Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

162 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
16
av 22 innen
forsikringsselskap
65%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
54
44
19
13
32
Sorter omtaler etter
Viser av 162 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et selskap som opptrer usportslig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere dårlige erfaringer med selskapet og en relativt høy forsikringspremie, besluttet vi å bytte selskap. Når vi fant et selskap som var konkuransedyktig, signerte vi ny avtale med dem. Deretter ble vi kontaktet av kundebehandler i Frende, som snakket veldig mye negativt om det nye selskapet vi hadde valgt. Dette opplevdes som veldig usportslig, kundebehandler prøvde å presse oss til å benytte oss av angreretten. Og kunne garantere at vi ikke kom til å få hjelp i det nye selskapet.
Da ingenting tydet på at det var hold i påstandene, kuttet vi alle bånd med det gamle selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, lang ventetid i telefon, feile opplysninger sendes videre"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når vi trenger hjelp i en skadesak, får vi ikke hjelp, bare kjeft. Ved flytting til annet selskap, sender de feile opplysninger videre. De trakk bonus enda motparten hadde tatt på seg hele skylden. Meldinger eller beskjeder sender de bare på SMS, ikke brev eller e-post. Frende forsikring er gode på å selge inn produktene sine, men der stopper det. De har dårlig kundebehandling, gidder ikke å sette seg inn i saken. Leser ikke det man skriver om hvordan skaden har oppstått. De har en selvgod oppførsel med en "ovenfra og ned" holdning til kundene sine. Frende sin oppførsel er bare tragisk.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite forutsigbart og lite konstruktiv kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud i desember 2015 med premie for 12 måneder. Aksepterte tilbudet og de økte premiene i januar 2016 som "generell premie økning". Det aksepterte jeg ikke og etter en del om og men, fikk de til å akseptere sitt skriftlige tilbud. Nå har jeg en sak gående med de da sender elektronisk faktura på ett beløp og krever betalt ett høyere beløp enn det som står på fakturaen. Kunde service er svært lite konstruktiv og aksepterer ikke at de selv faktisk kan ha gjort en feil selvom jeg legger ved elektronisk kopi av deres egne fakturaer som dokumenterer min påstand. Det er ikke pengene som irriterer, det er er småpenger, men den lite konstruktive holdningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Egen rådgiver, å superkjapp behandling. Tilegg billig på pris. Gikk til frende for å få tilbud på reiseforsikring da de fikk høyt terningkast, ende opp som totalkunde :)

Oddmund A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Årskontroll av forsikringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd med frende. Kontorer rett borte i gata. Dem er lette å komme i kontakt med. Meget hyggelig betjening her i Moss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke enkel å ha med å gjøre"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Velfungerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frastjålet tilhenger med stillas"
5 syns denne omtalen er nyttig

Frende hadde jeg ingenting og klage på MEN det var fremtil jeg ble utsatt for 2 skader tett på hverandre frastjålet henger og bilinnbrudd, jeg har etter ca 4 mnd fremdeles ikke fått noe info fra Frende, de har kastet all jobb med saken over på 2 stk innleide takstfolk eller etterforskere eller hva vet jeg. Jeg har prøvd og snakke med dem men det har vist seg at hver gang jeg har tatt kontakt for å høre om status har jeg fått til svar at de sitter og jobber med saken nå. Og at de bare venter på noen priser og så blir saken sendt til Frende.
Jeg tok kontakt ca 3 uker mellom hver gang og når en får samme svar eller at en vet hvilket svar jeg får Ja kanskje det er en kjempesak for dem, men da må de bli en kjempedyr for frende, ja visst de har en innleid som jobber med en så liten sak i flere mnd. Jeg snakket sist med dem for 3 dager siden i håp om å få litt info om status, men fikk et surt svar at det skulle bare finskrives, blir hverfall spennende pga det er et svar jeg har fått 4-5 ganger tidligere, Og at det var HELT unødvendig og ringe dem flere ganger. Jeg ringte alltid Frende først pga det er de jeg har forsikringsavtale med. Men fikk hver gang Det første jeg har tenkt etter denne behandlingen var om disse folkene virkelig ikke skjønte at det var en grunn til at vi hadde tingene, og de stadig var i bruk i næringen i den forbindelse kunne gjort et lite forsøk på rask avklaring i en sak fra min side burde vært en enkel sak
Og fra min delsmåt bare få lov og etterforske tyveriet og ta seg så god tid de ønsker, det har ikke plaget meg, Men det som har irritert meg hvorfor de ikke har vært ærlige på enkle spørsmål om status og tid, jeg har tenkt etter hver samtale har jeg følt at hvor er den kundebehandlingen fra reklamen.. Kun pga. jeg har måtte leie meg transport og utstyr noe Frende ikke dekker jeg har prøvd og snakke med Frende ang hva de dekker, men har ikke vist noe vilje til å svare meg. Og ser jeg litt på tapet bedriften har hatt så er det jeg vil ikke vite det i sum.
Min erfaring med saken når det gjelder de innleide personene tenker jeg at de virkelig har vært så trengt opp i hjørnet at det har vært behov for å bruke hvite løgner? NEI mener nå jeg...... Og det funker dårlig og mistenkelig gjøre meg og samtidig på spørsmål late som ingenting..... Men hvertfall totalt skivebom.

Det inntrykk jeg har fått av de innleide aktører som Frende bør evaluere de har opptredd useriøs og uærlige og har aldri fått noe som helst info om saken eller noe status på tid. F. eks. Tors for 2 uker siden hadde nok en kontakt og han trengte da bare tlf nr til en kollega og skulle snakke med han og skulle da sende det rett etterpå, jeg prøvde ringe han i 3 dager før jeg da fikk høre at han var i syden. Og dette visste han ikke om torsdag?
Som har stemt, blir spennende og se, det er nå 2 dager siden de skulle sende den over på mail og at service innstilling og info har vært totalt fraværende.
Kanskje alle parter bør vurdere kurs innen hvordan oppføre seg for kunder, og bør lære seg at selv om de kan ha dårlig dag så må de hvertfall prøve og ha godt humør og virke positiv
Uff ble lang avhandling, men så har det blitt en komplisert sak visstnok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skadeoppgjør meget godt håndtert. Dette er de virkelig god på.

Ikke så fornøyd med imøtekommenhet når man ber om bedre pris utfra tilbud sammenliknet fra andre selskap.
Dette kan man bli bedre på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det vi har trengt å bruke forsikringen til dekker ikke Frende. Når jeg i ettertid har sjekket mange andre forsikringsselskap så ser jeg at jeg har vært uheldig å valgt feil. Nå kan den derimot ikke byttes siden andre selskap ikke vil dekke barn som allerede innehar en diagnose.

Roger A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppsagt forsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min kone skulle si opp avtalen med Frende da faren hennes døde. Hun fikk da beskjed om å kontakte andre forsikringsselskap. Ingen tilbud til henne fra Frende forsikring. Merkelig??

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Smålig og bruker useriøse takstmenn"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade på både hus, bil og båt. Jeg er ikke fornøyd med behandlingen på eit par av sakene da dei viser lite forståelse, og bruker useriøse takstmenn etter min mening. F.eks ryggeskade der 2. part lyger på vitneforklaring pluss at parten skiftet mening etter kvart i saken, men allikevel ble det min feil. Båtforsikring ble avkortet da jeg kjørte på land og skadet drev, fikk bare halve forsikringssummen fordi drevet var gammel (2008mod). Veldig god service med tanke på leiebil etc. God service på reiseforsikring da jeg hadde den gjennom dei, ikke eit spørsmål om noe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har kun benyttet avb. av reise en gang på grunn av sykehus innleggelse, topp oppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt som gjelder mine forsikringer har jeg ingenting å utsette på.
Selskapet gir kun fast pris, så man vet hva prisen er til enhver tid. Det er derfor greit å sammenligne med andre selskaper om man betaler den riktige prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utvidet boligforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet dekker følgeskade pga vanninntrenging fra tak står det i foreskriften ved utvidet boligforsikring. For å få lagt nytt tak måtte vi rive terassebord over og legge nytt tak pluss Sutak over taket på et vaskerom. Dette får vi ikke dekket selv om vi har utvidet forsikring? Dekningen gjelder kun agnisplatene på vaskerommet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Frende, et godt forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit selskap, kjapp med utbetalinger de gangene det har vært aktuelt. Usikker på pris, derfor sjekker jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kåret til beste reiseforsikring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er ganske fornøyd, men får eg like vilkår til en mye bedre pris, så kan eg vurdere det. Er det snakk om å spare noen få hundrelapper så komme eg til å forholde meg til di, så er det jo greitt å ha forsikringene hvor du har banktjenester, så ska være mye rimeligere visst eg bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vurderer forsikringsbytte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og bra oppgjør når det har vært en forsikringssak, men veldig mye rot med forsikringene. Dyrt fem siffret nummer før å snakke med forsikringsagenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frende forsikring virker bra når de skal selge seg inn. Men når problemer oppstår er service veldig dårlig. De er vanskelig og ser bare etter letteste utvei for og løse saken. Styr unna dette selskapet. De følger ikke opp kundene sine mens de behandler saken. Ringer ikke opp igjen som avtalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempegod service"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en iPhone som ble knust som ikke kunne reparareres. Ringte Frende og kr til ny tlf var overført i løpet av 1-2 minutter.

Nordlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilen på verksted mistet oljeplugg fredags kveld ingen hjelp fikk bare kontakt med
redningsselskap. 4-5 år siden.
Siste sak med frende skulle sving av veien blinket i god tid motparten sa jeg ikke blinket.
Jeg må bevise at jeg blinket, bil b sa at han hadde 90 km i timen da kollisjonen inntraff. Frende godtar at folk kjører for fort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Norges beste??"
6 syns denne omtalen er nyttig

De er hjelpsomme, raske og snille å ha med å gjøre helt til du faktisk trenger hjelpen du har betalt de for.
Det tar ukesvis å behandle en sak og de er arrogante og sure i tlf om du har noen spørsmål. Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Foreløpig veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett billigere enn de fleste, og har aldri vært tull til nå. Ikke hatt skade så oppgjør kan jeg ikke utale meg om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilgjengelighet"

Dårlig tilgjengelighet, åpent for publikum bare på mandag, onsdag og fredag på mitt lokalkontor, og manglede svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra priser og gode medarbeidere.

I forbindelse med en elgpåkjørsel for et års tid siden fikk jeg umiddelbart og uoppfordret tilbakebetalt en egenandel, som bilverkstedet feilaktig hadde trukket. Jeg var ikke selv klar over at dette var feil, men ble kontaktet av Frende med beskjed om at jeg skulle få pengene tilbake bare et par dager etter reparasjonen. Bra service der!

Jozefina S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrere enn det jeg ønsker meg når det gjeld en samlett forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt ok. Jeg har hatt 1 forsikringsoppgjør (dette var ifht reise-forsikring); Dattera mi ble frastjålet veska si med mobil og andre verdigsaker, og det var mye jobb med å innhente kvitteringer, beløp, m.m. Dette trodde jeg selve selskapet tok se gav (det var min erfaring fra Tryg-forsikring), og det var bedre.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap