Meny

ice omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
18
av 35 innen
mobilselskap
49%
anbefaler
ice
Filtrer omtaler
892
323
186
257
848
Sorter omtaler etter
Viser av 2506 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Daniel E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Gode selgere, dårlig produkt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppring av en kar, han ville selge ett abo. Virket nokså greit men fikk fort erfare at dårlig dekning var ett minus med det hele. Ble lovet 1000gb ekstra i mnd men lite sa dette mennesket om at dette var med så dårlig hastighet at tiden man bruker på å laste inn en nettside er omtrent like lang som å bygge ett hus! Overhodet ikke fornøyd, nå er det prøvd og jeg går tilbake til det jeg hadde før. Bli bedre på å fortelle kunden hva de virkelig går med på. Bra at sms og ringing går bra, nettet kunne vært adskillig bedre.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pinlig tregt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mobilt bredbånd fra ICE, opplever regelmessig at hastigheten ligger på under 2 MBs i samme område som jeg måler 60+ på mobilen min som bruker chilimobil. Jeg bor i Oslo så det burde være raskere her. Abonnomentet er riktignok billig, men det er ikke verdt pengene når man sammenligner med hastigheten man får.

Svar fra ice
29.06.2020 10.39
Hei Henrik,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit å høre at du opplever en slik hastighet. :-( Man kan forvente en hastighet mellom 2 og 40 Mbit/s, med 4G. Dette for Bredbånd.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Beste bang for your buck, men endrer abonnementene så du må følge med for å få det billigste."

God service, billige abonnementer og mobiltelefoner. IKKE VELG ICE+ ABONNEMENT, dekningen suger og hjemme hos meg fikk jeg max 100kB/s (når jeg sto på verandrarekkverket og holdt telefonen opp).

Svar fra ice
29.06.2020 10.39
Hei Stian,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Det er godt å høre at du så fornøyd med servicen vi gir og abonnementene.

Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet.

Du må gjerne sende meg en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker jeg skal ta en titt på ice+ dekningen din.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Misvisende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt og tilbudt en god pris for et abonnement med lite data, for så å legge til datafrihet. Jeg trodde dette ville gi meg tilnærmet ubegrenset data overalt, men det har vist seg at nettverket ikke fungerer på steder jeg har vært hvor det ville vært naturlig at det skulle fungert. Jeg føler meg derfor lurt, og anbefaler ingen som tenker å f.eks streame mens de reiser å bruke ice.

Svar fra ice
28.06.2020 20.55
Hei Gard,

Tusen takk for din henvendelse! Vi tar i mot både ris og ros med åpne armer.

Det er veldig leit å høre at du hadde denne opplevelsen hos oss. Det skal komme tydelig frem at Data Frihet er en tjeneste som er forbeholdt vårt eget ice+ nettverk. At dette ikke kom tydelig frem er veldig beklagelig.

Jeg håper at du utover denne tjenesten har hatt en positiv opplevelse hos oss. Du er alltid hjertelig velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt!

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig tregt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet fra Telenor til Ice. Har hytte i Engerdal, og bruker nett til TV der også. Men nettet er så tregt, så det fungerer ikke i det hele tatt. Vi bor i Brumunddal, og like tregt her også. Målt hastighet ligger på 12-16 Mbps, på begge plassene. Telenor ligger på mellom 60-80 Mbps. Skal helt klart bytte tilbake til Telenor nett, selv om prisen er dyrere. Hjelper ikke med mye nett, til rimelig pris da det er då tregt som sirup...

Svar fra ice
28.06.2020 20.55
Hei Rune N,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du opplever en treg hastighet. :-( Dette ønsker jeg å ta en nærmere titt på. Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Slett kundebehandling hos ice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde hos Ice men måtte bryte, fordi umulig å jobbe online med Usb løsning som modem til bærbar. Fallt ut hele tiden, store problemer med Sky-regnskap og mail, problemer med vipps og samtale falt ut mange ganger iløpet av 10 minutter. Måtte avbryte, da jeg skulle ha momsoppgjør og innrapportering av mva til Mva-registret. Ice svarte med å kreve avbruddsgebyr da det var 2 års bindingstid. Men ingenting virket som forespeilet. Huset mitt ligger sentralt i boligområde, men Ice må ha bedre dekning andre plasser. Hva kan bli bedre, ta kunden på alvor og ikke svar med et kort standardsvar.

Svar fra ice
23.06.2020 10.24
Hei Viggo,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beleilig at du har opplevd dette. :-( Slik skal det selvsagt ikke være. På et mobilabonnement er det kun et års binding, ved kjøp av telefon med abonnement. Det er leit du har byttet operatør for jeg skulle gjerne likt å se på saken din!

Husk at du er alltid er hjertelig velkommen tilbake. Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Etter flere år som kunde er jeg fornøyd."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ført en diskusjon med selskapet og fikk følelsen av å bli hørt. Som pensjonist med en årlig avkortning på utbetalinger, blir det lite penger til mobilbruk. Da jeg er mye hjemme med ruter fra sameiet, trenger jeg kun 0 5 GB og det har vært et problem å komme under 1GB? Bruker WhatsApp med kryptering og da blir 100MB for snaut.

Svar fra ice
23.06.2020 10.24
Hei Ruppen,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Det skulle bare mangle at du blir hørt av oss. Vi setter våre kunder i sentrum. Jeg forstår at 100 MB abonnementet blir litt for snaut, hvis du bruker WhatsApp. Vårt neste abonnement da, er 1 GB.

Tusen takk for at du er kunde hos oss! Ha en fin dag. :-)

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig nett, kundeservice og dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mobilnett som detter ut hele tiden, svindel og lureri med data frihet, dårlig mobildekning og utrolig dårlig kundeservice

Svar fra ice
18.06.2020 09.56
Hei Alfred,

Tusen takk for din henvendelse! Dette var leit å høre. :-( Vi ble i 2019 og 2020 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum.

Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Leozanta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men blitt for dyrt!"

Bra app, gode familiemuligheter til datautveksling, rollover og eu-greier. Fornøyd med forbindelsen, skjelden det er fritt for nett eller for dårlig signal. Prisstigningen den siste tiden har vært grunnen til bytte FRA ice til noe billigere. De har det samme stort sett alle sammen, forskjellen er noe i dekning og hastighet, samt pris.

Svar fra ice
23.06.2020 10.22
Hei Leozanta,

Tusen takk for din henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med appen vår. :-) For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden.

Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge.

Husk at du alltid er hjertelig velkommen tilbake til oss! Ha en fin dag videre. :-)

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Møtte en totalt inkompetent og løgnaktig kundebehandler som ikke var villig til å se på løsninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekning for mobildata i «mitt» område. Jeg ønsker å fri meg fra avtalen med Ice, siden de ikke leverer det avtalen forutsatte. Saksbehandlere som snakker usant er heller ikke akseptabelt for meg. Jeg vil fri meg fra Ice så fort som mulig, og vil advare alle om å holde seg borte fra denne leverandøren.

Svar fra ice
18.06.2020 09.56
Hei Thore H,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever problemer med mobildata. Dette ønsker jeg å hjelpe med!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundeservicen P. I. E. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Inkompetente folk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice. Faktisk den verste kundeservicen noensinne! Ringer 6 ganger og få seks ulike svar om en og samme bestilling. Endte opp med å kansellere bestillingen.

Svar fra ice
18.06.2020 09.56
Hei,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik opplevelse med kundesenteret vårt. :-( Vi ble i 2019 og 2020 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Christoffer M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ICE + DÅRLIGERE EN ICE. burde heller kalle det ICE -x10"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mer en 10 ganger så dårlig hastighet på ice + nettverket en vanlig ice dekning med 1 stripe dekning... funket bra i starten men når dem antageligvis så hvor mye av det som ble brukt setter de j#%lene ned hastigheten! STYR LANGT UNNA!!! Kunde servicen har 0 erfaring.. Virker som yngre ''ungdom'' om man kan kalle dem det

Svar fra ice
18.06.2020 09.56
Hei Christoffer M,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at hastigheten ikke er optimal hos deg. :-( Du kan forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Dette ønsker jeg å ta en titt på!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hvis ingen andre kan levere kan det fungere til nød"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sørvis vennlige er dem men nettet fungerer ikke her jeg bor i Eidsberg. Betaler kr 700 for noe som nesten ikke virker, kan glemme å se på film. Nettet til Ice er overbefolket og dem bare selger mere, dem bryr seg lite om at du alltid, sliter 1,5 opp og 3 ned. Hvis en er så heldig å klare å bruke opp 100 GB da strupes det til nesten 0 til fordel for andre kunder. Gråten tar meg. Endelig kommer Get med Telias system og vi får 50-50 linje og 2 terra, gleder meg. Men har brukt 4G fra Telenor ved siden av for å overlevde.

Svar fra ice
18.06.2020 09.56
Hei Odd E,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at dekningen ikke har vært optimal for deg. :( Dette ønsker jeg å ta en titt på!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Fatima M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er latterlig dårlig og vi skal vurdere å flytte over til noen andre. Anbefales ikke hvis du er avhengig av god dekning men billig er det.

Svar fra ice
18.06.2020 09.43
Hei Fatima M,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du opplever dårlig dekning. :-( Slik skal det så klart ikke være! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Nå er alle typer internett mye bedre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det har alltid vært dårlig dekning, men nå virker det godt i bilen med ny smartrouter og da jeg kjører seks kilometer så blir det 4G og da blir det bedre og nå har det blitt rimeligere og jeg har to eksterne antenner i bilen så nå er det godt nok, men det har kostet.

Svar fra ice
18.06.2020 09.42
Hei Bjørn,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd dårlig dekning. :-( Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Det er flott det fungerer som det skal nå!

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Bengt C. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Teknisk ustabil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkt installere nytt sin kort med 3gb, uten å lykkes. Etter andre forsøk, gikk jeg tilbake til 2gb sim kort fra ice. Vurderer nå nytt mobilselskap til 204kr for 4gb.

Svar fra ice
18.06.2020 09.42
Hei Bengt C.L,

Tusen takk for din henvendelse! Er det slik at 3 GB abonnementet ikke fungerte hos deg? I så fall - dette vil jeg så klart hjelpe med!

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ubrukelig operatør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt Telenor i 10 år ved unntak av ice en gang for 3 år siden var jeg så dum å beit på å bytte til dem etter de tilbydde en pris jeg ikke kunne si nei til. Dekningen var også blitt revolusjonerende og like bra som Telenor og telia. 1. Kundeoperatøren nærmest svindlet meg og valgte å ikke opplyse spesielle vilkår ved fri data pakken deres. I tillegg til prisene som plutselig var oppgitt uten mva i denne kampanjen. 2. De opplyser ikke om at hastigheten er 1/5 og helt ned til 1/10 del av Telenors nett. Til mitt bruk blir det faktisk ubrukelig da det blir som å leve 10 år tilbake i tid når du bruker 10 sekunder på å laste inn hver side istedenfor 0.1 sekund. 3. Samtalene har irriterende pipelyd når du ringer samtaler til andre. 4. Elendig kundeservice. Selgerne er dyktig, men kundeservice er elendig. Til og med når jeg konfronterte de med brudd på kravene jeg stilte nektet de for manglende opplysning og ble sur. 5 SIM-kortet brukte 12 dager på å komme i posten (ice opplyste om 1-3 dager) dermed avsluttet de mitt abo hos Telenor 7 dager før jeg fikk SIM-kortet. Fikk dermed et voldsomt styr der jeg måtte finne en Narvesen og få kjøpt meg et ice SIM-kort. Da startet nytt problem med å få aktivert det nye simkortet uten tlf. 5. Første fakturaen var total feil. Ringte til dem og det endte med at de slettet hele kravet. Dette var selvsagt bra, men skulle egentlig bare mangle etter den opplevelsen. 6. De ringte meg opp igjen 2 uker etter jeg var kommer tilbake til gode gamle Telenor. Jeg fortalte da min erfaring fra dem og da bare la selgeren på.

Svar fra ice
18.06.2020 09.41
Hei Martin,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit at du fikk en slik opplevelse hos oss. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Med 4G kan man forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s. Du skal motta SIM-kortet i løpet av tre til fem virkedager, men det kan selvsagt oppstå forsinkelser. Dette beklager jeg for. Du er alltid hjertelig velkommen tilbake til oss.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meeeeget"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe å klage på ! -God dekning der jeg er! -God pris med 249kr for 10 GB :D -Fin app med god oversikt over bruk og faktura !

Svar fra ice
18.06.2020 09.41
Hei Muffe,

Tusen takk for en utrolig hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vår. :-D Takk for at du er kunde hos oss!

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Oppgitt-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Innser ikke egne problemer, teknikere skylder på andre ting enn realiteten"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hele husstanden har hatt ice unntatt meg. Store problemer med data på samtlige, selv bare ved å åpne enkle nettsider. Barna har klaget på dette lenge, men jeg har ikke tatt dette seriøst. Ved kontakt med kundeservice antydet de at instillingene var feil, deretter skyldte de på telefon, deretter skyldte de på mulig dårlig SIM kort og at jeg måtte kjøpe nytt. Så kontaktet jeg dem fordi det var et felles problem med samtlige telefoner i husstand som hadde ice. Dårlig dekning sier de nå, selv om vi er i et område de sier skal være god dekning på. Problemet er at dette skjer heller ikke bare hjemme, dette er i store deler av Askøy (nærheten av bergen) hvor dekning skal være bra. Jeg er tekniker selv og undersøkt mye her. Når telefonen går via "Ice - Telia" (altså bruker telia sitt nettverk), så går det fint. Problemet er at det går kun sekunder før telefon switcher automatisk over til "Ice pluss", altså Ice sitt eget nett. Da kveles alt momentant. Speedtest (selv om dekning viser at den er bra) viser over 90% tap av data. De sier at mobilen skal switche til det beste nettverket til enhver tid, men dette "fantastiske" nettet ice pluss er ikke verdt noe. Skiftet til Telia etter siste samtale med kundeservice, og aldri hatt problemer siden. Ser mange tilbakemeldinger at de har dårlige erfaringer med mobildata. Ikke noe problem å selge abonnement med ubegrenset data på Ice pluss nettet, når det ikke virker.

Svar fra ice
18.06.2020 09.41
Hei,

Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du har opplevd mye problemer med mobildata. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp til det nettet som er best i området. Dekningskartet er kun teoretisk. Her hadde det vært en mulighet å låse telefonen til Telia sitt nett, men det er ikke noe å anbefale.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag videre!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dritt service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan det bli verre service fra kunderådgivere. Jeg har vert i kontakt med de flere ganger. Her blir det tegnet avtale med en annen leverandør. Prøver heller en chat robot i et annet selskap. Det som er bra er at de ikke ringer opp når det blir brutt. Kanskje de skulle hatt noen som var litt service innstilt.🤔

Svar fra ice
09.06.2020 11.43
Hei Tom F,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik kundeopplevelse hos oss. :-( Nå kjenner ikke jeg til saken din, men jeg skulle gjerne ha tatt en titt.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Pålitelig operatør med kjapp kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker ice til alle 5 i familien pluss bredbånd på hytta, som jeg kan slå av og på etter avtale. Full oversikt når jeg står som eier av alle abb. og kan "rolle" over data etter behov. Eneste grunn til ikke toppkarakter er prisøkningen de nylig gjennomførte.

Svar fra ice
05.06.2020 09.47
Hei Lennart,

Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vi gir. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden.

Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge.

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig dekning, hastighet og service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er veldig dårlig, og samtalene avbrytes av de minste geografiske hindringer. Står jeg ved siden av heisen i oppgangen er det null dekning, og mange samtaler avbrytes av dekningsbrudd (selv om jeg er midt i Oslo). Internettet går tregt uansett hvor jeg er. Jeg ringte til kundeservice for å fortelle at jeg ikke klarer å høre folk i vanlige telefonsamtaler, og at lyden er hakkete til enhver tid. Da hadde de hverken noen forklaring eller hjelp å komme med. Ice er billig, fordi kvaliteten er dårlig :)

Svar fra ice
05.06.2020 09.46
Hei Hanne,

Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ice+: Fryser dine data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ice lokker med store mengder data og prismessig virker det gunstig. Men når hastigheten over det store og det hele ligger på 2 Mbit/s (ja, de "reklamerer" til stadig 2-40 Mbit/s), så er det som å gå mange år tilbake i tid. Det er først når de ikke selv har dekning at Telia tar over og gir ok hastighet. Deres "4+" er mer som 2- (husker du Edge?). Har allerede bestilt nytt abonnement hos forrige selskap. Ice har i det minste gjort meg mer bevisst på å søke opp andres erfaringer. Regner med at det ikke er tilfeldig at noe liknende jeg skriver, også dukker opp flere ganger her inne. De har også et standardsvar her inne om 2-40 Mbit/s. Legg mer vekt på 2 enn 40.

Svar fra ice
05.06.2020 09.43
Hei Klaus L,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at hastigheten ikke var optimal hos deg. :-( Du kan forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Nå kjenner ikke jeg til saken-, eller dekningen din. Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Du får hva du betaler for!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde abonnement hos chili mobil, hvor jeg betalte 499/mnd for data Frihet. Jeg ble oppringt av en hyggelig medarbeider fra Ice som kunne gi meg ICE 6GB pluss data frihet som tilleggstjeneste til en totalpris på 323/mnd i ett år, deretter 399/mnd. For meg som student virket den forespeilede innsparingen på 2000 kr første år så forlokkende at jeg bet på! Det jeg imidlertid ikke ble informert om var at disse 1000GB/mnd måtte være fra ICE’s eget nett ICE+. Ett nett som aldri har levert over 2mbit/sek. Og jeg har testet nettet flere ganger i uken de seks ukene jeg holdt ut med dette drittabonnementet. Når jeg ringer ICE kundeservice for å klage på dårlig nett, til tross for at jeg bor 100 meter unna nærmeste TELIA-basestasjon, får jeg til svar at jeg burde restarte telefonen. Etter å ha snakket med folk som jobber i bransjen sier de at dette ICE+nettet er beryktet dårlig, og at de aldri ville anbefalt noen å bruke det. Det var forøvrig dette nettet ICE reklamerer på nettsidene sine at holder høy standard og rundt 10mbit/sek. Når jeg ringer har jeg to ganger blitt møtt med en holdning som antyder at jeg burde skjønne at det ikke er topp dekning over alt. Og det kan jeg forstå. Det jeg ikke forstår er at det skal være mulig å stå i sentrum av Trondheim by uten å kunne oppdatere Facebook, eller nettleseren. Hadde det ikke vært bedre å gi mer data på nettet de leier av TELIA? For der får jeg rundt 20-30Mbit/sek. Problemet er bare at telefonen automatisk vil forsøke å koble seg opp på ICE+. Det har vært problemer med abonnementet fra første dag, og jeg meldte i går flytting tilbake til CHILI. Det er kanskje litt dyrere, men heller det enn å rive ut det siste jeg har av hår i frustrasjon over ICE. Det skal nevnes at jeg sitter i Trondheim og skriver denne anmeldelsen, og måtte koble meg på Wifi for å kunne skrive den.

Svar fra ice
05.06.2020 09.40
Hei Klaus,

Tusen takk for din henvendelse! Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. :-( Du skal kunne forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s, med 4G. Når det er sagt så påvirkes den reelle nedlastningshastigheten i stor grad av lokale faktorer. Du kan alltid koble deg fast til Telia sitt nett, men det er ikke noe vi anbefaler.

Send meg gjerne en e-post til bytt.no@ice.no om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lite kontrol på databruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er synd ice ikke har styring mellom ice(som er telia) og ice+ som er ice egne nett. Hvis noen ringer deg eller du ringer noen går ice+ over på Ice og det raser fort ut av datapakken og det hjelper ikke at du har fri data i tillegg. Dette er rett og slett ubrukelig og uholdbart. Du må hele tiden passe på hvordan nett du bruker og jeg har gjentatte ganger opplevd at ice+ har gått over på Ice som da er Telia sitt nett og datta pakken tømmes.

Svar fra ice
20.05.2020 17.05
Hei Knut G,

Tusen takk for din henvendelse! Så leit at du syns dette er ubrukelig og uholdbart. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Når du er koblet opp mot Telia sitt nett, vil det stå "ice/Telia" på telefonen din og når du er koblet opp til vårt eget nett, vil det stå "ice+". I tillegg vil du også kunne se hvilke nett du er koblet opp mot, i appen.

Jeg vil også anbefale deg å ta en titt på dekningskartet vårt, for å se hvilke nett som er best i ditt området. :-)

Ha en fin dag!

Mvh. Cecilie
ice.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR