Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 23 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
94
69
29
26
74
Sorter omtaler etter
Viser av 292 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mange fakturaer, mye rot."

Begynte bra, men får stadig nye regninger som skal erstatte en annen regning. Også fått varsel om opphør selv om jeg har betalt alt av regninger jeg har fått. Billig, men det er det...

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09.04
Hei Eva, vi sender alltid ut ny regning om det er gjort endringer på avtalen. Beklager om det har blitt forvirrende. Du må gjerne ringe oss på 55153600 eller sende oss en e-post på kundeservice@frende.no om vi skal hjelpe deg å finne ut av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Så langt veldig fornøyd og utrulig effektivt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Frende lenge nå og ikke hatt noen form for skade. Til nå... meldte inn skade på hus grunnet vann. Og 3 timer etter jeg sa ifra så var det en fra Frende på plass hjemme og dokumenterte skader og forebygget på en søndags kveld. Så langt veldig fornøyd og håper dette fortsetter å være så effektivt og hjelpsom videre i saken. Vi får se hva som skjer imorgen.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2018 11.47
Så kjekt å høre, Øyvind! Akkurat sånn det skal være! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd fremover også :)
Bertil T
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Jeg har veldig god erfaring med Frende forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikring ved matforgiftning i Portugal sørget for hurtig behandling midt på natten i Faro. Dette ordnet de på telefon kl 03.00 på natten. MAKAN! Topp service.

Svar fra Frende Forsikring
15.03.2018 14.44
Så flott at du tar deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding, Bertil! Det setter vi stor pris på! Og opplevelsen din er jo akkurat sånn det skal være, du er i trygge hender med Norges beste reiseforsikring. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"«Helautomatisert» uten muligheter til å tilpasse seg enkelte kunders ønsker."
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende fungerer bra som forsikringsselskap men er så «automatiserte» at de ikke kan maile over til kundens e-mail varsel om den årlige innbetaling, og de sier de skal ha den beste kundevennlige service i sin bransje!
Tilsynelatende langt igjen Frende.
Prøvde å kontakte min kunde kontakt men umulig pr. telefon, sendte en Mail om det å ba han kontakte meg pr. telefon og selvfølgelig, han tok ingen kontakt, de bare PRØVER
å ha Norges beste kundeservice, så synd for Frende er et bra selskap men kun når alt går «automatisk» individuell tilpassing er fraværende mot enkelt kunden.

Svar fra Frende Forsikring
13.03.2018 09.51
Hei Helge, takk for tilbakemeldingen din. Vi er veldig opptatt av å ta oss tid til hver enkelt kunde. Hvis du vil at vi skal kontakte deg eller følge opp rådgiveren din direkte kan du sende oss en e-post på kundeservice@frende.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig opplevelse"
3 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å skifte til dette firmaet, men så klarer selger å rote det til og ender med å bruke nesten 3 måneder på denne jobben. Snakk om å bomme på åpent mål..
Firmaet fremstår som rotet. Håper jeg slipper å forholde meg til et forsikringsoppgjør med disse.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2018 21.53
Hei Thomas, så leit å høre at du har vært uheldig med en selger hos oss. Håper du kontakter oss direkte med mer informasjon, så vi kan følge opp.
Når det gjelder skadeoppgjør kan jeg berolige deg med at uavhengige undersøkelser (EPSI) viser at vi har Norges mest fornøyde kunder etter skade.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Særdeles dårlig kundebehandling, grenser til useriøst i 2018. STYR UNNA DISSE!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd elendig kundebehandling, mangelfull og/eller feilaktig informasjon som medførte at bilforsikringen ble sagt opp uten varsel med de konsekvenser det kunne fått! Dette på tross av at jeg betalte ajour 100% da FRENDE flere ganger sendte faktura til feil adresse noe jeg også har ringt de om!!
Dette skjer uten at jeg fikk beskjed, og ny faktura kom i posten som ingenting skulle ha skjedd!!! Når jeg ringer inn blir jeg behandlet dårlig og FRENDE stiller seg uforstående til min kritikk. Betaler heller 50% mer for å bli behandlet seriøst, har kun vært kunde i 6 mnd. men skal ALDRI TILBAKE. Kjøp alle andre steder enn her, roter de sitter du uten forsikring og uten at du selv vet det!

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2018 12.11
Hei Eirik, jeg har svart deg på den forrige klagen din, og vet du har vært i kontakt med oss direkte. Regner med det har løst seg nå. :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Middels minus"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed på telefon om at jeg ikke fikk bonustap ved en skade. Når det var ferdig så hadde jeg plutselig 60%, ikke 75% som før.

Svar fra Frende Forsikring
18.02.2018 20.44
Hei du, har du spurt skadebehandleren hva som har skjedd her? Det er helt sikkert en god forklaringa og kan ha kommet nye opplysninger underveis. Kontakt oss gjerne direkte!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dååårlig personaler, ikke seriøse nok til å drive en selskap. De går som regel med kunde sist og har dårlig kommunikasjon med kunder. Min bil ble utsatt på skade, 25 dager uten enighet om reperasjon eller en grei erstatning grunnet dårlig taksering. Har ikke rett for leie bil. Hittil har jeg ikke løst saken.

Svar fra Frende Forsikring
15.02.2018 09.28
Hei Rabee, skjønner godt det er frustrerende å stå uten bil! Hos oss er leiebildekning noe du velger om du vil ha, sammen med bilforsikringen. Vi kan gjerne se på saken din, og se om vi kan følge opp takstmannen. Ring oss på 55153600.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For godt til å være sant"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en hyggelig selger som ga meg et knalltilbud på full kasko bilforsikring.
Vel og fornøyd etter flere måneder ble jeg påkjørt av en annen bil Bakfra.. Meldte skade, leverte bilen til oppretting, fått igjen bilen nå.. Og etter mange sendte mail samtaler med ansatte hos frende som ikke veit noen ting om noe.. Ikke svarer de på mail, ikke gir de meg oppdatering på saken min... Når dette er over skifter jeg selskap!!!

Svar fra Frende Forsikring
13.02.2018 14.07
Hei Thomas, dette vil vi gjerne finne ut av, for dette høres ikke ut som skadeavdelingen slik jeg kjenner den. Vi finner deg ikke igjen i systemet vårt på bare fornavn, men send oss gjerne en melding direkte på skadesenteret.motor@frende.no, så skal vi følge opp.
Atlizzatlizz
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Alt virket bra til en skade skjedde. Får beskjed om å kontakte motpartens forsikringsselskap. Trodde ærlig talt det var jobben til forsikrings selskapet.
Har skrevet flere ganger om å få navnet på selskapet til motparten.. men ikke noe svar fra Frende.
Anbefales IKKE

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 22.30
Hei, dette høres forvirrende ut, og jeg skjønner at du er frustrert om du ikke har fått god nok hjelp hos oss. Ta gjerne kontakt med oss direkte på skadesenter.motor@frende.no, så kan vi følge opp videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Aldri meir Frende"
5 syns denne omtalen er nyttig

Skade på snyskuter. Taksert i tidsrommet 20-22 desember 2017. Både jeg og skuterverksted purret på tilbakemelding fra takstmann, samt Frende flere ganger, uten at verksted fikk startsignal for å reparere skuter. Førstan 24 januar fikk verksted tilbakemelding, slik at deler kunne bestilles. 31/1 var skuteren ferdig reparert.
Selv om det er slurv fra takstmann som er hovedårsaken, så er det Frende som leier inn taksttjenesten. 0 forståelse eller prisreduksjon å få fra Frende. Tydeligvis ikke viktig å beholde meg som kunde. Adios.

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 08.21
Hei Geir, leit å høre at takstmann forsinket reparasjonen for deg. Slik skal det jo ikke være! Fint at du sier fra her, men ta det også direkte opp med skadeavdelingen, så vi kan følge opp med med ham.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"raskt og enkelt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kjempefornøyd med reiseforsikring og service fra Frende. God hjelp på telefon og rask utbetaling ved manglende bagasje etc.

Svar fra Frende Forsikring
05.02.2018 14.57
Hei Kristin, akkurat sånn det skal være! Så kjekt å høre! Tusen takk for tilbakemeldingen.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Leter etter god tilbudet, pris og kanskje bedre avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

De var hyggelige når jeg snakket med dem i forbindelse å bytte forsikringer hos dem, det som er dårlig er at de ikke samler alle avtaler på et sted på nettet, og det er mange mobilnummer som man må forholde seg til om det står fare.

Jeg anbefaler Frende å samle alle telefoner på et nummer som kan kunden ringe til bestandig og at de kan også samle alle forsikringer på et sted på nettet som man kan også betale dem derfra.
Og at de også forholde seg til forfall datoen som kunden ønsker å betale i og ikke sette forfall datoer som de ønsker å belaste kunden ekstra penger om kunden betaler i avtalte datoen (som kunden ønsket) og ikke den datoen som dere ønsker.

Og jeg var ikke enig med dem når jeg betalte ekstra 300kr/per ved etableringen av livsforsikring for meg og kona.

Ellers jeg har det veldig bra hos dem, men jo er det lov å sjekke litt rundt om man kan få bedre avtaler innhold med gode priser. Min erfaring om dem gir meg bedre pris og bidra avtale jo kan overleve med noterte kommenterte mine det vil si at de anbefales om jeg får ønskene mine oppfylt :)

Svar fra Frende Forsikring
24.01.2018 10.37
Hei Firas, du kan alltid ringe oss på 55 15 36 00, og finner alle forsikringene dine om du logger Min side på frende.no.
Takk for fyldig tilbakemelding og gode innspill. Vi har også oppgitt direktenummer, med du kommer også igjennom på 55153600 hvis du vil ha ett å forholde deg til.
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Jeg vil gjerne få mer bonus"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er helt bra, men jeg vil så mye få mer bonus. Aldri jeg har ikke skader, håper jeg få god pris med kasko.

Svar fra Frende Forsikring
26.01.2018 13.13
Hei Mohammad, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi har svært rask bonusopptjening på bil, ring oss gjerne på 55153600 eller send oss en e-post på kundeservice@frende.no, så kan vi se på avtalen din og forklare nærmere.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Påkjørt en Frende kunde"
6 syns denne omtalen er nyttig

Eg ble påkjørt bakfra av en Frende kunde, saken var opplagt ettersom jeg sto parkert, men jeg har fått varige helseskader og etter å ha drenert saken i 3.5 år inntil eg anskaffet advokat. Så forsøker nå Frende å vri seg unna med en kreativ lege.
Dette er det eg kaller å sparke noen som ligger nede.

Svar fra Frende Forsikring
19.01.2018 14.47
Hei Erlend, så leit å høre at du har varige plager, forstår at det er fortvilende. Personskadesaker tar ofte tid, og det kan være en ekstra belastning når du er syk.
Jeg får ikke nok informasjon til å følge opp saken din utfra en kommentar her, men vi er veldig opptatt av riktige oppgjør, så dette ordner seg nok.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Pass på!"
3 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men de økte prisen på Bilforsikringen med 1 krone rett etter igangsatt avtale! Gjelder dette mange kunder blir det jo en slant. Endret også pris på bil nr. 1 sin forsikring ved kjøp av bil nr 2. Dette tross avtalt trekk i samme periode. Selskapet har nok hatt behov for litt innkjøring grunnet de mange bankene som eier de, men de har veldig god kundeservice om det betyr mest. Vil likevel anbefale alle å sjekke fakturering.

Svar fra Frende Forsikring
19.01.2018 14.47
Hei Kris, kjempefint om du sier fra til oss direkte om det er noe du ser er feil med faktureringen, det vil vil selvfølgelig rette opp i.

Hilsen Heidi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ikke mottatt tilbud"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sendte inn forespørsel om tilbud på verdiforsikring pga. en avtale jeg har via en organisasjon.

Jeg fikk så en mail av en rådgiver om at tilbudet skulle være i mine hender ila. dagen. En uke gikk, jeg sendte en mail og spurte om jeg kunne få det da jeg ikke hadde hørt noe. Nå har det gått noen uker, og ingenting er hørt.

Det blir i hvert fall ikke aktuelt å flytte, bil, innbo, reise med mer til Frende med det aller første.

Svar fra Frende Forsikring
15.01.2018 18.12
Hei Emil, dette var kjedelig å høre - her må det være skjedd en glipp hos en av våre rådgivere. Du har ikke fått fraværsmelding? Vi får ikke kontaktinfoen din her, så vi kunne ringt deg og ordnet dette på flekken, men om du ringer oss på 55 15 36 00, så ordner vi det.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Anonym87
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Blant de bedre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er lite å klage på når det kommer til bilforsikringen hos Frende. Bra kundeservice, bra personlig rådgiver, prisen er konkurransedyktig. Ulempen er at de ikke kan gi deg samme pris eller en bedre pris, når du prøver å tegne en ny forsikring, og prisen der er lavere enn hva du har idag. Eks: 70% i bonus, delkasko, 250kr per mnd. Også legger du inn samme personalia og får en pris på 200kr per mnd, da burde selskapet kunne matche det, men det skjer ikke.

Svar fra Frende Forsikring
09.01.2018 16.18
Hei du, vi har stabile priser til alle, i stedet for å lokke deg inn med en lav pris, og skru den heftig opp etter et år eller to. Skjønner at det er fristende å kunne prute litt på prisen, men trøsten får være at du slipper ubehagelige overraskelser og bytting hvert år.
Eligijus U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra forsikringselskap men jeg har ikke besye erfaring med frende. For meg pris er for høy for sånn kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Helt topp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Spesielt behagelig å ha en fast rådgiver som tar seg av både bank og forsikring. Prisene er gode og vilkårene tilsvarende. Kom fra if å sparte nesten 20%.

Svar fra Frende Forsikring
30.12.2017 13.20
Takk for hyggelig tilbakemelding, Preben! Vi skal gjøre vårt best for at du skal være fornøyd fremover også!
Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"OK, men dyr og mye pålegg i premie fra år til år"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lokalt forsikringsselskap, men som øker premien for mye fra år til år.
Dyr bilforsikring. Lang behandlingstid ved henvendelser, men meget bra ved skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det første forsikringsselskapet jeg kun har hatt positive opplevelser med"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser, supre vilkår og ingen problemer med oppgjør.
Særdeles hyggelig og profesjonell kundeservice når vi hadde behov for rettshjelp. En jurist svarte oss og ga gode råd når vi i utgangspunktet kun skulle sjekke om vår juridiske problemstilling av dekket av innboforsikringen (noe den var).

Svar fra Frende Forsikring
04.12.2017 14.55
Hei Sondre, tusen takk for hyggelig tilbakemelding fra deg!
Jostein D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke helt topp"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noen god hjelp når jeg trenger info, vanskelig med reiseforsikringen, du får ikke snakke med en norsk kundebehandler når du ringer nødnummret.

Svar fra Frende Forsikring
21.11.2017 09.30
Hei Jostein, dette var rart å høre, siden vi har helnorsk alarmsentral på Tåsen i Oslo og var første selskap som tok dem i bruk, nettopp fordi vi vet hvor viktig det er å få snakke med noen som forstår deg, når du har vært uheldig på tur. Mulig de kan ha satt over til en skandinavisk bakvakt? Send oss gjerne en tilbakemelding på kundeservice@frende.no, så vi får vite litt mer om når dette var.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skulle aldri byttet bort fra Frende"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde i frende før, men fikk et bra tilbud fra et annet selskap og endte dessverre med å takke ja. Skulle aldri forlatt Frende, for der var de faktisk raske og redelige og du får den hjelpen du skal ha. Skal bytte tilbake så fort som overhodet mulig.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Du er hjertelig velkommen tilbake, Petter!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempe hyggelig rådgiver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde noen spørsmål om forsikringen min, og skulle bytte om en forsikring. Veldig rask og hyggelig rådgiver, som samtidig sparte meg for noen kroner helt uoppfordret.

Svar fra Frende Forsikring
20.11.2017 11.06
Hei Agata, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal gjøre det vi kan for at du fortsatt skal være fornøyd i fremtiden.
Søk Bytt.no