Meny

Mobilt bredbånd fra Ice

Bytt på nettsidene til Ice
Vis flere valg
Ønsket data pr. mnd
Data pr. mnd
0 GB
0 GB 20+ GB
MOBILNETT
SIM TYPE
ANDRE VALG
Omtaler
Data/mnd
Pris/mnd
7 GB
SIM-kort
3006 omtaler
7 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
15 GB
SIM-kort
3006 omtaler
15 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
50 GB
SIM-kort
3006 omtaler
50 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
100 GB
SIM-kort
3006 omtaler
100 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
300 GB
SIM-kort
3006 omtaler
300 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
600 GB
SIM-kort
3006 omtaler
600 GB
pr. mnd
899 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid

Mobilabonnement fra Ice

Ice har levert mobile bredbåndstjenester i over et tiår, og lanserte i 2015 mobiltelefoni til privat- og bedriftsmarkedet. Helt siden den gang har ice bygget Norges nye mobilnett, ice+, med ett mål for øyet; å utfordre og forbedre det norske mobilmarkedet

Ice bygger Norges tredje mobilnett

Ice har bygget et moderne mobilnett for å utfordre de etablerte aktørene i bransjen. De siste årene har ice investert milliarder av kroner i utbyggingen av basestasjoner. ice har dekning i hele Norge og utvider stadig, for å sikre god 4G og 5G-dekning over hele landet. I dag har ice 99,6% befolkningsdekning og en oppetid på 99,9%. I områder hvor ice ikke tilbyr dekning selv benyttes Telia sitt nettverk.

ice omtaler og erfaringer
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 26 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Har byttet selskap
"imå tenke første"

Hei, 1.- I oktober bestemmer teknikerne at de ikke kan gjøre noe med ruterforbindelsen, at de returnerer den og at ingenting skjer. Inntil der uten problemer De ber meg returnere ruteren til adressen de nevner: Jeg legger ved en melding mottatt. 2.- Etter instruksjonene returnerer jeg ruteren 3. Dager senere kontakter de meg veldig uhøflig og ropende og forteller meg at jeg ikke skulle ha returnert den og at jeg sendte en billett for å ha sendt den. Jeg forteller deg at det ikke er min feil å måtte betale for å returnere den, og nå må jeg begrunne at jeg har sendt den. Jeg måtte betale for forsendelsen og jeg ble ikke advart om at jeg måtte sende noen billetter. DET ER IKKE MIN FEIL, JEG FØLG BARE ICES INSTRUKSJONER, IKKE ENDRE INSTRUKSJONENE DINE OG KLAND MEG. 4.- Det viser seg at jeg går til banken min i oktober og alt er i orden, det fremstår som en kansellert kontrakt. 5.- Så ringer de meg og forteller at ruteren ikke har kommet og at jeg må betale for desember, januar og februar. Det er rart at de ikke ber meg betale for ruteren, men fortsette å betale de månedlige regningene. Alle veldig mistenkelige. 6.- Jeg vil gjerne fortelle deg at i stedet for å belaste meg prisen på ruteren som aldri kom, belaster de meg tre ekstra regninger, hvis kontrakten er sluttført i oktober. JEG FIKK IKKE NOE KONSEKENT SVAR PÅ DETTE KAOSET. 7.- Til i dag fortsetter de å sende meg meldinger om min forpliktelse til å betale regninger siden desember og de kommenterer ikke ruteren. ALLE VELDIG MISTISKE. 8. Grunnen til å heve kontrakten var fordi de selv ikke var i stand til å gi meg sine tjenester, det er ikke min feil at enhetene deres ikke fungerer. De kan ikke straffe meg ved å fortsette å betale 3 regninger på 600kr hver. Dette er et ran. I tillegg, hvis du kansellerer kontrakten en gang, da det er mulig at du gjenåpner en annen uten eierens tillatelse, betyr dette at de forfalsker signaturen og bruker dataene til personene feil. en svært alvorlig forbrytelse på kriminelt nivå. På forbrukerlovnivå er alt dette tull. 9.- Jeg er opprørt over at de sender meg tekstmeldinger mens jeg jobber, jeg er opprørt over at de fortsatt sender meg regninger for å betale for noe som ikke finnes. 10.- Det verste er at de vet at de har makt over deg og at ingen vil stå på listen over misligholdere og det er derfor de gjør som de vil med folk i dette landet. 11. Sannheten er at jeg føler meg lurt, jeg føler meg presset og tvunget. Og det verste er at argumentene de bruker er totalt ulovlige og ikke overholder noen lovbestemmelser i markedslover, forbruk eller noen tjenestekontrakt. Dette kan ikke skje i Norge, hva om jeg var en eldre person, syk, med funksjonshemming? Hvor mange mennesker som er ofre for disse telefonselskapene som utvider sine sener til kontoene våre og manipulerer og stjeler uten oss, vi kan ikke gjøre noe fordi de har oss i håndflaten. Vi er forsvarsløse, de har alle våre data, de åpner og lukker kontrakter, de sender fakturaer på hva de vil, de roper på deg på telefonen, de plager deg med SMS.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dekning og lyd"

Dekning og lyd og dårlig kundeservice.Etter bytte fra annen leverandør til Ice. ble det vanskelig med synkronisering av produkter og casting. Mobildata detter ut når jeg beveger meg i bilen eller sykkel, maps eller google på arbeidsplassen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt"

Kjøpte et mobilt brebåndsabonnement og var svært nøye med hva jeg skulle få. Etter utallige samtaler med kundeservice når jeg ikke fikk internett oppe å stå, viste det seg at jeg hadde blitt lurt. Jeg skulle få kansellere abonnementet fordi de skjønte at jeg var blitt lurt av deres egen selger, men har ikke fått noen bekreftelse på det. Et forferdelig selskap. De setter deg på vent når de er lei av å prate med deg.

Svar fra ice
06.02.2023 09:37
Hei, Hilde Dette var leit å høres. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] med fullt navn og fødselsdato, så skal vi se nærmere på saken din. Mvh. Anne ice.no
Tor M. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Kjøpt telefon bundet til ICE som ikke er støttet av ICE!"

Kjøpte Pixel 7 PRO bundet til ICE hos elkjøp. Det viser seg at denne telefonen ikke er støttet hos ICE så man får ikke VoWIFI f.eks, noe jeg ofte benytter da det er steder hvor mobildekningen er svært dårlig. Skuffende av ICE og skuffende av Elkjøp som selger to produkter sammen/med binding - som ikke passer sammen. I tillegg sendte ICE sim kortet til en gammel adresse, selv om telefonen ble bestilt og levert til rett adresse igjennom elkjøp. Dekningen er også mye dårligere, merker spesielt at samtaler faller ut når jeg kjører bil (Rogaland/Agder regionen). Men for all del, det er da i det minste bra at noen prøver å konkurrere mot Telia og Telenor - for å ta det eneste positive.

Svar fra ice
06.02.2023 09:37
Hei, Tor Dette var leit å høre. Send oss en henvendelse til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi se nærmere på saken din. Mvh. Anne ice.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"WiFi tale ikke tilgjengelig med Apple enheter"

Jeg var Vipps mobil kunde. Ice var det som ble tilbudt da Vipps stoppet deres mobil tjeneste. Jeg er Apple bruker og har flere enheter som fungerer sømløst mellom enhetene. Til nå. Ice støtter ikke WiFi tale på Apple sine produkter, så FaceTime med min iPad eller MacBook fungerer ikke nå med ice. Dette liker jeg dårlig og det gjør dagen vanskeligere i min situasjon. Må bytte operatør om dette ikke ordnes raskt. Skulle visst om dette før operatør bytte.

Svar fra ice
06.02.2023 09:37
Hei, Arnfinn Det stemmer at vi ennå ikke har fått på plass en avtale med Apple når det gjelder Wifi Tale, og det beklager vi. Vi jobber med saken, men per dags dato har vi ingen informasjon om når dette vil være på plass, dessverre. Mvh. Anne ice.no
Lucian L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
Vurderer å bytte selskap
"Dekning"

Jeg bor mellom larvik sandefjord og nettet jeg har hjemme er alltid 1strek eller ingen det hjelper ikke å ha bra tilbud til mobil hvis nettet er så dritt at man ikke kan bruke det til de som skal ha eller tenker å få seg ice sjekk et deknings kart først og ta det kun om området ditt har best dekning fordi god dekning som de mener å ha der jeg bor betyr null dekning 90% av tiden

Svar fra ice
06.02.2023 09:37
Hei, Lucian. Det er veldig leit å høre at du opplever problemer med dekningen. Jeg håper du tar kontakt med kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. Vi setter også pris på din tilbakemelding angående dekningskartet. E-posten du kan kontakte oss på er: [email protected] MVH Julie ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
App
"Kan bli bedre på kundeservice"

De er helt ok, stort sett stabilt, men liten rekkevidde i huset. Det er umulig å vite når mobilt bredbånd blir fylt opp. Det er jo et mnd abonnement med Ninni gstid, så da bør det være, sånn som Telia hvor man tydlig kan se når det blir fylt opp igjen. Chatten bør kunne vare noen timer lengre enn tlf og bør være tilgjengelig om søndager Møter litt sånn avvisende service folk på tlf og ikke alltid så ivrig etter å finne en løsning får kunden

Svar fra ice
06.02.2023 09:34
Hei Limt! Ditt mobile bredbånd blir fyllt opp den 1 hver måned og om du ønsker å følge få en oversikt over forbruket kan du opprette en min side bruker og følge dette der. Leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundervice dette er selvfølgelig ikke slik vi ønsker at dere skal føle det, vi skal ta dette videre. Mvh Stine Ice.no
Sverre A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bryter løfter og har senket servicegraden betydelig."

God service når vi tegnet abonnement, men nå er det bånn i bøtta. Ustabile dekningsforhold med hyppig bortfall av ICE+, (Nesøya i Asker). Blir stadig dyttet ned på EDGE (!) og Telia sitt nett, og igjen er det problemer med innkommende anrop på den ene av to telefoner! Tenk deg om før du undertegner avtale med ICE.

Svar fra ice
13.01.2023 10:28
Hei, Sverre. Så leit at dere opplever disse problemene! Send gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, om du ønsker at vi skal feilsøke dette med deg. Ønsker deg en god dag! Mvh. Rebekka ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR