Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
PlussMobil
3.6
282 verifiserte omtaler

PlussMobil omtaler og erfaringer

Negativ trend

PlussMobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
282 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#8
Bra
PlussMobil er rangert
#8 av 22 mobilselskaper
69%
Bra
69% anbefaler PlussMobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 282 omtaler om PlussMobil

FILTRER OMTALER
169
23
11
31
48
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om PlussMobil
PlussMobil har 282 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvor ble det av 8GB data?

Omtale av  Iren

8 gb var borte på 4 dager, som jeg tidligere hadde minst en mnd. Bytta selskap :(

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med PlussMobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Jallasjappe som ikke leverer

Omtale av  Trond

Jeg har pixel telefon og har vært kunde siden mars 2024. Kan ikke surfe mens jeg er i telefonsamtale, og får ikke innkommende anrop hvis jeg bruker data. Mildt sagt upraktisk🫤 Jeg blir belastet for et uforståelig høyt forbruk av data. Med mindre det fixes umiddelbart, som jeg tviler på.... Blir det takk og farvel til Plussmobil

Svar fra PlussMobil
05.04.2024 11:40

Hei Trond! Takk for tilbaklemeldingen, og forstår godt at du tar kontakt. Det har vært noen barnesykdommer med Google Pixel på vår nye mobilplattform. Vi testet Pixel telefonene i over ett år, men så gjorde Google en uventet endring i november 2023 som førte til at enkelte funksjoner ikke fungerte optimalt. VoLTE (4G-tale) og WiFi-tale. Vi har fått beskjed at Google disse tjenestene nå fungerer, og nyeste Pixel oppdatering må lastes ned. Har du fått noen nye oppdateringer på telefonen, så last ned og installer disse. Dette er nok årsaken til problemene du har opplevd med at du ikke kan bruke mobildata i samtale - men dette vil altså løses fremover :-) Da du har hatt en mindre begrensning på ditt abonnement så har du rett til kompensasjon, og vi kan legge inn 2 måneder gratis til deg - ta kontakt på [email protected] så ordner vi dette. Jeg er litt usikker på dette du nevner på høyt forbruk av data - du kan selv sjekke på telefonen hvilke apper som bruker mobildata, dette har vi tilgang til å se. Med vennlig Hilsen Thomas fra PlussMobil

Fra supert til elendig

Omtale av  Jørgen S

Jeg må dessverre legge igjen en dårlig forbrukeranmeldelse for PlussMobil. Jeg var svært fornøyd med operatøren, men som med så mange andre misfornøyde kunder, ga de beskjed til meg om at de skulle oppgradere systemene sine og skulle sende meg et nytt simkort, noe jeg fikk og startet opp med ved riktig klokkeslett. Da fungerte ingenting, og jeg måtte søke etter oppsett for sms, mms, ringing og internett og taste alt inn manuelt. Etter det, fungerte alt, trodde jeg. Men jeg mistet VoLTE og VoWIFI, altså samtaler over datanettverk. Med tanke på at 2G nettet skal legges ned neste år, håper jeg dette snart kommer på plass igjen. 5G fungerer også, men jeg får bare 1 Mbit/s opp og ned. Jeg får også mye høyere forsinkelse i mobilnettet. Jeg håper at dette løses snart, men med tanke på at PlussMobil (og andre små operatører?) nå flytter sine kunder over på dårligere løsninger (gjennom såkalte "mobile virtual network enabler (MVNE)" fra selskaper som eRate/Telavox), så tror jeg bare at alt kommer til å bli mye verre etter hvert. Min mobiltelefon er en Motorola Edge 30, og jeg vet ikke om det er Motorola, Google, PlussMobil eller eRate som har ansvaret her, men PlussMobil kunne ihvertfall gitt oss kunder bedre informasjon om hva som skjer slik at vi ikke må gå på diverse nettfora for å spørre om hjelp. Kundeservice har også vært fraværende/vanskelig å få tak i.

Svar fra PlussMobil
05.04.2024 11:44

Hei Jørgen, Takk for omtalen din, og beklager så mye at du har hatt en dårlig opplevelse den siste tiden. Dessverre så er ikke VoLTE på Motorola telefonen implementert på vår nye plattform enda, men vi jobber med Motorola for at dette skal være på plass om kort tid. I mellomtiden kan vi flytte deg tilbake til forrige SIM-kort som fungerte uten problemer - ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg med dette med en gang :-) Forstår at du tenker vi burde sendt ut informasjon om dette, men det er dessverre vanskelig å vite om din telefon vil oppleve problemer eller ikke - de aller fleste med Motorola telefoner opplever ikke problemer med samtalekvalitet, men dette kommer selvsagt ann på dekningen i område der en bor. Hilsen Thomas fra PlussMobil

Plussmobil er et enkelt og godt selskap å benytte

Omtale av  Fredrik L. G

Billig og godt selskap. Har ingen ting å klage på egentlig. Telenordekning og

Svar fra PlussMobil
05.04.2024 11:45

Hei Fredrik, Takk for tilbakemelding - fint å høre at du er fornøyd :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil

Holder tilbake Rollover.

Omtale av  Gt

Har hatt 25Gb abonnement i 4 måneder og byttet fom. 1. mars til 8Gb. Hadde i februar 50Gb tilgjengelig men får bare 5 Gb rollover, ikke 8 jeg skulle hatt fordi (anonymisert navn) hos kundeservice påstår jeg kun hadde 16Gb tilgjengelig i februar, at jeg har faktura betalt for 25Gb fra 1.-29. februar overser de glatt. Utrolig useriøs kundeservice og finnes ikke imøtekommende eller hjelpsomme. Har forklart situasjonen flere ganger på mail men denne "kundebehandleren" er påståelig selv om jeg kan bevise via faktura hva jeg har betalt.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Trekker alt for mye mobildata

Omtale av  Stig

Jeg er ny kunde, og jeg reagerte på at jeg plutselig brukte mye mer data enn hos mine forrige operatører. PlusMobil trekker for mye data i forhold det egentlige forbruket! Iflg. appen har jeg brukt dobbelt så mye datatrafikk på 4 dager enn oversikten på min egen mobil. Her er det noe som ikke stemmer, og det kan ligne på svindel. Sendte skjermdump av oversikt over forbruk i både app og mobil for å dokumentere.

Ikke verdt å flytte fra seriøse mobiloperatører

Omtale av  Zoltan B

Selv prisen er billigere, fungerer det ikke bra i Norge heller i utlandet. Har en Pixel telefon og APN er stilt etter Plusmobil instillinger. Mobilnettet er veldig treg ,jeg har prøvd det i flere eu lander. Ikke 4G tale. Betale mer og flytte abbonementet tilbake hos Telia.

Svar fra PlussMobil
27.03.2024 13:24

Hei Zoltan, Takk for tilbakemeldingen din :-) Ja, dessverre har vi hatt problemer med Google Pixel telefoner på vår nye plattform. Dette er fordi Google gjorde en feil i deres implementering av VoLTE og WiFi tale, men det rulles ut en oppgradering i disse dager som skal løse dette. Har du sjekket at din Pixel telefon har lastet ned de siste oppdateringene? Vi kan også enkelt overføre deg til vår andre plattform (hvor alt fungerer) i mellomtiden hvis det er slik at oppdateringen ikke har kommet frem til deg enda. Ta ev kontakt på [email protected] så hjelper vi deg videre. Hilsen Thomas fra PlussMobil

PlussMobil har 282 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til PlussMobil mener

PlussMobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR