Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Frende Forsikring
3.4
795 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Ingen trend

Frende Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
795 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 795 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
270
134
74
73
244
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

0 Stjerner skulle vært et valg

Omtale av  Kristoffer

Gikk over til Frende i April, og siden første dag har det bare vært tull! De lover over tlf å si opp alle forsikringene dine hos gamle forsikringsselskap, men dette skjedde ikke. Betalt da dobbelt opp noen måneder. Kundeservice er helt krise og regningene jeg har fått har ikke gitt mening i det hele tatt. UNNGÅ Frende, det er min beste anbefaling😊

Svar fra Frende Forsikring
06.08.2019 10:29

Hei, dette høres rart ut. Vi hjelper deg gjerne å rydde opp om du tar direkte kontakt med oss på [email protected]

Ohorvelig dårlig av Frende

Omtale av  Sølvi

Når man dobbeltbetale en forsikring og Frende beholder pengene til neste måned er jeg meget skuffet! Det burde være så enkelt som et tastetrykk i 2019 for og føre pengene tilbake!

Svar fra Frende Forsikring
30.07.2019 11:20

Hei Sølvi, fint om du kontakter [email protected] direkte med forespørselen din!

Alltid vært hjelpsom og effektiv

Omtale av  Frode

Ved henvendelser har vi alltid fått god hjelp. Dette er grunnen til at vi gikk tilbake til Frende etter er halvt år i annet forsikringsselskap. Anbefales alle som liker enkle oppgjør!

Svar fra Frende Forsikring
25.07.2019 09:47

Tusen takk, Frode. Det var en fin tilbakemelding å få. Velkommen tilbake!

Ble lurt inn i forsikring som bare har vært tull siden første dag

Omtale av  Andreas H

Ble lovet av en selger at jeg skulle få billigere forsikring enn hva jeg allerede hadde hos et annet selskap. Etter mye frem og tilbake ordnet selgeren det slik at totalprisen kun ble 300kr dyrere i året enn hva jeg hadde. Jeg tenkte OK, det får være greit, nå orker jeg ikke å gjøre noe mer med dette. Etter nesten ett år får jeg melding om at bonusen min var satt for høyt og at jeg måtte etterbetale 2500kr. Dette var en bonus som selger satt etter at jeg oversendte han forsikringen jeg allerede hadde hos Enter. Har ringt inn til kundeservice (og selger som har sluttet pga uenigheter internt i selskapet!), men de ringer ikke tilbake selv om de lover å komme tilbake til meg. For meg virker dette helt useriøst, og jeg er bare glad for at jeg ikke har hatt bruk for forsikringen enda, for da er jeg redd for at disse er veldig vanskelige å samarbeide med...

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2019 16:33

Hei Andreas, send oss gjerne en e-post på [email protected], så skal vi se hva vi kan gjøre. Vi har ikke uenigheter internt i selskapet, men det stemmer at det er enkelte eksterne selgere som ikke jobber hos oss lenger.

Raskt oppgjør ved 2 skader (rute og egr) hyggelige.

Omtale av  Håkon

Skade på rute og EGR. Aldri problemer, svarer relativt fort. Bare hyggelige opplevelser etter 2 år.

Svar fra Frende Forsikring
16.07.2019 08:55

Takk for hyggelig tilbakemelding på skadeoppgjør hos oss. Det setter vi stor pris på!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ok fornøyd

Omtale av  Bjørn

Ok fornøyd. Ingen steke meninger. Ingen skadeoppgjør. Kanskje ikke det rimeligste selskapet?

Svært fornøyd

Omtale av  Lisa H

Jeg vil gi all ære til kundeservicen hos Frende. Jeg hadde i vinter en sak med et annet forsikringsselskap og byttet til Frende i forbindelse med dette. Det er utrolig stor forskjell på Frende i forhold til det andre, hos Frende fikk jeg en personlig kontakt å forholde meg til og jeg får alltid svar raskt om jeg lurer på noe. Jeg fikk særdeles god hjelp og det føles trygt å ha forsikringene hos Frende. De er lett å få tak i, og man kan spørre om hjelp til stort og smått. I tillegg er det en oversiktlig nettside, og for meg som også er kunde i Sparebank Vest er det enkelt å holde oversikt både på bank og forsikring. Er glad for at jeg byttet og kommer til å fortsette å være kunde der.

Svar fra Frende Forsikring
14.07.2019 22:15

Veldig hyggelig å høre, Lisa! Vi er også veldig glad for samarbeidet med eierbankene våre, smart og lettvint med bank og forsikring på ett sted. ☺️

Dårligste kundebehandling jeg har vært utsatt for

Omtale av  Roy

Arrogante og direkte ufine. Anbefaler alle å styre unna dette selskapet. De vil bare ha penger inn. Nekter å utbetale erstatning på kasko skade

Skremmende dårlig kundeservice

Omtale av  Katrine

Vi opplevde å bli møtt på en utrolig dårlig måte ift. en stor vannskade i huset vårt. I starten informerte jeg saksbehandler i Frende om oppussingsplanene vi hadde, som vi skulle til med etter vannskaden. Dette for å ha alt på det rene og for å ikke si eller gjøre noe feil. For å være ærlig rett å slett. Da ble jeg møtt med en mistro og en spydig kommentar: "Frende dekker ikke oppussing". Det var virkelig ikke min hensikt å prøve å få skadeforsikring til å dekke oppussing, og å bli mistenkt for det, var ikke noe morro, når vi står i en slik situasjon og behøver hjelp. Advokaten vår fra vår boligkjøperforsikring anbefalte oss om å undersøke retten til å tre inn i tidiligere eiers husforsikring (fordi skaden var oppstått før vi kjøpte huset). Vi trodde først at tidligere huseier også hadde Frende forsikring. Spurte saksbehandler i Frende om retten til å tre inn i tidligere eiers husforsikring. Dette var i en krisesituasjon, hvor vi måtte stoppe vannet i huset og vi ikke hadde vanntilgang. Det var på sommeren i fjor, i "hete månedene". Hadde vi ikke hatt svigers rett ved, kunne vi ikke bodd i huset. Jeg fikk til svar fra saksbehandler i Frende at hun ikke visste om det var mulig eller ikke. Og hun kunne ikke finne ut av det for meg heller. Så hun kunne ikke gi meg svarene jeg trengte for å komme videre og ville ikke hjelpe meg i det. Når jeg sa at jeg er kjent med at dette er praktisert i tidligere saker og at vi trenger å få undersøkt om dette er mulig, svarte hun spydig at "nei men hun kan jo ikke åpne alle enkeltsaker for å se hva som er blitt gjort i hver enkelt sak". Ingen hjelp å få der. Til Frendes forsvar; så hadde ikke tidligere eier forsikring hos Frende, men det visste vi ikke på det tidspunktet, og det burde blitt sjekket opp i/avklart. Saken endte med at vi fikk skaden dekket på tidligere eiers forsikring, i et annet selskap. Skrev en klage til Frende i måten vi hadde blitt behandlet på i ettertid, men fikk ikke en gang et svar på dette. De repeterte kun at de ikke dekket skaden, men svarte ingenting på min klage og opplevelse i hvordan jeg var blitt møtt.

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20:40

Hei Katrine, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med møtet ditt med oss. Fint om du tar direkte kontakt eller sender en klage hvis du vil vi skal vurdere saken på nytt.

Elendig dyreforsikring, styr unna!

Omtale av  Mona S

Kom til veterinær med schàferhund (førstegangsfødende) i fødsel som hadde født 7 valper hjemme, med behov for akutt fødselshjelp da fødsel hadde stoppet opp. Røntgen viste 3 valper i livmor, ultralyd viste at den ene valpen var død og lå i feilstilling, dette var grunn til at fødsel stoppet opp og potensielt setter tispas liv i fare. For å redde tispen og de resterende valpene fikk hun fødselshjelp i form av riestimulerende. Vi var heldig og fikk ut alle 3 valpene, en død og 2 levende. Frende nekter å dekke utgiften fordi vi ikke har tatt keisersnitt. Det skal nevnes at denne type fødselshjelp koster ca 1/4 av et keisersnitt så forstå logikken den som vil både etisk og økonomisk. Frende på sin side mener altså at det hadde vært etisk riktig å legge en drektig tispe i anestesi for å gjennomføre kirurgi som er et betydelig større inngrep hos tispen enn å gi riestimulerende til tispen og forløse valpene vaginalt. I vilkårene er det spesifisert at de ikke dekker fødselshjelp eller keisersnitt hos enkelte raser, men schàfer er ikke en av de. Uavhengig av det nekter de å dekke skaden. Frende mener også at fødselshjelp ikke er sykdom men at keisersnitt er sykdom. Jeg jobber selv som autorisert dyrepleier og vi betegner både fødselshjelp og keisersnitt som behandling, ikke en diagnose. Feilstilling hos foster derimot er en diagnose, men Frende velger å se bort i fra dette. Så har man tispe i fødsel med behov for akutt hjelp skal den altså slenges på operasjonsbordet uten at veterinærens medisinske vurdering skal legges til grunn. Det forventes altså at eier skal akseptere og at veterinær skal bryte x antall lover hvis man skal få dekket et slikt tilfelle. Jeg sitter igjen med hele fakturaen for hjelp hos veterinær på natt, men min tispe slapp keisersnitt som var en stor og unødvendig operasjon, og jeg kunne reise hjem med 2 friske valper til. Jeg gleder meg til å si opp alle mine forsikringer hos Frende for så å bytte selskap til noen som har litt mer moral når det kommer til behandling av levende dyr. Aldri mer Frende, styr unna!!!

Svar fra Frende Forsikring
09.07.2019 20:39

Det er godt å høre at det gikk bra med mor og de fleste valpene. Spørsmål og klage til saksbehandlingen kan vi ikke gå inn i her.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Gode kundebehandlere

Omtale av  Bjarte J. M

Har benyttet Frende i mange år og er svært fornøyd med selskapet. Flinke kundebehandlere og rask og god service. Kjempegod reiseforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
05.07.2019 13:22

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Bjarte!

Kundeforhold

Omtale av  Odd

Kundetilfredshet Bra Kundeservice Bra Skadeoppgjør Bra Jeg kunne skrive excellence, jeg har fått opplevd alle tre kategorier og har ingen ting å klage på

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12:58

Herlig at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding når du er så fornøyd. Takk!

Rot og svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Ole

Har byttet til Frende forsikring men dem klarer ikke å melde fra til forrige forsikringsselskap om at dem har overtatt forsikringer. Får derfor fakturaer fra både det gamle selskapet og Frende på forsikringer på de samme kjøretøyene. Dem har muntlig lovet å ordne opp i forholdet men svarer nå ikke på henvendelsen. Ser bare en mulighet til å ordne opp i dette og det er å bytte selskap.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12:57

Hei Ole, dette høres veldig rart ut. Fint om du tar direkte kontakt med oss en gang til, slik at vi kan finne ut av dette.

Ikke til å stole på

Omtale av  Kalle

Ikke til å stole på, vanskelig å få kontakt med. Kommer med lokketilbud, som brytes.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12:57

Denne beskrivelsen kjenner vi oss ikke igjen i, Kalle. Vi har over tid hatt svært stabile priser, og har ikke lokketilbud. Likevel leit å høre at du ikke er fornøyd.

Profesjonelle til tusen

Omtale av  Dag

Rask og profesjonell kundebehandling. Jeg hadde vannskade som raskt og effektivt ble ivaretatt av selskapets skaderepresentanter.

Svar fra Frende Forsikring
27.06.2019 12:52

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Dag. Glad for å høre at du er fornøyd, tross kjedelig vannskade.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Har bare gode erfaringer med Frende forsikring.

Omtale av  Kåre A. A

Er alltid hyggelig å prate med kundebehandler. Hvis det er noe jeg lurer på, får jeg alltid et hyggelig svar tilbake. Har til nå vært heldig, ved ikke å bruke noen av forsikringene.

Svar fra Frende Forsikring
20.06.2019 12:36

Hei Kåre, veldig hyggelig når fornøyde kunder sender oss en hilsen. Det setter vi stor pris på!

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR