Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert lørdag 27. juni
Chilimobil
1 175 verifiserte omtaler

Chilimobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Chilimobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.4
Bra
1 175 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#2
Utmerket
Chilimobil er rangert
#2 av 13 mobiloperatører
66%
Bra
66% anbefaler Chilimobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 1 175 omtaler om Chilimobil

FILTRER OMTALER
650
110
73
84
258
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel

Omtale av  Heimdal

Aldri vært borti ett mer useriøst firma der man daglig ble begrenset på datamengde og flyttet til dårlige vilkår selv om man ikke brøt vilkår og holdt seg laangt under grensen for datamengde. Ble tvunget til avsluttet abonnement da jeg hadde benyttet meg av 20% av den tillatte datamengden på 18 dager.

Chili mobil er ren svindel

Omtale av  Hn

Fikk degradert fri bruk uten forvarsel med en sms., Hvor de påstår at jeg har brutt reglene for bruk. Har brukt ca 200 GB på på 3 uker strømming, da jeg ligger på sykehus og ikke har tv. Jeg skal ligge her 1 måned til. Uten tv. Dette kan umulig være lovlig. Fraråder på det sterkeste. Ser at flere her har opplevd det samme.

Får ikke det du betaler for

Omtale av  Fredrik S

Du betaler for 1000gb. De sperrer deg for og ha brukt unormalt mye,og jeg har da brukt 200gb på 18 dager. Altså 20% av det jeg har betalt for! Ren svindel.

Fri data.... med en hake

Omtale av  Fritz W

Her kommer årets julegave fra meg til verden. Ikke vurder mobilabonnementet CHILIMOBIL! Først å fremst kan jeg ikke annet enn å legge meg skinnflat overfor alle venner og bekjente som i det heletatt har vurdert Chilimobil på min oppfordring! Jeg beklager. Jeg var svært godtroende ovenfor abonnementet og har gitt anbefalinger videre basert på en sparsommeligt egenvurdering. Chilimobil lokker til seg kunder ved å markedsføre abonnementet FRI data, og nå også med datadeling til eget bruk. Dette er en langt i fra sannheten. Denne uken er vi flere som har blitt fratatt abonementet vårt, med begrunnelse i at vi bruker for mye data! FOR MYE DATA I ET FRI DATA ABONNEMENT!!!?? Utestengingen ble også gjort uten noe form for advarsel. Jeg har forsøkt å få en forklaring på hos Chilimobil kundeservice, men her har ikke de mye informativt å komme med. Vi ble sperret ut fra fri data-abonnement og satt over på abonnementet "25 Gb", samtidig som de tappet denne datakvoten til 0, med begrunnelse i høyt forbruk i det tidligere abonnementet. Jeg har store problemer med å forstå at denne praksisen kan være i tråd med lovverket og har derfor sendt denne saken til flere klageinstanser. Det er ikke prisen for abonnementet som har vert det viktige for meg ved å velge chilimobil, men den datafriheten jeg innbilte meg å få som chilimobil-kunde. Denne friheten er ikke-eksisterende i den praksisen som chilimobil utøver på flere hold. Jeg kan ikke se å ha brutt med noen av de rettningslinjene abonnementet opplyser om, og mener det er en svært uetisk kundebehandling å sperre abonnementet mitt på en uberettiget misstanke om brudd på vilkår.

Fri bruk skal faktisk være FRI bruk...

Omtale av  Camilla

Fri bruk heter abonnementet, men det er svært misvisende. Nå strøypes datastrømmen på 5GB, og man må sende SMS for å "åpne opp", men da får man kun 3GB, før det hele må gjentas... 1000GB bruk pr.mnd er i snitt 33GB om dagen, DER hadde jeg forstått om strømme-grensa gikk, med sms om åpning blablabla... I tillegg til disse nye begrensningene, er prisen økt fra 399 til 499.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Useriøst selskap - Styr unna!

Omtale av  Lars

Hadde Chili Fri data i fire dager før de begrenset abonnementet til 25GB data per måned. Villedende markedsføring er en mild beskrivelse av dette selskapet. Styr unna!

Terroriserer kundene sine!

Omtale av  Anonym

Allerede fra første dag slet jeg med ChiliMobil. De hadde registert mitt FriBruk med 1GB istedenfor 1TB (ifølge de), og dataen min forsvant så fort jeg hadde fått aktivert mitt nye sim-kort fra Chili. De hadde da brukt 15 dager lenger enn den fastsatte datoen for overføring av mitt telefonnummer. Da jeg så neste gang måtte kontakte de, en mandag i sommer, var det over 2(!) timers estimert ventetid i kø og jeg la på etter en times venting. Jeg sendte da en mail, som de så brukte over en måned(!) på å besvare. I høst har de ikke mindre enn 5(!) ganger satt ned abonnementet mitt til 12GB,og stengt av datatilgangen min grunnet «et dataforbruk som ikke er i tråd med vilkårene» med umiddelbar virkning. Jeg har kontaktet de ved hver av disse anledningene, og de har da satt tilbake mitt FriBruk-abonnement. Forrige uke ble jeg igjen bombardert med sms-en: «Oops, i dag går det unna med dataforbruket :) Ønsker du å surfe videre? Svar «Data» på denne meldingen og få nye 3GB tilgjengelig (kostnadsfritt). Hilsen oss i Chilimobil», flere ganger ila få minutter. jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk disse og ringte kundeservice. Da forklarte de med at de «etterakkumulerte» dataforbruket mitt etter endringene i vilkårene deres(?!). Jeg fikk rettet opp i abonnementet mitt, som da stod på ChiliLargeEU til det nye FriData- abonnementet. I dag, fire dager etter, får jeg på ny en sms som sier at «Chilimobil ikke lenger kan tilby meg FriData», og har satt ned abonnementet mitt til 25GB, og dermed også stengte datatrafikken min igjen. Da jeg sendte e-mail i stad fikk jeg da bare til svar at det var ingenting å gjøre med, og at dette var grunnet i «forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk». De nekter å gi noe informasjon om hva slags tall de baserer dette på, og at det er en «vurdering de gjør på månedlig basis»....

Dummeste mobilselskapet jeg har vært borte i

Omtale av  Ford U

Noe av det dummeste jeg har opplevd. "nå med deling" står det klart og tydelig på websiden dems. Bruker du over 5 giga pr døgn, stenger de linja di, og du må svare på en sms, vente på bekreftelse, og slå av og på telefonen din. Da får du i teorien 3g til. Noe som aldri stemmer. Igjennom en Netflix film stenger de linja gjerne 2 til 3 ganger. sms terror altså. Og jeg har KUN delt til egne enheter. Men noen på chili har bestemt jeg altså ikke overholdt det. Jeg har mange enheter da. 2 pc'er, stasjonær og laptop, playstation og xbox, samt mine 2 telefoner. Alle, egne enheter. Så folkens, dette med deling, kan dere glemme. Feil markedsføring, juks og bedrag. Jeg anbefaler ICE til de som trenger mobildata, og ikke kan få noenlunde bra Fastlinje. Takk og farvel chili, håper dere går konk. Makan til lureri, og sms terror skal man lete lenge etter. Fri data er alt under 150 gb på en mnd.. dessverre brukte jeg noe over dette.... Og det fikk man jo klart se, da de sendte sms i hytt og pine, og brøt samtaler...

Fri Data

Omtale av  Vegar

*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.

Jeg var fornøyd inntil de bestemte seg å skru opp pris

Omtale av  Grolls

400 kr per mnd var perfekt men jeg vil ikke betale 500 lapp for det :)

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ubegrenset nett???

Omtale av  Lasse

Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.

Lokketilbud

Omtale av  Robert

Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.

Fungerer bra, men har satt opp prisen fra januar og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte

Omtale av  Frode

Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.

Fungerer som lovet

Omtale av  Eric T

Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder

Feilpriset og dårlig dekning

Omtale av  Pia

Bestilte fri data til 399/ mnd, og får regning på over 600 Kr mnd. De fakturerer spesialnummer med 5 siffer til full pris, til tross for at man ringer 915 foran. Her får man ikke bare et negativt inntrykk med tanke på pris, men det er også svært vanskelig å logge inn på nettsidene deres. Jeg har slitt med dette lenge, og kundeservice proklamerte at jeg hadde plass nummer 164 i køen.. I tillegg var dekningen så dårlig i forhold til Telenors nett at det ble ulogisk. Nå går jeg tilbake til Talkmore, og gleder meg til å kunne følge med på forbruket på en super app, møte hyggelig og tilgjengelig kundeservice, ha lave, forutsigbare priser og god dekning.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice, kverrulerende og forkastelig arrogant

Omtale av  Thomas

Etter 1 år uten særlige problemer og ekstremt generøs bruk av mobilt data, har de bestemt seg for å stenge abonnementet klokken 23.00 på en lørdag slik at jeg ikke får brukt mobilen gjennom helgen. Hendelsen forekom etter bruk av ca 80 gb ila. en uke. Et forbruk som jeg anser som høyt, men særdeles nødvendig ettersom jeg har perioder med jobb-reise, hvor behovet for data er høyt. Det er flere grunner til at jeg syntes at handlingen deres er totalt forkastelig. 1. Det er null tillit og kommunikasjon fra selskapet. Jeg fikk en påminnelse om at jeg måtte sende en melding for å få mer data (som en slags kontrollfunksjon) en funksjon som ikke fungerer overhode, da jeg ikke fikk noen data ved besvarelse. Ettersom de tilbyr såpass mye GB anser jeg et bruk under eller omkring 10% ila. små perioder for å være en bagatell som særdeles lett kunne ha vært løst ved å ta en telefon til forbruker. Istedenfor blir det gjort antagelser og etter det jeg mener, ulovlig stopp av abonnementet. 2. Frekk og arrogant oppførsel fra kundeveileder. Veileder viste ingen forståelse av at de har gjort en feil eller villighet til å lytte på hva kunden sier. Det virket som at de heller antok at de hadde rettigheter utenfor hjemmel. 3. Ingen måte å kontakte kundeservice utenfor helg, samtidig som stenging ble foretatt. 4. Enorm brudd på tillit. Jeg gjør som regel ikke mye ut av meg dersom misforståelser forekommer, men å drive etter egen bok med antagelser uten å undersøke hvilken forbruker/kunde man har med å gjøre, er totalt useriøst. Hendelsen er såpass grov at jeg valgte å endre abonnementet umiddelbart

Chilimobil

Har tilegnet profilen
Chilimobil deltar på Bytt.no

Chilimobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Chilimobil besvarer omtaler

Chilimobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Chilimobil ønsker tilbakemeldinger

Chilimobil benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Har 8 utmerkelser
Chilimobil har 8 utmerkelser

Les mer om de ulike utmerkelser til Chilimobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR