Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Vipps Mobil
2.7
79 verifiserte omtaler
Ice kjøper Vipps Mobil
I løpet av januar 2023 vil alle kunder hos Vipps Mobil flyttes over til tilsvarende abonnementer hos ice. Klikk her for å lese omtaler av ice, eller klikk her for å sammenligne alle mobilabonnement i Norge.

Vipps Mobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

Vipps Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
79 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#17
Dårlig
Vipps Mobil er rangert
#17 av 22 mobilselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Vipps Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 79 omtaler om Vipps Mobil

FILTRER OMTALER
20
9
7
8
35
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Vipps Mobil
Vipps Mobil har 79 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel og utsuging av penger

Omtale av  Hanskristian O. A

Her har man samlet opp ca 90 GB som jeg hadde en plan til for sommeren , så plutselig kommer det at ice skal overta meg uten oppspart data . Problemet er jo at jeg ikke kan bruke ice pga manglende dekning, men dataen tar dem tilbake uansett og tar betaling for en hel måned når jeg byttet og hadde dem knapt 1 uke denne mnd . Svindel må dette være

Svar fra Vipps Mobil
06.12.2022 18:52

Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Du kan lese mer om overgangen her: https://vipps.no/vipps-mobil/. /Tonje

Nyttig (1)

Var dette en svindel helt fra start?

Omtale av  Andreas

Vipps Mobil var aldri billigst, men skilte seg ut fra andre aktører med at du kunne spare opptil 1000Gb data. -Så omtrent alle deres kunder var der NETTOPP for dette! Altså vi betalte ekstra mye en periode, for å senere komme til et punkt der vi hadde kjøpt "nok" data til å kunne gå ned til en rimeligere månedspris uten å måtte tenke på å gå tom. Vel etter to års drift og nå som mange av oss nærmet oss full data-konto (betalt høyeste månedspris for 50Gb/mnd x 24mnd) lå det vel i kortene at nå ble det mindre penger inn til Vipps mens kundene heller begynte å bruke det de allerede hadde kjøpt... -så da legger de bare ned, og sletter all oppspart data! Jeg har betalt i overkant av 4000,- EKSTRA for å ha nær 1000Gb data oppspart, men det kan de visst bare fjerne med et pennestrøk. Finns det et tydeligere svindel-konsept enn dette!? Ta betalt månedlig for et produkt i to år, og legg ned virksomheten før produktet må leveres! Mulig det var planen helt fra start.. Og dette er metodene til varemerket VIPPS? Som skal ha et rykte i økonomi- og finansverden? Som skal satse i Europa? Og er eid av Norges største bank? Latterlig!

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 14:41

Hei, takk for tilbakemelding. Får dessverre ikke sett på saken her, men anbefaler deg å sende inn en sak via klageskjema nederst på denne siden slik at vi får sett nærmere på det: https://vipps.no/kontakt-oss/. /Lisa

Nyttig (5)

Røverselskap som stikker av med oppspart data

Omtale av  Håvard

Ble kunde i vår på grunn av at de tilbyr evig rollover av data sli at du kan samle opp alt du ikke bruker opp til 1000GB, slik at du kan bruke det når det passer. Har betalt 399.- for 50GB siden jeg ble abonnent, og har oppspart en betydelig buffer av data slik at jeg har til bruk i vinterferie, påske og sommer når jeg er på steder der det ikke er WiFi. Nå har de solgt hele kundeporteføljen til ICE og legger ned mobilselskapet, all oppspart data som vi har betalt for blir slettet og ikke overført til det nye selskapet. Dette er stikk i strid med reklamen for produktet: "Data du har betalt for er dine for evig og alltid."

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:39

Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Vi håper at spesielt dobbel data gir deg muligheten til å spare opp saldoen i tiden fremover. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (7)

Lurer kundene sine

Omtale av  Tore

Lurer kundene sine. Valgte mobilabonnement fra Vipps da det virket ryddig og enkelt med god Telenor-dekning og oppsparing av ubrukt data. Blir nå tvunget til å finne ny leverandør fordi de selger kundebasen sin til Ice, som fjerner lovnaden om «uendelig data» og har Telia-dekning. Vi byttet FRA Telia etter nesten 15 år som kunde der pga håpløs dekning her vi bor nå. Føler meg direkte lurt.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:44

Hei! Når du blir overført til Ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (8)

trippelt så dyrt som telenor, og null forståelse

Omtale av  Tom O

Har vørt kunde i 2 måneder og betalt 399 i måneden og brukt 3gb, planen var å gå ned til 7 gb og bruke de 98 gb over tid. men de la ned så eg har i realiteten betalt 266 kr pr gb. de forstod det i kundeservicen men kunne ikke gi rabatt eller noen andre goder fodi eg hadde jo brukt det, og så sender de varsel færste dag i måneden slik at alle må betale for 1 måned ekstra. vipps legger ikke ned over natta,,har nok planlagt det lenge og de burde gitt beskjed med mer en 1 måneds varsel. men er jo dnb som er eiere, og de er jo ikke kjent for å vøre kundevennlige.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 10:30

Hei! Vi forstår at mange har spart opp data og satt pris på dette, og skjønner at det er kjedelig at den oppsparte dataen ikke blir med videre - men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke som forhåpentligvis kan kompensere for dette. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Når det gjelder varsel er dette sendt ut 30 dager før - som er det som er fristen i følge vilkårene. For mer informasjon om overgangen kan du sjekke ut denne siden: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (6)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Verdenslurestemobilselskap vipps

Omtale av  Anders

Utrolig trist att dere sperrer tlf og gjør det umulig for oss og ringe kundeservice også leser også det er flere av oss føler meg lurt vært kunde lenge komisk dere kan holde en tlf sperret for innkommende i 2 uker så betaler jeg så får jeg bare 2 uker med mobil ? Så kommer den neste faste betalingen å det er som regel samme dato men nå har da jeg sittet uten tlf i 14 dager det spiller ingen rolle dem skal ha penga dine styr unna har også lagt merke til att du må betale for hele den mnd likevell om du ikke har fått brukt tlf din for og så få trekk samme dato så den dagen med sperret utgående anrop betaler du å for 😂 da er det bedre med kontant kort noe jeg byttet fra 😂

Svar fra Vipps Mobil
11.11.2022 12:18

Hei. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi ønsker gjerne å kunne ta det med videre for å forbedre oss. Ettersom vi ikke kan se på enkeltsaker her, kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret på chat via hjemmesiden vår: https://vipps.no/kontakt-oss/ slik at vi kan melde videre. /VippsElisabeth

Nyttig (5)

Evig rollover, gratis ekstra sim kort

Omtale av  Terje S

Evig rollover, enkelt å gå opp og ned i GB/mnd, god dekning, høy fart, to gratis datasim - et for å ha på hytta og ett i bilen.

Svar fra Vipps Mobil
04.11.2022 13:55

Hei Terje! Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med Vipps Mobil, tusen takk for den gode anmeldelsen :) /VippsMarthe

Nyttig (0)
Vipps Mobil har 79 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Vipps Mobil mener

Vipps Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR