ice opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ice har ikke så god dekning som de påstår og skal man ut av avtalen før avtalen er over så tar de dobbelt eller trippelt gebyr i forhold til andre operatører
Hei, Jon :) Det er leit å høre at det ikke fungerer tilfredsstillende for deg. Dekningen vår skal være blant de beste, men det er selvsagt områder der heller ikke vi strekker til. Nå vil det kanskje bli en endring til det bedre for deg i løpet av 2025. Vi har som kjent hatt avtale med Telia om tilgang til deres nettverk der vårt nett ikke strekker til, men vi bytter nå samarbeidspartner til Telenor i løpet av 2025. Pass på at du til en hver tid har dataroaming og 4G Tale aktivert på telefonen, så håper jeg det bedrer seg for deg fremover. Mvh. Anne ice.no
Jeg ønsker å dele mine erfaringer med ICE, et mobiltelefonselskap som har gjort seg bemerket i markedet. Dessverre har mine opplevelser vært preget av flere utfordringer som potensielle kunder bør være oppmerksomme på: 1. Dekning og avtaler Først og fremst er dekningen til ICE ikke alltid pålitelig, og kvaliteten varierer betydelig avhengig av hvor du befinner deg. Dette kan være frustrerende, spesielt hvis du er avhengig av stabilt nettverk. 2. Bindingstid En annen viktig faktor er bindingstid. Jeg vil sterkt anbefale å unngå avtaler med bindingstid, spesielt med ICE. Hvis du ønsker å angre på avtalen, kan det koste deg nesten 2000 kroner for en ettårs avtale, og så mye som 4000 kroner hvis du har kjøpt mobiltelefonen gjennom dem. Dette kan bli en kostbar affære. 3. Faktura og gebyrer En annen uheldig opplevelse har vært håndteringen av fakturaer. Hvis du glemmer å betale i tide, får du ingen påminnelse. ICE hevder de sender varsler via posten, men hvis du ikke mottar brevet, er det din feil for å ha registrert feil adresse. Dette kan føre til uventede inkassokrav, uavhengig av hvor lenge du har vært kunde. 4. Lojalitet Det er også verdt å merke seg at lojalitet ikke belønnes. Ubetalte fakturaer sendes raskt til inkasso, og det er ingen mulighet for å fjerne tilleggsgebyr, selv om du har vært en trofast kunde. Jeg har hatt bedre erfaringer med andre leverandører som tilbyr mer fleksible løsninger. 5. Kundeservice Kundeservicen hos ICE var tilfredsstillende i starten, men har dessverre blitt dårligere over tid. Hvis du ikke kommer til enighet med kundeservice, avslutter de samtalen umiddelbart. Det virker som om jo flere kunder de får, jo mindre bryr de seg om kvaliteten på kundeservicen.
Hei, Ice B🙂 Så leit du har en dårlig erfaring som kunde hos oss. 1. Ice har 99,6% befolkningsdekning. Der vi ikke har bygget ut nettverk leier vi nett av Telia, i løpet av 2025 bytter vi til Telenor slik at du alltid skal ha god dekning. 2. Kjøper du telefon med rabatt, inngår du en bindingsavtale på 12 måneder. Avslutter du kundeforholdet i løpet av disse månedene, blir du fakturert bruddavgift. Dette er det samme hos alle teleselskapene. 3. Vi sender faktura hver måned, ca til samme tid. Har du ikke aktivert elektronisk faktura, blir denne sendt som brev. Med postlevering hver annen dag, kan det ta litt tid før du mottar kravet. Som du sier er det kundens ansvar å oppdatere kontaktinformasjonen. 4. Vi følger gjeldende retningslinjer for purring og innkreving av utestående krav. Betaler du ikke faktura til forfall, får du automatisk 14 dager utsettelse og du mottar en sms med påminnelse. Betaler du ikke til denne fristen, får du et inkassovarsel, hvor det påløper gebyr, med nye 14 dager i utsettelse. Først etter 1 måned blir den sendt til inkasso. 5. Det er leit du opplever dårlig kundeservice, dette beklager jeg. Vi jobber hver dag med å ta vare på våre kunder. Jeg svarer deg generelt på dette. Ønsker du gjennomgang av saken din ta kontakt via [email protected] Mvh Yvonne, Ice.no🙂
Det er for det aller meste god dekning, hvertfall langs sør og vestlandet der jeg ferdes mest. Og man får utrolig mye data for pengene, og enda mer om man går for et av de stadige tilbudene.
Hei, Kim H. Takk for en hyggelig omtale☺️. Ha en fin dag☺️ Mvh ice.no Yvonne
Billig å godt og god dekning, anbefales på det sterkeste
Hei, Dag. Takk for en hyggelig tilbakemelding☺️ Ha en fin dag, Mvh ice.no Yvonne
Det er stabilt. Ingen tull med verken service og utsendelse av regninger.
Hei, Camilla H☺️ Takk for fin tilbakemelding☺️ Ha en fin dag. Mvh ice.no Yvonne
Gikk over fra Telenor til Ice rett før jul pga pris og datamengde. Men samtaler blir til stadighet brutt eller går ikke gjennom verken ut eller inn, og nettilgang har ennå ikke fungert. Så hjelper det fint lite at de har solgt inn økt datamengde inkludert i abonnementet. Dette skulle man tro var ulovlig å selge i 2024.
Hei, Aud. Sånn skal det ikke være hos oss. Her høres det ut som at det er noe vi må sjekke nærmere. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] med litt mer informasjon, så skal vi se nærmere på saken din. Vi hører gjerne fra deg. :) Mvh. Anne ice.no
Helt grei leverandør med spesielt hyggelige priser.
Hei Olaf Så hyggelig å høre. Mvh Geir Ice