Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
941 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
941 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 941 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
420
55
16
31
419
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Føler meg lurt

Omtale av  Hans

Ble oppringt av en dame som sa hun jobbet for Telenor. Jeg trodde jeg fikk ett bedre abonnement. Har ikke mottatt faktura før jeg får betalingpåminnelse. Og må da betale over dobbelt så mye. Mye rot. Når jeg ringer for å få forklaring på faktura. Får jeg beskjed om at de ikke kan komme inn i systemet for å sjekke. Bindingstid 2 år. Ikke bra.

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:37

Hei Hans, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Lyver til kunder. Virker veldig useriøse/kriminelle

Omtale av  Jan

Sa ingenting om alle de ekstra kostnadene for å ringe og sende sms. Fikk inkassokrav for August den tredje August. Har betalt nesten dobbelt så mye som jeg pleide, selv om om jeg ble lovet at jeg kom til å spare penger ved å bytte til Unifon. Ville ha betalt for tre mnd i første regning... Veldig hissige på inkassokrav. Tror businessmodellen deres er å lure kunder for så mye penger som mulig før de skjønner hva som skjer... Styr unna og del med alle du kjenner! De folka her må stoppes!

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:35

Hei Jan, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Har ikke kontroll på databruk

Omtale av  Tidligere U. K

Jeg har forsøkt Unifon, byttet fra Telia til Unifon - plutselig doblet databruken seg! Og de fakturerer overforbruk med gaffel. Har gått tilbake til Telia og databruken er tilbake der den var. Dette lukter svidd. Ligg unna dette selskapet hvis du kan, det dyreste abonnementet jeg noen gang har hatt. Jeg krevde ingen binding, så jeg kom meg ut - men med 4 mnd oppsigelsestid! Det er lett å forstå at de binder deg til masten - for når du oppdager hvilken seilas de har tatt deg med på - så vil du av så fort som mulig. Da dukker lang oppsigelsestid opp fra skuffen.

Svar fra Unifon
24.08.2023 13:30

Hei, Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Rask service

Omtale av  Mariann

Rask service. God service. Hyggelig dame. Kort sagt var den totale opplevelse utmerket

Svar fra Unifon
21.08.2023 16:01

Hei Mariann, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er stolte av våre kundeservicemedarbeidere som alltid gjør sitt beste for å gi gode kundeopplevelser. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden 😊 Hilsen Emilie Unifon AS

Useriøst firma

Omtale av  Lars A. N

Seljaren gir inntrykk av å representera din elsisterande leverandør, Phonero/Telia. Og nå er dei så greie og skal gi deg eit svært godt tilbod. I realiteten viser det seg at mine abonnement med kvar 15 GB blir 36 % dyrare dersom me brukar opp alle 15 GB. Og så bløffa han om at månadsprisen var eksklusive mva, som er direkte løgn. At eit firma kan driva slik, er skremmande.

Svar fra Unifon
21.08.2023 16:03

Hei Lars, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Godt fornøyd

Omtale av  Omer

Vi byttet fra Telia til Unifon. Vi fikk en bunke med SIM kort. Det har vært veldig nyttig. Som administrator har jeg god oversikt over forbruket og mulighet for å aktivere og deaktivere tjenester.

Svar fra Unifon
18.08.2023 09:04

Hei Omer, Tusen takk for super tilbakemelding og gode ord! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger og jeg lover å bringe din kommentar videre til de som har ansvaret for ditt kundeforhold. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

Svindel på telefonsalg

Omtale av  Jon M. B

Det ringer en dame fra Unifon og skal absolutt selge meg abbonement ettersom eg har eitt orgnummer.Dette til tross er reservert i Brreg,mot salg og reklame.Hun er svært pågående og tar ikke eitt for eitt nei.Eg får tilsendt tilbud på abbonement,som ikke erslik det er foreskrevet.Eg leser defor alt med små skrift der det fremgår att de har 24 mnd,bindingstid,samt 3000,- i såkalt bruddgebyr.Etter dette får eg stadige mail om diverse purringer om portering som ikke er gjennemført,avdeb enkle grunn av att eg ikkje har noen avtale,de fortsetter med diverse, svarfrist på 2 døgn. Så anbefalingen er :Styr unna

Svar fra Unifon
18.08.2023 09:06

Hei Jon, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Informativ

Omtale av  Morten M

Fikk godt svar på det jeg lurte på. Syns faktura var høy !

Svar fra Unifon
15.08.2023 10:23

Hei Morten, Så bra at vi fikk ordnet opp i saken din! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Ha en super dag videre – og ta gjerne kontakt med oss dersom det skulle være noe! Hilsen Emilie Unifon AS

Hyggelig og hjelpsom

Omtale av  Sigvin H

Prisen er ok og kundebehandlingen er bra så selskapet kan anbefales. Negativt er at det på fakturaen legges på et faktura gebyr på 79 kr på en E faktura. Dette ble ikke opplyst da jeg ble kunde

Svar fra Unifon
15.08.2023 10:22

Hei Sigvin, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vedrørende fakturagebyr er dette helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Det er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter ved spørsmål i fremtiden! Hilsen Emilie Unifon AS

Veldig bra…

Omtale av  Harald W

Fikk en rask og god hjelp,Han var løsningsorientert ,Ikke alle som er det😊

Svar fra Unifon
11.08.2023 08:26

Hei Harald, Så bra at vi fikk ordnet opp i saken din! Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Ikke nøl med å ta kontakt igjen, dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lurt av pågående telefonselger

Omtale av  Steinar

Det ble lokket med billig mobilabonnement, men som viste seg å bli en dyr affære når alle tilleggene ble lagt til. For å få tilsvarende hastighet som Telia måtte jeg gå for et dyrere abonnement enn selger lokket med. I tillegg kommer merverdiavgift og fakturagebyr, selv om man har autogiro/ E-faktura. Det ingen heller opplyste om er at Unifon operer med en bindingstid på 24 måneder og et bruddgebyr på kr.3000,- pr abonnement. Hvis noen fra Unifon ringer er min anbefaling å styre unna!!

Svar fra Unifon
11.08.2023 08:26

Hei Steinar, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

De oppgir pris uten moms

Omtale av  Kjersti

Jeg byttet fordi det var lavere pris og så viser det seg at de oppga pris uten moms. Jeg har ikke et firma med momsfritak så det har blitt grusomt dyrt og jeg føler meg grunnlurt.

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:26

Hei Kjersti, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS

Dårlig informasjon til oss som er ny i bedriftsbransjen

Omtale av  Sondre

Jeg som ny i bedriftsbransjen var ikke klar over 3 måneder oppsigelsestid ved inngåelse av nytt abonnent, så må betale dobbelt opp me faktura i 3 måneder da nytt selskap startet opp abonnent umiddelbart… Hadde kanskje tenkt at slike «feller» ble opplyst om i all tekst som måtte leses opp før jeg svarte ja. Hyggelig å få tilbud om kompensasjon, men ikke når alternativet er ekstra bindingstid da starten alt har gitt litt bismak.

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:25

Hei Sondre, Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement eller ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang av saken, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Hyggelig og virket engasjert.

Omtale av  Thor

Ryddig og grei å ha med å gjøre. Kundebehandleren virker positiv, slik at du føler deg verdsatt som kunde.

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:22

Hei Thor, Tusen takk for super tilbakemelding og gode ord! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

Rask og hyggelig samtale

Omtale av  Elisabeth E. M

Fikk raskt og konkret på spørgsmål, fin kundeservice

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:21

Hei Elisabeth, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er stolte av våre kundeservicemedarbeidere som alltid gjør sitt beste for å gi gode kundeopplevelser. Ikke nøl med å ta kontakt igjen, dersom det skulle oppstå noe i fremtiden 😊 Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

ADVARSEL! Hvis noen ringer og sier de er fra Unifon - legg på med en gang!!!

Omtale av  Ola E

Jeg ble oppringt av en selger fra Unifon i mai og fikk et tilbud om rimelig telefontjeneste fra dem. Selger presenterte dette på en måte som gjorde at jeg oppfattet Unifon som et underselskap av Telenor, bare billigere. Abonnementet jeg hadde hos Telenor på daværende tidspunkt kostet 349, kr/mnd; nå ble jeg tilbudt et abonnement som skulle koste 249 kr/mnd. For meg hørtes dette greit ut og jeg lot meg overtale til å bytte telefoni-leverandør. Det selger ikke opplyste om var at prisen på abonnementet var eks mva, at det ville påløpe et fakturagebyr på 99 kr eks mva, at bindingstiden var 24 mnd og at det ville koste 3.000 eks mva å si opp abonnementet før bindingstidens utløp. Slik det er nå, betaler jeg dermed 440,- kr/mnd, som er nesten dobbelt så mye som det tilbudet ble presentert som, og mye mer enn det telefon-abonnementet jeg hadde på forhånd og med mindre datapakke enn det jeg hadde hos Telenor. I en e-post som kom etterpå var det også et tettskrevet pdf-vedlegg på 9 sider der vilkårene for oppsigelse av avtalen først kom på side 8 og som stort sett handlet om at Unifon ikke hadde ansvar for noe som helst. Jeg ble lurt trill rundt av selger og Unifon i forhold til hva produktet ble presentert som, kostnader og avtalevilkår. Når man i tillegg hører om andres helt likelydende erfaringer er dette rett og slett reinspikka lureri.

Svar fra Unifon
07.08.2023 14:20

Hei Ola, Takk for tilbakemeldingen din. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR