Forsikring

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
92
67
28
24
67
Sorter omtaler etter
Viser av 278 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyr bilforsikring i Frende"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk tilbud på å forsikre en bil med en under 23 år som medeier og fører, men de trakk tilbake tilbud når vi skulle omregistrere bilen og stod som idioter hos Vegvesenet. Jeg sjekket da alle forsikringer vi hadde og det endte opp med at vi flyttet alle bilforsikringene vi hadde. Prøvde å få tilbud fra Frende på en ny bil nå nylig, da opplevde jeg saksbehandler som ukompetent. De ble gitt tilbud på en bilmodell som ikke finnes, når jeg påpekte det så var selvfølgelig prisen en helt annen og dyrere enn andre tilbud.

Ole P. F. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårligere og dårligere kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt alle forsikringene våre i Frende i mange år. Aldri skader. De siste par år har vi færre forsikringer pga livssituasjon og ny bolig (leilighet). Bilbruken har økt pga nytt arbeidssted.
Kundeservice hva gjelder å få utført endringer har ført til feil i opgitte priser, ift mnd trekk i flere mnd. Spørsmål om pris ved økt antall km pr år gjorde at forsikringen ble endret uten varsel selv om antall km lå under gjeldende avtale. Flere hundre ekstra kroner er nå lagt i avtaletrekk denne mnd. Begrunnes med kompensasjon for tidligere mnd fra hovedforfall. Selv om jeg kun ba om et tilbud. En telefonsamtale for oppklaring gjorde meg mer frustert. Vedkommende kunne kun svare for hva avtalen (som skulle vært et tilbud) var nå og mnd trekk fremover.
Flere mnd for mye trekk ift hva som som sto på forsikringsbevis ble også avvist med at de kunne i vite hva andre gjort..

Fra å være et bra selskap med god kundeservice og konkurransedyktige priser opplever jeg nå det stikk motsatte.
Prisene er fremdeles ok, men kundeservice og feil skremmer meg. At flere også skriver om dårlig håndtering ved skade gjør at jeg nå vurderer sterkt å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
05.10.2017 14.29
Hei Ole, leit å høre om frustrasjonen din, og dessverre lite jeg kan gjøre for å løse opp i dette, uten å kjenne detaljene dine. Ta gjerne kontakt med oss direkte, om det fremdeles er noe du lurer på.
Når det gjelder skadeoppgjør, er det jo verdt å ha i mente at det oftest er misfornøyde kunder som tar seg tid til å lufte ut frustrasjonen sin på nett, så bildet du får her kan bli noe skjevt. I uavhengige undersøkelser (for eksempel EPSI Rating) har Frende de mest fornøyde kundene etter skadeoppgjør.

Hilsen Heidi i Frende
Christoffer E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jevngode på pris og utmerket på skader"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos en håndfull selskap, og kan si at Frende er jevnt over på eller såvidt under snittet på pris. Når det kommer til dekning er de helt klart best; spesielt på innbo og reiseforsikring som jeg kun har benyttet til små saker har de en dekning som jeg ikke har klart å finne utfordrere til. Skadeoppgjørene jeg har vært bortpå (kun to mindre skader, en på reise & en på innbo) Har vært svært gode. Representantene har vært hurtige, høflige og profesjonelle i sine svar. Oppgjørene har kommet igjennom som forventet og svært raskt.

Det eneste jeg har hatt å utsette på dem, var når vi vurderte å tegne personlige ulykkesforsikringer. Her var oppfølgingen noe mangelfull. Likevel er dette kun en liten sak, og jeg ville ikke gitt noe trekk i vurderingen per i dag.

Kan anbefales videre.

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2017 21.14
Tusen takk for fyldig og god tilbakemelding, det setter vi stor pris på!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Blant de beste i markedet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Billigste reiseforsikring. Høyere dekning.
Konkurransedyktige priser på de fleste forsikringsobjekter.

Torstein B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK, bortsett fra pris på en av bilene"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er helt ok, samt lokal representant. Dessverre er de ikke i stand til å gi forsikringspremie ut fra 0 bilskader siste 30 år, men utelukkende ser på bilens HK og ikke på normal kjøring.

Slawomir P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må betale 6000 kr for skade som egentlig skal fikses av entreprenør (5 års garanti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må betale 6000 kr for skade som egentlig skal fikses av entreprenør (5 års garanti). Eg få faktura fra Frende og eg vet ikke hvorfor? Må betale 6000 kr på grunn av vannskade men... Eg har 5 år garanti fra entreprenør + skade årsaken (lekkasje rund pipe) var på grunn av dårlig materiale som entreprenøren leverte.

Svar fra Frende Forsikring
27.09.2017 14.15
Hei Slawomir, ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd i saken din! Du finner kontaktinfo direkte til oppgjør hos oss i brevet du har fått.

Hilsen Heidi
Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring på annen bil"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg også denne gangen holdt på over et døgn å ventet på at frende ringer meg tilbake. Tastet 1 og jeg holder min plass i køen sies det. Dette tastet jeg klokken ca 10 mandag 25/09 2017. Og venter fortsatt på denne tlf i dag 26/09 2017. Og har gjort det samme 2 ganger til i dag. Ringt kundeservice tastet 1 og jeg holder min plass i køen. Og dette er ikke første gangen det skjer. Hilsen Johan M. Misfornøyd med kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
27.09.2017 14.15
Hei Johan, takk for at du sier fra. Slik skal det jo ikke være! Jeg melder fra til rette avdeling, og du kan også sende oss klagen din på mail, på kundeservice@frende.no

Hilsen Heidi
Galina K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lurer på om hvor lenge må jeg vente på svar. Skrev dem to ganger, men ingen svarer. Jeg er ikke fornøyd med forsikring, fordi jeg må betale termintillegg hver gang jeg betaler faktura. Det er 26 kroner i måned, men det er 312 kroner per år! Jeg vet ikke hvorfor de bestemte at bonusen min er 40%, hvis jeg sa at jeg har 50% bonus. Nå for tiden alle kan bruke live chat, men Frende bruker email.. Er det for å ikke svare på det??? Lønner seg å miste en kunde istedenfor å jobbe bra og gi god tjeneste? Har dere så mange kunder at dere vil ikke ha mer?

Svar fra Frende Forsikring
19.09.2017 14.08
Hei Galina, vi vil selvfølgelig beholde deg som kunde! Og jeg regner med at du har fått svar fra kundeservice@frende.no nå. Jeg kan ikke gå inn på avtalen din i kommentarfeltet her, men det er oftest slik at bonusen overføres fra tidligere selskap, så det kan ligge en forklaring der, men det sjekker vi opp i. Termingebyr kan du forøvrig slippe om du betaler årlig. Deler du opp fakturaen er det 26 kroner per gang, både med giro og avtalegiro. Og chat-funksjon tester vi ut på frende.no, hvor vi akkurat har lansert nye nettsider. Ellers kan du jo enkelt ringe oss på 55153600, til vanlige tellerskritt. Ta gjerne direkte kontakt, så kan vi hjelpe deg med det du lurer på.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svak kundeservice og ansvarsfraskrivelse, ingen tilfeldighet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Frende i mange år, og har aldrig hatt behov for å benytte meg av noen av disse forsikringene som jeg har hos de heldigvis. Men når jeg først fikk en feil på min bil, så måtte jeg først kjempe i flere timer for å få "hjelp" - det endte til slutt med at jeg måtte sette igjen bilen, slik at bilberging skulle hente bilen og ta den til verksted. Jeg måtte deretter på egenhånd ta meg de 30 mil t/r fra Oppdal til Værnes for å få hentet leiebil det var 1 mai helg så det gjorde det litt mer komplisert riktignok. De hadde en kundebehandler som ikke jobbet for Frende(eksternt selskap) og var ikke i stand til å gi noen lovnader - noe som gjorde at jeg selv måtte ta en risiko for om jeg fikk dekket hjemreise for meg og familien med leiebil - fremfor å sette hele gjengen på tog sørover til Arendal.
Videre så måtte jeg vente i 3-4 uker før de kunne få transportert min bil sørover, det endte tilslutt med at jeg måtte ha bilen, og tok deretter turen inn til Drammen for å hente bilen dvs totalt 45 mil t/r og fri fra jobb.
Når jeg da kommer hjem og oppdager at det er sprekker i spolier foran, samt skraper under på siden som har oppstått i det tidsrommet som Frende har hatt ansvar for bilen. (bilen var handlet kun uker før denne turen, og jeg hadde gått over bilen i forbindelse med vask og polering) Jeg får da først en hendvendelse fra transportselskapet, i en form som er både frekk og repektløs, hvor de mener at det ikke er mulig at en slik skade har oppstått hos dem. Noe jeg heller aldrig har påstått - denne skaden kan like godt ha oppstått når bilberging hentet bilen. For meg så spiller det i utgangspunktet svært liten rolle, fordi jeg mener at Frende som har via sine samarbeidspartnere håndtert dette. Og må derfor selv må ta ansvar for å løse dette. Men de har valgt å først sette meg direkte opp mot transportselskapet, som var en svært lite hyggelig tone. Hvor jeg på nytt henvender meg til Frende og ber om at de tar ansvar for denne saken selv, og ikke overlater dette til alle andre. Jeg har nå etter lang tid fått en tilbakemelding, hvor de sier at det vanskelig å si hvordan denne skaden har oppstått, og sier at de kan behandle dette som en kaskoskade, med at det vil medføre tap av bonus og at jeg må betale egenandel.

Her er det så mange feil og mangler i Frende sin håndtering, at dette ikke lenger kan kalles tilfeldigheter!!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2017 11.04
Det er leit å høre om opplevelsen din! Forstår at du også har tatt direkte kontakt med oss, og det er godt å høre - det er eneste muligheten for oss til å gå inn i saken din og forsøke å nøste opp i dette, og også følge opp med aktuell bilberger og transportselskap som har vært involvert her. Alle forsikringsselskap bruker eksterne leverandører til slike oppdrag, og det er viktig for oss at også de etterlever den service og opplevelse vi ønsker at kundene skal ha med oss i Frende. Selv om det er vanskelig for oss å følge opp ut fra denne tilbakemeldingen, uten navn eller avtalenummer, sender jeg den videre til skadeavdelingen vår, slik at vi kan ta lærdom av dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgir uriktige opplysninger om hva forsikringene dekker"
6 syns denne omtalen er nyttig

For og få kunder, lager de lokkepriser, på forsikringer Som IKKE har samme dekninger, som eksisterende forsikringer dekker!
Da det blir oppdaget, har du allerede
godtatt vilkårene, du får da beskjed
Om og beholde noen forsikringer i det gamle selskapet!

Hvis du får skade, får du trøbbel og
brev fra advokat!

Svar fra Frende Forsikring
28.08.2017 11.58
Hei Kyrre - lokkepriser har vi ikke! I Frende tilbyr vi samme pris uansett om du kjøper på nett eller direkte hos en av rådgiverne våre. Om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss direkte med klagen din, slik at vi kan se nærmere på saken din, og rette opp i eventuelle feil.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er bare misfornøyd med websiden, skulle sjekke bilforsikring for min datter og siden låste seg. Får ikke resatt forespørselen.

Svar fra Frende Forsikring
21.08.2017 11.09
Hei Ole, takk for tilbakemelding! Jeg skal melde fra til teknikerne våre om dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Opplever det som vanskelig å finne frem blant dokumenter og avtaler. Får også beskjed om å finne dette selv når jeg spør hvor dette finnes.
Uprofesjonell telefonsamtale av takstmann, hvor det ikke blir presentert hvem han er ved oppringing.

Svar fra Frende Forsikring
14.08.2017 14.38
Hei, sånn skal det ikke være! Bruk gjerne klagemulighetene på frende.no slik vi får registrert tilbakemeldingen din, kan følge opp dem det gjelder, og kan bedre oss til neste gang.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og dårlig kundebehandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det egner seg egentlig ikke på trykk! Noen i selskapet som har med kundebehandlig å gjøre, burde finne seg en annen jobb!

Svar fra Frende Forsikring
14.08.2017 14.36
Hei Finn, vi vil gjerne høre mer om opplevelsen din! Send oss en mail på kundeservice@frende.no - høres ut som det er noe vi kan lære her!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er bra men synes de er litt dyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få fatt i, gir god tilbakesvar når en lurer på noe. Eneste grunnen til at jeg vurderer å bytte selskap er fordi jeg synes det er dyrt hos Frende, håper på å finne noe som er litt billigere.

Svar fra Frende Forsikring
11.08.2017 09.35
Hør gjerne med din lokale representant, eller ta kontakt med oss på 55153600 eller kundeservice@frende.no for å høre om du har fått fullt utbytte av totalkunderabattene våre. Kanskje det kan være noe å hente?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd så langt!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har min lokale agent på telefon og til og med Snapchat, aldri et problem om man er havna i ei knipe!

Svar fra Frende Forsikring
09.08.2017 13.10
Takk for hyggelig tilbakemelding, Jim! Godt å høre du er fornøyd med oss også lokalt. Sånn skal det være!
Gjermund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ved skade"
7 syns denne omtalen er nyttig

Grei så lenge du ikke får skade. Grei pris, men må ta alt med motparten sitt forsikringsselskap selv om skaden ikke er stor nok. Skal nå bytte til noen som faktisk hjelper deg når noe skjer.

Svar fra Frende Forsikring
08.08.2017 12.48
Hei Gjermund, jeg håper du har tatt direkte kontakt med oss om at du opplever det slik. Vi ser gjerne på saken din en gang til, og uavhengige undersøkelser (feks EPSI) gir Frende topp score ved skade.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Er litt dyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hvert OK, men vil undersøke pris opp mot andre. Nå har jeg to biler som ikke er med på tilbudet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rimelig og bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Rimelig og bra med god dekning til tross for at prisen ligger godt under flere andre store selskaper.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2017 16.17
Takk for hyggelig tilbakemelding, Arnfinn! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd med oss også i fremtiden!
Kristine A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Skadeoppgjør"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ny i år hos Frende og jeg må si jeg er superfornøyd.
Nabo var uheldig når han vasket med husvask. Oppdaget ikke dette ble stående på glassene på min doble skyvedør i mangen timer.
Dette lot seg ikke fjerne helt og glassene ble skjemt. Hans forsikring dekket ikke dette, men Frende tok skaden. Det hele gikk på 1-2-3. Kjempefornøyd!

Adrian E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt grei forsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Billig om det er en førstebil med førstegangsforsikring.
Dyrt om man er uheldig kun EN gang.

Svarer raskt på telefon om det er noe :)

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lett å få kontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringsselskap med kontor i banken jeg bruker, personlig rådgiver alltid oppdatert og tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, hyggelig, men fag- og erstatningsmessig hinsides"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har i noen år hatt "alle" mine forsikringer hos Frende. Særs hyggelig å snakke med og samlet sett billig. Problemet kommer når skaden skjer. Min erfaring er dessverre at de sender fagfolk som knapt kan sitt fag, og når disse uttaler seg, sier det seg selv at disse uttalelsene går i favør Frende. Som eksempel; Enorm utgraving og sprenging på nabotomt medførende store sprekker i vårt hus med skjeve gulv i etasjene oppover forenlig med nedfall av ene hushjørnet. Dette mener Frendes takstmenn skyldes dårlig konstruksjon i huset og ikke sprengingen omlag 5 meter fra aktuelle hushjørnet - omlag 10 meter nedover (!). Det pussige er da at disse skadene blir oppdaget minutter etter kanskje den kraftigste sprengingen som også medførte at peisinnsatsen ble slått løs, dører kiler seg, en rekke vinduer punkterte osv.. Utbygger tok sågar kontakt med oss og beklaget "feilen" som var begått ifm. sprenging og bygningsskadene som var oppstått hos oss. Slik jeg forsto ham, så regnet han mer eller mindre med at "mitt" forsikringsselskap ville gjøre regress mot ham. Og dette i et hus som har stått på samme sted siden 1969 uten noen form for skade. Hovedproblemet til Frende kan synes å være valg av takstmenn som synes useriøse, faglig svake og i realiteten fungerer som "nikkedukker" for Frende. Selv etter å ha klaget til Frende på en pen måte, kom de samme "fagfolka" på lynvisitt og endte opp med samme konklusjon.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hei Kato, så leit å høre om opplevelsen din! Vi kan dessverre ikke gå inn i saken her på nett, men ta gjerne kontakt med oss direkte, eller be om en uavhengig behandling av saken din. Her er lenke til mulighetene videre:
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingenting å utsette på"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har i bunn og grunn ingenting å utsette på. Har fått den hjelpen jeg forventer og servicen har vært upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Meget billig, under halv pris av mitt forrige forsikringsselskap. Har ikke hatt noen uhell etter byttet, men håper jeg er like fornøyd når uhellet er ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende oppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en god del spørsmål rundt forsikring bolig og fikk grundig hjelp der av kunderådgiver. Ryddig og kjapp, er mitt inntrykk.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no