Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
933 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Negativ trend

Unifon opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
933 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 933 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
418
53
16
31
415
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kjapt, effektivt og hyggelig

Omtale av  Sverre B

Jeg har to spørsmål og får kjapt svar, effektiv hjelp og opplever at jeg blir møtt av en hyggelig og kompetent person. Helt topp.

Svar fra Unifon
15.09.2023 15:56

Hei Sverre, Tusen takk for super tilbakemelding og gode ord! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

tilbud stemmer ikke med realitet

Omtale av  Inger

Det skulle være et bra og billig tilbud, men det blir likevel MYE dyrere enn de fleste andre operatører fordi Unifon legger på MANGE gebyrer. Å komme seg ut av det er også et dyrt eventyr.

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:08

Hei Inger, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Lite troverdige

Omtale av  Hans O

Ble oppringt av en ivrig selger som ga meg et godt tilbud. Ba han ringe meg tilbake etter jeg hadde lest gjennom tilbudet, som han helst ville ha meg til å takke ja til over telefon. Skriftlig stemte ikke tilbudet med hva som ble sagt. Ved ny oppringing insisterte selger på at tilbudet likevel var riktig, men kunne ikke sende meg et riktig tilbud skriftlig. Selger ble regelrett grinete, sa han skulle sende det skriftlig likevel og ringe meg tilbake. Fikk hverken nytt/riktig tilbud eller ble ringt tilbake. Lukter dårlig lang vei!

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:04

Hei Hans, Takk for at du opplyser oss om dette. Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

lureri!

Omtale av  Brukten

Ble oppringt av en uavhengig selger for Unifon, han opplyste pris osv, jeg sa jeg hadde ett firma abonnement og at jeg ville fortsette med dette. Selger bedyret at siden jeg hadde ICE til totalt 540 med moms skulle jeg få dette med Telenor dekning og mer megabyte, i tillegg til 3000.- i nettbutikk for 560 i måneden inkludert moms. (Her tok jeg selger litt på senga da han ikke regnet med at jeg selv skulle spore dette over til firma abonnement så tidlig) Nå viser det seg at prisen er pluss moms, som sikkert mange har opplevd! Selger opplyste også at ett evt bruddgebyr ville Unifon betale, det trengte jeg ikke tenke på. Vel nå fikk jeg regning på 12.000 i bruddgebyr fra ICE og når jeg leser kontrakten med hjelp fra advokat så forstår jeg at disse pengene skal jeg få igjen i løpet av 6 måneder opptil -3000 pr nummer. Det er faktisk ikke alle som har 12000,- kroner å ut med sånn på sparket så her må man være forsiktig!! Kundeservicen er i beste fall ufattelig treg, kvinner som er leid inn for å ta imot kjeft uten å få noe som helst informasjon om hva firmaet driver med, nytt lavmål!! Unifon har "flagget" kontoen min å skal sjekke opp i dette, for "sånn skal det ikke være" sier Unifon, vel spørsmålet til Unifon er da hvorfor det er sånn! Etter å ha lest litt på nett så ser man at dette er vanlig praksis, og jeg spør ganske direkte hvordan folk som holder på sånn får sove om natten! Det forstår jeg virkelig ikke! Jeg kontaktet kundeservice for to døgn siden etter dette svaret: "Selgerne har strenge retningslinjer som må følges, og vi ser svært alvorlig på at selgere skal ha oppgitt uriktig informasjon i en salgs samtale. Vi undersøker saken din videre internt, du hører fra meg så snart jeg har en oppdatering i saken." Jeg har bedt om å få innspilling fra salgssamtale tilsendt da advokaten min forespør dette, ingen svar enda. Jeg var tydelig med selger at jeg ønsket en "Flip" telefon, han var inne å sjekket på "pent brukt" siden og fant flere modeller av denne til salgs for en billig penge, vel, jeg fikk tilgang til denne siden i dag og der ligger det totalt 6 telefoner, ingen er "flipp" om du ikke knekker de i to! Så ble jeg sannelig lurt igjen av denne uavhengige selgeren... Unifon "bjeffa virkelig opp feil tre denne gange, so to speak" Om det koster meg mangfoldige tusen og masse tid så skal dette djevelskapet til livs, jeg går ikke med på å bli svindlet på denne måten! Punktum Finale!

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:02

Hei, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Gode løsninger

Omtale av  Geir S

Gode løsninger og lavt brukergrensesnitt. Enkelt å installere både sentralbordløsning og eSim

Svar fra Unifon
08.09.2023 10:00

Hei Geir, Tusen takk for din tilbakemelding på våre produkter. Vårt Bedriftsnett er markedsledende og en komplett løsning for alle bedrifter. Vi er stolt av å kunne levere dette sammen med 100% Telenor-dekning. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Johan

Dette er lureri koster 3000 kr å si opp abonnementet på 24 mnd. Det opplyses heller ikke om at fakturagebyr og mva tilkommer.

Svar fra Unifon
08.09.2023 09:53

Hei Johan, Takk for din tilbakemelding. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med en avtalt oppsigelsesperiode etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Dersom man vil bryte kontrakten før den løper ut, kan vi utstede et bruddgebyr for å kompensere at avtalen avsluttes før avtalt tid. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du ønsker ytterligere dialog om din sak, eller svar på andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Mangler eSim

Omtale av  Ivar

Skuffet over at det ikke er støtte for eSim hos Unifon

Svar fra Unifon
29.08.2023 13:55

Hei Ivar, Takk for din tilbakemelding. Vi har støtte for eSIM på de fleste enheter, med unntak av Apple Watch. eSIM kan bestilles på min.unifon.no eller ved å kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS

Telefonselger ba meg legge ned foretaket

Omtale av  E

Jeg ble nettopp oppringt av et callcenter som solgte bedriftsabonnementer på vegne av Unifon. Jeg forklarte at jeg ikke var interessert, at Unifon hadde kontakt meg to ganger tidligere i år, og at jeg hver gang hadde ytret et ønske om å bli reservert mot videre henvendelser, gjennom internreservering eller på annet vis (da jeg som næringsdrivende ikke kan reservere meg gjennom Brønnøysund). Selgeren ble så irritert at han ba meg legge ned foretaket mitt. Dette er en veldig interessant måte å skaffe seg nye kunder på. Jeg kan også avsløre at den ikke fungerer. Jeg er nå mindre interessert i å bytte telefonabonnement enn noen gang tidligere.

Svar fra Unifon
29.08.2023 12:32

Hei, Tusen takk for at du opplyser oss om dette. Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Føler meg lurt

Omtale av  Hans

Ble oppringt av en dame som sa hun jobbet for Telenor. Jeg trodde jeg fikk ett bedre abonnement. Har ikke mottatt faktura før jeg får betalingpåminnelse. Og må da betale over dobbelt så mye. Mye rot. Når jeg ringer for å få forklaring på faktura. Får jeg beskjed om at de ikke kan komme inn i systemet for å sjekke. Bindingstid 2 år. Ikke bra.

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:37

Hei Hans, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Lyver til kunder. Virker veldig useriøse/kriminelle

Omtale av  Jan

Sa ingenting om alle de ekstra kostnadene for å ringe og sende sms. Fikk inkassokrav for August den tredje August. Har betalt nesten dobbelt så mye som jeg pleide, selv om om jeg ble lovet at jeg kom til å spare penger ved å bytte til Unifon. Ville ha betalt for tre mnd i første regning... Veldig hissige på inkassokrav. Tror businessmodellen deres er å lure kunder for så mye penger som mulig før de skjønner hva som skjer... Styr unna og del med alle du kjenner! De folka her må stoppes!

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:35

Hei Jan, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Har ikke kontroll på databruk

Omtale av  Tidligere U. K

Jeg har forsøkt Unifon, byttet fra Telia til Unifon - plutselig doblet databruken seg! Og de fakturerer overforbruk med gaffel. Har gått tilbake til Telia og databruken er tilbake der den var. Dette lukter svidd. Ligg unna dette selskapet hvis du kan, det dyreste abonnementet jeg noen gang har hatt. Jeg krevde ingen binding, så jeg kom meg ut - men med 4 mnd oppsigelsestid! Det er lett å forstå at de binder deg til masten - for når du oppdager hvilken seilas de har tatt deg med på - så vil du av så fort som mulig. Da dukker lang oppsigelsestid opp fra skuffen.

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:30

Hei, Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Rask service

Omtale av  Mariann

Rask service. God service. Hyggelig dame. Kort sagt var den totale opplevelse utmerket

Svar fra Unifon
21.08.2023 16:01

Hei Mariann, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er stolte av våre kundeservicemedarbeidere som alltid gjør sitt beste for å gi gode kundeopplevelser. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden 😊 Hilsen Emilie Unifon AS

Useriøst firma

Omtale av  Lars A. N

Seljaren gir inntrykk av å representera din elsisterande leverandør, Phonero/Telia. Og nå er dei så greie og skal gi deg eit svært godt tilbod. I realiteten viser det seg at mine abonnement med kvar 15 GB blir 36 % dyrare dersom me brukar opp alle 15 GB. Og så bløffa han om at månadsprisen var eksklusive mva, som er direkte løgn. At eit firma kan driva slik, er skremmande.

Svar fra Unifon
21.08.2023 16:03

Hei Lars, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Godt fornøyd

Omtale av  Omer

Vi byttet fra Telia til Unifon. Vi fikk en bunke med SIM kort. Det har vært veldig nyttig. Som administrator har jeg god oversikt over forbruket og mulighet for å aktivere og deaktivere tjenester.

Svar fra Unifon
18.08.2023 09:04

Hei Omer, Tusen takk for super tilbakemelding og gode ord! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger og jeg lover å bringe din kommentar videre til de som har ansvaret for ditt kundeforhold. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

Svindel på telefonsalg

Omtale av  Jon M. B

Det ringer en dame fra Unifon og skal absolutt selge meg abbonement ettersom eg har eitt orgnummer.Dette til tross er reservert i Brreg,mot salg og reklame.Hun er svært pågående og tar ikke eitt for eitt nei.Eg får tilsendt tilbud på abbonement,som ikke erslik det er foreskrevet.Eg leser defor alt med små skrift der det fremgår att de har 24 mnd,bindingstid,samt 3000,- i såkalt bruddgebyr.Etter dette får eg stadige mail om diverse purringer om portering som ikke er gjennemført,avdeb enkle grunn av att eg ikkje har noen avtale,de fortsetter med diverse, svarfrist på 2 døgn. Så anbefalingen er :Styr unna

Svar fra Unifon
18.08.2023 09:06

Hei Jon, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Informativ

Omtale av  Morten M

Fikk godt svar på det jeg lurte på. Syns faktura var høy !

Svar fra Unifon
15.08.2023 10:23

Hei Morten, Så bra at vi fikk ordnet opp i saken din! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Ha en super dag videre – og ta gjerne kontakt med oss dersom det skulle være noe! Hilsen Emilie Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR