Gjensidige Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har god kundebehandling og greie skadeoppgjør. Stort sett god erfaring med selskapet.
OK, men dyr. Betaler inn og har lite med forsikringsselskapet å gjøre for øvrig.
Etter å ha vært 1 år kunde ble forsikringspremiene økt ca. 50%.
Ordner raskt og greit ved skade. Hjelpsom og god informasjon.
Noen skader på bil og MC. Også personskade som ble saksbehandlet med det beste utfall. Personskade ikke oppdaget og behandlet i det offentlige sykehus. Fikk henvisning til privat behandling.
Vår familie byttet forsikringsselskap for vår Mercedes Benz for flere å tilbake, etter at vi fikk forvisninger om at Gjensidige var fullt på høyden med tanke på dekning, i forhold til andre selskap. Vi har betalt Plus Forsikring (Gjensidiges beste bilforsikring) på vår bil i mange år. Overraskelsen var stor da vi for noen uker siden fikk motorhavari, på tross av at bilen har gått knapt 54 000 km. Enda verre ble situasjonen da vi fikk vite at dette ikke er dekket av Gjensidiges beste forsikring. Bilen er fra 2009 og kjøpt hos merkeforhandler (Bertel O Steen). De meddeler at bilen nå er over 8 år og at motorhavari ikke omfattes av dekningen, på tross av at det er nettopp dette Plus forsikring skal dekke. De har altså tatt betalt for en forsikring vi ikke er dekket av. Og ikke nok med det, de har tatt betalt mer enn hva jeg måtte betale om jeg hadde nytegning av en slik forsikringen, på tross av at jeg har både hus, innbo, reise og verdigjenstand-forsikring hos samme selskap. Faktum er, hadde vi hatt vår forsikring hos annet selskap, ville vi ha vært dekket. Budskapet er enkelt- det er to priser på forsikring, en før- og en etter. Vår familie har lært at dette ikke er et selskap å stole på. Forsikring handler om å sikre seg mot uventede hendelser i livet. Vi har smertelig fått erfare at Gjensidige Fosikring ikke er verdig vår tillit. Håper andre kan ta lærdom av vår erfaring.
Når jeg har bruk for forsikring, svarer det alltid til hva jeg kan forvente. Ikke alltid billigst, men jeg har tryggheten. Det er hva forsikring handler om.
Bra selskap men en må hele tiden passe på da prisene øker selv om man aldri har skader eller noe form for utlegg med selskapet.
Kundebehandling og rask tilbakemelding. Ønsker ikke å si noe mer.
Tidligere har jeg vært trofast og kanskje litt ukritisk, nå føler jeg at selskapet er i endring og ikke samme positivitet.
Har vært trofast kunde i flere tiår og registrerer at andre som har vært kunde i få år får bedre avtaler på identisk bil. Er ikke sånn man oppretholder gode kunderelasjoner
Hyggelig folk å snakke med, tar alt med et smil. Det er vel sånn med alle forsikringer at det er dyrt som ung fører... dette syns jeg er litt dumt, vi har kanskje ikke verdens beste inntekt, og nesten all lønn går til bilforsikring. Men ellers veldig fornøyd
Har vært kunde i noen år, siste året har jeg hatt skade på boligen. Skaden ble meldt til saksbehandler hvor de ikke var interessert i å sende takstmann. Det endte med at de henlegger saken. Etter klage sender de håndverksparter og selvfølgelig var skaden dekningsmessig. Partner foretar egen takst og setter i gang med utbedring, hvor vi finner ut at de benytter noe helt annen parkett enn den vi har. Taksten som er sendt til Gjensidige hadde en kvm,. pris på kr. 440. Den som ble lagt hadde en kvm. pris på kr. 175. Som kunde aksepterer ikke vi dette og partner må legge om gulvet på nytt. Som følge av håndverkere forsøker å lure meg som kunde skiftet jeg selskap.
Besvarer ikke gjentatte henvendelser; umulig å komme i skriftlig kontakt med.
Litt dyr forsikring samlet sett, men god kundebehandling.
For høy pris ellers veldig bra, har aldri hatt noe tull med det selskapet