Meny

ice omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
47%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
927
337
208
286
996
Sorter omtaler etter
Viser av 2754 omtaler med
Nyeste fĂžrst
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornĂžyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Kun 2 av 10GB kan brukes utenfor ice+ dekning👎"

Kun 2 av 10GB kan brukes utenfor ice+ dekning👎, selv om jeg har 18 GB igjen kan det ikke lastes ned filmer fra f.eks. Netflix fordi jeg er på ice-Telia nettverk fordi ice+ ikke har dekning. Det er for dårlig og grunn til at jeg og min familie forlater ice til ett annet mobilleverandør.

Jan K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle byttet til ice for en uke siden. Har fremdeles ikke mottatt nye simkort. Når jeg ringer kundeservice for jeg beskjed om at ordreavdelingen må bruke 48 timer på saken. Tror ikke ice vil ha flere kunder.

Per M. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"bruk i skandinavia"
1 syns denne omtalen er nyttig

det er ikke riktig at ice kan brukes i skandinavia

Svar fra ice
03.08.2021 14:21
Hei, Per Dette er helt riktig. Vårt eget ice nettverk vil ikke fungere i skandinavia, men når du befinner deg i skandinavia vil du koble deg til et annet mobil nettverk som er tilgjengelig i gjeldende land. Alle våre mobilabonnement lar deg bruke telefonen din i EU og EØS uten ekstra kostnad! God sommer 🌞 Mvh. Ken ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billigste av alle"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting slår data frihet hos ice og er definitivt billigst av alle når det kommer til ubegrenset data. Dekningen er også bra. Det eneste som trekker ned er hastigheten 10 mbps, som er nok til å se film og gjøre alt man vil på nett, men om man vil laste ned en film er dette altfor treigt. Så det er noe du må vurdere før du bytter. Er ikke vits med 5G når hastigheten blir strupet så kraftig. Skulle ønske ICE kunne iallefall øke den til 50.

Svar fra ice
03.08.2021 14:21
Hei, Rasmus Veldig hyggelig med en god tilbakemelding. Hastigheten med et datafrihet abonnement er satt til 10 Mbit/s imens et abonnement uten datafrihet kan forvente en teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s med fri fart. Vi får håpe at datafrihet øker med hastighet i fremtiden. Ønsker deg en god helg :) Mvh. Ken ice.no
Håkon B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ubehagelig telefoneselger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringer på telefon og setter i gang oveføringsprosessen uten godkjennelse. Tilbyr "billigere" abonnement til student, men tilbyr samme pris som annonseres på nettside. Selger tilbys å ringe tilbake om en uke for å diskutere bytte, men påstår at en ikke kan vente med et slik "tilbud" som han tilbyr, til tross for samme pris annonsert på nett. Blir hørtbart irritert, kort og uhøflig i tiltale når han bes vente, og oppleves som grensende til uforskammet. Bra: Presenterer seg selv Har ikke prøvd ICE som leverandør, men sikkert bra Dårlig: Utålmodig, uhøflig, delvis uærlig, nedlatende og pushende selger

Svar fra ice
27.07.2021 12:53
Hei, Håkon! Veldig synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med en av selgerne våre. Vi ønsker å beklage så mye for opplevelsen du har hatt, og vi skal ta med tilbakemeldingen videre, slik at de blir gjort oppmerksom på dette. Takk for tilbakemeldingen din! God sommer 🌞 Mvh. Kristine ice.no
Lars M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempefornøyd 😁"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempefornøyd 😁 Har flere abonnement nummer. Mobil og Mobil bredbånd.

Svar fra ice
25.07.2021 20:50
Hei, Lars Dette var hyggelig lesning! Det gleder meg at du er så fornøyd 😊 God sommer 🌞 Mvh. Tina ice.no
Morten A
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"VELDIG Lav hastighet på ICE+"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som kort står i router på fast sted med god dekning. Det går allikevel VELDIG tregt til tider. Enkelte ganger så tregt at speedometer test ikke virker. Har 1000 GB, men hva hjelper det når det ikke kan brukes. Fungerer bra til streaming deler av året, men svært dårlig nå på sommeren. Var fornøyd frem til juli, men nå angrer jeg på at jeg ikke byttet før sommeren.

Svar fra ice
25.07.2021 20:48
Hei, Morten Har du forsøkt en enkel omstart? Send meg gjerne en e-post til [email protected] hvor du oppgir fullt navn og nummer så kan jeg ta en nærmere kikk på dette. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

På min tidligere omtale skrev jeg at det var 1mnd igjen av bindingstiden, men det var faktisk mindre, bare 17 dager igjen. Kundeservice påstår at de har ringt meg for å opplyse om at jeg hadde bindingstid litt til. Dette kan jeg ikke huske at har skjedd. Denne informasjonen har jeg ikke fått klart og tydelig. Hadde jeg visst at jeg måtte betale 3000 kr fordi det var igjen 17 dager av bindingstiden hadde jeg selvfølgelig ringt det andre selskapet og bedt om utsettelse. Ice sin kundeservice påstår at jeg aldri har klaget på dekningen. Men i løpet av de 23 mnd og 13 dagene jeg har vært kunde så har de selv ringt meg og spurt om jeg har vært fornøyd. "Nei, ikke med dekningen, " har jeg svart. Så det er rart at dette ikke har blitt registrert.

Svar fra ice
25.07.2021 20:48
Hei, Susanne Dette ønsker jeg at vi ser nærmere på! Send meg en e-post på [email protected] hvor du oppgir navn og nummer det gjelder. Ha en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Hadde problemer med dekning i utlandet, snakket med kundeservice i EN time, før de til slutt forlot chatten uten å ha hjulpet meg frem til en løsning. Etter samtalen på 1 time søkte jeg opp problemet og fant en formel på ICE sin hjemmeside som var enkel å følge, jeg gjorde det selv på 2 minutter. Grunnen til at vi brukte en time uten å løse det var fordi jeg ble forklart til å leite etter en app med tannhjul som logo, selvom det står TYDELIG at det er for android, og jeg ga beskjed med en gang vi begynte chatten at jeg har Iphone. utrolig frustrerende og dårlig service.

Svar fra ice
25.07.2021 20:48
Hei, Jørgen Dette var veldig leit å høre! Beklager for at du brukte unødvendig med tid og energi uten å få den hjelpen du trengte. Syns det var veldig fint at du fikk løst problemet på egenhånd, og jeg håper at utenlandsoppholdet var bra 😊 Var det denne guiden du fulgte? https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/utland/problem-med-tjeneste-i-utlandet/?ref=3604 Det står mye nyttige råd og tips på hjemmesiden vår om du skulle stå fast med noe en annen gang. Ønsker deg en fin dag! Mvh. Tina ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Opplever at det ofte er dårlig dekning med Ice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter 14 dager med Ice ser jeg store utfordringer med god dekning med Ice ift. andre leverandører jeg tidligere har hatt. Når det gjelder data, er det graverende hvor dårlig dekningen er. I sentrale strøk er det også dårlig. Etter E 18 var det ingen dekning, noe jeg finner merkelig!! Vurderer å bytte hvis dette fortsetter.

Svar fra ice
15.07.2021 12:04
Hei Svein Dette må vi få orden på. Det er fint om du sender meg en e-post til [email protected] Legg da ved ditt mobilnummer og ditt navn, og en nærmere beskrivelse av hvor du har problemer, så vil jeg se på dette for deg i løpet av kort tid. I mellomtiden ønsker jeg deg en fin sommer! Mvh Heidi ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Feil omtale av ICE."

Etter at jeg kom med kritikk av ICe ved min forrige omtale har jeg fått en oppklaring fra Ice som var meget bra. Litt mangelfull kunnskap hos kundeservice , men det ble oppklart. Antagelig hadde min misoppfatning blitt oppklart i løpet av sommeren. Mvh Geir .

Svar fra ice
14.07.2021 10:26
Hei Geir Takk for tilbakemeldingen din. Det er godt å høre at du fikk avklart dette. Det er bare å ta kontakt med oss igjen, dersom det skulle være noe. Jeg ønsker deg en flott sommer! Mvh Heidi ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Mobilabonnement oppsigelse."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er utrolig dårlig å måtte betale for en hel måned når man sier opp et abonnement. Jeg ringte kundeservice og fikk endel svada fra kundekonsulenten om at det var ikke han som bestemte reglene. Og endel hypoteser om bindingstid. Jeg spurte om det var bindingstid hos dere. Nei, fikk jeg til svar og da er det heller ikke noen hensikt fra dere å bruke slike hypoteser. Jeg fikk ny leverandør fra 6. juli og må betale for hele juli. Fem dager koster en hel måned. Dette er elendig service. Anbefaler ikke Ice. Utrolig skuffende.

Svar fra ice
12.07.2021 14:53
Hei, Marit Det var leit å høre at du sitter med dette inntrykket. Vi som veldig mange andre mobilselskaper har at man må betale ut den måned man har startet i ved oppsigelse. Viser derfor til våre abonnementsvilkår som man kan lese via https://www.ice.no/vilkaar/vilkar-privatkunder/. Under punkt 11 i vilkårene står informasjonen om oppsigelse. Vilkårene har man godkjent når man bestilte abonnement hos oss. Håper dette ga en god forklaring på årsaken til faktureringen. Om det er noe mer du lurer på angående dette kan du gjerne sende oss en e-post til [email protected] med ditt navn og telefonnummer, å vi vil gi deg tilbakemelding der. Mvh Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ice mob"

Svært dårlig, fakturerer for bruk i eu, men i avtalen er bruk i utlandet inkl. Ikke akkurat et selskap man kan stole på

Svar fra ice
09.07.2021 11:35
Hei, Rolf Dette øsker jeg å se på for deg. Jeg vil gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] Legg ved mobilnummeret og ditt navn, så skal jeg finne ut av det. Mvh Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"2 måneder er 45 dager"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til ICE 15. juni med 2 måneder gratis frihet. Da fakturaen kom stod det Ice frihet fra 1 juni. Står ingen steder at man må bestille akkurat 1. hver måned for å få 2 måneder. Føler meg ganske lurt når man regner tiden fra 14 dager før man har abonnementet. Mvh Geir.

Svar fra ice
08.07.2021 13:52
Hei Geir, Dette skal jeg se på for deg. Jeg vil gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] Legg ved mobilnummeret og ditt navn, så skal jeg finne ut av det. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Heidi ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ingen wifi tale offshore"

Hvorfor fungerer ikke wifi tale offshore, ja jeg vet at Ice sier det fungerer avhengig av hvilken telefon du har, men det gjør det ikke. Ingen jeg kjenner her ute får wifi tale til å fungere med ice abonnement, mens alle med telenor abonnement får wifi tale offshore til å fungere uten problemer??

Svar fra ice
07.07.2021 08:28
Hei Trond Dette er en sak vi absolutt må finne ut av. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected] Legg ved mobilnummeret ditt og ditt navn i e-posten, så vil jeg ta kontakt med deg. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Heidi ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på mail, ingen hjelp for å løse problemer. Skiftet til ICE etter bra tilbud. Sendte nytt SIM kort på nytt nummer ist for portering av gammelt. Falt snart ut og vi bytter nå tilbake til gammel leverandør!

Svar fra ice
05.07.2021 09:52
Hei, Erik Det er leit å høre at du sitter igjen med så dårlig inntrykk av oss. Send gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken din. Mvh Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ingen informasjon om at man må betale ut måneden ved oppsigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet 1. juni, og må betale for hele juni måned. Greit nok, men ikke på et eneste steg i oppsigelsen ble det nevnt at det ville skje, og kundeservice henviser til vilkår. Har aldri vært med på denne praksisen før, og det er tydelig at de bare ønsker å tappe penger av folk. Ellers hadde de skrevet det i SMS-en jeg fikk når jeg sa opp, for eksempel. En god måte å sikre at kunder aldri kommer tilbake. For ikke å snakke om blodprisene de tar.

Svar fra ice
01.07.2021 15:00
Hei! Det er leit å høre at du sitter igjen med et så dårlig inntrykk av oss. Send gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken din. Mvh Jonas ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Kundeservice"

Jeg har glemt mitt passord. Når jeg ber om nytt passord, får jeg beskjed om at jeg har mottatt en mail for å sette passord. Problemet etter x antall forsøk og 6 samtaler med dere, med like mange forskjellige svar!!!, har jeg fortsatt ikke mottatt noen mail. Jeg har blitt lovet at teknisk support skal kontakte meg, men jeg har ikke hørt noe. Nå har jeg holdt på med dette i flere dager, og vurderer sterkt å bytte til annen levrandør! Jeg mener bestemt at jeg har krav på å få tilgang til "Min side"

Svar fra ice
01.07.2021 15:00
Hei, Sonja Jeg beklager ulempene dette kan ha medført for deg. Det ville vært supert om du sendte oss en e-post til [email protected] med telefonnummeret ditt og navnet ditt, så skal vi undersøke dette for deg. Dette er absolutt noe vi ønsker å se nærmere på. Mvh Jonas ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"ingenting."

har faktisk ikke noe bra å si om ice, kjøpte 10gb+1000gb i ice pluss nettet men det viste seg at det nettet eksisterte ikke utenfor storbyer. styr unna!!! spar dere for trøbbelet.

Svar fra ice
25.06.2021 14:07
Hei, Knut Det var leit å høre at Data Frihet ikke fungerer optimalt for deg. Ice bygger kontinuerlig ut nettverket sitt. Dersom du sender oss en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og din adresse, kan vi undersøke om det er noe planlagt utbygging i ditt område.
Cassandra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utgangspunkt skulle kjøpe iPhone med abonnement, da må det være bindingstid med abonnement, var klar over med dette reglene. Hun selgeren laget kontrakt før kreditt sjekk.Siden kreditt sjekk gikk ikke gjennom. Da valgte jeg å kjøpt ut mobilen. Betalt en små beløp med kontant, resten på kort. Derfor valgte jeg abonnement uten bindingstid (de har til og med tilbud den abonnement jeg har valgt i seks mnd. billigere). Etter et års bruk var ikke som forventet, valgte jeg å si opp abonnement. Etterkant krevet de bruddsgebyr som ikke eksistert. Jeg har dokumentert alle papirene, og forklart. På grunn av jeg kunne ikke dokumentert en del av summen blitt betalt med kontant, fordi mobilen har jeg solgt til en annen, og kjøperen fikk med kvittering. Jeg skulle politianmeld dem, men på grunn av helsa min var ikke bra, har ikke nok energi, valgte jeg og betalt for å bli kvitt dem. De har rett og slett ikke noe i orden med arkiv (betalingssystem). EN STOR SVINDEL SELSKAP.

Svar fra ice
22.06.2021 19:58
Hei, Cassandra Dette var synd å lese. Send oss gjerne en epost til [email protected] med mobilnummeret eller kundenummeret det gjelder og en kort forklaring av saken slik at vi kan se litt nærmere på dette for deg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert"

Alt virker som det skal, god kundeservice og fin brukervennlig app som gir god oversikt over forbruk både for meg og mine barn.

Svar fra ice
15.06.2021 13:20
Hei, Hans Takk for god tilbakemelding. Dette var hyggelig å høre. Mvh. Christine ice.no
Tor I. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Byttet til ice, kjempe fornøyd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet fra Talkmore til Ice etter at jeg ble kontaktet av en hyggelig selger på telefon. Et valg jeg IKKE angrer på. Ikke bare er Ice MYE billigere, men de har også svært god dekning. Hos Ice får du mye for pengene, derfor bør du gi dem en sjanse. Da hjelper du også til slik at Telenor og Teila ikke får monopol. Det vil vi ikke ha i Norge! Siden jeg reiser en del så er dekning for min del svært viktig. Hos Talkmore hadde jeg flere ganger problemer med at samtalen falt ut, Hos ice har ikke dette vært et problem, alltid god dekning! Kundeservice er ikke noe jeg ofte bruker, så her kan jeg ikke uttale meg. Men håper at jeg får den hjelpen jeg trenger, når jeg en gang trenger det. :-)

Svar fra ice
15.06.2021 13:21
Hei, Tor Takk for god tilbakemelding. Dette var hyggelig å høre. Mvh. Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"7000 kr i bruddgebyr uten opplysing om det"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er min verste opplevelse innen kundebehandling og skjulte vilkår. Aldri opplevd så sterk frustrasjon og forbannelse over eit produkt eller tjeneste som med Ice Bedrift. Var kunde der i ein lengre periode, før eg fann ut at eg betalte mykje meir enn hos konkurrentane, sjølvsagt ville eg bytte. Men det kosta skjorta, 7000kr i bruddgebyr som aldri var opplyst om på forhånd. STYR UNNA

Svar fra ice
14.06.2021 14:40
Hei, Elias Dette var synd å lese at du føler det sånn. Det er fint om du sender oss en e-post til [email protected] med mobilnummeret / kundenummeret ditt og en kort forklaring av saken, slik at vi kan se nærmere på dette for deg. Mvh. Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Dårlig wifi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlige forhold/kvalitet på wifi. Har prøvd alle tenkelige muligheter for utbedring, uten å ha lykkes. Styrken opp/ned varierer hver gang jeg foretar målinger, kun med sekunder imellom disse. Gir tildeles full stopp i mottak hvis 2 personer surfer samtidig på nettbrett.

Svar fra ice
13.06.2021 15:51
Hei, Thore Dette var synd å lese. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med MBB nummeret eller kundenummeret dette gjelder, samt litt kort om hva saken gjelder, slik at vi kan sjekke ut dette for deg. Mvh. Christine ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Prisen er bra, dårlig dekning for den som farter rundt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisen er veldig god. Hvis det bare var meg som privatperson, som stort sett er nærområde, ville jeg vært riktig fornøyd. Men mannen min jobber som servicemann og er rundt omkring på Østlandet. Han river nesten av seg håret i frustrasjon over dårlig dekning og venter desperat på å bli hentet tilbake til Telenor.

Svar fra ice
11.06.2021 20:07
Hei, Kaisa Dette vil vi se nærmere på. Vårt nett skal være godt utbygd og dekke over 90% av alle husstander i Norge. Send oss gjerne en e-post med fullt navn og telefonnummer samt adressen dere, plus gjerne noen av områdene mannen din har hatt problemer med dekningen til [email protected], så skal vi sjekke hvordan forholdene er. Mvh. Christine ice.no
SĂžk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR