Meny

ice omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 37 innen
mobilselskap
48%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
903
325
195
268
909
Sorter omtaler etter
Viser av 2600 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig dårleg hastighet og dekkning"

Dårleg dekkning der jeg bor og på tur utenfor tettsteder.Bra kontakt med nettet i byen og tettsteder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning på ICE+"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tre gutter som har hatt IceUng og IceJunior, men gir nå opp og bytter leverandør. ICE+ fungerer dårlig, selv i tettbygde strøk i Ålesund. I mer grisgrendte strøk fungerer det ikke i det hele tatt mange steder. Ungdommer uten tilgang til internett på mobilen funker dårlig over tid....

Leiavdårligdekning1983
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning på mobildata, dårlig dekning for samtaler, kun relevant hvis man har trang økonomi. Ice pluss nettverk er ustabilt. Eneste som er positivt er prisen. Når det fungerer er fri data for 99,- ekstra per mnd genialt. Synd det ikke fungerer bra nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureselgere."
2 syns denne omtalen er nyttig

ICE har relativt god mobildekning/data til mitt forbruk til en relativ rimelig pris. men der slutter det positive. Jeg spurte Kundeservice/selger om jeg ville miste Trumf Bonus om jeg tok et prøve abonnement før jeg bestemte meg. Det skulle ikke ha noe å si, fikk jeg til svar. Når jeg da en måned senere tegner abonnement Via Trumf, får jeg beskjed at siden jeg allerede har et kundenummer, kan jeg ikke få Trumf Bonusen som da var på 610 kroner. Den samme beskjeden fikk jeg siden det var jeg som kunde som tegnet nytt abonnement på min kone. Altså svindlet for tilsammen 1220 Kroner av ICE. Dette er smålig lureri!

Robobin K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Data løgn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har yng som da er 10gb. Men det som er e at 10gb ikke kan bli brukt på alle nettverk bare ice+ alt annet et ikke inkludert, så har bare 2 GB fri egentlig. For det kan brukes overalt. Blir å melde meg ut snart. Vært kunde lenge men dere har blitt elendige nå. Flink før, men ikke nå lengre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bad general terms"
1 syns denne omtalen er nyttig

When you want to transfer your ICE sim to another service provider, just be careful: Do it at the end of month. Because they will charge the whole month's fee even you do it at the first day of the month.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forholdene har blitt mye dårligere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Både mobilt bredbånd og mobilabonnement fungerte tilfredstillende tidligere,men har nå blitt ubrukelig. Tror ikke det er snø og trær som har grodd voldsomt på kort tid som har skylden.

Svar fra ice
23.10.2020 13.39
Hei, Gisle

Det er selvfølgelig ergerlig å høre at du har problemer med både Mobilt Bredbånd og mobiltelefoni fra oss.

Send oss gjerne en e-post, til bytt.no@ice.no, og fortell oss om saken din, så skal vi ta en kikk på dette, med deg.
Vi trenger også, at du har med navnet ditt, her fra bytt.no.

Mvh
Tina
ice.no
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ble lurt av ICE"
3 syns denne omtalen er nyttig

De har skrevet inn med liten skrift at de skal overfakturere deg når du bytter vekk. Bytter du 2.oktober skal du altså betale for hele oktober likevel. Klassisk bondefangeri og de lurte meg. Styr unna selskap som bevist lurer deg! Tok det opp med kundeservice som henviste til vilkårene man sjelden leser. Her bør man lese alt med liten skrift.

Svar fra ice
23.10.2020 12.51
Hei, Elisabeth

Det er leit å høre at du føler deg lurt.

Dessverre er det slik at dersom man bytter en operatør, betaler man for inneværende måned hos operatøren man bytter fra. Dette gjelder hos de aller fleste operatører i dag. Dette er ikke noe som står i liten skrift, som vi ikke informerer om, men noe som opplyses om i våre avtalevilkår som en hver kunde selv er pliktig til å lese.

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen tilbake til oss, dersom det skulle være ønskelig senere. :-)

Mvh
Tina
ice.no
Finn A. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter samtale med kundeservice blir en bedt om å gi vurdering. Min samtale med kundebehandler var helt grei og kunne gitt 5, men innholdet i samtalen må gi 0 til Ice’s behandling av kunder når det dreier seg om klager.

Svar fra ice
23.10.2020 12.21
Hei, Finn

Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i en telefonsamtale med oss, når det kom til en klage.

Send oss gjerne en e-post, til bytt.no@ice.no, og fortell oss om saken din, så skal vi ta en kikk på dette, med deg.
Vi trenger også, at du har med navnet ditt, her fra bytt.no.

Mvh
Tina
ice.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Unilkt tilbud til deg på ny Samsung-t"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte meg ny telefon for ca en måned siden. Etter anbefaling av ekspeditør, gikk jeg over fra Telenor til Ice, da dette skulle være billigere. Etter et par uker fikk jeg e-post fra ICE hvor det ble hevdet at min telefon dessverre ikke støtter 4G-tale og at jeg ikke kan ringe over 4G-nettet. Jeg får da tilbud om å kjøpe en Samsung Galaxy A20 til kr 990+ abonnement minimum 2GB, med binning på 12 mnd. Jeg sendte e-post for å spørre hvordan de visste hvilken telefon jeg har, og om de kunne svare på hva slags telefon jeg eide. Fikk ikke svar på henvendelsen. (Jeg ahr en mye bedre telefon enn den jeg ble tilbudt) . Ringte kundeservice i dag og stlte de samme spørsmålene som i e-posten. Måtte spørre et par ganger. Personen jeg snakket med avbrøt og sa at jeg ikke kunne bruke den tonen der (jeg snakket rolig og behersket), så la han på røret. Jeg er sterkt imot villedende og falsk markedsføring, og blir nok ikke lenge kunder her. Ser også at firmaet ikke svarer på negativ respons, dvs. kundene blir ikke tatt på alvor.

Svar fra ice
23.10.2020 12.18
Hei, Gerd

Jeg vet dessverre ikke hvilken telefon du har i dag. Du kan se hvilke telefoner som har støtte for 4G-tale hos oss her: https://www.ice.no/produkt/4g-tale/. Dersom telefonen du har kjøpt ligger på denne listen, må jeg bare beklage for at du har mottatt en e-post som sier noe annet fra oss.

Det er også å beklage opplevelsen du hadde med oss på telefon. Send oss gjerne en e-post, til bytt.no@ice.no, og fortell oss om saken din, så skal vi ta en kikk på dette, med deg.
Vi trenger også, at du har med navnet ditt, her fra bytt.no.

Mvh
Tina
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte ekstra antenne fra ice, likevel blei det ikke bra dekning. Men fikk levert tilbake den. Så nå er jeg låst i abonnement med hastighet som ikke kan laste filmer en gang.

Svar fra ice
13.10.2020 14.27
Hei, Pål

Så leit å lese at antennen ikke var til hjelp.

Jeg forstår dette omhandler et mobilt bredbånd. Jeg anbefaler at du sender meg en e-post, så jeg får tatt en nærmere titt på saken din. Send e-posten til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av problemene du opplever.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Feil fakturering og dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Et firma som absolutt ikke forstår seg på kundeservice. Medarbeidere som har dårlig kunnskap. At Ice i tillegg stadig overfakturerer og sender ut feil fakturaer gjør ikke saken bedre. Hold dere unna hvis du ønsker å slippe masse fremtidige problemer.

Svar fra ice
13.10.2020 08.36
Hei, Eirik W

Jeg synes det er leit å lese at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss. Jeg beklager så mye for det.

Vi har vunnet kundeserviceprisen nå igjen, og jeg tenker jo at det må være noe vi gjør riktig. Ellers er det vanskelig å svare på dine andre punkter, da jeg ikke vet hva saken din dreier seg om.

Jeg tar gjerne en titt på saken din, om du ønsker det. Send meg en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva det er som er feil, så ser jeg nærmere på det for deg.

Ha en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning og lokketilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mobilnettet er ikke eksisterende. De har lokketilbud hvor ting virker ok, med en gang du blir betalende kunde får du se hvordan det egentlig er.

Svar fra ice
13.10.2020 08.34
Hei, Frida

Jeg synes det er leit å lese at du opplever dårlig dekning.

Vi gir deg ikke bedre dekning i prøveperioden, for så å gi deg dårligere dekning etterpå. Det er ikke teknisk mulig for oss å få til, og hadde det vært det, hadde vi selvfølgelig ikke gjort det.

Om dette er noe du ønsker jeg skal se nærmere på, må du gjerne sende meg en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva problemet er.

Ha en riktig fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra pris og bra dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service, hadde et abonnement som kostet meg rundt 600 kr i mnd., nå betaler jeg kun 174! anbefaler på det sterkeste!

Svar fra ice
13.10.2020 08.29
Hei, Troy! :)

Så godt å lese at du er fornøyd, og at du har fått en pris du er fornøyd med! 😁

Ha en riktig fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig dekning/forhold"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble fortalt at det var kjempe bra dekning her jeg bor. Umulig å føre en samtale i tlf. Bare skurrer og samtalen blir som oftest brutt. Dette var aldri noe problem med tidligere abb. Ice mener det er tlf min det er noe feil med. Har forsøkt simkort fra annet selskap og forholdene er knallgode igjen. Så at det er noe feil med tlf kan jeg ikke skjønne. Ser flere klager på dekning så kan nok si det gjelder meg og ikke tlf her også.

Svar fra ice
07.10.2020 17.01
Hei, Heidi

Jeg ser du opplever store problemer med samtalekvaliteten din. Dette må vi ta tak i.

Dessverre får jeg ikke hjulet deg med dette her, men jeg anbefaler at du sender meg en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av problemene du opplever.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De lover mer enn de holder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger mente jeg ikke trengte mer enn avtalt beløp, men plutselig var dataen min oppbrukt, og jeg ble anbefalt å kjøpe en GB til. Mener dette er å lure eldre mennesker som ikke har nok kunnskap om databruk.

Svar fra ice
07.10.2020 16.06
Hei, Berit

Jeg synes det er leit å lese at du føler deg lurt.

Det er ikke alltid så lett å treffe rett på hvilken datapakke det er som vil dekke behovet ditt. Vi forsøker alltid å stille de rette spørsmålene for å finne rett datamengde, men noen ganger blir det feil. Jeg beklager at vi ikke traff helt rett i ditt tilfelle.

Jeg tar gjerne en titt på abonnementet ditt, om du ønsker det. Send meg gjerne en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av problemet du opplever, så ser jeg på det for deg. :)

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men dårlig dekning!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lover gull å grønne skoger med dekning å nett. Vært i kontakt med kundeservice flere ganger, de bortforklarer å beklager. Hjelper ingen ting det for å få dekning å nett. Billig er ikke alltid bra, ønsker du god dekning så IKKE velg Ice. Håper ice gjør noe med dekningen!

Svar fra ice
07.10.2020 14.09
Hei, Lene

Jeg synes det er veldig leit å lese at du sliter med dekningen din.

Nå vet jeg ikke om dette gjelder mobil- eller bredbåndsdekning. På mobil leier vi nett av Telia, samtidig som vi tilbyr vår egen mobildekning ice+. På bredbånd har vi dekning via våre egne sendere. Med vår egen dekning dekker vi i dag omtrent 90% av Norges befolkning. Vi bygger kontinuerlig ut, og dekningen vil bli bare bedre og bedre med tiden.

Om du ønsker jeg skal ta en titt på dette, samt finne en løsning til deg, ber jeg om at du sender oss en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt, en kort beskrivelse av problemet, og adressen du befinner deg på.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk pris og god dekning"

Er veldig fornøyd med mitt ICE abonnement. Billig abonnement, god kundeservice og lave priser på ny mobil i nettbutikken. Har hatt Telenor og onecall tidligere og kommer definitivt ikke til å bytte tilbake.

Svar fra ice
07.10.2020 09.51
Hei, Eirik :)

Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding!

Jeg synes det er flott å lese at du er så fornøyd med abonnementet ditt, og jeg håper du blir værende hos oss lenge. :)

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Surrete kundebehandling"

Jeg har opplevd å ikke bli tatt på alvor. Problemer blir bare ignorert, og mine GB er opp og ned som en berg og dalebane. På den annen side har jeg blitt tilbudt noen fordeler også, som jeg har hatt nytte av. Ja, dette er vagt, men det opplever jeg at ice er også.

Svar fra ice
07.10.2020 08.02
Hei, Marit :)

Jeg synes det er veldig leit å lese at du føler du ikke blir tatt på alvor. Det er den helt motsatte følelsen vi på kundesenteret ønsker at du skal sitte igjen med, etter du har vært i kontakt med oss.

Dessverre ser jeg ikke hva saken gjelder her. Jeg tar gjerne en nærmere titt på saken din, om du ønsker det. Send meg en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av problemet du opplever, så skal jeg ta en ny titt på dette.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Over årene har jeg ikke merket noe bedre kvalitet, men prisen stiger."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ice er tregt og har generelt dårlig dekning. Har hatt tre telefoner med samme abonnement og folk har alltid klaget på at det skurrer og er vanskelig å høre meg når jeg ringer. Har hatt ice 1 GB siden 2016, siden jeg nesten kun bruker 4g for gps til nye byggeplasser. Beholdt ice pga at selv om det var tregt, var det billig og fungerte. Over årene har jeg ikke merket noe bedre kvalitet, men prisen stiger. Er nå mange andre alternativer for samme pris med bedre omtaler.

Svar fra ice
07.10.2020 08.00
Hei, Fredrik :)

Jeg synes ikke det er hyggelig å lese at du opplever dårlig samtalekvalitet.

Dette er noe jeg ønsker vår tekniske avdeling skal ta en nærmere titt på. Jeg anbefaler at du sender meg en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva som er galt. Jeg lover deg at vi skal ta en grundig titt på dette.

Det stemmer at det har vært to prisjusteringer på 1 GB abonnementet. Dette koster nå 149,- kroner per måned. I henhold til markedet vil jeg si at vi har justert oss bra prismessig.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Christin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna."
3 syns denne omtalen er nyttig

Sender ut faktura et halvt år etter utmelding og bytte til annen leverandør. I prøve tiden måtte jeg ta kontakt med Ice flere ganger, og gjøre de oppmerksom på at jeg hadde prøve tid med ekstra lav månedskostnad. Ble surr med faktura. Mye kommunikasjon frem og tilbake, om tilbudet jeg hadde fått, fikk ny faktura, feil igjen. Maks uflaks kanskje.. men går det an.. Hva skal en si. Styre unna.

Svar fra ice
06.10.2020 16.01
Hei, Christin

Det høres ut som du har hatt maks uflaks. Jeg beklager så mye for problemene du har hatt!

Jeg får dessverre ikke sett på fakturaen herfra. Jeg anbefaler at du sender oss en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva som er galt. Jeg lover at vi tar en titt på dette for deg. :)

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig og lovnader som ikke holder mål"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lovet god dekning og at regningene skulle være under 1000 kr men begge ble ikke overholdt. Anbefales ikke

Svar fra ice
06.10.2020 15.59
Hei, Rose :)

Jeg beklager at du ikke har fått verken god dekning eller lavere kostnader.

Jeg ønsker å se nærmere på dette for deg, for å finne ut hva det er som er galt. Jeg setter pris på om du kan sende oss en e-post til Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva det er som er galt, så lover jeg at vi tar en nærmere titt på dette for deg. :)

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren ga meg tilbud om bedriftsabonnement til kr 225,- per måned, inkudert 12GB data. Det viste seg selvfølgelig å være bedrag. Nå trekker de 449,- kroner i måneden. Vurderer sterkt å bryte avtalen - som koster godt over 3000,-). Bare å holde seg unna. Forøvrig er det treg kundeservice og usikker dekning.

Svar fra ice
06.10.2020 15.57
Hei, Ole

Jeg synes det er veldig leit å lese at du har fått noe annet enn det selgeren ga deg et tilbud om.

Om du har fått feil pris i helhold til kontrakten, ber jeg deg kontakte oss på Bytt.no@ice.no. Legg ved telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hva som er galt, så lover jeg vi tar en dypere titt på hva som har skjedd.

Jeg ønsker deg en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlig internet dekning, EU skulle vare inkludert, men !!!! ikke når du ringer til utlandet —> som alle andre operatørar har inkludert! Har bindings tid 1 år da må venter før å bytte. Ikke verdt eneste krone!!!! Anbefales ikke på det sterkeste!!

Svar fra ice
06.10.2020 14.44
Hei, Anna :)

Så leit å lese at du har dårlig dekning på mobildata. Det er noe vi ønsker å undersøke nærmere for deg. Send oss gjerne en e-post til Bytt.no@ice.no med en kort beskrivelse av problemet, sammen med telefonnummeret det gjelder.

Når det gjelder bruk fra Norge til land innenfor EU og EØS, er det ingen operatører som inkluderer dette. Enkelte inkluderer bruk fra Norge til enkelte land, men, som en hovedregel, er ikke trafikk fra Norge til utlandet inkludert.

Om du ringer og sender SMS til land innenfor EU og EØS, har vi en tilleggspakke som heter Ring til EU. Denne pakken inkluderer 3000 ringeminutter og 3000 SMS per måned og koster 99,- kroner per måned. Denne pakken kan aktiveres via oss på kundeservice eller via ice-appen. Det er en løpende tjeneste, og du må deaktivere den om du ikke lenger har behov for den.

Ha en fin dag!
Mvh. Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, ellers ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra barneabonnement med 0kr i mnd og fri SMS, men jeg blir stadig frustrert over dårlig dekning.

Svar fra ice
06.10.2020 14.37
Hei, H

Så bra du synes iceJunior er et bra abonnement! :) Det er hyggelig å lese!

Det er dog leit å lese at du er frustrert over dekningen. Om det er dekningen på telefonen til brukeren av iceJunior du opplever dette på, kan det være en forklaring på dette.

Mobildataen på iceJunior kan kun brukes i vårt eget nettverk, ice+. Vi dekker per dags dato omtrent 90% av Norges befolkning, men det er klart det enda er områder vi skulle dekket bedre. Vi bygger hardt ut om dagen, så dekningen blir heldigvis bare bedre og bedre. :)

Om det er noe annet rundt dekningen du opplever problemer med, ønsker jeg å ta en nærmere titt på dette for deg. Send oss en e-post til Bytt.no@ice.no med en kort beskrivelse av problemet, sammen med adressen du befinner deg på, og telefonnummeret det gjelder.

Ha en fin dag! :)
Mvh. Michelle
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR