke fakturering.

Svar fra Frende Forsikring
19.01.2018 14.47
Hei Kris, kjempefint om du sier fra til oss direkte om det er noe du ser er feil med faktureringen, det vil vil selvfølgelig rette opp i.

Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ikke mottatt tilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sendte inn forespørsel om tilbud på verdiforsikring pga. en avtale jeg har via en organisasjon.

Jeg fikk så en mail av en rådgiver om at tilbudet skulle være i mine hender ila. dagen. En uke gikk, jeg sendte en mail og spurte om jeg kunne få det da jeg ikke hadde hørt noe. Nå har det gått noen uker, og ingenting er hørt.

Det blir i hvert fall ikke aktuelt å flytte, bil, innbo, reise med mer til Frende med det aller første.

Svar fra Frende Forsikring
15.01.2018 18.12
Hei Emil, dette var kjedelig å høre - her må det være skjedd en glipp hos en av våre rådgivere. Du har ikke fått fraværsmelding? Vi får ikke kontaktinfoen din her, så vi kunne ringt deg og ordnet dette på flekken, men om du ringer oss på 55 15 36 00, så ordner vi det.
Anonym87
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blant de bedre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er lite å klage på når det kommer til bilforsikringen hos Frende. Bra kundeservice, bra personlig rådgiver, prisen er konkurransedyktig. Ulempen er at de ikke kan gi deg samme pris eller en bedre pris, når du prøver å tegne en ny forsikring, og prisen der er lavere enn hva du har idag. Eks: 70% i bonus, delkasko, 250kr per mnd. Også legger du inn samme personalia og får en pris på 200kr per mnd, da burde selskapet kunne matche det, men det skjer ikke.

Svar fra Frende Forsikring
09.01.2018 16.18
Hei du, vi har stabile priser til alle, i stedet for å lokke deg inn med en lav pris, og skru den heftig opp etter et år eller to. Skjønner at det er fristende å kunne prute litt på prisen, men trøsten får være at du slipper ubehagelige overraskelser og bytting hvert år.
Eligijus U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra forsikringselskap men jeg har ikke besye erfaring med frende. For meg pris er for høy for sånn kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt topp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Spesielt behagelig å ha en fast rådgiver som tar seg av både bank og forsikring. Prisene er gode og vilkårene tilsvarende. Kom fra if å sparte nesten 20%.

Svar fra Frende Forsikring
30.12.2017 13.20
Takk for hyggelig tilbakemelding, Preben! Vi skal gjøre vårt best for at du skal være fornøyd fremover også!
Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK, men dyr og mye pålegg i premie fra år til år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lokalt forsikringsselskap, men som øker premien for mye fra år til år.
Dyr bilforsikring. Lang behandlingstid ved henvendelser, men meget bra ved skade.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det første forsikringsselskapet jeg kun har hatt positive opplevelser med"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser, supre vilkår og ingen problemer med oppgjør.
Særdeles hyggelig og profesjonell kundeservice når vi hadde behov for rettshjelp. En jurist svarte oss og ga gode råd når vi i utgangspunktet kun skulle sjekke om vår juridiske problemstilling av dekket av innboforsikringen (noe den var).

Svar fra Frende Forsikring
04.12.2017 14.55
Hei Sondre, tusen takk for hyggelig tilbakemelding fra deg!
Jostein D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke helt topp"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noen god hjelp når jeg trenger info, vanskelig med reiseforsikringen, du får ikke snakke med en norsk kundebehandler når du ringer nødnummret.

Svar fra Frende Forsikring
21.11.2017 09.30
Hei Jostein, dette var rart å høre, siden vi har helnorsk alarmsentral på Tåsen i Oslo og var første selskap som tok dem i bruk, nettopp fordi vi vet hvor viktig det er å få snakke med noen som forstår deg, når du har vært uheldig på tur. Mulig de kan ha satt over til en skandinavisk bakvakt? Send oss gjerne en tilbakemelding på kundeservice@frende.no, så vi får vite litt mer om når dette var.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skulle aldri byttet bort fra Frende"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde i frende før, men fikk et bra tilbud fra et annet selskap og endte dessverre med å takke ja. Skulle aldri forlatt Frende, for der var de faktisk raske og redelige og du får den hjelpen du skal ha. Skal bytte tilbake så fort som overhodet mulig.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Du er hjertelig velkommen tilbake, Petter!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempe hyggelig rådgiver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde noen spørsmål om forsikringen min, og skulle bytte om en forsikring. Veldig rask og hyggelig rådgiver, som samtidig sparte meg for noen kroner helt uoppfordret.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Hei Agata, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal gjøre det vi kan for at du fortsatt skal være fornøyd i fremtiden.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling fra saksbehandler ved naturskade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt fornøyd med Frende forsikring.
Fikk stormskade på bil (ORKAN STYRKE) skade uten bonustap. Opplevde da dårlig kundebehandling fra saksbehandler i frende.

Svar fra Frende Forsikring
16.11.2017 17.09
Hei Odd, det er godt å høre at du generelt er fornøyd. Jeg håper du har gitt tilbakemelding til oppgjørsavdelingen din om opplevelsen i forbindelse med skaden på bilen, slik at vi kan ta lærdom av det.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Desverre svikter endel på kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen oppringning eller chat. Elendig responstid på mail og telefon. Virker dessverre som har for mye og gjøre. Den dyreste forsikringen (uføre) ga en utbetaling på 40.000. Men de skulle ha 1000kr i måneden for? Byttet til IF som ble billigere og bedre betingelser.

Svar fra Frende Forsikring
13.11.2017 15.49
Hei du, vi har "ring meg" funksjon på våre nye hjemmesider og chat på trappene, så sjekk gjerne innom oss igjen ved neste korsvei.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling og veldig lang behandlingstid"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter 4 måneder fikk jeg endelig forsikringspengene jeg hadde krav på. I løpet av disse månedene hadde de lovet å ringe meg tilbake, noe de ikke gjorde. I siste telefonsamtale ga jeg klart beskjed om at de måtte se på saken og gi meg svar på om at beløpet ble dekket eller ikke. Da ble jeg truet med at vedkommende kom til å legge på og at det kom til å ta enda lengre tid før de så på saken. En plass går grensen for en sindig og enkel kunde.

Svar fra Frende Forsikring
13.11.2017 15.48
Hei Maja, så traurig at skadebehandlingen tok lenger tid enn du forventet. Jeg håper har tatt direkte kontakt med oss med tilbakemeldingen din, slik at vi kan følge den opp internt hos oss.

Hilsen Heidi i Frende
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jevnt og trutt skrudd prisen"

Frende forsikring har jevnt og trutt skrudd prisen opp de senere år, ønsker av den grunn å se på andre leverandører.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2017 08.19
Hei Stig, i snitt har faktisk prisene våre gått ned de siste tre årene, men det kan selvfølgelig være faktorer som gjør at prisene på enkeltprodukter går opp, i tillegg kommer jo selskapenes justering for konsumprisindeks og bygningsindeks som er på noen små prosent i året. Ta med i beregningen når du sjekker pris, at du automatisk får lojalitetsbonus etter tre år som kunde hos oss, da går prisen ned fem prosent på alle skadeforsikringene dine. Den justeringen er det ingen andre som gjør! Og ta gjerne en telefon til oss på 55153600, så kan vi også ta en kikk på avtalen din.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt kontor"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade på en annen bil der eg måtte dokumentere sjølv, fekk lite hjelp men fekk dekning til slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig - men lite serviceinnstilte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som er bra er jo prisene, de vel kanskje en av Norges rimeligste, men de er dårlig på service. Når du ringer de opp, så hører de ut som de ikke er interessert i deg, de høres pampete og arrogante ut... Svært irriterende! Jeg fikk ikke forsikret min MC fordi det var en høyrisikovare, de virket ikke som de forsto at det er forskjell på touring og sportsykkel...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd så dårlig kundeservice før. Ringte 5 ganger uten å bli ringt tilbake eller å få den hjelpen jeg skulle ha. Opplevde også å bli satt over til noen som ikke hadde noe med forsikring å gjøre. Jeg flyttet alle mine forsikringer til et annet selskap, der jeg fikk forsikringen igang på minuttet. Aldri mer frende forsikring....

Svar fra Frende Forsikring
25.10.2017 12.24
Hei Aksel, det var kjedelig å høre! Her har du nok ikke vært direkte i kontakt med oss. Vi jobber kontinuerlig for å følge opp kundeservicen ute hos våre banker, salgssentre og internt for at du skal kunne møte samme gode behandling uansett hvor du ringer.
Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Best i klassen"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hadde skadet en annen bil - løste det på tlf på 20 minutter - aldri opplevd noe lignende. Best på pris og kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
23.10.2017 15.53
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Det er sånn det skal være!

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Håpløst"
9 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke mye bra. De vrir seg unna på det meste. Bilen jeg hadde parkert ble påkjørt av lastebil. Det var videoovervåket og politiet skrev til frende at de kunne bekrefte at det var lastebilen som kjørte på. Frende ville ikke hjelpe og kreve motpart for oppgjør. Da måtte jeg ha full kasko og ikke delkasko... Bulls%"t!!

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull"
3 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet til Trumf forsikring... Etter 6 uker sa Frende at vi hadde ikke godkjente skriftlig det de ikke hadde sendte til oss... Klagde flere ganger men uten å få svar før 6 uker... Da skylder dem på oss igjen at vi ikke godkjente det de ikke har sendte... Heldigvis hadde jeg e-post fra en av dem som lurte på Trumf kundenummer, men de sa deretter vi ikke har vært i kontakt med dem da du kunne ikke bekrefte dato de sendte skjema til oss...

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2017 15.37
Hei, dette hørtes rart ut! Supert om du tar kontakt med kundesenteret direkte slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd.
Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet har gode priser på forsikring. Men, bytter til El-bil nå og de har ingen egen el-bil forsikring. Derfor ser jeg meg om etter et annet selskap.

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2017 15.37
Hel Frode, vi forsikrer selvfølgelig el-bil, så sjekk gjerne pris og sammenlign med våre vilkår.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyr bilforsikring i Frende"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk tilbud på å forsikre en bil med en under 23 år som medeier og fører, men de trakk tilbake tilbud når vi skulle omregistrere bilen og stod som idioter hos Vegvesenet. Jeg sjekket da alle forsikringer vi hadde og det endte opp med at vi flyttet alle bilforsikringene vi hadde. Prøvde å få tilbud fra Frende på en ny bil nå nylig, da opplevde jeg saksbehandler som ukompetent. De ble gitt tilbud på en bilmodell som ikke finnes, når jeg påpekte det så var selvfølgelig prisen en helt annen og dyrere enn andre tilbud.

Søk Bytt.no