Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
152
95
48
51
173
Sorter omtaler etter
Viser av 519 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundebehandler og dårlig behandlig ved skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt startet bra med en personlig og svært hyggelig kundebehandler og god oppfølging. Kort tid etter signering av forsikringene ble denne kundebehandleren sykemeldt, og etter nesten 1 år har jeg ikke fått ny. I denne perioden har det vært vanskelig og nesten umulig å få noe informasjon, tilbud om nye forsikringer eller lignende. Kommunikasjon er totalt fraværende. Siden en skal ha personlig kundebehandler er det ikke noe kundesenter å ringe til. Siden kundebehandleren er sykemeldt får en ikke svar på telefon eller epost, noe som blir veldig frustrerende om en for eksempel skal ha forsikring til ny bil, eller endre en forsikring. Skadesak på reiseforsikring har blitt en endeløs epost tråd som har pågått i flere uker. Har aldri i mitt liv møtt så mye skepsis, utfordringer og mistenkeliggjøring i en forsikringssak. Føler en kald rygg og lite villighet til å avslutte saken. Det er når du har en skadesak at du virkelig skjønner hvilken filosofi et forsikringsselskap har, og om det er kunden eller selskapet først. Det blir definitivt ikke Frende en gang til, om ikke denne saken blir avsluttet snarlig med en beklagelse.

Svar fra Frende Forsikring
23.06.2020 12.50
Det er klart vi har et kundesenter å ringe inn til! Det er i tillegg flere ganger kåret til Norges beste. Det høres ut som du har hatt kundeforhold hos en av våre agenter, og jeg foreslår at du sender oss en e-post på kundeservice@frende.no om denne håndteringen.
Catarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Treg og unødvendig saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Virker bra på innsalg, men er svært lite samarbeidsvillig ved oppgjør. Trenerer saker og krever unødig mye dokumentasjon. Tungvint å navigere i oppfølgingssystemet

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2020 17.30
Hei, veldig mange saker hos er løst på et par minutter over telefonen. Større og mer komplekse saker krever mer dokumentasjon. Leit hvis du opplever det som tungvint, men det er viktig for at oppgjøret skal bli riktig.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Klagde pr klageskjema på opplysninger om pris og feile opplysninger i forbindelse med kjøp og overgang til Frende. Alt var sååå bra for å få oss på kroken og bli kunde. Men ingen forståelse for min klage over å føle meg lurt over års-summen. Har ikke hatt skade og heller ingen utbetaling fra dem. Nei, det var dårlig kundebehandling.

Svar fra Frende Forsikring
16.06.2020 17.30
Hei Harald, vi retter raskt og med glede opp i salgsfeil hos oss. Beklager om du fikk en annen totalpris enn du ventet deg, og håper du fikk god forklaring på hvorfor.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke seriøs / ikke konfidensiell kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tosidig behandling fra kundeservice. Noen er helt Ok. Mens andre utviser mangel på innsikt og lekker sensitiv informasjon til tredjepart. Anbefales ikke.

Svar fra Frende Forsikring
14.06.2020 20.30
Hei, om du har opplevd dette hos oss, beklager vi. Sånn skal det ikke være. Jeg håper du har gitt oss direkte beskjed, så vi kan følge opp.
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og lang tid å bygge seg opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Syns Frende er bra på hurtig respons men dyre. De sier også at det er raskt å bygge opp prosentandel der, men jeg har fremdeles etter 2 år startsbonusen min på 40%.

Svar fra Frende Forsikring
14.06.2020 20.30
Hei Caroline, ta kontakt med oss og sjekk hvorfor, da vel? Hvis vi har gjort en feil retter vi selvfølgelig opp i det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for forsikring hver mnd, og det er det. Har heldigvis ikke vært ut for noe så langt iallefall. 😁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er veldig fornøyd med Frende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med Frende men ønsker nå tilbud på en totalforsikring som gjelder biler, båt og hus.

Svar fra Frende Forsikring
08.06.2020 14.57
Det kan vi hjelpe deg med! :)
Ring oss gjerne på 55153600.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig på fakturering, fikk rundt 3-4 fakturaer i måneden, ringte å klaget flere ganger men ble ikke noe bedre. Bestemte meg for å bytte og da fikk jeg ny faktura fra de, ringte og spurte hvorfor og da sa de at jeg ikke hadde betalt for en måned. Sendte da konto utskrift til de og da var det plutselig måneden før jeg ikke hadde betalt sendte da ny konto utskrift da kunne de ikke forklare hvorfor men må fortsatt betale. Så styr langt unna.

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2020 08.54
Hei, dette høres ut som purringer eller en beklagelig misforståelse. Kundesenteret kan hjelpe deg å finne løsningen her.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uproblematisk og grei"

Uproblematisk og grei. Ikke hatt behov for skadeoppgjør og dermed ingen erfaring med utnyttelse av dekningene

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2020 08.54
Takk for fin tilbakemelding, Ronny! Hyggelig at du tok deg tid til det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feilinformerer og nekter å gjøre noe med det"

Gubben ringte dere for 1-2 timer siden og fikk huden full av kjeft fra en muggen dame hos dere som VIRKELIIIG kunne trenge et kurs i kundebehandling på telefon.. Vi driver og skal ha byttet frontrute på bilen da det er en stor sprekk tvers over ruta. Gubben ringer før vi setter bilen på verksted for å dobbeltsjekke med dere at han gjør det riktig. Han får beskjed av en fyr hos dere om at det er helt valgfritt hvor han vil bytte rute. Flott, tenker vi, og setter bilen på verkstedet vi pleier å bruke. Får deretter en telefon fra verkstedet om at dere har gitt dem avslag på papirene de sendte til dere. Gubben ringer dere da opp igjen for å høre hva som er galt. Da snakker han med en annen fyr som gir noen svar her og der og sier at nei det er ikke valgfritt likevel fordi dere har avtaler med visse bilglassfirma og dermed må vi velge en av de.. Gubben forstår ikke helt hvordan det kan være tilfelle og ringer så opp igjen i dag for å høre om han har forstått riktig og for å forklare at nå står jo allerede bilen på verksted fordi noen hos dere har sagt det var greit. Han blir møtt med kjeft og avbrytelser og en frekkhet som ikke ligner grisen av dama han kommer i kontakt med hos dere. Han prøvde å være vennlig til tross for tonen han ble servert, og han prøvde å forklare at når det sitter noen hos dere og informerer feil så kan ikke vi få skylden for det. Da må faktisk dere passe på at alle deres ansatte vet hvordan dere gjør ting, og i tillegg klare å formidle det. Denne dama han snakket med, lot han ikke fullføre en eneste setning, avbrøt, skreik, var skikkelig forbanna som om gubben hadde fornærmet forfedrene hennes på noe vis, og etterhvert valgte hun å avbryte ved å si «hadet! HADET!!» hver gang han prøvde å forklare at han ikke mente det som kritikk ved å melde fra om feilinfoen, men mer som et hjelpende tips.. Hvorfor så vanskelige? Og hvorfor så frekke? Har aldri hørt på makan! Dere burde faktisk vurdere å bytte navn om dere tenker å fortsette med sånn behandling av kundene deres. Just sayin.. misvisende navn.. Og nå sier dere sikkert noe med «ja men i forsikringsavtalen han har signert står det sånn og sånn..» men det hjelper da vel lite når han faktisk ringte dere på forhånd og sjekket, og så får kontrabeskjed først ETTER at bilen er levert.. håper dere skjønner hvor sinnsykt frustrerende det er når man får denne behandlingen.. det er ikke greit..

Svar fra Frende Forsikring
28.05.2020 08.02
Hei, kan dere sende oss denne klagen på en måte som gjør at vi kan se på saken? Har aldri før hørt påstander om at noen hos oss skriker i telefonen, det pleier ikke være nødvendig. Bruk gjerne klageskjema på frende.no eller e-postadressen dere allerede har på saken.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vanskelig"

Billig selskap, men veldig vanskelig når det kjem til utbetaling. Kjem ikkje til å bli kunde her flere ganger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Unngå"
3 syns denne omtalen er nyttig

Unngå Frende Forsikring! Dårlig kundeservice, sykt trege og vil ikke gjøre noe for å hjelpe. De føler det som et pes.

Svar fra Frende Forsikring
14.05.2020 14.02
Hei du, det er klart vi vil hjelpe kundene våre! Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du vil vi skal se nærmere på, Bengen. Her kan vi uansett ikke svare på hva som har skjedd i din sak.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter opp prisene kraftig, bruker kun lokkepriser.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Min opplevelse av Frende forsikring er at de bruker rimelige priser for å lure deg inn som kunde, etter første året skrur de opp prisene uten å si ifra.

Svar fra Frende Forsikring
05.05.2020 19.48
Hei, lokkepriser har vi ikke! Og vi setter aldri opp prisen uten varsel. Avhengig av hvilke dekninger du har foreslår jeg at du kontakter kundeservice på 55153600 hvis du vil ha en gjennomgang på forsikringene dine og en god forklaring på hvorfor prisen din er blitt justert, det kan feks være alder, nedgang i bonus eller antall skader.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet meg av Frende i mange år nå, uten en eneste skade. I år fikk jeg "endelig" bruk for forsikringen min, og de var da svært lite hjelpsomme. Spørsmål og forklaringer jeg hadde ble besvart med en-stavelse ord, og noen av svarene var direkte kopi fra tidligere svar de ga på andre spørsmål jeg hadde. Istedenfor å forsøke å hjelpe meg i å ordne opp så har de bare fraskrevet seg alt ansvar og legger skyld over på andre involverte parter i saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er ikke fornøyd med Frende, grunnen er rett å slett oppfølging av meg som kunde, endringer i priser osv.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Løsningsorientert og konkurransedyktig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjelpsom, imøtekommende, rask, "rimelig". Kun hatt avbrudd ved reise, oppgjør kom raskt og ukomplisert.

Svar fra Frende Forsikring
04.05.2020 11.50
Hei Anton, takk for kjempehyggelig tilbakemelding i disse rare, travle tider! Vi skal stå på for at du fortsatt skal være fornøyd fremover.
Sigurd B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svak støtte ved bilulykke påført meg av kjent motpart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble truffet av en lysmast som en lastebil veltet over min bil noe som gav betydelige skader på min bil. Bergingsfolk og verksted sa at bilen måtte skifte tak i tillegg til andre skader. Frende's takstmann derimot, mente at taket ikke måtte skiftes og at skaden var ca kr 126.000. Da rep. var satt i gang fant mann ut at taket måtte skiftes, noe som ville koste ca kr 100.000 ekstra. Da bilen skulle være klar viste det seg at det var skader på mange "kort" i bilen. Frende skyldte på verkstedet og meldte seg helt ut av prosessen. Det var ingen støtte å få og jeg hadde en bil som ikke fungerte etter kollisjonen. Jeg hadde rett på leiebil, men Frende fjernet denne godtgjørelsen da de mente bilen var ferdig reparert som forsikringsskade. Men saken var jo at problemene med kortslutninger var resultatet av kollisjonen (det var trolig kommet strøm inn i systemet). Hele prosessen med Frende var en kamp. De var uprofesjonelle og lot meg som kunde stå helt alene. Jeg har siden denne opplevelsen snakket med mange som også har negative erfaringer med Frende. Anbefaler derfor sterkt å velge et selskap som står der den dagen du trenger dem.

Svar fra Frende Forsikring
29.04.2020 12.46
Så leit å høre at du opplevde oss slik, håper og regner med at du følger opp klagen din med oss direkte.
Kjersti V
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Unnskyldninger i HVER sak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er seriøst det minst kundevennlige forsikringsbyrået jeg har vært borti! Hver av de gangene jeg har meldt skade - unnskylder de med ditt og datt at jeg ikke er beskyttet. Har til og med opplevd å melde tyveri - å ikke få tilbake mer enn 15%. VERSTE forsikringsbyrået i Norge! STYR LANGT UNNA!!!

Svar fra Frende Forsikring
03.04.2020 11.40
Hei Kjersti, det er leit å høre at oppgjøret ikke har stått til forventningene dine, men vi kjenner oss ikke igjen i dette med unnskyldninger! Som alle andre forsikringsselskaper har vi en forsikringsavtale med hver eneste kunde, som kundene selv signerer. Her står det hva som er dekket og ikke. Det er denne forsikringsavtalen vi forholder oss til når vi får meldt en skadesak.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke gjort som avtalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke avsluttet forsikring hos tidligere forsikringsselskap, trukket dobbelt flere måneder. Trodde alt var ordnet slik selgeren lovet...

Svar fra Frende Forsikring
01.04.2020 22.40
Hei Anitha, så dumt at dette ikke ble oppdaget før, det er jo enkelt å ordne opp i. Håper det er i orden nå.
Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap. Jeg hadde tyveri i bod for 2 mnd siden. De ber om samme kvitteringer flere ganger å kan ikke ta stilling til saken før de har mottatt dette. Tenk om dere ikke har kvitteringer eller de også er stjålet. Da er det ikke en krone å få. Jeg kan dokumentere på kontoutskrifter, bekreftelse på ordre og faktura. Men det ser ikke ut til att det heller holder. Forferdelig kjedelig opplevelse første gang du blir frastjålet og ikke kan få tilbake nytt. Lurer på hva i alle dager jeg har betalt forsikring på frem til nå! Du får heller ikke svar når du selv lurer på noe! Da får du bare Mail om å ha en fin dag vi hører fra deg når du kan sende inn dokumentasjon... for 3 gang!

Svar fra Frende Forsikring
03.04.2020 11.02
Hei Synnøve, beklager at du opplever at vi er strenge på å dokumentere hva som er blitt stjålet, det varierer nok litt fra sak til sak og verdien på det som er borte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri problemer, med noe som helst. Faktura er uproblematisk. Komme i kontakt med dem er uproblematisk. Alt er bra.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Takk for strålende tilbakemelding, Thor!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice, ihnt hvor lite jeg har vært i kontakt med dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt veldig lite kontakt med dem, men prismessigt er det ikkje noe vondt å si om dem, i min situasjon.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2020 21.52
Hyggelig å høre at du er fornøyd med pris og service, Leif. Takk for tilbakemeldingen!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelpsomme, etterrettelige og kjappe på skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Familien har hatt nesten alle forsikringer hos Frende i rundt fem år: bolig, innbo, reiseforsikring og to biler. I denne perioden har vi vært en "dårlige" kunde for Frende i den forstand at vi har hatt to mindre og en stor skadesak (kondemnering av bil). Samtlige saker har blitt behandler raskt og effektivt av saksbehandlere som har vært kunnskapsrike, hjelpsomme og imøtekommende. Dette er et forsikringsselskap som gir meg "lave skuldre" og trygghet for at de opptrer og forutsigbart hvis noe skulle oppstå. De får min aller varmeste anbefaling.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.59
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Utrolig hyggelig å høre! Vi blir ekstra glade når gode ambassadører tar seg tid til å sende oss en hilsen i en travel og tøff tid.
Kristian L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"OK, når hele blokka fikk vannlekasje sommer i bodene grunnet uværet"

Greit, men dyrt. Skadeoppgjøret var rimelig, men det var ikke effektivt. Jeg fikk tilbud om å rydde ut av boden med vannskader selv mot alt for lite penger sett i forhold til arbeidstimer. Forsikringen var dyr, til tross for 3 avtaler i frende. De klarte ikke å isføre autotrekk for meg, enda jeg ringte mangeganegrrr

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2020 10.58
Takk for tilbakemelding! Når korona-situasjonen roer seg litt må du gjerne ringe oss for en gjennomgang av avtalen din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"UBRUKELIGE!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet bør man styre LAAAAANGT unna. Først er vi uheldige å blir frastjålet en traktor. Dette skjedde i fjor sommer/tidlig høst. Det tok dem 5-6 mnd MINST å utbetale forsikringssummen. I mellomtiden betalte vi på både lån og forsikring og selv om saken er gjort opp og tilbakedatert får vi nok ALDRI se igjen pengene som vi har betalt for mye. I desember var vi uheldige å totalvraket en nyinnkjøpt, strøken og nesten veteran. I dette selskapet ER man kjeltring til det motsatte er bevist. Både min mann og jeg ble "avhørt" hver for oss minst 2 ganger. En etterforsker ble sendt ut for å se på ulykkesbakken også. Vi leverte med skaderapporten mange bilder av både bil og leveforholdene fra den dagen ulykken skjedde. Nå min mann tegnet avtalen ba vi om full kasko for å være sikker på at vi skulle kunne ha leiebil ved evn uhell pga stedet vi bor og avhengigheten av bil er stor pga jobb. Frende ordnet leiebil TIL oss.. ikke FOR oss. Har det t.o.m på opptak enda så får vi regning på leiebilen. I mellomtiden fikk vi også sååå mange regninger fra Frende. Dukket opp daglig i post og på nettbank at disse forsikringene er vel både dobbelt og trippelt betalt MINST. Når vi kjøpte neste bil fikk vi av saksbehandler beskjed om at denne bilen IKKE kan registreres fordi den er livsfarlig å ha på vegen. En tlf til Biltilsynet senere viser seg at dette er bare løgn og sprøyt. Siste såkaldt kundebehandler jeg prater med er også relativt frekk og ufin. Jeg sendte lydopptak med samtalen om leiebilen til dem. Hvor det klart og tydelig kommer frem at leiebilen skaffet dem TIL oss og ikke FOR oss. Men SURPRICE.. Det er IKKE dems mening i saken. Vi har sagt opp for lengst men fått ny regning frem til mai. Å med 1 mnd oppsigelse trur jeg jaggu disse folkene trenger en tur på skolebenken å lære seg regning igjen. Konklusjonen: STYR LAAAANGT UNNA!!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.03.2020 00.00
Hei Siv, forstår at du er frustrert, og har behov for å blåse ut her, men vi kan ikke gå inn i avtalen din eller hendelsesforløpet på denne siden. Vi ser gjerne på saken og behandler klager som du sender direkte til oss, eller via Finansklagenemnda.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR