Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 24 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
116
76
36
32
104
Sorter omtaler etter
Viser av 364 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Wenche I. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Selskapet er ok inntil du faktisk trenger hjelp, da svikter de totalt."
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha brukt Frende som forsikringsselskap i flere år, kuttet jeg dem ut etter at de sviktet totalt da jeg trengte deres hjelp ved vannlekkasje i huset. De dekket ikke utvendig skade, og dekket kun en tredjedel av rehab skaden innvendig! Jeg trodde jeg hadde en god forsikringsavtale, men Frende hjelper ingen andre enn seg selv! Mitt råd er: Styr langt unna dette selskapet om du er menig mann uten juridisk dybdeinnsikt i forsikringsjargongen ; det finnes andre selskaper som faktisk forteller deg på forhånd hva du trenger å vite om avtalene dine og som faktisk hjelper deg når du trenger det uten at du har kasko i fleng på alt du eier/forsikrer. Frende kan være stolte av sine saksbehandlere; disse hjelper ingen andre enn seg selv! Hurra.. det er så en blir kvalm..

Svar fra Frende Forsikring
20.12.2018 13.39
Hei Wenche, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med dekningsomfanget, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din av oss og medarbeiderne våre.
Jeg kan ikke gå inn i detaljene i skadesaken din her, men du er velkommen til å ta kontakt med oss om du trenger en forklaring på hva som dekkes (plutselige og uforutsette skader feks, ikke slitasje, elde) og hvorfor det er slik.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlige kundeopplevelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frekke på telefon, og lite samarbeidsvillige kundeservice. Jeg føler meg mistenkt av kundebehandlerne og det er ikke hva jeg ønsker av et forsikringsselskap. Vi trenger forsikringselskap når vi er i sårbare situasjoner. Vi trenger ikke å attpåtil føle seg ignorert og mistenkeliggjort.

Kai R. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kan anbefales"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et uhell med felling av et digert tre som landet på garasjen som var under oppbygging. I frustrasjon kjørte vi vekk og kastet restene. Flere måneder etterpå spurte en kar på jobb om ikke jeg hadde tabbe forsikring. Ringte Frende som kom og kikket. De dekket skadene til tross for at "bevisene" var borte. Kun et bilde som viste at garasjen hadde vært der tidligere. Veldig positivt overrasket da jeg var sikker på at kravet ville bli avvist. Tror ikke mange forsikringsselskap hadde gjort det samme. Anbefaler Frende på det sterkeste

Svar fra Frende Forsikring
07.12.2018 17.37
Så kjekt å høre, Kai! Som utgangspunkt stoler vi jo alltid på kundene våre. Takk for hyggelig tilbakemelding!
Jan Å. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Enda greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke vært lenge i Frende forsikring, men helt ok erfaring enda. Har skrudd opp prisen etter bare noen måneder? Veldig dumt at de ikke har e-faktura /avtalegiro?

Svar fra Frende Forsikring
30.11.2018 11.33
Hei Jan, e-faktura er på plass hos flere banker nå, sjekk om ikke din også?
Ingrid M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice og veldig god på skadeoppgjør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fått med meg at Frende er kåret til best i test på kundeservice, skadeoppgjør osv. Tegnet forsikring der og fikk en god pris med brede dekninger. Veldig hyggelig han som hjalp meg med å sette opp tilbudet og har anbefalt dette videre til venner og familie.

Svar fra Frende Forsikring
27.11.2018 10.20
Hei Ingrid, så hyggelig å høre! Vi skal stå på slik at du også blir fornøyd fremover.

Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!! Si for all del ikke sannheten når du melder skade!! Det blir brukt MOT DEG!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi var to par som hadde kjøpt reise sammen på en cruisebåt. Da min kone ble alvorlig skadet på reisens første dag, og måtte avbryte reisen, søkte jeg om å få en kompensasjon for tapte feriedager. Grundig dokumentert. Jeg fikk blankt avslag, selv etter klage og spørsmål om skjønn. Begrunnelse: -"Jeg var ikke eneste med-reisende da det gikk frem av skademelding at det også var et annet par med på reisen." (De fortsatte selvfølgelig turen uavhengig av oss..!??) Som "eneste medreisende" hadde saken altså stilt seg annerledes!!?? Altså: Si aldri den hele sannhet i skademeldingen, men minst mulig. Frende svarer heller ikke på utfyllende forklaring av avslaget. Det er den mest slette erfaring av kundeservice jeg har opplevd! Korrespondanse signeres ikke en gang av saksbehandler.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2018 11.09
Hei Berry, vi trenger mer info om deg for å kunne se på saken din og følge opp. Fint om du kontakter oss direkte på kundeservice@frende.no
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig forsikring første året"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig forsikring, med bra dekning. Enkel å komme i kontakt med. Men de skrur opp prisene hvert år, som alle andre. Lurt å ta en prissjekk minimum en gang i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dokker unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpt forsikringen alt var helt ok, betalt hver regning riktig og da kom den dagen jeg trengte forsikringen etter en kollisjon. det har gått nesten 2 måneder nå og dem har ikke gjort noe enda.

Svar fra Frende Forsikring
06.11.2018 11.58
Hei Theusma, noen skadeoppgjør tar et par minutter, andre tar mer tid. I bilskader er vi ofte avhengige også av motpartens selskap eller svar fra takstmann og verksted. Hva som er grunnen i akkurat skaden din kan vi gjerne finne ut av, men da må du ta kontakt med oss direkte. Du har sikkert fått kontaktinformasjon til skadebehandleren din?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig inntrykk... jeg styrer unna."
6 syns denne omtalen er nyttig

Har hentet inn priser ifra flere forsikringselskaper. Tiden var inne for å hente inn pris fra Frende forsikring. Selgeren reklamerte med trumf avtalen der man får trumf bonus på det man betaler i forsikringer. Jeg snakket på telefon med en "Forsikringsrådgiver" (selger). Han var veldig fokusert på å snakke ned det selskapet jeg hadde idag. Det er bra at dere har noen punkter dere kanskje er litt bedre på, men å snakke dritt om andre selskaper synes jeg er noe uprofesjonelt.

Etter gjennomgang av alle mine forsikringer, fikk jeg en muntlig pris, som viser seg å være billigere enn det jeg har i dag.
Jeg takker derfor ja til å få skriftlig tilbud på e-post for å gå grundigere igjennom det.
Når jeg får tilbudet er det mange feil...!

-En forsikring som ble snakket om på telefon, har han glemt å legge inn i tilbudet
-Ingen vilkår ligger med i tilbudet heller ikke noen henvisning til hvor vilkår finnes.
-Det er flere skrivefeil i tilbudet.
-Trumf bonusen som han skrøt veldig av på telefon, viser seg å kun være 3%første året, deretter 1%.
-Mange detaljer som jeg opplyste om, er ikke notert i tilbudet.
La meg ta et eksempel; innboforsikring på et lagerhotell har dere klart å sette opp som hus og vilkår at noen må på bo adressen! Hvem bor på et lagerhotell?!

Jeg svarte pent og ryddig på e-post tilbudet, med spørsmål og kommentarer på alt som ikke stemte. Jeg ønsket svar på spørsmål og nytt tilbud.
Dette er nå over 7 arbeidsdager siden. Har ikke hørt noen ting fra dere eller selgeren...
Dette har kanskje vært en sjelden "uheldig" episode og kanskje er Frende egentlig bra.
Men dette ødela mine inntrykk av dere. Kommer ikke til å bli kunde uansett hvor mye billigere dere er. SERVICE og punktlighet er for meg mye viktigere enn noen hundrelapper spart.

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2018 09.39
Hei Jan, setter pris på at du tok deg tid til å gi en grundig tilbakemelding, da kan vi følge opp med Trumf Forsikring. Regner med rådgiveren også har fått den direkte fra deg?
Latterligservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Når det virkelig gjelder"
8 syns denne omtalen er nyttig

Forsikret elbilen min med den beste forsikringen etter en selger tok kontakt. Veldig hyggelig, skulle få "min egen" kundebehandler som alltid ville være på plass for å hjelpe. Etter ca. 1 år ble bilen ødelagt og jeg sendte inn skademelding for å få dekket en veldig dyr reparasjon. Det hadde vært en glødebrann som hadde svidd noen kretser så varmeanlegget sluttet å virke. Fikk avslag siden brannforsikringen min ikke dekker brann tydeligvis. Det MÅ være med åpne flammer eller eksplosjoner. Helt latterlig da dette er en elbil og det som går galt er i elektronikken (siden hele bilen består av elektronikk). Helt ubrukelig kundeservice. Prøve å få tak i min kontakt i 2 uker uten svar.

Hold dere unna små forsikringsselskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"En utrolig ekkel opplevelse.."
4 syns denne omtalen er nyttig

Frende, er selvfølgelig helt grei så lenge jeg bare betaler. MEN, så kommer problemene.

Konkuransen om mine surt oppsparte kroner var mellom Gjensidige og Frende.
Frende vant med 1000 kr, noe som var helt greit for meg :) Og forsikring bestilt.

Oppdaget tilfeldigvis at garasje ikke var blitt forsikret. Kontaktet selskapet (pr tlf), som selvfølgelig skulle ordne dette. OK tenkte jeg og trodde det var ordnet.
Joda, 3 år senere sjekker jeg på nytt, og finner ikke noe garasje i papirene. Mail til kundeservice, hyggelig svar som beklaget... ulempen, han trengte bare noe info. Infoen sendt på mail og jeg hører ikke noe mere.
Alt ok igjen? Joda Adam og paradiset. Kommer tilbake til garasjen litt senere.

Jeg har en også "hobby traktor" som er forsikret hos Frende. i januar oppdager de at den ikke er registrert, og sier opp forsikringen. Samtidlig gir de meg en "Forsikring for uregistrert kjøretøy" på nevnte traktor.
Jeg har i mellomtiden skremt opp biltilsynet som har ordnet registreringen, hadde trolig noe med den nye samkjøringen av registre å gjøre. (Traktoren har hatt skilter og forsikring i over 20 år)
Mailer selskapet og takker selvfølgelig NEI til deres UReg forsikring. Svaret fra Frende var BEKREFTELSE på NY forsikring for uregistrert kjøretøy.
Jeg gjør saksbehandler oppmerksom på at ny ansvar forsikring allerede er ordnet og at jeg ikke skal ha denne.
Ikke noe svar fra Frende...

7-8 mnd senere kommer årsfornyelsen, selvfølgelig MED det uregistrerte kjøretøyet, som ikke eksisterer (som nevnt er denne allerede registrert og har egen forsikring)

Jeg betaler regningen med fradrag av 500++ kroner som tilsvarer neste periode med forsikring av uregistrert kjøretøy, jeg har da tross alt også noe tilgode på forsikringen jeg IKKE hadde bestilt men som har "løpt" siden jan.?

Vell Purring kommer, datamaskinen hadde trolig ikke forstått hvorfor det manglet 571 kroner på innbetalingen.
OK da er det vell bare å gi ny beskjed til Frende om at jeg verken har bestillt, godtatt eller bruk for forsikringen, ikke sant?
FEIL:

Her er saksbehandlers forklaring, (ikke ett ord om at jeg hadde avbestillt forsikringen)

God dag!

Jeg beklager, men jeg kan ikke helt se hva som er feil.

Gjelder dette forsikringen på uregistrert kjøretøy som vi gjorde om fra fritidstraktor til uregistrert kjøretøy i januar?

Dette ble gjort fordi du stod oppført med en forsikring på en traktor med ansvarsforsikring, og da den ikke har skilter på, så vil heller ikke ansvarsforsikringen være dekket ved skade.

Vi gjorde da om forsikringen til å gjelde uregistrert kjøretøy slik at du også da slipper å betale veiavgiften som du ellers måtte ha gjort.

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
*

Nå er jeg "lettere irritert".......
Forklarer igjen at jeg IKKE skal ha forsikringen osv osv

Dette har de ennå ikke svart på, well de har sendt purringer og varsel om oppsigelse....
Nå gidder jeg ikke mere og klager til Forsikringsklage nemda....
Er så lei dette. Burde vell ha lært tidliger, har vert kunde i Sparebank1 og siden dette er ett selskap i denne gruppen..

Nå holdt jeg på å glemme garasjen... neida den har ennå ikke fått forsikring..
De tviholder på en, for meg, ubrukelig forsikring og tegner ikke de jeg trenger....
Selv etter 8 mail til 3 forskjellige saksbehandlere så er ikke dette ordnet. Dette tyder ikke på feil hos saksbehanler, men mere om hvilke innstrukser de har. Mitt råd til nye kunder er.... ja nå kan du gjette!

Svar fra Frende Forsikring
08.10.2018 11.18
Hei Hans, skjønner godt at du er frustrert, for dette høres rotete ut! Jeg foreslår at du skriver akkurat denne informasjonen du har skrevet her i e-post til kundeservice@frende.no. Jeg synes du forklarer problemet veldig greit og forståelig her, og kan ikke skjønne at ikke dette skal la seg løse.

Hilsen Heidi i Frende

Ps. Vi er eid av 15 uavhengige sparebanker, men er ikke en del av verken Sparebank1- eller Eika-gruppen.
Robert A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende dekning og inntrykk"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har reiseforsikring, en rulletrapp hektet seg fast i skolisser til min kone som ble dratt overende og lettere skadet, ødelegger solbriller, lisser og skader en hånd. Briller blir ikke dekket og rest dekkes av folketrygden = ingen dekning av reisegods du bærer når du blir utsatt for en plutselig uforskyldt ulykke.
Veldig dårlig erfaring å få den beskjeden på e-post uten henvisning til paragrafer eller opplysning om mulighet til å klage. Veldig uprofesjonelt inntrykk og oppsett på besvarelser fra saksbehandler/kundekontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ute etter å hjelpe eller rådgive, bare ute etter penger inn i kassen"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde av Frende i 1,5 år nå og for første gang i mitt liv så har jeg hatt behov for å bruke min forsikring. Selgeren som solgte meg produktene (både bil, innbo og reise) fortalte meg at skulle noe skje med bilen så ordnet de opp. I sommer fikk bilen min en stans og det lyste i alle varselskilt inne i bilen, men siden det ikke var bilbrann eller klart definert motorskade så kunne de ikke hjelpe meg. Når det gjaldt reiseforsikringen så skulle den dekke alt mulig uforutsett. Nå var jeg nettopp på reise og da klare noen å skumpe borti meg mens jeg holdt min ipad, dette ble heller ikke dekket med reperasjon da det ikke var stjålet eller at noen med vilje skadet ipaden.
Jeg har betalt forsikring i mange år nå og aldri hatt bruk for den. Nå som jeg har det, så møter jeg er sur og ufyselig mann på kundesenteret som sier til meg uten å si det direkte, at jeg er dum som tror vi dekker reperasjon eller erstatter en ipad fordi den ble skadet på reise. Hva skal man egentlig med disse forsikringene? Fint hvis du en gang blir skikkelig syk på reise eller hvis bilen din faktisk tar fyr en gang.

En ting er sikkert, Frende skal byttes ut og jeg skal fraråde alle og enhver med å noen gang bruke de.

Svar fra Frende Forsikring
03.10.2018 17.53
Hei Dani, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått i Frende, er det fint om du kontakter den som har behandlet saken din. En prat kan oppklare misforståelser eller gi nye opplysninger. Har du gjort det allerede, kan du lese mer om våre klagemuligheter her https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Margit H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"IKKE bruk dette forsikringselskapet!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har du et hus som er eldre en forsikringsavtalen din har du ingen rett til erstatning! Styr unna dette selskapet!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra forsikring"
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap.

Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål.

Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13.53
Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.
Jennie R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13.30
Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig saksbehandling og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar
med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen.
Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.

Svar fra Frende Forsikring
24.09.2018 19.57
Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din.
Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verdens dårligste forsikring selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.

Svar fra Frende Forsikring
14.09.2018 16.12
Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Best i test - verst når det gjelder!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi mottok skadeoppgjør pga innbrudd i bilen i Spania i sommer, og fikk en svært lite troverdig vurdering av vår klagesak. Vurderingen som ble gjort virket helt tilfeldig, og basert på skjønn. Etter å ha klaget, fikk vi en e-post fra klagenemda som sa at de hadde skiftet standpunkt, og vi fikk igjen 20.000 ekstra. Både saksbehandler og klagenemda har lagt lignende saker fra Finansklagenemda til grunn, så de må ha lagt helt ulike saker til grunn, da, siden de kom til forskjellig resultat! Ikke til å stole på! Vi har selvsagt byttet forsikringsselskap!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2018 08.45
Så flott at du fikk hjelp i Finansklagenemnda, det er nettopp derfor de er der, for å gi kundene en uavhengig vurdering om de er uenige med forsikringsselskapet sitt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon med kunden"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, ofte rot med fakturaene.
Jeg har erfart at regininger er sendt til feil adresse som igjen endte med bot fra trafikkforeningen

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13.25
Hei du, så dumt at du opplever oss slik! Vi henter adressene fra folkeregisteret med jevne mellomrom, så det skal jo helst bli riktig. Du får enkel tilgang til hva som er registrert på avtalen din via Min side på frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ga feil bonus, kostet meg flere tusen!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frende ga meg feil bonus på bilforsikring. Jeg betalte ut fra 40%, men da jeg byttet til Nemi fant Nemi ut ila et par minutter at jeg hadde 70% Dette utgjør selvsagt mange tusen kroner i året, men tar Frende noe ansvar for sin feil? Nope!!! Dette er tapte penger! En dråpe i havet for Frende, men en god liten sum for enkeltperson, Frende tviholder på pengene.

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13.21
Hei Vibeche, det er veldig vanlig å gå opp i bonus når du bytter selskap, og ned i bonus ved skade, men hva som har skjedd akkurat hos deg kan jeg ikke hjelpe med uten å vite mer om avtalen din. Om du vil vi skal se på saken din igjen, er det fint om du kontakter oss direkte, eller sender en klage via frende.no
Sverre K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt å trygt selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

God oppfølging i saker og rask behandlingstid uten mye unødvendig dokumentering.

Har fått hjelp når det gjelder, ikke bare når mobilen faller i sjøen.

Har vert tro kunde i mangen år og ønsker å forsette med det, både som privat og bedrift.

Svar fra Frende Forsikring
17.08.2018 10.00
Takk for hyggelig tilbakemelding, Sverre! Det var veldig kjekt at en fornøyd kunde tok seg tid til å anbefale oss. Lettere å ta til tastaturet om det er omvendt, har vi skjønt. ;)
Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super bra"
5 syns denne omtalen er nyttig

Att de har stengt i helgene er litt dårligt. Men deres service er veldig bra. Raskt behandlingstid av skade. Veldig

Skillsmissereven
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"FANTASTISK"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk 24 timers vakt telefon. Kompetente saksbehandlere. Service innstilte. Raske tilbakemeldinger. Personlig oppfølging. De bryr seg om enkelt individet. Di støtter og hjelper. Og kommer med råd og veiledning. Slik at kompliserte saker finner raske og kreative løsninger. Positive dialoger. Og hovedfokuset positive medarbeidere og kjempefornøyde kunder. Det skal være GØY på jobben. Trivselsfaktoren er på topp og dette smitter over på hele organisasjonen. Fra Direktøren på toppen til di laveste medarbeiderne. Valgspråket til Direktøren er at alle skal være med på å samarbeide og holde målrettet fokus hele veien i alke typer saker. Dette er selve NØKLENE FOR Å OPP NÅ Å BLI ALLE BESTE PÅ FORSIKRING I NORGE. Vi i firma Skilksmissereven ble så fasinert av valgspråket at det skal være GØY PÅ JOBBER. I denne organisasjonen tenker di alltid helhetlig. Og kunden er i fokus fra dag 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hjelp i helgen? Fraværende og skremmende"
10 syns denne omtalen er nyttig

Er på bilferie i Europa denne sommeren. Har hatt Frende forsikring i ca 1 år og vært fornøyd inntil nå.

Først.. Tar selvkritikk for at betalingen har vært forsinket, og at purringen ikke har blitt fulgt opp. Hadde den enda kommet på e-faktura som forespurt og lovet og ikke i postkassen som er milevis unna :/

Brått lørdags morgen fikk jeg tekstmelding om at jeg sto uten forsikring på kjøretøyene mine. ok, flausen er min og jeg ringer Frende. De har stengt, kommer dog til vakttelefon som er en tredjepart. De kan faktisk ikke hjelpe meg i det heletatt. Vedkommende kan ringe en bakvakt, men helst ikke!! Jeg ber vedkommende pent om å gjøre dette da jeg og bil er utenlands. (Heldigvis ankommet oppholdsted og bil er parkert innlåst, men dog skremmenes uten forsikring)
Kommer ingen vei, ingen hos Frende/tredjepart kan hjelpe meg okke som. Får bare frekt svar; Du burde betalt regningen din! Jo, takk for det :(

I dag, mandag, er jeg på telefon rett etter åpningstid, regningen er alt betalt ifølge netttbank (DnB)
Kundebehandler hos Frende forteller at ingenting kan gjøres før pengene er på konto som kan ta inntill 2 virkedager grunnet nye rutiner!!
Jeg forslår at jeg sender epostbekreftelse på straksbetalingen rett fra nettbanken til kundebehandler. Nei, så enkelt er det ikke.
Jeg ber om å få dette sjekket opp av en overordnet hvilket vedkommende mindre villig gjør, tonefallet var i allefall ikke spesielt hyggelig. Får tilbakemedling at det kunne ordnes allikevel.
Nytt forsikringstilbud og kredittsjekk må dog gjøres. Altså, kundeforholdet må starte helt på nytt og nye vilkår pga en forsinket betaling.

I dette nye tilbudet havnet det ene, kun ene! kjøretøyet dobbelt så dyrt ut som opprinnelig avtale.

Jeg benytter meg motvillig av dette tilbudet med en kraftig bismak og selvfølgelig en erfaring rikere. Igjen, tar min porsjon av selvkritikk, men når alt kommer til alt, så føler jeg meg ikke verdsatt som kunde etter 2 timer brukt tid i ferien for å ordne opp for meg.

Frende får ikke min anbefaling, da dette burde kunne vært ordnet på minutter i helgen og kundeservice kunne vært mer behjelpelige framfor å stå og peke finger, tro meg leksa er lært. Det å stå uten forsikring kan være katastrofe og det er menneskelig å gjøre en feil, så fremt det ikke er gjentagende trend.

Frende, dere kan og kunne gjort dette annerledes.

Mvh Kunde inntil videre.

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2018 13.44
Hei Rune, e-faktura er heldigvis på plass om kort tid, også hos oss. Når det gjelder innbetaling i helgen er det dessverre lite vi kan gjøre når bankene er stengt. Vi lar aldri en forsikring gå ut uten flere varsler, så du var synd du ikke fanget dette opp før du reiste, og slapp å bruke ferietid på dette. Godt det ordnet seg på et vis til slutt!
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR