Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
147
93
47
49
166
Sorter omtaler etter
Viser av 502 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vanskelig"

Billig selskap, men veldig vanskelig når det kjem til utbetaling. Kjem ikkje til å bli kunde her flere ganger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Unngå"
3 syns denne omtalen er nyttig

Unngå Frende Forsikring! Dårlig kundeservice, sykt trege og vil ikke gjøre noe for å hjelpe. De føler det som et pes.

Svar fra Frende Forsikring
14.05.2020 14.02
Hei du, det er klart vi vil hjelpe kundene våre! Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du vil vi skal se nærmere på, Bengen. Her kan vi uansett ikke svare på hva som har skjedd i din sak.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp prisene kraftig, bruker kun lokkepriser.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Min opplevelse av Frende forsikring er at de bruker rimelige priser for å lure deg inn som kunde, etter første året skrur de opp prisene uten å si ifra.

Svar fra Frende Forsikring
05.05.2020 19.48
Hei, lokkepriser har vi ikke! Og vi setter aldri opp prisen uten varsel. Avhengig av hvilke dekninger du har foreslår jeg at du kontakter kundeservice på 55153600 hvis du vil ha en gjennomgang på forsikringene dine og en god forklaring på hvorfor prisen din er blitt justert, det kan feks være alder, nedgang i bonus eller antall skader.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet meg av Frende i mange år nå, uten en eneste skade. I år fikk jeg "endelig" bruk for forsikringen min, og de var da svært lite hjelpsomme. Spørsmål og forklaringer jeg hadde ble besvart med en-stavelse ord, og noen av svarene var direkte kopi fra tidligere svar de ga på andre spørsmål jeg hadde. Istedenfor å forsøke å hjelpe meg i å ordne opp så har de bare fraskrevet seg alt ansvar og legger skyld over på andre involverte parter i saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ikke fornøyd med Frende, grunnen er rett å slett oppfølging av meg som kunde, endringer i priser osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Løsningsorientert og konkurransedyktig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjelpsom, imøtekommende, rask, "rimelig". Kun hatt avbrudd ved reise, oppgjør kom raskt og ukomplisert.

Svar fra Frende Forsikring
04.05.2020 11.50
Hei Anton, takk for kjempehyggelig tilbakemelding i disse rare, travle tider! Vi skal stå på for at du fortsatt skal være fornøyd fremover.
Sigurd B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svak støtte ved bilulykke påført meg av kjent motpart"

Jeg ble truffet av en lysmast som en lastebil veltet over min bil noe som gav betydelige skader på min bil. Bergingsfolk og verksted sa at bilen måtte skifte tak i tillegg til andre skader. Frende's takstmann derimot, mente at taket ikke måtte skiftes og at skaden var ca kr 126.000. Da rep. var satt i gang fant mann ut at taket måtte skiftes, noe som ville koste ca kr 100.000 ekstra. Da bilen skulle være klar viste det seg at det var skader på mange "kort" i bilen. Frende skyldte på verkstedet og meldte seg helt ut av prosessen. Det var ingen støtte å få og jeg hadde en bil som ikke fungerte etter kollisjonen. Jeg hadde rett på leiebil, men Frende fjernet denne godtgjørelsen da de mente bilen var ferdig reparert som forsikringsskade. Men saken var jo at problemene med kortslutninger var resultatet av kollisjonen (det var trolig kommet strøm inn i systemet). Hele prosessen med Frende var en kamp. De var uprofesjonelle og lot meg som kunde stå helt alene. Jeg har siden denne opplevelsen snakket med mange som også har negative erfaringer med Frende. Anbefaler derfor sterkt å velge et selskap som står der den dagen du trenger dem.

Svar fra Frende Forsikring
29.04.2020 12.46
Så leit å høre at du opplevde oss slik, håper og regner med at du følger opp klagen din med oss direkte.
Kjersti V
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Unnskyldninger i HVER sak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er seriøst det minst kundevennlige forsikringsbyrået jeg har vært borti! Hver av de gangene jeg har meldt skade - unnskylder de med ditt og datt at jeg ikke er beskyttet. Har til og med opplevd å melde tyveri - å ikke få tilbake mer enn 15%. VERSTE forsikringsbyrået i Norge! STYR LANGT UNNA!!!

Svar fra Frende Forsikring
03.04.2020 11.40
Hei Kjersti, det er leit å høre at oppgjøret ikke har stått til forventningene dine, men vi kjenner oss ikke igjen i dette med unnskyldninger! Som alle andre forsikringsselskaper har vi en forsikringsavtale med hver eneste kunde, som kundene selv signerer. Her står det hva som er dekket og ikke. Det er denne forsikringsavtalen vi forholder oss til når vi får meldt en skadesak.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke gjort som avtalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke avsluttet forsikring hos tidligere forsikringsselskap, trukket dobbelt flere måneder. Trodde alt var ordnet slik selgeren lovet...

Svar fra Frende Forsikring
01.04.2020 22.40
Hei Anitha, så dumt at dette ikke ble oppdaget før, det er jo enkelt å ordne opp i. Håper det er i orden nå.
Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap. Jeg hadde tyveri i bod for 2 mnd siden. De ber om samme kvitteringer flere ganger å kan ikke ta stilling til saken før de har mottatt dette. Tenk om dere ikke har kvitteringer eller de også er stjålet. Da er det ikke en krone å få. Jeg kan dokumentere på kontoutskrifter, bekreftelse på ordre og faktura. Men det ser ikke ut til att det heller holder. Forferdelig kjedelig opplevelse første gang du blir frastjålet og ikke kan få tilbake nytt. Lurer på hva i alle dager jeg har betalt forsikring på frem til nå! Du får heller ikke svar når du selv lurer på noe! Da får du bare Mail om å ha en fin dag vi hører fra deg når du kan sende inn dokumentasjon... for 3 gang!

Svar fra Frende Forsikring
03.04.2020 11.02
Hei Synnøve, beklager at du opplever at vi er strenge på å dokumentere hva som er blitt stjålet, det varierer nok litt fra sak til sak og verdien på det som er borte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri problemer, med noe som helst. Faktura er uproblematisk. Komme i kontakt med dem er uproblematisk. Alt er bra.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Takk for strålende tilbakemelding, Thor!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice, ihnt hvor lite jeg har vært i kontakt med dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt veldig lite kontakt med dem, men prismessigt er det ikkje noe vondt å si om dem, i min situasjon.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Hyggelig å høre at du er fornøyd med pris og service, Leif. Takk for tilbakemeldingen!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelpsomme, etterrettelige og kjappe på skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Familien har hatt nesten alle forsikringer hos Frende i rundt fem år: bolig, innbo, reiseforsikring og to biler. I denne perioden har vi vært en "dårlige" kunde for Frende i den forstand at vi har hatt to mindre og en stor skadesak (kondemnering av bil). Samtlige saker har blitt behandler raskt og effektivt av saksbehandlere som har vært kunnskapsrike, hjelpsomme og imøtekommende. Dette er et forsikringsselskap som gir meg "lave skuldre" og trygghet for at de opptrer og forutsigbart hvis noe skulle oppstå. De får min aller varmeste anbefaling.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.59
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Utrolig hyggelig å høre! Vi blir ekstra glade når gode ambassadører tar seg tid til å sende oss en hilsen i en travel og tøff tid.
Kristian L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"OK, når hele blokka fikk vannlekasje sommer i bodene grunnet uværet"

Greit, men dyrt. Skadeoppgjøret var rimelig, men det var ikke effektivt. Jeg fikk tilbud om å rydde ut av boden med vannskader selv mot alt for lite penger sett i forhold til arbeidstimer. Forsikringen var dyr, til tross for 3 avtaler i frende. De klarte ikke å isføre autotrekk for meg, enda jeg ringte mangeganegrrr

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.58
Takk for tilbakemelding! Når korona-situasjonen roer seg litt må du gjerne ringe oss for en gjennomgang av avtalen din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"UBRUKELIGE!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet bør man styre LAAAAANGT unna. Først er vi uheldige å blir frastjålet en traktor. Dette skjedde i fjor sommer/tidlig høst. Det tok dem 5-6 mnd MINST å utbetale forsikringssummen. I mellomtiden betalte vi på både lån og forsikring og selv om saken er gjort opp og tilbakedatert får vi nok ALDRI se igjen pengene som vi har betalt for mye. I desember var vi uheldige å totalvraket en nyinnkjøpt, strøken og nesten veteran. I dette selskapet ER man kjeltring til det motsatte er bevist. Både min mann og jeg ble "avhørt" hver for oss minst 2 ganger. En etterforsker ble sendt ut for å se på ulykkesbakken også. Vi leverte med skaderapporten mange bilder av både bil og leveforholdene fra den dagen ulykken skjedde. Nå min mann tegnet avtalen ba vi om full kasko for å være sikker på at vi skulle kunne ha leiebil ved evn uhell pga stedet vi bor og avhengigheten av bil er stor pga jobb. Frende ordnet leiebil TIL oss.. ikke FOR oss. Har det t.o.m på opptak enda så får vi regning på leiebilen. I mellomtiden fikk vi også sååå mange regninger fra Frende. Dukket opp daglig i post og på nettbank at disse forsikringene er vel både dobbelt og trippelt betalt MINST. Når vi kjøpte neste bil fikk vi av saksbehandler beskjed om at denne bilen IKKE kan registreres fordi den er livsfarlig å ha på vegen. En tlf til Biltilsynet senere viser seg at dette er bare løgn og sprøyt. Siste såkaldt kundebehandler jeg prater med er også relativt frekk og ufin. Jeg sendte lydopptak med samtalen om leiebilen til dem. Hvor det klart og tydelig kommer frem at leiebilen skaffet dem TIL oss og ikke FOR oss. Men SURPRICE.. Det er IKKE dems mening i saken. Vi har sagt opp for lengst men fått ny regning frem til mai. Å med 1 mnd oppsigelse trur jeg jaggu disse folkene trenger en tur på skolebenken å lære seg regning igjen. Konklusjonen: STYR LAAAANGT UNNA!!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.03.2020 00.00
Hei Siv, forstår at du er frustrert, og har behov for å blåse ut her, men vi kan ikke gå inn i avtalen din eller hendelsesforløpet på denne siden. Vi ser gjerne på saken og behandler klager som du sender direkte til oss, eller via Finansklagenemnda.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Oppgjør når uhellet er ute"

Meldte inn et uhell/skade på innbo-forsikringen. Vanskelig kundebehandler kort i svarene og følger ikke opp spørsmål. De klarte det de ønsket, jeg gav opp. Byttet forsikring i dag, styr unna.

Svar fra Frende Forsikring
20.02.2020 12.43
Hei Andre, ikke kjekt å høre at du opplevde oss sånn. Send oss veldig gjerne en tilbakemelding om dette, om du ikke alt har gjort det, så kan vi følge opp med riktig avdeling.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uforutsigbar pris"

Veldig bra service og hyggelig bekjenning. Kraftig oppgang på bilforsikring uten opplagt grunn og uten at det blir varslet.

Svar fra Frende Forsikring
17.02.2020 12.38
Hei Jørgen, prisene hos alle forsikringsselskap justeres som regel noe ved årsskiftet, basert på blant annet skadene på produktet i året som har gått, konsumprisindeks osv. Selv om du har kjørt skadefritt, kan det ha vært mange skader på bil generelt som påvirker din forsikring, fordi forsikring er et spleiselag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Elendig kundebehandling.. Utgir seg for å være best på mange typer forsikring men når uhellet først er ute må du bruke all tid på å krangle med de og de bruker advokat umiddelbart for å vise at du ikke har sjans!! ALDRI BRUK DE!!

Svar fra Frende Forsikring
14.02.2020 14.11
Hei Lillian, leit at du opplever oss slik. Jeg kjenner ikke saken din, men vi bruker aldri advokat umiddelbart! Er saken spesielt vanskelig, eller det er historikk i kundeforholdet som tilsier det, kan vi søke juridisk hjelp eksternt for å sikre riktig behandling av saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er tydelig et selskap som har en pris før og en etter skade. Jeg opplevde en svært hyggelig tone da jeg ble rekruttert som kunde. Dette snur imidlertid tvert da jeg etter ca ett og et halvt år får bruk for dyreforsikringen på hunden. Etter å ha overprøvd to veterinærer slår den ufine saksbehandleren fast at de opprettholder avslaget. Det var heldigvis ikke store summen det var snakk om, og jeg kom meg unna dette selskapet umiddelbart. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde stilt seg om det var bil eller bolig det hadde vært snakk om. Jeg har vært forsikringskunde i i forskjellige selskaper i over 33 år, og aldri vært borti maken til behandling. Som det fremgår av flere av tilbakemeldingene her, er det tydelig at jeg ikke er alene om denne erfaringen. For deres egen del, styr unna disse her!

Forbanna-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig skadeoppgjør og elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter påkjørsel bakfra har ikke Frende evnet å gjennomføre et ordentlig skadeoppgjør. Takstmannen hadde null kompetanse på skadeomfang. Jeg har blitt beskyldt for løgn og de sa rett ut at de overhodet ikke var interessert i å tale min sak overfor motpartens forsikringsselskap. Jeg hadde aldri trodd at jeg som uskyldig part i en ulykke skulle ende opp som den tapende parten. Saken pågår enda og så fort saken er ferdig har jeg hatt min siste dag som kunde hos Frende og jeg kommer aldri til å vurdere selskapet igjen eller anbefale det til andre. Jeg har aldri vært gjennom et skadeoppgjør der jeg har hatt skyld, og den ene gangen jeg ble påkjørt bakfra, endte jeg opp med en regning på mange tusen kroner for å få bilen i samme forfatning som den var før sammenstøtet.

Svar fra Frende Forsikring
04.02.2020 16.47
Hei, det er vanskelig for oss å sjekke hva som har skjedd i saken din, når du ikke bruker navnet ditt her, men ta gjerne kontakt med oss direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd, spesielt personforsikring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i nærmere 5 år. Til tider kommer det selskap som er noe billigere men ikke kan konkurrere på dekning. Spesielt da ikke på personforsikring som jeg ikke har sett noen kunne måle seg med. Kjapp på ballen da jeg selv hadde uhell med bil og har også ordnet opp da jeg har blitt rygget i av motpart 2! ganger.

Svar fra Frende Forsikring
04.02.2020 09.05
Dette var virkelig en hyggelig tilbakemelding å få, Tommy! Takk for at du tok deg tid til det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil på regning og de retter ikke opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde hos frende i over et år nå og vert godt fornøyd helt til vi plutselig fikk en regning på 9000,- ! Vi så nærmere på regningen og fant ut at frende hadde satt oss opp på kvartals betaling, noe vi ikke hadde fått beskjed om. Vi ringte Frende og klagde på dette, men fikk bare et lunkent svar om de skulle fikse det til neste regning men at vi måtte betale denne. Er også flere venner av oss som har hat samme problemet med Frende opptil flere ganger og derfor avsluttet abonnement og gått over til dyrere forsikrings firma for og slippe slike dyre overaskelsesregninger.

Ufornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Utilgjengelig kundeservice. Tar ikke kontakt tilbake etter 4 mail eller når man ber om at de skal ringe tilbake. Fikk ikke forsikringen man ønsket. Anbefales ikke videre, og har nå skiftet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frende mente det var like sannsynlig at jeg mistet mine hodetelefoner ut av en lomme med lukket glidelås som at de ble stjålet. Imponerende!

Svar fra Frende Forsikring
20.01.2020 09.56
Forsikring blir veldig dyrt for alle om vi også skal dekke saker og ting som blir rotet bort eller mistet, derfor stiller forsikringsselskapene ofte kontrollspørsmål som feks meldte du tyveriet til politiet? Så du tyven? Vet du hva som skjedde?
Hvis du ikke er enig med konklusjonen vår, kan du gjerne sende oss en klage slik at vi kan se på saken din på nytt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig hyggelige når du blir kunde, men når man ønsker svar og kontakt ift eksisterende forsikringer og betalinger blir man sendt videre fra kontaktperson til kontaktperson. De ringer aldri opp igjen og gir ingen klare svar.

Svar fra Frende Forsikring
15.01.2020 12.28
Hei Ellen, så kjedelig at du opplever oss sånn! Det er sjelden vi får slike tilbakemeldinger på kundeservicen vår, heldigvis. Send gjerne en e-post eller klage direkte til kundeservice@frende.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR