Meny
Bedriftsabonnement fra Ice
Bytt på nettsidene til Ice
1 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
1 GB
pr. mnd
129 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
iceSMB 5 GB*
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
5 GB
pr. mnd
199 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
3 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
3 GB
pr. mnd
249 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
iceSMB 20 GB*
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
20 GB
pr. mnd
299 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
6 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
6 GB
pr. mnd
349 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
12 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
12 GB
pr. mnd
449 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
18 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
18 GB
pr. mnd
499 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
25 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
25 GB
pr. mnd
549 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer
50 GB
Fri tale, SMS og MMS
2576 omtaler
50 GB
pr. mnd
649 kr
eksl. mva
Detaljer
Les mer

Mobilabonnement fra ice

Ice har i over ti år levert mobile bredbåndstjenester og lanserte i 2015 mobiltelefoni til privat- og bedriftsmarkedet. Ice har på kort tid blitt Norges tredje største mobilselskap, og er nå godt i gang med å bygge Norges tredje mobilnett. Ice sin visjon er å være en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.

Ice bygger Norges tredje mobilnett

Ice tar opp kampen mot Telenor og Telia og bygger nå Norges tredje mobilnett. I løpet av 2018 ønsker Ice med sitt nett å dekke 80% av befolkningen. I områder hvor Ice ikke tilbyr dekning selv benyttes Telia sitt nettverk.

ice omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 36 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, ellers ok"

Veldig bra barneabonnement med 0kr i mnd og fri SMS, men jeg blir stadig frustrert over dårlig dekning.

Alv H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer folk ved gradvis øke pris."
1 syns denne omtalen er nyttig

ICE lover deg billig abonnement, og fører deg bak lyset ved gradvis øke pris til høyere enn konkurerende selskap. I mitt tilfelle økning fra 99,- til 149,- kr. Jeg bruker lite data og var fornøyd med 500Mb, og data rollower. Betaler idag for data til andre, da jeg ikke bruker 1mb. Dette er urettferdig, og ikke slik ICE blomstrende beskrev mitt fremtidige kundeforhold. Regner med ICE nå er så store at de kan gi f÷=%$#¥€ i hva de lokket kunden med i utgangspunktet. Takk til dere for at dere gjør det enkelt å bytte abonnement!

Svar fra ice
21.09.2020 07.35
Hei, Alv :-)

Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-(

Vårt 1GB abonnement, som en gang i tiden kostet 99 kroner per måned, koster nå 149 kroner per måned, det er sant. Denne prisøkningen skjedde gradvis over en treårsperiode, og tatt i betraktning at våre abonnement nå inneholder mer enn de gjorde før, så var det noe vi så på som nødvendig.

For kunder som har minimalt med databehov, så har vi lansert et nytt abonnement, som vi kaller iceLite, som har 100MB data inkludert, til MMS for eksempel, til 109 kroner per måned. :-) Kanskje dette passer bedre for deg?

Mvh
Ruben
ice.no
Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mangel på kunnskaper og interesse for kundens problemer med abonnementet ( gjesp)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en del tlf samtaler med Kundeservice så derfor denne overskriften. Mitt vanlige abonnement fungerer tålelig bra. I tillegg til min vanlige tlf er jeg avhengig av et tvillingkort som er tilført en annen mobil tlf. som fungerer som epilepsi alarm når jeg beveger meg ute. Denne alarmen fungerer på samme måte som en trygghetsalarm og skal utløses ved krampeanfall. Ice sendte et kort som jeg trodde fungerte bra. Da ergoterapeuten i kommmunen min kontaktet Ice Net for å finne ut hvorfor kortet ikke fungerte fikk vi vite det. Hadde en periode hvor jeg ikke brukte alarmen så mye og dermed deaktiverte Ice Net kortet uten å gi meg beskjed. Så jeg har lenge gått rundt med en «falsk» alarm på meg. Siden det ikke gikk an å aktivere det kortet jeg hadde bestilte jeg et nytt tvillingkort. Dette kortet har jeg aldri mottatt. Jeg ringte Kundeservice for å purre og de kunne dessverre ikke gi meg noen god forklaring på hvorfor jeg ikke hadde fått det. De lovte å sende meg et nytt kort, men det har jeg heller ikke mottatt. Da jeg igjen purret på kortet etter en uke, fikk jeg beskjed om at det måtte være posten som ikke hadde fått levert det.De lovte at de skulle ta det opp med posten. Sitter her og lurer på om Kundeservice skjønner hvor alvorlig det er når man er avhengig av å ha en alarm. Selvfølgelig ønsker jeg å bytte til en annen leverandør, men Ice Net vil ikke la meg avslutte abonnementet før bindingstiden går ut uten å betale for det. Mitt råd til andre må være at Ice Net er ikke noe å satse på med mindre du klarer å fikse alt selv. Kundeservice er ikke ment som SERVICE - kun et sted å ringe til hvis ikke alt er som det skal. De tilbyr absolutt INGEN HJEP eller innrømmer at det kan være deres feil.

Svar fra ice
17.09.2020 09.17
Heisann!

Jeg forstår at dette er et stort problem, og til betydelig ulempe for deg, og for det, så må jeg bare legge meg helt flat og beklage. Sånn skal det ikke være, og det viser at selv om vi har vunnet kundeserviceprisen 2 år på rad, at vi fremdeles har en vei å gå, før vi er helt i mål.

Jeg kjenner ikke spesifikt til saken din, men på helt generelt grunnlag, så hender det dessverre at SIM-kort blir borte i posten. Det er forsendelser uten sporingsnummer, så at de kan bli borte, uten at vi kan spore opp hvor, er alltid veldig uheldig, men jeg håper på forståelse for at dette kan skje, uten at det nødvendigvis er vår skyld. Jeg sier ikke at det med hundre prosent sikkerhet ikke er vår skyld, for jeg kjenner som sagt ikke til denne spesifikke saken, men det blir også feil å innrømme å ha gjort en feil, om vi ikke har gjort noe feil.

At SIM-kortet ble deaktivert, uten at du fikk beskjed, kan jeg virkelig forstå at kan oppleves som frustrerende, og det må vi absolutt ta kritikk for.

Vi har avtale med enkelte forhandlere, om salg av våre SIM-kort, og jeg tenker umiddelbart at kanskje det er den beste løsningen her nå, siden SIM-kortet tilsynelatende ikke kommer frem. Send oss en epost, til bytt.no@ice.no, så hjelper vi deg mer enn gjerne, med å få tak i nytt SIM-kort, og aktivert dette som et tvillingSIM-kort. :-) Vi trenger da at du i mailen gjør rede for hva saken gjelder, ditt telefonnummer, og ditt navn her på bytt.no. :-)

Jeg håper du velger å kontakte oss igjen, så vi får muligheten til å rette opp i dette, og ønsker deg og alle dine en fin dag videre. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"SMS skrevet fra PC blir ikke lagret, hverken på PC eller mobil."
2 syns denne omtalen er nyttig

SMS skrevet fra PC blir ikke lagret, hverken på PC eller mobil. Dette ble en overraskelse for meg etter å ha vært kunde hos Telenor. Resten hos ice fungerer godt, men når ikke data blir lagret blir det hele en vits.

Svar fra ice
17.09.2020 09.12
Hei, Nilas :-)

Så leit å høre at dette var et sånt skår i gleden med våre tjenester for deg. :-(

Vi tar alle tilbakemeldinger alvorlig, og bruker innspill fra våre kunder aktivt i planleggingen av hvordan vi skal utvikle oss videre.

Jeg håper at dette er en funksjon vi vil kunne få implementert etterhvert, og er glad for å høre at du ellers er fornøyd med dekningen vår, og kundeservicen vi leverer. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Thomas N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skjult "avtale gebyr" - sum 6000 kroner ved bytte pr mobil abonnoment"
1 syns denne omtalen er nyttig

En ivrig telefon selger hos ICE tilbydet priser på rimelig telefonsamtaler. De skulle kjøpe oss ut av Telenor intil kr 3000 ved 24 måneders binding pr abnonomment . Det de ikke opplyst om i den ordre bekreftelse eller av Deres selger var en link til Deres generelle vilkår hvor det står at de skal ha kr 3000 for den avtalen hvis en velger å skifte leverandør innenfor avtaleperioden. Dette burde jo selvsagt vært gjort mer tydelig for kjøper. Vi hadde jo aldrig betalt kr 3000 for å få hypotetisk rimeligere telefonsamtaler !. Så med andre ord - markedet/priser forandrer seg og etter 6 måneder så er ikke lenger ICE noe billig. Etter avtale perioden på 24 måneder kommer vi ALDRI til å velge ICE igjen. Mhv Nor-Komp AS. Nå hadde vi valgt "Dipper" skulle vi gjort dette igjen

Svar fra ice
17.09.2020 09.09
Hei, Thomas :-)

Så leit å høre, at du føler at du har blitt lurt, av en av våre selgere. :-(

Nå kjenner jeg ikke til saken din spesifikt, men vi ønsker alltid å hjelpe der vi kan, og rette feil, hvis det viser seg at vi har gjort noe feil, i salgsprosessen.

Send oss gjerne en epost, til bytt.no@ice.no, og fortell oss om saken din, og hva du mener vi har gjort galt, så skal vi ta en kikk på dette, med deg. :-)
Vi trenger også, at du har med navnet ditt, her fra bytt.no. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig var det, men elendig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bor i Trondheim og skal ha Ice pluss dekning, 4g stopper opp iblant og noen ganger så er det sinnsykt tregt på 4g+. Bor nesten i sentrum, så det burde være bedre dekning. Har kompiser med samme problem

Svar fra ice
16.09.2020 14.50
Så utrolig hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss, Roland. :-)

Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover!

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Har ingenting klage på!"

Har brukt ice i over 2 år, og jeg har egentlig ikke noe å klage på - det er vel en bra ting. Mye billigere enn de største konkurrentene.

Svar fra ice
11.09.2020 14.27
Så utrolig hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss, Roland. :-)

Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover!

Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre!

Mvh
Ruben
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"7000kr i bruddgebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vart lurt inn i Ice Bedrift, og låst der for «evig tid» eg opplevde dårlig dekning og fleire uforklarlige problem. endte opp med å betale meir enn 7000 kr for å komme ut av avtalen, noke som ikkje var opplyst om når eg tegna avtale.

Svar fra ice
11.09.2020 14.26
Så leit å høre at du har en så uheldig opplevelse med oss. :-(

Nå kjenner jeg ikke til saken din spesifikt, men hvis du vil snakke nærmere med oss, og få en forklaring på hvorfor du måtte betale den summen, så kan du sende oss en epost, til bytt.no@ice.no. Husk å legge ved hva saken gjelder, og ditt navn på bytt.no. :-)

Mvh
Ruben
ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR