Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
147
93
47
49
168
Sorter omtaler etter
Viser av 504 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende mente det var like sannsynlig at jeg mistet mine hodetelefoner ut av en lomme med lukket glidelås som at de ble stjålet. Imponerende!

Svar fra Frende Forsikring
20.01.2020 09.56
Forsikring blir veldig dyrt for alle om vi også skal dekke saker og ting som blir rotet bort eller mistet, derfor stiller forsikringsselskapene ofte kontrollspørsmål som feks meldte du tyveriet til politiet? Så du tyven? Vet du hva som skjedde?
Hvis du ikke er enig med konklusjonen vår, kan du gjerne sende oss en klage slik at vi kan se på saken din på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig hyggelige når du blir kunde, men når man ønsker svar og kontakt ift eksisterende forsikringer og betalinger blir man sendt videre fra kontaktperson til kontaktperson. De ringer aldri opp igjen og gir ingen klare svar.

Svar fra Frende Forsikring
15.01.2020 12.28
Hei Ellen, så kjedelig at du opplever oss sånn! Det er sjelden vi får slike tilbakemeldinger på kundeservicen vår, heldigvis. Send gjerne en e-post eller klage direkte til kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktig"
3 syns denne omtalen er nyttig

God service og konkurransedyktige priser. Minus for at kundeservice bare er åpent hverdager mellom 8-16.

Svar fra Frende Forsikring
14.01.2020 20.20
Hei Heidi, takk for tilbakemeldingen! Skjønner at det hadde vært praktisk med lengre åpningstider, og det er selvfølgelig en vurderingssak også hos oss. Nå er vi langåpent på torsdager, og du kan alltid sende oss en e-post og få hjelp den veien.
Hilsen Heidi i Frende
Torgeir B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De endrer biltype underveis i kundeforholdet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Beklager seg at det har skjedd en feil og går bortifra opprinnelige avtaler. Så øker de prisen med 16% på polisen.

Svar fra Frende Forsikring
30.12.2019 10.19
Hei Torgeir, hvis opprinnelig avtale/biltype ikke er korrekt må den selvfølgelig korrigeres for at bilen skal være riktig forsikret. Hvis du lurer på detaljer i forsikringsforholdet ditt er det lurt å ta kontakt med rådgiveren din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårligste selskapet - blodsugere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt ett hus forsikret i mange mange år, og betalt flere tusen i premier fikk vi se det sanne ansiktet til frende. Etter att vår mor gikk bort, ble det en regning som ikke ble betalt da den ikke kom frem til rett person. Da vi ville rette på dette og å fortsette å forsikre huset gjennom å betale regningen nektet Frende og oppga som svar at de ikke ville forsikre et hus som står ubebodd... Takk for mange år som god kunde Frende!!!

Svar fra Frende Forsikring
17.12.2019 13.57
Hei Inger, så leit å høre at din mor er gått bort. Jeg antar at forsikringen gikk ut da den ikke ble betalt, og beklager at vi ikke kunne tilby ny forsikring på huset.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst skadeoppgjør, hold dere unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meldte inn en skade, men ville vente noen måneder med å reparere den. Det gikk ikke, fordi Frende trakk meg i bonus og begynte å fakturere meg ekstra hver måned. Uten at skaden var reparert. Skaden hadde ikke kostet dem en krone, men de skulle ha ekstra betalt likevel.

Svar fra Frende Forsikring
02.12.2019 09.39
Hei, dette høres jo rart ut, skjønner godt du ikke skjønner bakgrunnen for dette. Ta gjerne kontakt med oss for en nærmere forklaring.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt Frende i åresvis, men kjøp og salg av bil har de strengt tatt ikke noe med..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt noen biler siste år og ville tegne ny forsikring i dag 26-11-2019 da begynner de og snakke om at jeg har hatt noen biler og om jeg driver m kjøp og salg i en heller ufin tone, hva har frende med at man kjøper eller selger bil, så lenge man betaler for ordens skyld så har det vært meget lite fortjeneste, ringte ett annet selskap og fikk forsikret på minuttet. Har brukt frende i ca 16 år men dette har jeg ikke opplevd før, så dypt skuffet over denne saksbehandler og tonen hun brukte, for ordens skyld ikke hatt skade, eller forvoldt skade.

Svar fra Frende Forsikring
27.11.2019 14.00
Hei, dette høres ut som en misforståelse, hvor vi nok har lurt på om du driver bedrift/som bilselger og trengte bedriftsforsikringer, eller om det er privat forsikring du trenger. Dette kunne vi nok fint funnet ut av.
Johannes V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøgd med hovedkontoret"

Ikkje fornøgd med frende sin salgsrepresentant her lokalt (Gaupne) der er ingen servis i det heile og ingen hjelp å få blir kun henvendt til å ringe hovedkontoret. Tok frende for dei hadde kontor i nærheten.

Svein V. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Gøy å høre på tilbakemeldingene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt artig å lese tilbakemeldingene som Frende bruker, uforskammet. De er ikke kjent med at dem er fraværende på mail?, tullprat. Prøvde å kontakt dem angående en regning som jeg ville få klarhet i å delt opp. Enkel sak sku nu det vell være 😄 trodde jeg. 3 mailer fordelt på over 1 måned. Å har ennu ikke fått svar på mailene. Da jeg ringte ble det avbrutt pga manglende kundebehandlere. Da jeg endelig fikk kontakt med dem kunne dem ikke hjelpe på grunn av at det hadde godt for lang tid 😂. For all del Frende medarbeidere, ikke svar på dette. Dere klarer ikke å levere riktig og grundig nok service, det er åpenlyst. Å jeg kommer ikke til å ringe dere for å få en klarhet i dette, for det klarer dere ikke å levere. Også i å med det at dere er uforskammet på tilbakemeldingene deres her under på flere klager sier jo mye om oppfølgingen deres. Styr unne Frende, det vil iallefall jeg gjøre i fremtiden 🙄, billig forsikring er ikke alt.

Svar fra Frende Forsikring
25.11.2019 12.44
Hei Svein, det er ikke hyggelig å høre at du synes jeg er uforskammet, det tar jeg til meg. Saken er at vi ikke har mulighet til å følge opp anonyme tilbakemeldinger her, det er umulig for oss å finne igjen kunder på fornavn i systemet vårt. Men, vi er veldig opptatt av at kundene våre skal bli ivaretatt i møtet med oss, og får svært gode tilbakemeldinger på det i store uavhengige undersøkelser som EPSI og kundeserviceprisen. Men sokner du til et lokalt kontor og automatisk blir satt over til en rådgiver der vet vi at tilgjengeligheten kan variere, og det jobber vi med.

Hilsen Heidi
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mobil"

Var uheldig å mistet mobilen i bakken da en annen person dyttet til meg i utlandet. Fikk ikke godkjent dette på reiseforsikringen.

Svar fra Frende Forsikring
19.11.2019 17.22
Hei Christian, tidligere hadde vi ikke uhellsdekning på reiseforsikringen, det har vi nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God totalkundepris, kunden i fokus ved skadeoppgjør"

Flere selskaper har forsøkt å konkurrere pris med Frende på mine forsikringer, men ikkje klart det. For noen år siden hendte det som ikkje skulle for oss; vår fritidsbåt sank ved brygga. Frendes saksbehandler var klar på at tvil skulle komme kunden (oss) til gode og problemløsning/ oppgjør ble trygt og effektivt. Er i utgangspunktet skeptisk til forsikringer. Sammenligner derfor pris med jevne mellomrom for å kontrollere at de fremdeles er konkurransedyktige.

Svar fra Frende Forsikring
15.11.2019 14.51
Bedre tilbakemelding kan vi ikke få. Sånn skal det være! Takk!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring og kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Trodde jeg hadde den beste reiseforsikringen, men så feil kan enn ta. Hva Dine Penger og andre måtte mene om god dekning mm så er opplevelsen en helt annen når en første har en skade. Makan til dårlig kundeservice både gjennom forsikringsselskapet og demmes samarbeidspartnere, i dette tilfelles SOS, skal dere lete lenge etter. Antok at SOS skulle være profesjonelle når skade på familiemedlemmer oppstår på reise, men nei, makan til oppfølging og fraværelse skal en lete lenge etter. Tok kontakt med Frende Forsinking ifm refusjon av utlagt beløp etter ende reise. Makan til forsinkelser og uklarheter skal en også her lete lenge etter. Så, nei dette er et selskap jeg ikke ønsker skal håndtere mine forsinkinger for fremtiden.

Svar fra Frende Forsikring
11.11.2019 14.04
Hei, alarmsentralen vår er ikke SOS, men Falck Global Assistance. Uansett er det ikke noe kjekt å høre at du ikke følte deg ivaretatt, det er heldigvis sjelden vi får slike tilbakemeldinger. Regner med du har gjort skadebehandleren din oppmerksom på opplevelsen din, så vi kan følge opp.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skyldig til det motsatte er bevist"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nei, hold deg langt unna dette selskapet! Her er du skyldig frem til det motsatte er bevist - de tredobler prisen på forsikringen FØR saken er avgjort. Gikk fra 12000 kr i året til 34000 kr i året uten at de er ferdig med å behandle saken - og dette når det er en sak der det er åpenbart at det er motparten som er skyld i skaden. Kommer aldri i mitt liv under noen omstendigheter til å anbefale den møkka her.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2019 09.08
Denne beskrivelsen kjenner vi oss overhodet ikke igjen i. Håper ikke du ville snakket til en kundebehandler slik du skriver her? Det hadde vært fint om du kontaktet oss direkte, så vi kan se på kundeforholdet det gjelder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg kommunikasjon"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å forholde seg til disse via epost / kontaktskjemaer. Svarer ikke på alle henvendelser og innimellom dårlige svar.

Svar fra Frende Forsikring
08.11.2019 09.07
Hei Are, selvfølgelig svarer vi på henvendelser, veldig rart om du har opplevd noe annet! Det vil vi gjerne høre mer om!
Glenn A. N. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe spes å utsette, beveger meg fra dem fordi det er blitt ulønnsomt å være lojal. Men dette er hele marketed. ikke selskapet.

Svar fra Frende Forsikring
29.10.2019 13.40
Hei Glenn, har du fått med deg lojalitetsbonusen vår? Nettopp på grunn av det du sier her, er vi opptatt av å belønne lojale kunder. Når du har vært kunde i tre år får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine, det vi kaller lojalitetsbonus.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, rask respons på spørsmål, holder avtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid hyggelige og kompetente saksbehandlere som svarer greit på spørsmål. Uproblematisk oppgjør ved knust frontrute på bil nr 1 og knust bakrute på bil nr 2. Absolutt å anbefale.

Svar fra Frende Forsikring
29.10.2019 13.40
Takk for fin tilbakemelding! Det setter vi alltid pris på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra til skaden har skjedd"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere vekke fra dette selskapet hvis dere ønsker å få tilbake "noe" verdi ved en skade. Og til dere i Frende : Ingen vits å skrive i svarfeltet at det var kjedelig at eg skulle ha en slik opplevelse av dere og at eg skal ta kontakt for å sjå på saken på nytt. Det skal skiftes selskap. Ha en fin dag Frende

Svar fra Frende Forsikring
23.10.2019 14.22
Lykke til videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vrir seg unna forsikringsansvaret når det gjelder"

Frende sendte en takstmann som jeg tror var instruert til å finne årsaker til min båtskade som kom utenfor dekningen av min forsikring da jeg fikk skade på min båt i sommer. Ved klage brukte de den samme takstmannen igjen. Ingen gehør og lite imøtekommende. Saken ligger nå hos finansklagenemda. Grunnen til at det ble 2 og ikke 1 stjerne er at de er i alle fall hyggelige på telefonen. Og forholdsvis lette og få tak i saksbehandler.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2019 13.15
Hei, godt å høre at vi er hyggelige på telefonen og greie å få tak i! Når det gjelder takstmenn vi bruker er de uavhengige, og jobben deres er å finne årsaken til at en skade oppstår. Vi vrir oss ikke unna ansvar, bare så det er klart. Siden saken din ligger hos Finansklagenemnda avventer vi svaret fra dem, og kan ikke kommentere enkeltsaker på et forum som dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lurer til seg kunder ved å love ting de ikke holder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lovet en høyere bilbonus av Frende enn hva jeg hadde ved det tidspunktet i et annet selskap. Noen måneder senere satt de plutselig ned bonusen til det jeg hadde i det andre selskapet, og ba meg tilbakebetale mellomlegget fra det jeg hadde til det jeg ble lovet av de. Saken ble tatt videre til Finansklagenemnda og jeg fikk medhold i saken. Styr unna Frende - forferdelig kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10.27
Hei Carina, når vi fastsetter bonus henter stoler vi først og fremst på opplysningene fra kunden, men i noen tilfeller avviker opplysningene vi går fra tidligere selskap, og da blir bonus justert. Leit å høre at det ble gjort en feil med bonusen din, med godt det ble ryddet opp i da du klaget.
Vergim J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige konsulenter som svarer deg på det du lurer på. Konkurransedyktig på pris. Rask hjelp per telefon, men ikke alltid like raske til å besvare epost-henvendelser.

Svar fra Frende Forsikring
07.10.2019 10.47
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"De bare lo, og glemte meg i 3 måneder."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10.12
Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege til å finne ut trafikkregler"

Snart 2 måneder har gått siden trafikkuhellet. Saken er egentlig veldig klar. Motparten kom ut fra gårdsvei til vei med navn. Jeg har gjort alt for å få de til å sjekke opp fakta, men ingen tilbakemelding om det. Nå er jeg drittlei av sommel fra Frende. Bytte av selskap er veldig sikkert.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 19.03
Hei Geir, beklager at du har måttet vente. I slike saker er vi oftest avhengig av tilbakemelding fra motpartens selskap, og det kan ta tid.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra til noe går galt"

Vi var så uheldige å bli frastjålet en kamerabag første dagen på ferie, ganske tidlig etter at vi byttet selskap til Frende. (Etter flere års forsikring av det samme utstyret i annet selskap uten problemer) Vi fikk ingen respons på klagen vår og først etter gjentatte gangers purring fikk vi beskjed om at vi var rødlistet, og at de satte en etterforsker på saken vår. Greit nok, han konkluderte med at ingenting var galt, og vi fikk erstattet kameraet etter nesten ett års venting. Etter dette fikk vi en skade på noe utstyr under en flyreise, alt dokumentert, godset forsvarlig pakket. Dette var i februar, og vi har ennå ikke fått noen respons på skademelding eller purringer. Vi har prøvd å gå via både reiseforsikring, verdisakforsikring og båtforsikringen vår som alle skulle dekke skadene, men ingen respons. Så for oss fungerer Frende ikke så bra.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 18.24
Det er leit å høre at dere opplever oss på denne måten. Hvis du vil vi skal se nærmere på dette er det fint om du tar kontakt direkte eller bruker klageskjemaet på frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reise ok, hus forferdelig"

Reiseforsikringen deres er fin, men velger du superforsikring på hus, da gjør det alt for å slippe unna kravet. Gjerne ved å bruke takstmenn som har lite peiling på hva de holder på med. Nå det da blir irettesatt pga åpenbare feil i vurderingen, da velger de fortsatt å holde seg til hva takstmann sier.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 15.47
Hei Jan, godt å høre at du er fornøyd med reiseforsikringen, men leit at oppgjøret på hus ikke sto til forventningene! Vi bruker kun sertifiserte takstmenn, men alle kan gjøre feil, og da har du selvfølgelig mulighet til å klage.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Legalisert racketeering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde kasko, etter oversvømmelse i garasjen de har sendt meg til en firma og de taksert til 13 568,44 kr. Jeg fått kontant 1,427 kr. Møtt med en så skamløs mafia for første gang.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR