Meny

ice omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
4
av 28 innen
mobilselskap
58%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
795
269
112
141
516
Sorter omtaler etter
Viser av 1833 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig service og dekning. Absolutt ikke anbefales."

Jeg overførte abonnement egentlig fra 01.01, men et annet selskap kunne ikke gjøre det før den 07.01. Det var snakket om 7 dager, men jeg måtte betale for HELE MÅNED som jeg ikke har brukt. For andre selskap må du kun betale de dagene som du har brukt før du flytter over til et annet selskap. Dette synes jeg er VELDIG DÅRLIG. Itillegg har ICE veldig dårlig dekning og veldig tregt nett.

Bjørnar G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Aldri problemer"

Har aldri hatt problemer med ICE NET, hverken med bruk, tilgjengelighet eller faktura. Enkelt å følge forbruksutviklingen og enkelt å kjøpe ekstra data hvis mann skulle ha behov for det en periode hvor forbruket er ekstra høyt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Stor problem med MMS/SMS heile tida"

Kunne ikkje sende MMS og SMS og eg la inn mms instillinger manuelt som beskrevet på ice net sine sider, men virker fortsatt ikke. Dette burde virke automatisk, så dette er altfor dårlig. Det skjedde nokre gonger i løpet of 6 månader. Skal bytte abonnement til ein annen leverandor.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen dekning i Sverige"

Ser at en masse personer har skrevet at de ikke fikk brukt bredbåndet i Sverige, og jeg anser det som svindel at det fortsatt står "inkluderer bruk i Skandinavia" på deres nettside. Jeg benyttet meg av 6-måneders tilbudet. Planen var å bruke bredbåndet i Sverige. Betaler nå månedlig 599 kr på noe som ikke kan brukes da det ikke virker i Sverige. Hvis du ikke må ha flere tilkoplinger, vil jeg anbefale noen ander som kanskje kan levere et de påstår.

Lars I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billigst? Og ok."

Jeg er litt glemsk av og til og istedet for å få 80 kroner purregebyr som telia (som jeg ble tvangsflyttet fra chess RIP til) så sendte de meg en sms om at det var manglende betaling. Telenors politikk er enda værre på dette området så vidt jeg har hørt og sender rett til inkasso etter andre gangs forseintbetaling. Dette er en liten ting, men noe som gjør at sjansen for at jeg blir en loyal kunde slik jeg har vært hos chess gjennom flere år er svært sannsynlig. Ikke like glatt oppsett av mms som Telia. Fikk ikke til å sette opp mms på en gammel Nokia telefon tilhørende en venn av meg. Dette er et svært lite issue for meg dog og summen av komfort og pris gjør at jeg gir 5 stjerner.

Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil roaming og sms-er kommer ikke fram"

Har nylig byttet til Ice. Aldri hatt trøbbel med roaming før. Men nå med ice opplever jeg ofte at tlf ikke kommer seg på nettet, klarer å switche mellom wifi og roaming. Tar opptil 30 min. Og kan heller ikke stole på at sms/MMS kommer frem lenger (selv om alt virker Ok fra min tlf). Har ringt ice kundeservice. Hyggelige folk, men de mente problemet var min telefon, litt rart ingen av disse problemene dukket opp før jeg skiftet abonnement til ice.,,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende"

Hadde Telenor og brukte mobildata og lot det være med et uhell for over 5 timer. Den tok 4 kb. Men etter jeg fikk så tok den 500 mb, bare på 30 minutter! Vær så snill fiks dette Ice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Underdog med kodebitt"

ICE har jeg opplevd som løsningsorienterte. De har ikke systematisk økt avgifter under abonnementstiden, og svart ærlig på dekningsspørsmål. De har kort saksbehandlingstid, og tatt eierskap, og fulgt opp på mail og telefon inntil saken er avsluttet. Dessuten så setter de ned hastigheten på data uten ekstra kostnad ut måneden når jeg går tom. Kan låse teletorg og samtaler til/fra utlandet for barna. MINUS: Appen har blitt bedre, men mangler fremdeles noe selvadministrasjons funksjoner, spesielt for barn.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Ice er OK"

Jeg måtte sette på en modus der ALLE typer apper er tillatt. Og skru av appene når jeg surfer, for mange apper koster bare de er lastet ned, jeg forstår ikke hvorfor. Dette er min første smartphone, og jeg savner en bruksanvisning på papir, da kan jeg lese den, samtidig som jeg jobber med iPhonen.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Funker bra"

God dekning, fikk sin innen rimelig tid. Ingen problemer ved overgang fra forrige operatør (telia), nok data og en roll over som funker. Har ikke hatt behov for å snakke med kundeservice, så den biten kan jeg ikke vurdere.

Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Ice
Torbjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt å ringe til Sverige"

Hvis du ringer til Sverige fra Norge koster dette 2,50 / minutt! Gratis omvendt, dårlig deal, det finnes abonnement som er gratis. Anners koster det likt mot andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra enkelt å billig"

Enkel kundeservice oversiktlig mobilbruk Eneste jeg har å sette fingeren på så må det være dekning..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nettverksfeil på hjemmeadressen."

Får stadig brudd på samtaler. Forbindelsen vises i venstre hjørne på telefonen som nettverksfeil. Samtalen kommer tilbake etter noen sekunder. Har tatt opp problemet med Ice, men de kan ikke tilby noe annet enn en tilleggsboks for kr. 99.- pr. mnd. Da kan jeg like gjerne bytte til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning overalt på Sørlandet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor i Kristiansand og har en time til hytta. Da mister jeg forbindelsen 7 ganger over ganske lange strekk. Dekningen er fryktelig dårlig. I indre bygder som for eks Byremo, er dekningskartet hvitt. Nesten ingen dekning noe sted. På vei fra Oslo til Kristiansand var det for en tid siden en del omkjøringer. Jeg mistet dekning i dem alle. Skifter abonnement så fort som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Talemelding"
1 syns denne omtalen er nyttig

I dag fikk jeg en melding på telefonen min som sa: "Du har en ny melding på 147 sek. Fra. +47 xxxx. Ring +47 xxxxx for å lytte. Da var det bare å ringe dette nummeret for å lytte til meldingen trodde jeg, men hvor lenge var Adam i paradis? På dette nummeret var det en damestemme som aldri ble ferdig med å fortelle om alle de fantastiske mulighetene jeg hadde og hvilket nummer jeg måtte trykke på for å gå videre til disse mulighetene. Men tenk, uansett hva jeg valgte så vær hun der igjen med nye fantastiske muligheter hvis jeg bare trykket på det rette nummeret. Resultatet i en hektisk hverdag ble at jeg kverket denne damestemmen og fikk derfor aldri hørt på meldingen. Mitt forslag er at når man ringer det oppgitte nummeret så får man kun to alternativer. Det ene er å gå direkte til meldingen og det andre alternativet kan være å få et foredrag om alle de fantastiske mulighetene som finnes. Server gjerne også en kopp kaffe til. Jeg har vanligvis ikke tid til en masse snikksnakk bare fordi jeg får inn en talemelding. Dette likte jeg meget dårlig og det ble et negativt samtaleemne resten av dagen.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er ingenting å skryte av, og ting går veldig sakte. Hvis jeg hadde visst dette hadde jeg ikke byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tyveri, dem legger purregebyr på gamle fakturaer og sender det på de nye selv om de har vært betalt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tyveri, dem legger purregebyr på gamle fakturaer og sender det på de nye selv om de har vært betalt i riktig tid og kundeservice nekter å slette purregebyr 😱 Man kan ikke bruke Internett og snakke i smart tlf samtidig pga nettverket

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"

Kontakter kundeservice ang manglende fakturaer, de blir ikke levert til min mailadresse. Så all faktura fra dem har kommet som purringere via Digipost. Trodde det var ordnet men så kommer ny purring, jeg kontakter da igjen kundeservice og får bare tilbake at de ikke har fått retur mail på at jeg ikke mottar fra deres maskiner og sender meg fakturaen med purregebyret på. Det var bare toppen for meg! Jeg har alt informert dem, da skal ikke jeg igjen betale purregebyret. Når nettet deres er så ustabilt i tillegg så blir det bare for mye negativt. Bytter leverandør! Unngå!

Gard B. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God operatør"

Litt knotete å sette opp MMS/Internetttilgang, ellers er det ingenting å klage på. God dekning, og ikke noe tull. Kanskje det billigste, men fremdeles seriøse selskapet der ute. Mobilt bredbånd kan til tider være litt ustabilt, antar dette er pga. belastning på basestasjoner etc.

Siavauch S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Delbetaling av mobil"

Jeg ble kredittvurdert av Experian for delebetaling av mobil, den ses ut helt normalt, ikke noe dårlig. Jeg tok kontakt med Experian som selv sa "er dette ang. Ice?" ses ut at de er vel kjent med dem! Tok videre kontakt med Ice som kan ikke foreklarer om kjetterier som de benytter for å avgjøre godkjenning av delebetaling uten rente. Dette er en sak og løy fra Ice: de tilbyr ikke delbetaling egentlig til kundene sine. Veldig dårlig.

Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Itjnå tull"

Veldig fornøyd med Ice :) Lav pris og bra kundeservice. Ingen plagsomme oppringere. Vi får til og med gratis nett og andre goder i ny og ned. Alltid dekning, og dersom det ikke er dekning så skal du ikke ha det. Ingen ekstra kostnad med nettbruk i utlandet! Helt fantastisk! Takk!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tjenester. Rådgivere vet ikke vilkår"

Fikk råd fra ice å bytte abonnement fra bedrift til person og fikk bruddgebyr på ca 3500 uten at jeg ble informert om det. Anbefalingen var også å tegne bedriftsavtale, siden den skulle være gunstigere, men det er bare tull. Nå betaler jeg mer enn jeg betalte før. Så hva er poenget?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri blitt behandlet dårligere!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare masse kaos og rot!! Både når det gjelder bredbånd og mobil. Sender fakturaer på et bredbånd som jeg skulle få prøve gratis i en mnd. Hadde et hel#%te med å få de til å forstå at jeg ikke skulle ha det.- De fortsetter å sende ut regninger som går til inkasso slik at jeg måtte betale nesten 2000kr for det som skulle være en gratis prøve mnd. Etter mye om og men får jeg tilbake nesten alt. Så er det det samme med mobil. Der har de ikke fått med seg at jeg har sagt opp å sender meg regninger som går til inkasso og det bare påløper og påløper. Ingen vil ta ansvar og de nekter å slette regningene for at abb. som ikke har vært i bruk. Så det jeg lurer på er, går det så dårlig for Ice at de må ta betalt for tjenester som ikke blir brukt også. Og hvor er kundebehandlingen og servicen oppi dette selskapet?? Talkmore på sin side beklaget feilen og gav meg 2 mnd gratis bruk. Ice nekter å slette noe. Ville vært mye bedre for selskapets rennomè å bare slette saken og slippe masse dårlig reklame. For hvem kan være enig i at det er rettferdig for å betale for noe som aldri har vært brukt og det har skjedd en kommunikasjonsfeil? Jeg har slitt med dette nå i flere mnd. og jeg har i tillegg angst, spesielt for telefoner. Så dette har resultert i at jeg har blitt enda sykere. Så takk Ice. Håper virkelig dere kan være litt medmenneskelige å innse at her har det skjedd en miss. Det er ikke slik at jeg prøver å snike meg unna. Hadde jeg visst det var jeg som hadde gjort en feil hadde jeg stått for den.

Svar fra ice
06.12.2018 20.24
Hei Katrine,

Dette hørtes ikke bra ut. Uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "bytt.no@ice.no" så skal vi undersøke dette videre. Husk å legg ved navn og telefonnummer det gjelder.

Hører fra deg!

Mvh
Carl-Fredrik
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 4G på steder Telenor kun har Edge. De har data rollover, en veldig bra app, god kundeservice og fantastisk dekning.

Ronald K
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Minus for dekning"

Fungerer stort sett bra. Men at man f.eks. plutselig bare har to streker med dekning ved Ringnes Park sentralt i Oslo?? DET er for dårlig. Punkt to: Som aktiv bruker av Finn-appen er det ekstremt irriterende å få beskjed om at "du mangler nettdekning", når har fire streker på dekningen. Man kan kanskje stille spml ved om feilen er i appen, men samtidig var dette ALDRI et problem før jeg byttet til ice, da fungerte Finn-appen helt strålende. Og det er akkurat likedan om det er midt i oslo sentrum eller på i indre valdres. "usjda, du mangler nettdekning" får jeg beskjed om fra Finn-appen. Om jeg ikke kan skrive dette til kundeservice hos ice? nei, det er ikke slik at de plutselig bare endrer til bedre dekning i deler av oslo om en person klager på det. Så når bindingstiden utløper blir de bytte med en gang til annet nett.

Mobilabonnement fra Ice
Bestill på nettsidene til Ice
Vis alle mobilabonnement
Mobil 500 MB
Fri tale, SMS og MMS
0,5 GB
pr. mnd
99 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
129 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 3 GB
Fri tale, SMS og MMS
3 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
449 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Mobil 30 GB
Fri tale, SMS og MMS
30 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Ice?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Ice
Gå til Ice nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR