Meny
Mobilt bredbånd fra Ice
Bytt på nettsidene til Ice
7 GB
Mobilt bredbånd
2774 omtaler
7 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
15 GB
Mobilt bredbånd
2774 omtaler
15 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
50 GB
Mobilt bredbånd
2774 omtaler
50 GB
pr. mnd
479 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
100 GB
Mobilt bredbånd
2774 omtaler
100 GB
pr. mnd
599 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
300 GB
Mobilt bredbånd
2774 omtaler
300 GB
pr. mnd
799 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid

Mobilabonnement fra ice

Ice har i over ti år levert mobile bredbåndstjenester og lanserte i 2015 mobiltelefoni til privat- og bedriftsmarkedet. Ice har på kort tid blitt Norges tredje største mobilselskap, og er nå godt i gang med å bygge Norges tredje mobilnett. Ice sin visjon er å være en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.

Ice bygger Norges tredje mobilnett

Ice tar opp kampen mot Telenor og Telia og bygger nå Norges tredje mobilnett. I løpet av 2018 ønsker Ice med sitt nett å dekke 80% av befolkningen. I områder hvor Ice ikke tilbyr dekning selv benyttes Telia sitt nettverk.

ice omtaler og erfaringer
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super dekning og best pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Å være kunde hos ice har vært helt problemfritt. Har så og si alltid ice+ og har aldri hatt dekningsproblemer. Følger med på alt av konkurranse, men det er ingen andre som kan levere meg tilsvarende verdi for prisen som det ice gjør. Fin app. Full pott

Svar fra ice
13.09.2021 15:15
Hei, Thomas Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Jeg ønsker deg en fin dag! Mvh. Florian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
"jeg er veldig fornøyd med ICE net."
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med ICE Net God dekning etter mitt behov, og greie tilbakemeldinger/meldinger om noe skal endres ol.

Svar fra ice
13.09.2021 09:42
Hei, Jan Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Ha en fin helg! Mvh Heidi ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ice prøver å bortforklare manglende støtte for wi-fi tale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i det siste hatt en diskusjon her i forumet med ICE. Det dreier seg om 4G- tale vs wi-fi tale som jo er to forskjellige teknologier. Har en nyere Iphone og har aktivert 4G-tale (for mobilnettet) som også ICE har støtte for. Det som er problemet her jeg bor er at det er ustabile mobilsignaler. Har prøvd med både Telia og Telenor sine nett, men de er ikke bedre. Da hjelper det lite å slå på 4G-tale.Det funker faktisk bedre med å ha kun GSM aktivert. Da gjenstår bare en mulighet, og det er å ringe via wi-fi (det trådløse hjemmenettverket) med mobiltelefonen. Dette virker fint i både Telia og Telenor sine nett med både Iphone og de fleste andre tlf. av nyere dato. Hos ICE derimot er det kun et begrenset utvalg tlf. som kan brukes til wi-fi anrop og Iphone er ikke blant dem. Dette skyldes nok at ICE sitt nett ikke er oppgradert for dette enda. Jeg fastholder derfor min påstand om at ICE henger etter i teknologiutviklingen!

Svar fra ice
03.09.2021 10:40
Hei, Tore Jeg legger meg helt flat, og ønsker å beklage så mye for min misoppfatning her! Det stemmer som du sier, ice har dessverre ikke støtte for Wifi-Tale for iPhone brukere. Per i dag, har vi kun støtte for 4G-Tale. Vi jobber på spreng med å få en avtale med Apple på denne fronten, noe som viser seg å ta veldig lang tid. Vi har dessverre ikke fått noen estimert tid for når dette vil være klart hos ice enda, men vi krysser fingrene for at dette vil dukke opp innen rimelig tid. Igjen, beklager så mye for missforståelsene fra min side i denne saken. Ønsker deg en flott helg! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra app og god kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra talkmore og har ikke sett meg tilbake. Veldig god app hvor det er enkelt å bytte abb og se oversikt. I tillegg har de gratis abb for mine barn hvor jeg enkelt kan ha oversikt. I Norge trenger vi også en utfordrer til Telenor og Telia. Kjøpte også en huawei telefon sist år hos ice og det er enkelt å holde oversikt i appen.

Svar fra ice
03.09.2021 10:38
Hei, Morten Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du full oversikt over abonnementene dine. Og du som juridisk eier har også full oversikt over barnas abonnement. Flott at du får utnyttet muligheten med gratis abonnement til de minste med IceJunior også! Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Løgn og misvisende informasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vurderte å kjøpe iPhone 12 ProMax og snakket på telefon med Ice og spurte om wifitale ikke var støttet hos de da dekningen i huset mitt gjør det umulig å motta samtaler eller bankid uten wifitale Personen sa at tjenesten var rett rundt hjørnet og jeg aksepterte det 2mnd senere purret eg om hvor mye lengre unna wifitale var. Igjen rett rundt hjørnet Nå 8-9 mnd senere og fortsatt ingen wifitale men lovord at de skal få det, mens en har sagt Apple har brudt forhandlingene med Ice Tilbød ulike måter å fikse problemet mitt og fortsatt være kunde, men de nektet Nå stikker jeg til ChiliMobil så sier de jeg må betale bruddgebyr. Uholdbart og vurderer faktisk ta de for retten for misvisende reklame/informasjon og bedrageri Har likt Ice siden de først kom på markedet, men ser ut som selskapet er helt anderledes enn da de startet opp Styr unna, spesielt IPhone brukere

Svar fra ice
02.09.2021 15:12
Hei, Alexander Dette hørtes ikke noe bra ut! Her virker det som det har vært noen missforsteåelser, og tenker vi må se litt dypere i historikken for å se hva som har skjedd her. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med mobinummeret eller kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd, og finne konkret informasjon til deg! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stay away!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oversolgt dårlig abonnement. Kjøpte 6GB pluss 1000 GB abonnement. Selger "glemte" å si at de 1000 GB bare gjelder på Ice+ sitt nett. Har nettopp kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand etter å ha brukt opp grunnpakken med 6 GB og gått over på de 1000 GB som jeg bare får på Ice+ og nettet virket i praksis ikke hele veien. Virket heller ikke i Kroatia når jeg var der i sommer, i tillegg virker det ikke når du beveger deg rundt i Kristiansand eller Stavanger by. Fantastisk irriterende når du ikke lenger kan bruke Google Maps på telefonen grunnet at de setter ned farten når telefonen ikke finner Ice+ nettet. Opplevde også det samme i hele Lofoten i sommer når jeg leide bil der. De sa også at det ikke var noe problem og få betalt ut privat abonnementet og flytte det til bedrift. de skulle betale ut bindingstiden sa de. Så prøver de seg etterpå om jeg bare kan sende en faktura fra bedriften. dvs jeg må ta kostnaden for store deler bruddgebyret privat pga skatt og arb.giver avgift. De sammenlignet også prisene for privat abonnment og bedriftsabonnement i salgsavtalen med og uten moms. DVS de mente bedrift var billigere enn privat, når de solgte inn bedrift. Men hvis du regner med moms er det jo omvendt.

Svar fra ice
01.09.2021 15:21
Hei, Sgr Dette skal jeg se på for deg! Veldig synd å lese at du ikke fikk god nok informasjon om produktet når du bestilte det. Du skulle selvsagt fått informasjon om at Data Frihet kun fungerer i vårt eget nett, ice+. Og ønsker å beklage så mye for den manglende informasjonen du har fått. Hvis du går inn på dekningskartet på hjemmesiden vår, kan du se hvor vi har ice+ dekning. Sjekk adressene på kartet hvor dette ikke fungerte for deg, for å se om du faktisk skulle hatt fungerende ice+ nett der. Vi har ikke eget nett i Kroatia, kun i Norge. Så der vil ikke ice+ nettet være tilgjengelig. Når du drar til utlandet, må du aktivere Dataroaming på telefonen, for at du skal bli koblet opp til nettverket der nede. Men merk deg at dersom du reiser til områder utenfor EU, vil det påløpe ekstra kostnader for bruk av telefonen til å ringe, sende SMS/MMS og bruke mobildata disse stedene. Dersom du har blitt lovet å få bruddgebyr fra gammel operatør dekket, så send oss gjerne en henvendelse til [email protected], med mobilnummeret og navnet ditt, slik at vi kan sjekke opp i dette for deg. Når det kommer til dette med mva/moms, så er det slik at alle Bedrift abonnementene kommer med mva/moms i tillegg. Men for private kunder er dette allerede inkl. i prisen. Dette er helt vanlig praksis hos alle operatører. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Informasjonstjenester"
2 syns denne omtalen er nyttig

Trekkes månedlig for såkalt «bruk i Norge» herunder «informasjonstjenester». Dette trekker er dyrere enn abonnementet i seg selv. Det er også registrert samtlige mnd til nattlig aktivitet. Rimelig sikker på at jeg sover på natten og at jeg ikke bruker dyre informajsonstjenester. Har aldri betalt så mye månedlig uten å vite for hva, og har dermed aldri før vært så misfornøyd. Bytting bestilt ! Returnerer aldri

Svar fra ice
01.09.2021 09:09
Hei, Lise Dette skal jeg forklare for deg. Innholdstjenester er tjenester som er kjøpt med mobiltelefonen din, som blir fakturert av strex. Og du kan enkelt sperre for å ta i bruk slike tjenester på Min Side eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00. Innholdstjenester kan være alt fra nummersøk, betaling for annonser, kjøp av musikk, kjøp i brus/godteri-automater, parkering, betaling for bomringpasseringer, betaling for lege og tannlege mm.. Det finnes f.eks mange spill og apper på telefonen som koster penger, som man blir belastet for. Det er også mange apper som har betalte tjenester eller abonnement som du kan velge å betale med mobilen. Det kan f.eks være Spotify, Netflix og andre strømmetjenester, EasyPark, 1881 appen mm.. Bestilling av innholdstjenester kan gjøres via apper på mobiltelefonen eller ved at man f.eks sender en SMS til ett kortnummer (fire-sifret nummer) og kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel i forbindelse med svar på konkurranser. Du mottar da SMS som du blir belastet for. I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten kan stoppes. Normalt stoppes tjenesten ved å sende STOPP til det nummeret innholdstjenesten kommer fra. Du kan også opprette en Min Side bruker på www.strex.no, hvor du kan se de ulike tjenestene du blir belastet for. Grunnet personvern har ikke ice anledning til å se hvilke tjenester du blir belastet for. På forsiden på www.strex.no har de også en video som forklarer dette med innholdstjenester. Håper dette var oppklarende for deg! 😊 Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no
Desperate U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bad coverage Bad service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Poor signal of mobile Bredbånd changes to no signal and no connection. Smart router was placed at the best position. Restart afer turnoff for 20 min. Must restart many times per day. Ice explains many user in the area! Hopeless especially connection is gone during a video meeting! The chat service is also poor. They don’t answer question.

Svar fra ice
27.08.2021 11:18
Hi Desperate U, I am so sorry to hear that you have problems with your mobile broadband. If you send me an e-mail to [email protected], and add your name and customernumber, I will look into this right away. I am looking forward to hearing from you, and hope you will have a nice day! Best regards Heidi ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR