SMB Mobil opplever for tiden en nĂžytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lav pris og god dekning. Mye data for pengene. God kundeservice
Like bra dekning som Telenor, men MYE billigere! Bra kundeservice 😃
God og hyggelig service. Fin avtale med nok data i forhold til andre selskaper. Absolutt konkurransedyktige priser. Raske til å svare på henvendelser og gode på å finne løsninger som passer.
Fungerer helt greit og koster ikke skjorta. Oversiktlige faktura.
Rent lureri, men ikke rent mel i posen. Hold dere unna! Ble lokket og lurt til et nytt mobileabbonent. Jeg var skeptisk, men fikk muntlig bekreftelse på at de vilkårene de oppga gjaldt. De betrygget meg også med at samtalen ble tatt opp - så det var min ekstra sikkerhet. Da jeg fikk første faktura og oppdaget bedrageriet kontaktet jeg de, og da var de direkte ufine. Da jeg viste til at samtalen var tatt opp, så sa de at det opptaket var foreldet. Nå må jeg velge å betale dyrt månedsabonnement eller betale meg ut av avtalen med SMB. De lever av svindel.
Her er det bare å styre så langt unna som mulig. Disse føyer seg i gruppen av andre svindlere som kjører samme taktikk. Utydelig når dem sier hvem som ringer og nevner Telenor tydelig i introduksjonen. Åpenbart for å skape tillit. Disse ringer såpass ofte at jeg vet å spørre om prisen og om dette er med eller uten moms. Før du spør spesifikt om dette så blir det ikke nevnt. Vil forøvrig også nevne siste møte med disse folkene hvor jeg nevnte min nåværende operatør og jeg ble satt på høytaler i gutterommet hvor det ble fnising og latterliggjøring av dette selskapet. Nydelig salgsteknikk gutta! Har du bedrift eller enkeltpersonsforetak (spesielt dette!) STYR UNNA. LANGT UNNA. dette kommer til og koste deg fryktelig mange kroner med abbonementskost, antakelige fakturagebyr og det berømmelige bruddgebyret når du innser at du har blitt lurt.
Svindel! Jeg ble kontaktet av en selger som ville selge meg abonement fra SMB mobil. Han kunne love full telenordekning, og den samme pakken jeg hadde med min nåværende leverandør, men til en mye lavere pris. Jeg ba han sende meg informasjon på email, noe han ikke kunne gjøre, men han bekreftet at han hadde gitt meg all informasjonen som var viktig å vite. Jeg fikk en sms på mobilen, han ba meg bekrefte denne. Da jeg ikke fikk gjort det med en gang fordi jeg måtte stelle med en nyfødt, så ringte han opp igjen, utålmodig og sa at jeg måtte bekrefte JA, og jeg måtte gjøre det nå. Han forsikret meg om at han hadde gitt meg all informasjonen jeg trengte. Med selgeren på røret sendte jeg JA. Jeg følte meg presset til å inngå en avtale som jeg ikke hadde fått sett godt nok på. Første faktura kommer, og det viser seg at det ikke stemmer at abonementet er billigere enn det jeg hadde fra før. Det er dyrere, fordi MVA er lagt på i tillegg. Jeg har drevet forretning i mange år, og vet at når man henvender seg til bedrifter så er vanligvis ikke MVA inkludert i prisen. Men det som IKKE er greit, er å si at prisen er lavere enn det jeg hadde fra før, der MVA var inkludert. Dette regnestykket går ikke opp og jeg føler meg lurt og svindlet. Når du tar kontakt med SMB mobil, så møter du total ansvarsfraskrivelse og en nedlatende tone. Det virker som at hele bedriftsmodellen deres baserer seg på at folk skal la seg lure, og betale bruddgebyr på kr 4700,- for å komme seg ut av en elendig avtale. Styr unna!
eller kanskje et gruppesøksmål? hva sier du? Vi tapte for mye penger til disse svindlerne. Jeg falt for det i går. da jeg sa at jeg måtte lese mailen sa hun at jeg kunne gjøre det senere og nå må jeg svare raskt på tekstmeldingen fordi hun allerede er innlogget i systemet og jeg må svare raskt…
Dette firmaet spekulerer i å ringe opp sovende enkeltmannsforetak og lokke med billige abonnementer som viser seg å bli langt dyrere i praksis. Vil du avslutte må du ut med 4500 kroner. De kommer ut av det fordi man signerer på at man er bedrift, og dermed fraskriver seg alle forbrukerrettigheter. Skjønner ikke at deres telefonselgere ikke skammer seg heftig. Alle er herved advart. Forbrukermyndighetene har mottatt hauger av klager på dem de siste årene.
Hei Inger, Takk for at du tar deg tid til å dele din opplevelse og bekymringer. Jeg forstår at situasjoner der forventninger ikke møtes kan skape frustrasjon, og jeg beklager at dette har vært tilfellet for deg. Det er viktig for oss å klargjøre at det ikke er vår praksis å spekulere i å kontakte sovende enkeltmannsforetak. Vår målgruppe er aktive foretak som kan ha nytte av våre tilbudte tjenester. Ved alle våre salgsprosesser, er det en standard prosedyre at vi informerer tydelig om at våre priser er eksklusiv mva, eventuell avtaletid, og at det dreier seg om et bedriftsabonnement. Denne informasjonen skal være klar både i samtalen med vår selger og i bekreftelsen via SMS før en avtale inngås. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] med detaljer om samtalen dersom du ønsker å diskutere saken videre. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Fikk en telefon av en selger som presenterte seg på en måte som gjorde at det hørtes ut som han ringte fra en avdeling i mobilselskapet jeg allerede er tilknyttet. Han beklaget at de hadde oppdaget det så seint, men at jeg skulle vært overført til en annen avdeling for å få bedre pris. I tillegg skulle jeg få et gavekort på 750kr på mitt neste kjøp på telefon gjennom dem. Han tilbyr meg en pris han sier er halvparten av det jeg betaler i dag (som jeg rasket regnet ut at det ikke var, var mer som 30% men det var en god pris). Han referer også til at "jeg sikkert har fått mailen fra mobilselskapet mitt om at prisene deres skal øke." Noe jeg ikke finner når jeg søker i mailen min. Plutselig er det en del ting som ikke gir mening, så jeg begynner å stille spørsmål, blant annet hva slags selskap dette er. Jeg stusser på at jeg ikke har hørt om det. Og stiller også spørsmål ved at han refererte til det som en avdeling av mobilselskapet, jeg ber han blant annet utdype hvordan bedriftstrukturen der er. Og legger til at jeg er kjempefornøyd med mobilselskapet jeg har i dag og ønsker egentlig ikke å bytte. Da blir han veldig nølende, og så nesten litt aggressiv og lurer på hva i alle dager som er så bra med det selskapet at jeg ikke vil ha en mye bedre pris? Han begynner også å bable noe om Telia og at begge selskapene er tilknyttet dem, og også at jeg sikkert har veldig dårlig dekning på det abonnementet jeg har i dag. Noe jeg ikke har opplevd. Så, for å gjøre en lang historie kort, ba jeg han sende meg et tilbud på epost så kunne jeg ta en titt, men da ble han opprørt og sa at "det er ikke sånn jeg opererer, skjønner du!" Så da takket jeg nei, og avsluttet samtalen.
Har fått god hjelp når ting ikke har fungert i oppstarten , ingen ventekø, og de ringer tilbake når de har lovet.
Hei Mart S, Tusen takk for den positive tilbakemeldingen! Det er flott å høre at du har fått god hjelp under oppstarten, og at vår innsats for å unngå ventetid og holde løfter om å ringe tilbake har møtt dine forventninger. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å anerkjenne vår service. Ditt innspill er viktig for oss, og det motiverer oss til å fortsette å tilby rask og pålitelig kundeservice. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Styr unna!! Svindel så det holder. Hadde akkurat inngått avtale hos en annen leverandør , men selger overtalte meg til ikke å gjøre det da han mente det var et veldig dårlig valg. Han lovet at han skulle fikse bruddgebyr med det andre firmaet og de skulle stå for eventuelt beløp. Dette var ren løgn! Det kunne de ikke gjøre sa de etterpå. Så står jeg der med 2 bindende abonement !!! De er ikke interessert i å få meg ut av situasjonen som de har stelt i stand for meg. Er dette virkelig lov?!
Hei Tove S, Takk for din tilbakemelding. Vi tar slike saker svært alvorlig og ønsker å undersøke dette nærmere for å forstå hva som har skjedd og hvordan vi best kan bistå deg med å løse situasjonen. Det er viktig for oss å rette opp i eventuelle feil og misforståelser. Hvis selger har lovet noe som ikke stemmer så må vi selvsagt rydde opp i dette. Dersom saken din ikke er løst enda ønsker jeg gjerne at du tar kontakt med oss. Kan du være så snill å sende oss en e-post til [email protected] med detaljer om din sak, slik at vi kan ta tak i saken din? Mvh, Birgitte SMB Mobil
De ringer enkeltmannsforetak, og starter en samtale med "hallo sjef! Prater eg med ***. Ja hei du! " Altså hva slags uproff måte er dette å ta kontakt med noen på? Og på de andre omtalene jeg leser, så tyder mye på at dette er ren svindel og noe man fint bør styre unna. Fornøyd med operatøren vi har, so no thank u!
Hei Daniella, Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding. Jeg beklager hvis tonen i samtalen du opplevde ikke møtte dine forventninger til profesjonalitet. Det er absolutt ikke vår intensjon å fremstå som uprofesjonelle eller uformelle på en måte som oppfattes negativt. Vi tar din og andres tilbakemeldinger alvorlig, da de er viktige for at vi kan forbedre vår kundekommunikasjon. Det er viktig for oss å formidle respekt og profesjonalitet i alle våre samtaler. Selv om du er fornøyd med din nåværende operatør og ikke ønsker å bytte, setter vi pris på din ærlighet. Din tilbakemelding hjelper oss å forstå hvordan vi kan forbedre våre tjenester og kundeopplevelser. Hvis det er noe mer du ønsker å diskutere eller gi tilbakemelding om, vennligst ta kontakt på [email protected]. Mvh, Birgitte SMB Mobil
De fremstår og presenterer seg som om at de ringer fra en eller annen bedriftsavdeling fra Telenor, svarer nesten unnvikende når man spør om hvor dem ringer fra. I tillegg er dem orienterte mot bedrifter, så alle rettigheter man har som privatperson faller bort, men dem tilbyr at man "bare bruker organisasjonsnummeret for å få rabatten" men kan fremdeles ha et privatabbonement, og opplyser ikke på samme tid om at det vil bli et bedriftsabbonement likevel, det innebærer også et vanvittig oppsigelsesgebyr om man er så uheldig å takke ja før man får tenkt seg om. Abonnementene dem tilbyr er stortsett verre på pris enn det man får hos f.eks Telenor, om man sammenligner hva man får for pengene hos Telenor.
Hei Eirik, Takk for at du deler din opplevelse. Vi beklager hvis det har vært noen misforståelser eller hvis kommunikasjonen fra vår side har virket unnvikende. Det er viktig for oss å presisere at vi aldri skal utgi oss for å være en annen operatør, inkludert Telenor, og all kommunikasjon skal være klar og tydelig. Hvis det ikke allerede er gjort ønsker jeg gjerne at du tar kontakt med oss direkte på [email protected], slik at vi kan se på saken din. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Lang bindingstid og bedriftsabonnement uten at jeg har behov for det.. føler meg lurt av selger fra dere
God og tilgjengelig kundeservice, og greie priser .