Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
103
71
32
27
83
Sorter omtaler etter
Viser av 316 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fantastisk rådgivning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frendes konsulent i Bærum yter kundeservice langt over forventet standard og presser ikke på med unødvendig støy eller ekstra som du ikke trenger. Ryddig, proff, imøtekommende og enkelt å forholde seg til. Har også vært på hjemmebesøk for å gå over hva vi trenger.
God dekning på bil og innbo til en lav pris.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2018 18.01
Tusen takk for fin tilbakemelding, Vetle! Veldig hyggelig å høre, og akkurat slik det skal være!
Anne K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastiske å få ordna opp fort, rask utbetaling og god service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ryddige og flinke, einaste eg ikkje får forsikra ifor mitt behove er Minibuss i næring
Litt rart.
Altid raske å svare, litt merkeleg kundebehandlar sist eg snakka med Frenda, men er vel ikkje like alle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sparte over 10 000 kr året når jeg skiftet forsikring."
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet fra Gjensidige (som jeg har hatt i over 20 år!) til Frende da de ikke kunne matche prisen jeg hadde fått fra Frende. Jeg forklarte kunderådgiver at jeg måtte ha mulighet til å tegne forsikring etter åpningstider også og nå kunderådgiver derfor måtte være tilgjengelig etter åpningstider (til og med i helger!) da det hender jeg handler bil i helgene også.
Ingen problem sa kundebehandler - og jeg fikk likegodt to kundebehadlere for å være på den sikre siden, fikk XXXX og XXXX fra Østfold/Moss. Jeg når ALLTID en av mine kundebehandlere, hvis de ikke svarer på tlf eller epost når jeg prøver å de, kontakter de meg alltid innen noen timer igjen!

Fredag den 13'e var jeg uheldig og vraket bilen min, det tok en uke før pengene stod på konto så servicen jeg har fått er helt perfekt.
Kan på det varmeste anbefale Frende, personlig service, hyggelige priser og servicemindede kundebehandlere. Tipp topp tommel opp

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2018 10.40
Så kjipt at du var uheldig fredag den 13.! Men veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med salgsenteret vårt i Moss. Takk for fin anbefaling!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ved bilskade bør dere kjøpe en annen bil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Får du en bil skade å har en forsikring i Frende, bør du kjøpe deg en annen bil før skadeoppgjør kommer. Sønnen min ble feid av veien av en annen bilist i førsten av februar, og ennå har ikke selskapet klart å få en avslutning på saken. Mange koselige kundebehandlere som lover å ordne opp, men fra selskapet er det veldig tyst, svarer ikke på mailer og får du svar så er du en brysom kunde, som helst må holde kjeft.
Tenkte egentlig å flytte mine forsikringer til dette selskapet selv, men avstår når jeg har sett hvordan ting fungerer, for min sønn.
SKJERP DERE.

Svar fra Frende Forsikring
26.04.2018 21.39
Hei, håper det gikk bra med sønnen din! Jeg kjenner ikke saken deres, men kontakt oss gjerne direkte, for å få en forklaring på hva og hvorfor det drøyer.
Express T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
5 syns denne omtalen er nyttig

"Verste jeg har opplevd i hele mitt liv." Er daglig leder for Transport firma som har over 10 biler og betaler vi nok cirka 20,000 kr per måned til Frende. og i tillegg har jeg privat forsikring Hus, Båt, MC, Reiseforsikring, Bil, .... så mange år har vi betalt og aldri har brukt de siden hadde vi ikke noe uhell inn til 4 måned siden en som kjører på min bil som står stille og krasjer bilen min. Politi var i stedet og har skrevet rapport hvor viser at det er motparten som skylder. Vi sender inn skademelding, og politi rapporten og ringer inn etter 2 uker for å høre med de om saken! Da for vi beskjed at de har mistet papirene og finner de ikke det. sender en gang til papirene og venter venter å venter.. nå er det 4 måned som jeg ikke har hørt noe om saken. Har ringt 10 ganger og ventet over 10 min, hver gang for å komme i kontakt med noen. og kan godt si at de prater med deg pent inn til skjer noe. Når det skjer noe som må de fikse da er de veldig uhøflig med deg.
Tenke på bilen står stille 4 måned og er du uten bil så lenge.
Du er velkommen til å se på dokumentasjonen som beviser det.

Svar fra Frende Forsikring
26.04.2018 21.39
Hei du, takk for melding her også. For at vi skal kunne se på saken din, må du nesten kontakte oss direkte. Her hører det jo også med til historien at vi er avhengig av svar fra motpartens forsikringsselskap for å kunne hjelpe deg videre, dem rår vi dessverre ikke over.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Verste jeg har opplevd i hele mitt liv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Først tar jeg forsikring på en bil og etterpå har jeg på bil nr 2. Samt kjøper jeg innbo og reiseforsikring hos de.

Jeg ringer og forteller at tv’n hadde bare sluttet å fungere og jeg vil melde inn skade, da får jeg høre at det blir ikke dekt! Jeg bare Hæ hva i hel%#te er det som skjer hvorfor skal jeg betale innboforsikring på noe dere ikke dekker ved skade. Nei da mente de at jeg ikke fikk igjen noe for noe som plutselig slutter å virke. Noen dager siden flytta jeg på kjøleskapet og hadde klart å miste den. Men så har jeg kontakta på og ser lampa lyser, reiser til Sverige og handler. Når jeg er tilbake så har jeg tinge inni uten å sjekke. Dagen etter er alt ødelagt.

Ringer de. Får vite at de ikke dekker en dritt og kun maten. Men egenandel på 4000kr.

Hva er vitsen med å ha innboforsikring hos noen der de ikke dekker noe. Men de dekker ikke et uhell som vi utfører. Altså om du mister ting osv.

Når det gjelder kunder og fakturer er de flinke på sin jobb. Men å gi igjen for ting vi har rett på er de da rett og slett stygge i kjeften. Aldri mer. Tar heller å betaler litt mer for mer seriøse folk som ønsker å beholde kundene sine.

Svar fra Frende Forsikring
17.04.2018 13.09
Hei Issa, så leit å høre at du har vært så uheldig både med TVen og kjøleskapet. Skjønner godt at du blir frustrert! Dessverre er det slik at hvis du ikke har uhellsdekning, dekkes ikke skader du selv påfører eiendelene dine. Det er det neppe andre selskap som gjør heller, uten at du har egen forsikring som dekker det, der er nok vilkårene ganske like.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst, trygt og en utrolig god kundeservice."
5 syns denne omtalen er nyttig

Har enda ikke opplevd noe negativt med Frende. Vi har hatt vannskade i huset for noen måneder siden, det ble ordnet på meget profesjonelt vis. Bilskaden i fjor var det heller ingen spørsmål om fra Frende sin side. Kundeservice er alltid hyggelig og behjelpelig. Samtidig får man jo en kontaktperson som man får tak i på både SMS, mail og telefon, og som man føler virkelig bryr seg om at du skal få de beste forsikringene og de riktige forsikringene for akkurat deg til den beste prisen. Jeg trodde ikke det var mulig å få så billig forsikring og i tillegg bli 100% fornøyd med service. Må også nevne at jeg er medlem i Norsk Jernbane Forening, og de skal liksom være billigst i Norge. Jeg sammenlignet prisene, og Frende var flere tusenlapper billigere faktisk. Frende er etter min erfaring det beste selskapet jeg har hatt forsikringene mine i.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Veldig glad for å høre at du har sammenlignet vilkår og pris, og valgt Frende! Og i tillegg opplever at vi leverer på skadeoppgjør og kundeservice. Jeg gleder meg til å dele tilbakemeldingen din med kollegene mine! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt og ryddig oppgjør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Mistet mobiltelefonen i bakken. Ikke noe autorisert verksted for dette merket i Norge. Fikk dekket ny telefon uten spørsmål. Fikk mail om utbetaling ok dagen etter.

Takk til Frende

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.59
Takk for tilbakemeldingen din, Bård! Så kjekt å høre at du er fornøyd!
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service for unge"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er et forsikringselskap for voksene folk.
Er ikke noe for unge folk hvis en har hatt skade.
Jeg har vert kunde i frende i 10 år å vert fornøyd. Men jeg merker jo att servicen er blitt veldig dårlig spesielt det 3 siste åra. Før hadde jeg direkte kontakt med banken. Nå er det kun en saksbehandler i Bergen. Fungerer dårlig.

Hadde skade på bilen å ble behandlet dårlig. Ble overkjørt av kundebehandler. Skulle tro jeg var kriminell.
Måtte vente i 8 måneder før bilen var ferdig på verksted.
Samtidig måtte jeg betale full forsikring på bil som stod på verksted. Fikk ikke lov av saksbehandler å justere forsikringen mens bilen var på verksted. Måtte betale leiebil selv i 7 måneder. Kundebehandling har de glemt.

Svar fra Frende Forsikring
16.04.2018 13.58
Hei Kristian, takk for at du tar deg tid til å sende oss en tilbakemelding, den tar vi med oss. Hvis du vil at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i saken, eller følge opp skadebehandleren, så er det fint hvis du kontakter oss direkte på kundeservice@frende.no
Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask hjelp på reisen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk trygg og rask hjelp fra Frende Forsikring til å vite hva jeg skulle gjøre da bagasjen ikke kom med flyet på reise. Og deilig at vi har rabatt siden vi har fem forsikringer hos dem.

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2018 12.54
Takk for hyggelig tilbakemelding, Ann-Kristin. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til det!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rimelig og kundevennlig!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Frende i ca 10 år. Har forsikret både hus, hytte, biler og båt. Ved endringer (husbygging, bilbytte og båtkjøp) har vi alltid sammenlignet priser og betingelser fra flere selskap. Frende har alltid klart seg godt i konkurranse! En gang, ved et biluhell, hadde vi bruk for forsikringsselskapets tjenester. Da var de lett å kontakte, grei og rask å samarbeide med, og vi var svært fornøyde 👍😀

Svar fra Frende Forsikring
11.04.2018 11.46
Hei Sissel! Så hyggelig å høre fra en trofast og fornøyd kunde. Dere får jo lojalitetsbonus med fem prosent rabatt hvert år på alle skadeforsikringene, dere da. :)
Vi skal stå på for at dere skal være fornøyde med oss fremover også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ordner opp når det trengs"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har veldig god erfaring med frende, de er hyggelige på tlf og ordner opp om det skjer et uhell uten noen form for kverulering om saken.
Gode priser har de også.

Svar fra Frende Forsikring
10.04.2018 16.30
Takk for hyggelig tilbakemelding, Ronny! Veldig hyggelig at du tok deg tid til det! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde vannskade på huset i vinter. Fikk fantastisk oppfølgning og hjelp. Fikk også oppfølgning ietterkant av skade. Såååå hyggelige folk. Bedre enn forventet. Billig er de og.

Svar fra Frende Forsikring
09.04.2018 13.49
Så hyggelig å høre, Trond! Vi prøver å bry oss litt ekstra om kundene våre. Og blir veldig glade for tilbakemeldinger som din!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Risikerer stor bot pga. Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kontaktet kundeservice på epost for å ordne trafikkforsikring på personbilen min. Virket som om de prøvde å drøye kredittsjekken, som medførte at jeg gikk omtrent 20 dager uten trafikkforsikring. Nå risikerer jeg å få et gebyr på ca. 3600,-, i sammenheng med de nye reglene ang. trafikkforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
26.03.2018 11.46
Hei Lennart, for å kunne kredittsjekke en kunde, må vi ha kundens bekreftelse. Jo raskere kunden svarer, jo raskere kan vi gå videre. En rådgiver har sett på saken din, og du kan gjerne kontakte oss direkte om det er mer du lurer på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøsitet, løgn å ikke der for sine kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ringer ikke tilbake, haler ut tid så kunder blir sittende som spørsmålstegn. aldri fått dåligere behandling noe sted.. blir fysisk uvell av disse. prøver å matte ut sine kunder.

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09.04
Jeg vil gjerne få oppfordre deg til å ta direkte kontakt med oss, så vi kan følge opp frustrasjonen din. Dette er ikke slik vi vil ha det! Du kan sende oss en e-post på kundeservice@frende.no, eller se på mulighetene her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mange fakturaer, mye rot."

Begynte bra, men får stadig nye regninger som skal erstatte en annen regning. Også fått varsel om opphør selv om jeg har betalt alt av regninger jeg har fått. Billig, men det er det...

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09.04
Hei Eva, vi sender alltid ut ny regning om det er gjort endringer på avtalen. Beklager om det har blitt forvirrende. Du må gjerne ringe oss på 55153600 eller sende oss en e-post på kundeservice@frende.no om vi skal hjelpe deg å finne ut av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Så langt veldig fornøyd og utrulig effektivt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Frende lenge nå og ikke hatt noen form for skade. Til nå... meldte inn skade på hus grunnet vann. Og 3 timer etter jeg sa ifra så var det en fra Frende på plass hjemme og dokumenterte skader og forebygget på en søndags kveld. Så langt veldig fornøyd og håper dette fortsetter å være så effektivt og hjelpsom videre i saken. Vi får se hva som skjer imorgen.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2018 11.47
Så kjekt å høre, Øyvind! Akkurat sånn det skal være! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd fremover også :)
Bertil T
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Jeg har veldig god erfaring med Frende forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikring ved matforgiftning i Portugal sørget for hurtig behandling midt på natten i Faro. Dette ordnet de på telefon kl 03.00 på natten. MAKAN! Topp service.

Svar fra Frende Forsikring
15.03.2018 14.44
Så flott at du tar deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding, Bertil! Det setter vi stor pris på! Og opplevelsen din er jo akkurat sånn det skal være, du er i trygge hender med Norges beste reiseforsikring. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"«Helautomatisert» uten muligheter til å tilpasse seg enkelte kunders ønsker."
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende fungerer bra som forsikringsselskap men er så «automatiserte» at de ikke kan maile over til kundens e-mail varsel om den årlige innbetaling, og de sier de skal ha den beste kundevennlige service i sin bransje!
Tilsynelatende langt igjen Frende.
Prøvde å kontakte min kunde kontakt men umulig pr. telefon, sendte en Mail om det å ba han kontakte meg pr. telefon og selvfølgelig, han tok ingen kontakt, de bare PRØVER
å ha Norges beste kundeservice, så synd for Frende er et bra selskap men kun når alt går «automatisk» individuell tilpassing er fraværende mot enkelt kunden.

Svar fra Frende Forsikring
13.03.2018 09.51
Hei Helge, takk for tilbakemeldingen din. Vi er veldig opptatt av å ta oss tid til hver enkelt kunde. Hvis du vil at vi skal kontakte deg eller følge opp rådgiveren din direkte kan du sende oss en e-post på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig opplevelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å skifte til dette firmaet, men så klarer selger å rote det til og ender med å bruke nesten 3 måneder på denne jobben. Snakk om å bomme på åpent mål..
Firmaet fremstår som rotet. Håper jeg slipper å forholde meg til et forsikringsoppgjør med disse.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2018 21.53
Hei Thomas, så leit å høre at du har vært uheldig med en selger hos oss. Håper du kontakter oss direkte med mer informasjon, så vi kan følge opp.
Når det gjelder skadeoppgjør kan jeg berolige deg med at uavhengige undersøkelser (EPSI) viser at vi har Norges mest fornøyde kunder etter skade.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Særdeles dårlig kundebehandling, grenser til useriøst i 2018. STYR UNNA DISSE!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd elendig kundebehandling, mangelfull og/eller feilaktig informasjon som medførte at bilforsikringen ble sagt opp uten varsel med de konsekvenser det kunne fått! Dette på tross av at jeg betalte ajour 100% da FRENDE flere ganger sendte faktura til feil adresse noe jeg også har ringt de om!!
Dette skjer uten at jeg fikk beskjed, og ny faktura kom i posten som ingenting skulle ha skjedd!!! Når jeg ringer inn blir jeg behandlet dårlig og FRENDE stiller seg uforstående til min kritikk. Betaler heller 50% mer for å bli behandlet seriøst, har kun vært kunde i 6 mnd. men skal ALDRI TILBAKE. Kjøp alle andre steder enn her, roter de sitter du uten forsikring og uten at du selv vet det!

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2018 12.11
Hei Eirik, jeg har svart deg på den forrige klagen din, og vet du har vært i kontakt med oss direkte. Regner med det har løst seg nå. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Middels minus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på telefon om at jeg ikke fikk bonustap ved en skade. Når det var ferdig så hadde jeg plutselig 60%, ikke 75% som før.

Svar fra Frende Forsikring
18.02.2018 20.44
Hei du, har du spurt skadebehandleren hva som har skjedd her? Det er helt sikkert en god forklaringa og kan ha kommet nye opplysninger underveis. Kontakt oss gjerne direkte!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dååårlig personaler, ikke seriøse nok til å drive en selskap. De går som regel med kunde sist og har dårlig kommunikasjon med kunder. Min bil ble utsatt på skade, 25 dager uten enighet om reperasjon eller en grei erstatning grunnet dårlig taksering. Har ikke rett for leie bil. Hittil har jeg ikke løst saken.

Svar fra Frende Forsikring
15.02.2018 09.28
Hei Rabee, skjønner godt det er frustrerende å stå uten bil! Hos oss er leiebildekning noe du velger om du vil ha, sammen med bilforsikringen. Vi kan gjerne se på saken din, og se om vi kan følge opp takstmannen. Ring oss på 55153600.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For godt til å være sant"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en hyggelig selger som ga meg et knalltilbud på full kasko bilforsikring.
Vel og fornøyd etter flere måneder ble jeg påkjørt av en annen bil Bakfra.. Meldte skade, leverte bilen til oppretting, fått igjen bilen nå.. Og etter mange sendte mail samtaler med ansatte hos frende som ikke veit noen ting om noe.. Ikke svarer de på mail, ikke gir de meg oppdatering på saken min... Når dette er over skifter jeg selskap!!!

Svar fra Frende Forsikring
13.02.2018 14.07
Hei Thomas, dette vil vi gjerne finne ut av, for dette høres ikke ut som skadeavdelingen slik jeg kjenner den. Vi finner deg ikke igjen i systemet vårt på bare fornavn, men send oss gjerne en melding direkte på skadesenteret.motor@frende.no, så skal vi følge opp.
Atlizzatlizz
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Alt virket bra til en skade skjedde. Får beskjed om å kontakte motpartens forsikringsselskap. Trodde ærlig talt det var jobben til forsikrings selskapet.
Har skrevet flere ganger om å få navnet på selskapet til motparten.. men ikke noe svar fra Frende.
Anbefales IKKE

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 22.30
Hei, dette høres forvirrende ut, og jeg skjønner at du er frustrert om du ikke har fått god nok hjelp hos oss. Ta gjerne kontakt med oss direkte på skadesenter.motor@frende.no, så kan vi følge opp videre.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR