Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SMB Mobil
2.9
363 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Negativ trend

SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
363 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#14
Dårlig
SMB Mobil er rangert
#14 av 22 mobilselskaper
46%
Middels
46% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 363 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
141
33
3
10
176
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig bra

Omtale av  Turi

Jeg er veldig fornøyd og de ringer meg og følger opp

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:23

Hei Turi, Tusen takk for din positive tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår service, og at vår oppfølging over telefon har vært til hjelp for deg. Å høre at våre kunder setter pris på den personlige oppfølgingen de får, motiverer oss til å fortsette med dette arbeidet. Vi ser frem til å fortsette å støtte deg i tiden som kommer. Takk for at du valgte oss! Mvh, Birgitte SMB Mobil

Et useriøst mobilselskap

Omtale av  Alex W

Inngikk avtale da jeg ble garantert full Telenordekning (4 "stolper på bobiltelefonen mot de 2 som jeg allerede hadde). Ble også lovet at jeg kunne kansellere abonnementet dersom SMB ikke klarte å innfri sitt løfte. Ingen av disse to løftene ble innfridd! Jeg ble gjort oppmerksom på at avtalen vi inngikk, ble tatt opp på bånd og jeg forsikret meg derfor om at ovennevnte løfter ble gjentatt under opptaket. I ettertid ba jeg om kopi av opptaket. Hva tror du at svaret lød? Jo, "det ble slettet straks etter at du hadde akseptert tilbudet". Dersom dette stemmer, sliter jeg med å forstå opptakets hensikt. I mitt enfold trodde jeg at dette var en dokumentasjon som skulle ivareta begge parters rettsikkerhet. I dag er jeg overbevist om at opptaket fortsatt finnes, at SMB er kjent med innholdet og at man derfor ikke ønsker å gjøre det tilgjengelig for meg. Nå har jeg sendt diverse e-poster om abonnementet til firmaet, men får ingen svar. Lurer på hvor seriøsiteten og profesjonaliteten har blitt av? - Jeg vet i hvert fall at man ikke finner den hos SMB.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:22

Hei Alex W, Takk for at du tar deg tid til å dele din opplevelse med oss. Det er veldig viktig for oss å høre om slike situasjoner, slik at vi kan jobbe med forbedringer. Selv om vi etter policy sletter opptak i tråd med GDPR-regelverket for personvern, tar vi din bekymring seriøst. Det er viktig for oss å oppklare eventuelle misforståelser og sørge for at du får den oppfølgingen du trenger. Jeg vil gjerne sørge for at saken din blir sett på igjen. Kan du sende oss en ny e-post til [email protected] med referanse til denne samtalen? Slik kan vi sikre at din henvendelse blir prioritert og behandlet raskt. Din tilfredshet og tillit er viktig for oss, og vi ønsker å vise deg den profesjonaliteten du forventer og fortjener. Mvh, Birgitte SMB Mobil

SMB MOBIL ER SVINDLERE!

Omtale av  Jan

Som så mange andre her ble også jeg lurt av selger som utga seg å være fra min leverandør Talkmore. Den muntlige avtalen som jeg ble lurt til å svare ja på i en sms uten at jeg hadde fått noe tilsendt var noe helt annet enn det jeg fikk tilsendt to uker senere. Jeg ga klar beskjed til selger at dette ikke var det jeg ble tilbudt og at jeg ville kansellere avtalen. Dette ble gjort i sms dialog med selger. Han har ikke kansellert eller sagt opp avtalen og de sender meg nå faktura for abonnement selv om jeg aldri har brukt simkortet deres. Heldigvis klarte jeg å få avtale uten bindingstid, men må altså betale faktura for 3 måneder uten å benytte tjenesten. STYR UNNA DISSE SVINDLERNE!

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:20

Hei Jan, Takk for at du deler din opplevelse. Vi tar dette på alvor og det er viktig for oss at all kommunikasjon fra våre selgere er korrekt og tydelig. Det du beskriver, med misforståelser rundt avtalen og oppfølging, er ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve tjenestene våre. Vi ønsker alltid at våre kunder tar kontakt med vår kundeservice og ikke direkte med selger. Siden du har vært i kontakt med selger og ikke fått avtalen kansellert som ønsket, ber vi deg sende oss en e-post til [email protected] med detaljer om saken. Vi vil se nærmere på dialogen du hadde med selgeren og fakturasituasjonen din. Mvh, Birgitte SMB Mobil

Skuffet og fortvilet

Omtale av  Margrete

Syns det er helt forkastelig hvordan de går etter mindre bedrifter og lover gull og grønne skoger, men når det viser seg at det ikke er det de lovet allikevel så er det umulig å komme ut av avtalen uten å betale masse penger. Jeg er så innmari fortvilet og sitter nå med høyere mobilutgifter enn noen gang. Har vært i kontakt med kunderservice flere ganger og de rikker ikke en tomme. Jeg burde selvfølgelig lest den "lille skriften"...men fortsatt like fortvilende!! Jeg regner nesten med at de går konkurs innen året er omme!

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:17

Hei Margrete, Takk for at du delte din erfaring med oss. Det er trist å høre at du føler deg misfornøyd og at du opplever økte mobilutgifter. Vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med den følelsen etter å ha valgt oss. Vi tar det du sier på alvor og ønsker å se på saken din nærmere. Hvis du fortsatt har ubesvarte spørsmål eller uavklarte problemer etter å ha snakket med kundeservice, ber vi deg kontakte oss igjen på [email protected]. Gi oss en sjanse til å gjennomgå situasjonen din på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre. Mvh, Birgitte SMB Mobil

STYR UNNA! Svindel!

Omtale av  Marie

SVINDEL! Jeg fikk nettopp enkeltpersonsforetak, noe de utnyttet med en gang jeg var registrert som bedrift. De er uetiske, informerer ikke om ekstrakostnader eller bruddgebyr. SMB gir seg ut for å være Telenor, hvilket jeg faller for. Avtalen med Telenor ser ikke legit ut, og kundeservice er umulig å få tak i. Ikke takk JA til SMB!

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:15

Hei Marie, Takk for at du tok deg tid til å dele din opplevelse. Vi skal aldri utgi oss for å være en annen operatør og hvis vår selger har gitt det uttrykket tar vi det veldig alvorlig og ønsker å undersøke denne saken nærmere for å forstå hva som har skjedd. Hvis du ikke allerede har fått saken din løst, ber jeg deg vennligst om å kontakte oss direkte på [email protected] med detaljer rundt din erfaring. Vi er forpliktet til å rette opp i eventuelle feil og forbedre vår kundeservice. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Marlene S

Har aldri hatt noen problemer og får raskt hjelp om det skulle være noe 😊

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:11

Hei Marlene, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er godt å høre at du er fornøyd med vår service og at vi har kunnet hjelpe deg raskt når du har hatt behov for det. 😊 Vi setter stor pris på din støtte og er her for deg om du skulle trenge noe mer. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Svindel med SMB mobil

Omtale av  Ottar

Her etter og fått montert Sim i mobilen måtte løpe eiendommen rundt for og få dekning . 2 dager uten dekning ( har driftsalarm ect ect ) så byttet jeg tilbake til Telenor . Krever bare kr 11000,- for oppsigelse av abonnement !! Har varslet inkasso selskap at 1 dag møtes vi fortsetter de med og kreve meg for dette ! Har selger opplyst om dette avbrudd beløp ? Ingen vettug oppadgående hadde tegnet avtale da !!

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:10

Hei Ottar, Takk for at du tok deg tid til å dele din opplevelse. Jeg beklager for eventuelle misforståelser og de utfordringene du har møtt med dekningen. Vi forstår viktigheten av pålitelig mobildekning for våre kunder. Alle våre kunder skal ha samme dekning som Telenor sine egne kunder. Når det gjelder bruddgebyret du nevner, er det viktig for oss å sikre at alle våre kunder får klar informasjon om eventuell avtaletid knyttet til våre abonnementer ved avtaleinngåelse. Jeg beklager hvis dette ikke ble formidlet tydelig nok i ditt tilfelle. Hvis saken din ikke er løst kan du sende oss en e-post til [email protected] med din kontaktinformasjon og detaljer om saken. Så kan vi ta en ny gjennomgang av hva som har skjedd. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Presenterer seg som bedriftsavdelingen til Telenor

Omtale av  Ketil

Ble nok en gang oppring av en selger fra SMB mobil som presenterer seg som hun ringer fra telenor mobil. Dette har jeg ved tidligere tilbakemelding blitt livet at skal endres på. Nå 1-2 år etter forrige anmeldelse presenterer selger seg helt likt for å gi inntrykk av å ringe fra Telenor. Etter min mening ren svindel!

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:07

Hei Ketil, Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding, og jeg beklager på det sterkeste at du igjen har opplevd en situasjon hvor en selger har presentert seg på en måte som gir inntrykk av at de ringer fra Telenor. Dette er absolutt ikke i tråd med våre retningslinjer eller den praksisen vi ønsker å ha. Vi tar anklager om feilrepresentasjon svært alvorlig, og det du beskriver, skal definitivt ikke skje. Jeg beklager ulempene dette har medført for deg og ønsker gjerne å diskutere saken nærmere. Kan du vennligst kontakte oss direkte på [email protected] med detaljer rundt din opplevelse? Vi ønsker gjerne tidspunkt du ble kontaktet og på hvilket telefonnummer. Dette vil hjelpe oss i vår videre oppfølging. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Har ikke roll over bedrift

Omtale av  Kenneth J

Ikke roll over bedrift, holder bare ikke i kampen mot de andre lavprisselskapene

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:02

Hei Kenneth, Takk for din tilbakemelding. Det er viktig for oss å høre fra våre kunder om hvordan vi kan forbedre våre tjenester. Jeg beklager for eventuell forvirring; vi tilbyr faktisk rollover på våre abonnementer, men det er sant at for de aller største datapakkene, som 100 GB og større, gjelder ikke denne fordelen. Vi forstår at dette kan være en begrensning for noen av våre kunder, og vi tar din tilbakemelding seriøst som en del av vår vurdering for fremtidige forbedringer. Vi jobber kontinuerlig med å tilpasse våre tilbud for å møte våre kunders behov og for å være konkurransedyktige i markedet. Din tilbakemelding er verdifull i dette arbeidet. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Middels fornøyd

Omtale av  Øyvind J

Større faktura enn avtalt,kontakter kundeservice ang dette.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:03

Hei Øyvind, Takk for at du gir oss beskjed om din bekymring angående fakturaen. Det er viktig for oss at all fakturering er i tråd med det som er avtalt, og vi beklager hvis det har oppstått en feil i dette tilfellet. Det er bra du har tatt kontakt med kundeservice; de vil gjennomgå saken din nøye for å sikre at eventuelle feil blir rettet opp og at du blir fakturert korrekt i henhold til avtalen din. Hvis du har ytterligere spørsmål eller trenger mer assistanse etter at du har snakket med kundeservice, ikke nøl med å kontakte oss igjen på [email protected]. Vi er her for å hjelpe deg og ønsker å sikre at du er fornøyd med våre tjenester. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Hans O

Inngikk avtale om bytte til SMB etter jeg ble lovet grei pris og dekning, samt full dekning av utgifter vedr. overgang fra eksisterende mobiloperatør. Når krav om utkjøp og brudd kom, svarer ikke selger i SMB overhode. Jeg ber i en ny mail at denne (anonymisert navn) kan bekrefte tilbudet, samt oversende lydopptak av inngått samtale. Får her kun et kort svar at saken er under behandling. Siden da har ingenting skjedd. Ringte også kundeservice og får til svar at dette normalt ikke blir dekket, samt at det som eventuelt blir dekket avskrives over kommende fakturaer. Utrolig frekt, forlange at jeg skal betale 6000,- pluss mva når jeg er lovet av selger (anonymisert navn) at dette skal dekkes av SMB. I tillegg må jeg også forskuddbetale 2mnd fram i tid. Nei, her er det bare å styre unna folkens. Her er det for mye ugler i mosen. Venter i spenning om jeg i det hele tatt får svar.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 20:01

Hei Hans O, Takk for at du tok deg tid til å gi oss tilbakemelding. Jeg beklager dypt for frustrasjonen og forvirringen du har opplevd i forbindelse med bytteprosessen og kommunikasjonen rundt dekning av utgifter ved overgangen. Det er vår intensjon å holde det vi lover våre kunder, inkludert eventuelle tilbud om dekning av utgifter ved bytte av mobiloperatør. Jeg forstår at du ikke har fått den oppfølgingen og klarheten du forventet, og det beklager jeg. Selv om vi ikke kan tilby lydopptak av samtaler grunnet personvernregler (GDPR), tar vi ditt ønske om bekreftelse på tilbudet seriøst. Vi er forpliktet til å undersøke hva som har blitt lovet av vår selger, og hvordan vi best kan løse situasjonen i tråd med det. Hvis din sak fortsatt er uløst, ber jeg deg vennligst ta kontakt med oss direkte på [email protected] med detaljer, slik at vi kan sikre en grundig gjennomgang og finne en løsning. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Løsningsorientert og hyggelig service

Omtale av  Eva

Svært fornøyd med SMB mobils kundeservice. Rask og god oppfølging. Løsningsorienterte og hyggelige medarbeidere. Var engasjerte, hadde kontakt med samme personer til alt ble som ønsket. Personlig service langt utover det jeg har funnet i større selskaper.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 19:56

Hei Eva, Tusen takk for dine varme ord og for at du delte din opplevelse med vår kundeservice. Vi er utrolig glade for å høre at du er svært fornøyd med oppfølgingen og den personlige servicen du mottok. Å være løsningsorienterte og engasjerte er noe vi verdsetter høyt, og det er flott å vite at vi har levd opp til dine forventninger. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og den motiverer oss til å fortsette å yte den beste servicen til våre kunder. Takk for at du valgte oss! Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Føler meg lurt av SMB

Omtale av  Jon O

Kjenner meg igjen i omtalen som også nevner falske premisser og at man gir inntrykk av at dette er et Telenor abonnement. Fikk heller ikke vite at de har et bruddgebyr. Kontaktet SMB både på telefon og mail da jeg mottok sim kort i posten og sa at vi ikke ønsket abonnementet likevel. Fikk da til svar at de skulle behandle min oppsigelse og at jeg kunne få et bruddgebyr, hva faen er bruddgebyr ? Har jo ikke benyttet meg av abonnementet deres i det hele tatt! Styr unna dette virker ikke bra.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 19:55

Hei Jon O, Takk for at du deler din erfaring med oss. Jeg beklager oppriktig at du har hatt en negativ opplevelse og at det har vært forvirring rundt abonnementet og bruddgebyret. Vi ønsker å klargjøre at det aldri er vår hensikt å villede våre kunder eller gi inntrykk av at vi er en annen operatør. Jeg forstår at du har vært i kontakt med oss tidligere, men for å sikre at vi har forstått alt korrekt og for å kunne hjelpe deg best mulig, vil jeg sette pris på om du kunne sende oss en e-post til [email protected] med detaljer om saken din. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Svindel , styr unna !!

Omtale av  Stig

Kort sakt , de fikk meg til å si ja for å skjekke kredittsjekken på firma (ENK) , skulle bestemme meg om jeg skulle ha det etterpå. Ombestemte meg og sa jeg ikke skulle ha det likevell , fikk regning på 5660,- på noe jeg verken har brukt eller ville ha . Selger opplyste ikke om brudd gebyr , bindingstid eller at prisen var eks. Mva . Verste sort sleipinger , jeg motstår kravet deres å nekter å betale for dette tullet.

Svar fra SMB Mobil
11.03.2024 19:57

Hei Stig, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager oppriktig at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere og situasjonen rundt avbestillingen av abonnementet. Dette er absolutt ikke måten vi ønsker å representere oss selv på. Vi selger bedriftsabonnementer, og prisene oppgis derfor eksklusiv mva. Dette, sammen med eventuell avtaletid, skal kommuniseres tydelig av våre selgere, både i samtalen og i SMS som bekreftelse før avtaleinngåelse. Det høres ut som at våre prosesser ikke har blitt fulgt korrekt i din sak. Dersom saken ikke er løst, ønsker jeg at du tar kontakt med oss på [email protected] med detaljer rundt din erfaring, slik at vi kan se nærmere på hva som har skjedd og arbeide for en løsning. Med vennlig hilsen, Birgitte SMBmobil

God service og hyggelige folk

Omtale av  Sindre S

Jippi god opplevelse og god oppfølging av spørsmålene mine

Svar fra SMB Mobil
04.03.2024 10:49

Hei Sindre, Kjempebra å høre at du har hatt en god opplevelse og er fornøyd med oppfølgingen av spørsmålene dine! Vi setter stor pris på din tilbakemelding! Takk for at du valgte oss! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Etter forventninger

Omtale av  Tjøstolv

Oversiktlig og grei oversikt . Faktura er lett å finne ut av

Svar fra SMB Mobil
19.02.2024 09:01

Hei Tjøstolv, Takk for din positive tilbakemelding! Det er godt å høre at det er oversiktlig og grei oversikt og at faktura er lett å finne ut av. Det skal ikke være vanskelig for våre kunder å se hva de betaler for. Hilsen, Birgitte SMBmobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR