Frende Forsikring omtaler og erfaringer

181 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
18
av 22 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
Frende Forsikring
Filtrer omtaler
58
49
22
16
36
Sorter omtaler etter
Viser av 181 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget billig, under halv pris av mitt forrige forsikringsselskap. Har ikke hatt noen uhell etter byttet, men håper jeg er like fornøyd når uhellet er ute.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en god del spørsmål rundt forsikring bolig og fikk grundig hjelp der av kunderådgiver. Ryddig og kjapp, er mitt inntrykk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd, gode priser og raskt skadeoppgjør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser. (kan sikkert få det billigere) Ble påkjørt av bil fra gjensidige på parkeringsplass (min bil var parkert) og Gjensidige prøvde å redusere skadeoppgjøret. Kontaktet Frende og ba om kontantoppgjør som var 1000kr lavere enn kondemneringstilbudet fra Gjensidige. Fikk da beholde bilen. Pengene var på konto dagen etter at jeg fylte ut et skjema.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.02
Hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi skal gjøre vårt beste for at du også skal være det fremover!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men det virker som det er en del skjulte kostnader, og du må passe på at bonusen på bilforsikringen din faktisk blir registrert fra år til år. Oppdaget i tillegg at jeg ikke hadde fått totalkunderabatt til tross for at jeg har hatt tre forsikringer over flere år.

Svar fra Frende Forsikring
24.05.2017 10.01
Hei, kontakt oss gjerne direkte på 55153600 hvis du lurer på noe om bonus eller kostnader. Når det gjelder totalkunderabatt kan du se her hvilke forsikringer som teller med:
https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/

Og husk at vi er det eneste selskapet i Norge som belønner trofaste kunder med lojalitetsbonus, etter tre år som kunde får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig forsikring når uhellet er ute og meget dårlig oppfølgning fra Frende til kunden sin!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre ikke opplevd noe bra med Frende så nå bytter jeg selskap. Når uhellet har vært ute må jeg selv følge opp selskapet på mine skader.
Det går 1 mnd fra skaden er meldt til det blir gjort noe og da blir det bare tatt raske avgjørelser som ikke faller kunden tilgode. De har mye å ta igjen på kundeservice og ikke minst oppfølgning av kundene sine. Jeg har vært kunde der lenge men dessverre hjelper det ikke noe i saken min. NÅ bytter jeg selskap, og får noen som er seriøse og følger meg opp som kunde i mine saker.

Svar fra Frende Forsikring
22.05.2017 13.10
Hei Bitte, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Og det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oppfølgingen i skadesaken din. Siden vi ikke kan gå inn i den på nett, håper jeg du tar kontakt direkte med skadebehandleren din, og om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å benytte deg av klagemulighetene, slik at vi kan se på saken din med friske øyne.
https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Beste hilsen, Heidi i Frende
Tvedestrand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lover mye men er ikke der hvis du trenger hjelp!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundekonsulenten som ikke er fra Frende, men banken er suveren.

Prisen er lav

Dårlig service og provoserende medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Liars and thieves"
5 syns denne omtalen er nyttig

Received an offer for 3450,- annual premium. Setup automated payment and turns out I was being over changed to the by 300%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårleg skadebehandling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikringer med årlige premier på kr. 25000 i Frende. Så får vi ein båtskade på kr. 17000, har aldri hatt båtskade eller andre skader tidlegare. Då bestemmer ein ekspert som aldri har sett skaden, at dette er skade som ikkje er dekka av kaskoforsikringen. Dette til trass av at fagfolk som har vurdert og reparert skaden, opplyser at det er usikkert om kva som er årsak til skaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Unngå!!! Du betaler for ingenting her"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos frende i nesten ett år nå, for det første fikk jeg ingenting for tapt bagasje på flyplass i Frankrike.
Neste gang jeg meldte skade for knust tv fortelte de meg at forsikringen var stoppet for mer enn to mnd siden uten at jeg vet noe om det det var bare helt tilfeldig at jeg visste det, jeg fikk ingen melding fra frende om at alle mine forsikringer var stoppet, jeg kjørte frem og tilbake til Oslo i to mnd uten forsikring og uten at jeg vet om det, skulle det skjedd noe underveis hadde jeg tapt alt.
Riktig at frende er en av det billigste, men dette er jo selvfølge når du ikke få noe ut av det du betale for og ikke minst når de sier beklager dine forsikringer er stoppet pga manglende betaling noe som de ikke kunne sjekke før jeg ringte og da leitet de litt i systemet og fant at betalingen har skjedd men de hadde ikke oppdatert dette. Forstår ikke hvordan kan de stoppe forsikringen uten å merke at regningen var betalt.

Aldri igjen - anbefales ikke i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt.. Og ikke behjelpelig på kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kontaktet frende for og få bil ansvars forsikring blei jeg lovet markedets beste pris.. 4005kr i året på kun ansvar er langt fra en god deal!
Og skulle få 40% start bonus.. Som enda står 20%😒
I tillegg sender di meg plutselig regning nå på 6mnd i en faktura.. Og gidder ikke dele den opp pr måned 😡 latskap syns jeg.

Svar fra Frende Forsikring
30.03.2017 22.14
Hei Hilde,

Så leit at du ikke er fornøyd, det vil vi gjerne ordne opp i. Ta gjerne kontakt med kundeservice direkte hos oss på 55 15 36 00, så skal vi ta en kikk på avtalen din.

Hilsen Heidi i Frende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil bruk av annonsering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Googlet reiseforsiking. Frende annonserer med erstatning ved forsinket bagasje, Jeg ankommer Flesland, fra Australia og Philippines, med vinterklær i bagasje, som ikke er der. Jeg, iført sandaler og sommerklær, tror dette er enkelt. Fryser meg i minus 2 til nærmeste kjøpesenter. Kjøper billig jakke og sko. Bagasjen min kom noen dager senere. Men kan ikke få noe fra Frende, fordi det er hjemreise, og jeg nok har vinterklær i skapet hjemme. Hva med flere timer reise i minusgrader, før jeg kan kle på vinterklær. Ble bedt om å lese alle vilkårene. Til Frende, dere bør forandre annonseringen deres, så folk vet at det bare gjelder utreise. Vet ikke hvordan det går med lommetyveri enda. Politirapport fra Philippinene er litt vanskelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelige"
5 syns denne omtalen er nyttig

Man får ikke noe av det man betaler for.
Det hele virker som svindel!
Man har bedre hjelp i å sette pengene i banken. Får man ser ikke hjelp eller penger fra disse.
Kan det hele være en avansert svindel?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et selskap som opptrer usportslig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere dårlige erfaringer med selskapet og en relativt høy forsikringspremie, besluttet vi å bytte selskap. Når vi fant et selskap som var konkuransedyktig, signerte vi ny avtale med dem. Deretter ble vi kontaktet av kundebehandler i Frende, som snakket veldig mye negativt om det nye selskapet vi hadde valgt. Dette opplevdes som veldig usportslig, kundebehandler prøvde å presse oss til å benytte oss av angreretten. Og kunne garantere at vi ikke kom til å få hjelp i det nye selskapet.
Da ingenting tydet på at det var hold i påstandene, kuttet vi alle bånd med det gamle selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, lang ventetid i telefon, feile opplysninger sendes videre"
8 syns denne omtalen er nyttig

Når vi trenger hjelp i en skadesak, får vi ikke hjelp, bare kjeft. Ved flytting til annet selskap, sender de feile opplysninger videre. De trakk bonus enda motparten hadde tatt på seg hele skylden. Meldinger eller beskjeder sender de bare på SMS, ikke brev eller e-post. Frende forsikring er gode på å selge inn produktene sine, men der stopper det. De har dårlig kundebehandling, gidder ikke å sette seg inn i saken. Leser ikke det man skriver om hvordan skaden har oppstått. De har en selvgod oppførsel med en "ovenfra og ned" holdning til kundene sine. Frende sin oppførsel er bare tragisk.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite forutsigbart og lite konstruktiv kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud i desember 2015 med premie for 12 måneder. Aksepterte tilbudet og de økte premiene i januar 2016 som "generell premie økning". Det aksepterte jeg ikke og etter en del om og men, fikk de til å akseptere sitt skriftlige tilbud. Nå har jeg en sak gående med de da sender elektronisk faktura på ett beløp og krever betalt ett høyere beløp enn det som står på fakturaen. Kunde service er svært lite konstruktiv og aksepterer ikke at de selv faktisk kan ha gjort en feil selvom jeg legger ved elektronisk kopi av deres egne fakturaer som dokumenterer min påstand. Det er ikke pengene som irriterer, det er er småpenger, men den lite konstruktive holdningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Superfornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Egen rådgiver, å superkjapp behandling. Tilegg billig på pris. Gikk til frende for å få tilbud på reiseforsikring da de fikk høyt terningkast, ende opp som totalkunde :)

Oddmund A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Årskontroll av forsikringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd med frende. Kontorer rett borte i gata. Dem er lette å komme i kontakt med. Meget hyggelig betjening her i Moss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke enkel å ha med å gjøre"
11 syns denne omtalen er nyttig

Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Velfungerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frastjålet tilhenger med stillas"
7 syns denne omtalen er nyttig

Frende hadde jeg ingenting og klage på MEN det var fremtil jeg ble utsatt for 2 skader tett på hverandre frastjålet henger og bilinnbrudd, jeg har etter ca 4 mnd fremdeles ikke fått noe info fra Frende, de har kastet all jobb med saken over på 2 stk innleide takstfolk eller etterforskere eller hva vet jeg. Jeg har prøvd og snakke med dem men det har vist seg at hver gang jeg har tatt kontakt for å høre om status har jeg fått til svar at de sitter og jobber med saken nå. Og at de bare venter på noen priser og så blir saken sendt til Frende.
Jeg tok kontakt ca 3 uker mellom hver gang og når en får samme svar eller at en vet hvilket svar jeg får Ja kanskje det er en kjempesak for dem, men da må de bli en kjempedyr for frende, ja visst de har en innleid som jobber med en så liten sak i flere mnd. Jeg snakket sist med dem for 3 dager siden i håp om å få litt info om status, men fikk et surt svar at det skulle bare finskrives, blir hverfall spennende pga det er et svar jeg har fått 4-5 ganger tidligere, Og at det var HELT unødvendig og ringe dem flere ganger. Jeg ringte alltid Frende først pga det er de jeg har forsikringsavtale med. Men fikk hver gang Det første jeg har tenkt etter denne behandlingen var om disse folkene virkelig ikke skjønte at det var en grunn til at vi hadde tingene, og de stadig var i bruk i næringen i den forbindelse kunne gjort et lite forsøk på rask avklaring i en sak fra min side burde vært en enkel sak
Og fra min delsmåt bare få lov og etterforske tyveriet og ta seg så god tid de ønsker, det har ikke plaget meg, Men det som har irritert meg hvorfor de ikke har vært ærlige på enkle spørsmål om status og tid, jeg har tenkt etter hver samtale har jeg følt at hvor er den kundebehandlingen fra reklamen.. Kun pga. jeg har måtte leie meg transport og utstyr noe Frende ikke dekker jeg har prøvd og snakke med Frende ang hva de dekker, men har ikke vist noe vilje til å svare meg. Og ser jeg litt på tapet bedriften har hatt så er det jeg vil ikke vite det i sum.
Min erfaring med saken når det gjelder de innleide personene tenker jeg at de virkelig har vært så trengt opp i hjørnet at det har vært behov for å bruke hvite løgner? NEI mener nå jeg...... Og det funker dårlig og mistenkelig gjøre meg og samtidig på spørsmål late som ingenting..... Men hvertfall totalt skivebom.

Det inntrykk jeg har fått av de innleide aktører som Frende bør evaluere de har opptredd useriøs og uærlige og har aldri fått noe som helst info om saken eller noe status på tid. F. eks. Tors for 2 uker siden hadde nok en kontakt og han trengte da bare tlf nr til en kollega og skulle snakke med han og skulle da sende det rett etterpå, jeg prøvde ringe han i 3 dager før jeg da fikk høre at han var i syden. Og dette visste han ikke om torsdag?
Som har stemt, blir spennende og se, det er nå 2 dager siden de skulle sende den over på mail og at service innstilling og info har vært totalt fraværende.
Kanskje alle parter bør vurdere kurs innen hvordan oppføre seg for kunder, og bør lære seg at selv om de kan ha dårlig dag så må de hvertfall prøve og ha godt humør og virke positiv
Uff ble lang avhandling, men så har det blitt en komplisert sak visstnok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skadeoppgjør meget godt håndtert. Dette er de virkelig god på.

Ikke så fornøyd med imøtekommenhet når man ber om bedre pris utfra tilbud sammenliknet fra andre selskap.
Dette kan man bli bedre på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det vi har trengt å bruke forsikringen til dekker ikke Frende. Når jeg i ettertid har sjekket mange andre forsikringsselskap så ser jeg at jeg har vært uheldig å valgt feil. Nå kan den derimot ikke byttes siden andre selskap ikke vil dekke barn som allerede innehar en diagnose.

Roger A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppsagt forsikring"
6 syns denne omtalen er nyttig

Min kone skulle si opp avtalen med Frende da faren hennes døde. Hun fikk da beskjed om å kontakte andre forsikringsselskap. Ingen tilbud til henne fra Frende forsikring. Merkelig??

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Smålig og bruker useriøse takstmenn"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt skade på både hus, bil og båt. Jeg er ikke fornøyd med behandlingen på eit par av sakene da dei viser lite forståelse, og bruker useriøse takstmenn etter min mening. F.eks ryggeskade der 2. part lyger på vitneforklaring pluss at parten skiftet mening etter kvart i saken, men allikevel ble det min feil. Båtforsikring ble avkortet da jeg kjørte på land og skadet drev, fikk bare halve forsikringssummen fordi drevet var gammel (2008mod). Veldig god service med tanke på leiebil etc. God service på reiseforsikring da jeg hadde den gjennom dei, ikke eit spørsmål om noe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har kun benyttet avb. av reise en gang på grunn av sykehus innleggelse, topp oppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt som gjelder mine forsikringer har jeg ingenting å utsette på.
Selskapet gir kun fast pris, så man vet hva prisen er til enhver tid. Det er derfor greit å sammenligne med andre selskaper om man betaler den riktige prisen.

Søk Bytt.no