Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
933 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Negativ trend

Unifon opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
933 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 933 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
418
53
16
31
415
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bytte fra bedrift til privat abo

Omtale av  Eli

Unifon har god dekning der jeg bor, og en grei app løsning, oversiktlig. Har hatt bedriftsabonnement men bytter til privat

Svar fra Unifon
10.10.2023 21:43

Hei Eli, Takk for hyggelig tilbakemelding! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Hilsen Emilie Unifon AS

STYR UNNA DETTE SELSKAPET

Omtale av  Eva

Bare juks og fanteri. Holder ikke avtaler og krever betaling selv om ikke tjeneste er levert.

Svar fra Unifon
10.10.2023 21:42

Hei Eva, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Styr inns.

Omtale av  Arild

Overivrige selgere, og et kundeservice som ikke følger opp. Selger produktet uten mva, og setter opp prisen raskt etter kort tid. Om en blir kunde får en. 3 mnd oppsigelsestid som aldri nevnt. Styr unna .

Svar fra Unifon
04.10.2023 09:21

Hei Arild, Takk for at du opplyser oss om dette. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Lureri

Omtale av  Tove

Selger presenterte seg at han ringte fra Telenor bedrift. Vanskelig å komme ut av avtale. Må betale dobbelt bruddgebyr for å komme ut av avtalen😡 svarer seint på henvendelser.

Svar fra Unifon
04.10.2023 09:20

Hei Tove, Takk for at du opplyser oss om dette. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Svært pågående selger.

Omtale av  Terje R

Fikk umiddelbart inntrykk av at det var et selskap tilhørende Telenor. Poenget for selgeren var å få meg til å scrolle nedover siden han sendte meg og skrive "JA" og dermed var jeg "fanget"! Var ikke muligheter for å rekke å lese noe om kontraktens innhold! Har i ettertid hatt mye korrespondanse med support, de har lang responstid (mange som klager, antar jeg). Kul umulig å få de til å innrømme den hissige salgsmetoden de bruker. Anbefaler på det sterkeste å takke nei til dette selskapet dersom du får tilbud!

Svar fra Unifon
30.09.2023 15:54

Hei Terje, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Katastofe

Omtale av  Idar

Gikk inn en avtale og tegnet 3 abonnement. Da kunne jeg flytte data mellom disse 3 ble jeg fortalt. LØGN. Ingen bindingstid. Atter en LØGN 3 mnd oppsigelsestid. Aldri mer UNIFON !!!!!!!!!!!!

Svar fra Unifon
30.09.2023 16:03

Hei Idar, Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Bruk av UNIFON abonnementet.

Omtale av  Pål R

Det som var mest kritikkverdig var når tilmålt datamengde per måned var brukt opp, f.eks. tre dager før ny periode, falt hastigheten til 40 Kbs, noe som ikke kan brukes til noe som helst. For å opprettholde hastigheten resterende tid før ny periode, var kostnaden for dette uforholdsmessig høyt. Kan kanskje kalle det en 'RIP OFF'! Dette har vi erfaring med at andre abonnement former ikke benytter seg av i samme grad. Vil derfor sterkt anbefale at Unifon ser nærmere på denne praksisen, som blott er til irritasjon. Innsalget av et Unifon abonnement kan med fordel være mer presist iom at vi oppfattet at dette ville falle rimeligere, noe som ikke ble tilfelle, tvert imot. Vil også gi en positiv tilbakemelding på Unifon,s kundeservice. Etter en litt trang start, ble det meget bra, slik at total inntrykket ble bra!

Svar fra Unifon
30.09.2023 16:02

Hei Pål, Takk for tilbakemeldingen. Så bra at vi fikk ordnet opp i saken din! Ikke nøl med å ta kontakt igjen, dersom det skulle oppstå noe i fremtiden. Hilsen Emilie Unifon AS

Forsøker å villede kunden

Omtale av  Per

Samtalen starer med "vi er en tjenesteleverandør av Telenor" Mitt spørsmål blir da: "er dere en del av selskapet Telenor" Svar: "ja vi er en tjenesteleverandør av Telenor" Meg: Hvorfor ringer du ? Unifon: "vi kan tilby lavere priser enn Telenor" Meg: Du ringer meg som næringsdrivende, jeg har reservert med mot telefonsalg i Foretaksregisteret. Jeg er fornøyd med den avtalen jeg har. Alle avtaler hos Unifon forutsetter en 24 måneder bindingstid, noe som ikke ble. Ha en fin dag. Konklusjon: useriøst å forsøke å gi inntrykk av at man ringer fra Telenor og kan tilby en bedre avtale. Styr unna useriøse aktører som dette med 24 mnd bindingstid, hva får man igjen for det ???

Svar fra Unifon
30.09.2023 15:54

Hei Per, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Bra support, mye data og god dekning

Omtale av  Øyvind

Veldig godt fornøyd med Unifon. Bruker abonnementet bl.a til TV-streaming på hytte både på Hvaler og Trysil. God Telenor-dekning med høy hastighet. Jeg har flere ganger prøvd Telia på disse lokasjoner, men det virker ikke. (Ikke nok hastighet).

Svar fra Unifon
26.09.2023 22:12

Hei Øyvind, Takk for den hyggelige tilbakemeldingen din! Vi er stolte av å levere rask og god service på Norges raskeste 5G-nett. Ser frem til et fortsatt godt samarbeid med deg i fremtiden. Hilsen Emilie Unifon AS

Frekk og mistenksom selger/selskap

Omtale av  Maria

Selgeren ringer og nesten insiterer på at jeg umiddelbart bytter til Unifon siden de tilbyr fantastiske mobiltelefoni avtaler. Mens jeg prater med selgeren begynner jeg å google og hovedsakelig ser følgende omtaler -- "hold deg unna", "lureri" veldig useriøse/kriminelle" osv. Når jeg konfronterer selgeren med dette og samtidig ber om skriftlig informasjon om deres tjenester legger han på... SVINDEL!!!

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:50

Hei Maria, Tusen takk for at du opplyser oss om dette. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårleg avtale !!!

Omtale av  Bjarne

Vart overtalt, truga til å godta avtalen. Det vart heller ikke sagt noe om gjenkjøp, avvikling av tidligere avtale. Dei har E- postadresse som dei har laga sjølve, er ikke min. Styr unna !!!

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:48

Hei Bjarne, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Unødig gebyr når vi har autogiro

Omtale av  Terje

Ok med telefon oppsettet. Dette er som en fast mobiltelefon i hjemmet

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:47

Hei Terje, Så bra å høre at du er fornøyd med telefonen din! Fakturagebyr er helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Dette er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS

Styr unna dette selskapet!

Omtale av  Martin

Jeg trodde ikke det var mulig å drive et så useriøst telefon-selskap i 2023. Selger på telefon lyger og feilinformerer kunder. Dette er et klassisk Cow-boy selskap. *Prisene er eks moms. *Har hatt problemer med Bank-ID mobil. *Bekker du over data-grensen blir du ranet. *De opererer med oppsigelsestid, der du må sende inn skriftlig oppsigelse med 3 mnd virkning. *De har ikke e-sim (selv om selger påstår dette)

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:44

Hei Martin, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Svært useriøse telefonselgere/svindelforsøk

Omtale av  Anas B

- At man forteller gjentatte ganger at priser er inkludert moms når de ikke er det og at det spesifiseres noe annet i tilbudsdokumentet. Dette kom fra selgere jeg pratet med på både fredag og i dag. Jeg skulle få matchet et tilbud på 750 kroner inkludert moms og dere sa flere ganger at dere kunne ligger på rett over 700. Jeg spurte konkret om dette var inkludert moms flere ganger, men fikk noe annet skriftlig. - At man gjør avtaler tjenster som skal være inkludert, men ikke vil omtale dette i sikkerhetsopptak eller mail på bakgrunn av at datasystemet ikke tillater det. (Altså en avtale som man ikke ønsker å dokumentere) - At man ringer opp etter man har gjort sikkerhetsopptaket for å be om ekstra penger for ekstra datasiomkort man har blitt lovet og som i utgangspunktet skulle være gratis iht det som ble diskutert. Man vil nå ha 78 kroner ekstra. - At sikkerhetsopptaket plutselig ikke er blitt gjort når jeg forsøker å referere til dette. (Jeg kommenterte på forholdene over i sikkerhetsopptaket) - At selger roper ut i avdeling «daglig leder, daglig leder, her er en som vil snakke med daglig leder «og at man hører latter i bakgrunnen. (Latterlighøring av kunde) - At det er tvilsomt at personen som presenteres seg som daglig leder faktisk er dette. -- At den som sier han er daglig leder legger på når de blir bedt om å identifisere hvilken avdeling han er daglig leder for. - At man ikke ringer opp igjen. - At man forlater saken uten at det er avklart hvorvidt det er inngått en avtale eller ikke. Kort sagt, ikkke bruk tiden på disse selgerne.

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:40

Hei Anas, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Brutt samtale, kunne ringt opp igjen. Venter ikke nye 15 min i kø.

Omtale av  Marius

Brutt samtale, kunne ringt opp igjen. Venter ikke nye 15 min i kø. Lang oppsigelses tid 3mnd. Har sagt opp, men må svare på email for å bekrefte dato ellers starter ikke oppsigelses tiden før nummert blir overført til ny operatør. Angrer mindre og mindre på oppsigelsen.

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:42

Hei, Takk for tilbakemeldingen din. Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fornøyd.

Omtale av  Britt

Stort sett fornøyd, men høyt fakturagebyr på papirfaktura. Det trekker litt ned.

Svar fra Unifon
15.09.2023 15:59

Hei Britt, Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger og er veldig glade for at du er fornøyd med oss i Unifon. Fakturagebyr er helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Dette er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR