Chilimobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte 12 GB hos dem, fikk bare 1 GB. Prøvde å sende mail og ringe de, uten at jeg kom gjennom. I telefonen var jeg som regel nr 50 i køen og 1 time å vente. Jeg gav opp og byttet leverandør, og nå har de sendt meg faktura på 12 GB abonnement som jeg aldri har fått! Bånn i bøtta😐
Vært kunde i seks dager. Dag én og to var jeg fornøyd, dag tre ble simkortet deaktivert = død mobil. Enda det skjedde relativt tidlig på dagen var kundeservice stengt for kvelden...! Ringte da tidlig dag fire, fikk da beskjed om at dette skjer STADIG uten at de vet hvorfor. Problem løst kl FIRE PÅ ETTERMIDDAGEN. Dag fem fikk jeg sms om at min kvote var nå tømt(har FRI DATA, tlf målte ca 2gb brukt).. Dette var da DESVERRE en lørdag, og kundesenteret har åpent kun hverdager. I tillegg er den eneste tjenesten tilgjengelig på "min side" "logg ut", så jeg nyter helga i skrivende stund med en netthastighet på 0,06mbps og hvilepuls på 220. Litt tregere hastighet og lengre responstid(ping) enn hos netteier Telia, knapt merkbart. Kort oppsummert; Fri Data i Norge i 2018 - DEFINITIVT for godt til å være sant!
Om du faktisk bruker abonnementet ditt litt på data, vil de ringe og vil fortsette å ringe og terrorisere deg til du slutter. Deres 1TB "fri bruk" abonnement er ren svindel. Ja, du har 1TB tilgjengelig. Visstnok. Men de vil konstant plage deg til du slutter å faktisk bruke noe av det.
Når man bestiller et abonnement og aldri får simkortet eller brev om at ordren din har gått igjennom eller noe som helst, og på toppen av det møter 54 min ventetid på tlf til kundeservice. Da er det bare å drite i hele greia.
Overgang presis når det ble sagt. Fungerer utmerket. Heftig med 1000gb og 12 gb i eu/eøs. Kundeservice svarte på sms.
Ble kunde hos ChiliMobil i slutten av mai 2018 og er kjempefornøyd. Endelig kan jeg bruke mobildata tilnærmet ukritisk når jeg streamer musikk, videoer og surfer på nettet. Uslåelig tilbud med 399 kr mnd for opptil 1000 GB data (12 GB i EU/EØS). Anbefales!
Bestilte portering torsdag, fikk sim-kort tirsdag, alt oppe og gikk torsdag. MinSide fungerer slik den skal i motsetning til hva mange andre har sagt. Som nevnt er det lite info, ikke så mye som en SMS en gang om at du må sette inn det nye sim-kortet. Det gamle sim-kortet ble terminert og ugyldig uten forvarsel. 168 mbit/s nedlasting, 60 mbit/s opplastning på Speedtest.net sentralt i Oslo. Hva skal man med app og minside for annet enn faktura når man har "Fri data"? :)
FRI DATA!!!! Dette sier stort sett alt! Hadde Telenor 8gb før og betalte det samme, samt gratis Bank ID på mobil!!
Tekniske problemer og ingen kundeservice. Sim-kortet er ikke klargjort etter aktiveringsdato. Ingen respons fra Chili kundeservice på flere dager.
Dem er like bra som Telenor og Telia og andre. Med fri data bruk trenger de ikke app lenger og ingen kommer til å sjekke sin forbruk når alt e fri.
God og rask kundeservice. Bedre dekning her jeg bor enn Telenor har.
Beste operatør i norge etter min erfaring Min side kan bli bedre, men ellers er alt som det skal!
I begynnelsen etter at jeg byttet til chili hadde de stor pågang og kundeservice virket sprengt. Men virker som de har ordnet opp og fått kontroll, nå er jeg fornøyd med å ha et abonnement som kontinuerlig er billigst og at man alltid får minst like bra vilkår som de andre operatørene. Så slipper jeg å følge med på om jeg burde bytte hele tiden
Ingen funksjonalitet på hverken "Min side" eller i app, du må kontakte kundeservice for alt mulig. Helt tragisk! Og utrolig lang responstid på henvendelser i tillegg. Og når de endelig svarer, så er det ett under hver gang de klarer å få gjort noe, eller de klarer gjøre det riktig. Gikk under en uke før jeg bestilte portering til ett annet selskap.
Chilli mobil har et ekstremt dårlig brukersnitt mot kundene sine. Min Side har serriøst tre knapper og en av de er "logg ut". Samtidig skal den ene siden inneholde litt informasjon om bruken din, men det dukker ikke opp før etter 3-4 refresh av siden. Kundeservice har jeg vært så heldig at jeg aldri har trengt. Selskapet tilbyr AvtaleGiro men ikke eFaktura. Alternativet da er at du får en regning på epost. Sånn oppsummert virker det som selskapet prøver ta igjen de "tapte" inntektene med å ikke utvikle løsninger for kunden. Tilby dårlige betalingsalternativer og samtidig sender raskt ut inkasso regninger med ekstra gebyrer hvis du glemmer deg en gang/dag. Hvis du betaler regningen din til god tid, og ikke er kresen på informasjon uten å gå igjennom kundeservice så er alt greit. Da vil du ikke merke at du har Chili mobil isteden for et annet selskap. Men jeg liker bare ikke tanken på hvordan de ønsker å drive sin bedrift, og derfor vurderer jeg å bytte. De ti kronene ekstra kan utgjøre noe forskjell.
De har ikke efaktura, kid på regningene er ugyldig.. og sånt ekstra stress passer ikke meg