Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Vipps Mobil
2.7
79 verifiserte omtaler
Ice kjøper Vipps Mobil
I løpet av januar 2023 vil alle kunder hos Vipps Mobil flyttes over til tilsvarende abonnementer hos ice. Klikk her for å lese omtaler av ice, eller klikk her for å sammenligne alle mobilabonnement i Norge.

Vipps Mobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

Vipps Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
79 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#17
Dårlig
Vipps Mobil er rangert
#17 av 22 mobilselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Vipps Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 79 omtaler om Vipps Mobil

FILTRER OMTALER
20
9
7
8
35
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Er dette lovlig?

Omtale av  Andreas

Har spart opp 500gb for å så gå ned på et lavere abonnement. Har også satt inn 300kr på utland konto. Fikk no melding fra ice om at nytt sim kort snart var på vei. Hele 8 GB for 250kr måneden….. det må jeg si var et kjempe velkomst tilbud. På toppen av alt når jeg gikk inn på ice.no så tilbyr de 40gb for 299kr i måneden…. Føler meg lurt.

Svar fra Vipps Mobil
12.01.2023 10:04

Hei! Nå som Vipps Mobil skal saneres så vil våre kunder flyttes over til Ice. Det er selvfølgelig helt frivillig og du står selv fri til å velge annen mobiloperatør :) Vil uansett anbefale å teste ut Ice da de tilbyr gode fordeler for dem som nå flyttes over fra Vipps Mobil. Du kan lese mer om fordelene du får her: https://vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold/ Har du oppspart penger på din utlandskonto så vil dette bli tilbakeført til kortet ditt i løpet av janaur. /Ann-Kristin

Nyttig (2)

grovt svindel de reklamer det som man kan spare opp til 1000gb men sannhet er ikke det samme

Omtale av  Kenny

jeg har spart en del data for barna mine når vi er ute og de kan se på barna tv osv... Nå har jeg over 100 gb data igjen så plutselig de bare si opp mine og videre til Ice uten å få penger tilbake. ALt de sier de kan ikke overføre data som man har spart til Ice. That s it . Frekk svindel, hva kan man gjøre for å få penger tilbake. Forbrukerråd og politiet gir faen

Svar fra Vipps Mobil
02.01.2023 08:10

Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til Ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Ved overgang til Ice så vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester de tilbyr sine kunder. Du får kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar, i tillegg får du dobbel data til og med juli. Vi håper at sistnevnte gir deg mulighet til å spare opp saldoen i tiden fremover :) /Ann-Kristin

Nyttig (0)

Betaler ikke tilbake det de skylder deg.

Omtale av  Ak

Elendig opplegg, man betaler på forskudd og om man bytter mobilselskap i løpet av de 30 dagene beholder de pengene, du får ikke igjen for de dagene du ikke er kunde. Merkelig opplegg. ELENDIG!

Svar fra Vipps Mobil
14.12.2022 21:46

Hei. Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter på telefon: 22 48 28 00 eller via chat fra denne siden: https://vipps.no/kontakt-oss/, slik at vi kan undersøke nærmere. /Tonje

Nyttig (3)

SVINDEL SELSKAP

Omtale av  Svindlet A. V. M

Her har man betalt fast inn i 2 år hver måned for for maaange gb man ikke har brukt, KUN for å spare opp data til bruk i ferier og plasser uten wifi dekning. "Gb er dine til evig tid" som de reklamerte med er med andre ord bullshit deluxe!!! De har bare med å tilbakebetale for antall gb som er innbetalt for, og som ikke er brukt Noe annet vil jo være i strid med forbrukerkjøpsloven ang å få vare/tjeneste man faktisk har betalt for!!

Svar fra Vipps Mobil
13.12.2022 10:58

Hei. Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter på telefon: 22 48 28 00 eller via chat fra denne siden: https://vipps.no/kontakt-oss/, slik at vi kan sjekke nærmere opp. /Betina

Nyttig (2)

Svindel og utsuging av penger

Omtale av  Hanskristian O. A

Her har man samlet opp ca 90 GB som jeg hadde en plan til for sommeren , så plutselig kommer det at ice skal overta meg uten oppspart data . Problemet er jo at jeg ikke kan bruke ice pga manglende dekning, men dataen tar dem tilbake uansett og tar betaling for en hel måned når jeg byttet og hadde dem knapt 1 uke denne mnd . Svindel må dette være

Svar fra Vipps Mobil
06.12.2022 18:52

Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Du kan lese mer om overgangen her: https://vipps.no/vipps-mobil/. /Tonje

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Var dette en svindel helt fra start?

Omtale av  Andreas

Vipps Mobil var aldri billigst, men skilte seg ut fra andre aktører med at du kunne spare opptil 1000Gb data. -Så omtrent alle deres kunder var der NETTOPP for dette! Altså vi betalte ekstra mye en periode, for å senere komme til et punkt der vi hadde kjøpt "nok" data til å kunne gå ned til en rimeligere månedspris uten å måtte tenke på å gå tom. Vel etter to års drift og nå som mange av oss nærmet oss full data-konto (betalt høyeste månedspris for 50Gb/mnd x 24mnd) lå det vel i kortene at nå ble det mindre penger inn til Vipps mens kundene heller begynte å bruke det de allerede hadde kjøpt... -så da legger de bare ned, og sletter all oppspart data! Jeg har betalt i overkant av 4000,- EKSTRA for å ha nær 1000Gb data oppspart, men det kan de visst bare fjerne med et pennestrøk. Finns det et tydeligere svindel-konsept enn dette!? Ta betalt månedlig for et produkt i to år, og legg ned virksomheten før produktet må leveres! Mulig det var planen helt fra start.. Og dette er metodene til varemerket VIPPS? Som skal ha et rykte i økonomi- og finansverden? Som skal satse i Europa? Og er eid av Norges største bank? Latterlig!

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 14:41

Hei, takk for tilbakemelding. Får dessverre ikke sett på saken her, men anbefaler deg å sende inn en sak via klageskjema nederst på denne siden slik at vi får sett nærmere på det: https://vipps.no/kontakt-oss/. /Lisa

Nyttig (5)

Røverselskap som stikker av med oppspart data

Omtale av  Håvard

Ble kunde i vår på grunn av at de tilbyr evig rollover av data sli at du kan samle opp alt du ikke bruker opp til 1000GB, slik at du kan bruke det når det passer. Har betalt 399.- for 50GB siden jeg ble abonnent, og har oppspart en betydelig buffer av data slik at jeg har til bruk i vinterferie, påske og sommer når jeg er på steder der det ikke er WiFi. Nå har de solgt hele kundeporteføljen til ICE og legger ned mobilselskapet, all oppspart data som vi har betalt for blir slettet og ikke overført til det nye selskapet. Dette er stikk i strid med reklamen for produktet: "Data du har betalt for er dine for evig og alltid."

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:39

Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Vi håper at spesielt dobbel data gir deg muligheten til å spare opp saldoen i tiden fremover. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (7)

Lurer kundene sine

Omtale av  Tore

Lurer kundene sine. Valgte mobilabonnement fra Vipps da det virket ryddig og enkelt med god Telenor-dekning og oppsparing av ubrukt data. Blir nå tvunget til å finne ny leverandør fordi de selger kundebasen sin til Ice, som fjerner lovnaden om «uendelig data» og har Telia-dekning. Vi byttet FRA Telia etter nesten 15 år som kunde der pga håpløs dekning her vi bor nå. Føler meg direkte lurt.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:44

Hei! Når du blir overført til Ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (8)

trippelt så dyrt som telenor, og null forståelse

Omtale av  Tom O

Har vørt kunde i 2 måneder og betalt 399 i måneden og brukt 3gb, planen var å gå ned til 7 gb og bruke de 98 gb over tid. men de la ned så eg har i realiteten betalt 266 kr pr gb. de forstod det i kundeservicen men kunne ikke gi rabatt eller noen andre goder fodi eg hadde jo brukt det, og så sender de varsel færste dag i måneden slik at alle må betale for 1 måned ekstra. vipps legger ikke ned over natta,,har nok planlagt det lenge og de burde gitt beskjed med mer en 1 måneds varsel. men er jo dnb som er eiere, og de er jo ikke kjent for å vøre kundevennlige.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 10:30

Hei! Vi forstår at mange har spart opp data og satt pris på dette, og skjønner at det er kjedelig at den oppsparte dataen ikke blir med videre - men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke som forhåpentligvis kan kompensere for dette. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Når det gjelder varsel er dette sendt ut 30 dager før - som er det som er fristen i følge vilkårene. For mer informasjon om overgangen kan du sjekke ut denne siden: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa

Nyttig (6)

Verdenslurestemobilselskap vipps

Omtale av  Anders

Utrolig trist att dere sperrer tlf og gjør det umulig for oss og ringe kundeservice også leser også det er flere av oss føler meg lurt vært kunde lenge komisk dere kan holde en tlf sperret for innkommende i 2 uker så betaler jeg så får jeg bare 2 uker med mobil ? Så kommer den neste faste betalingen å det er som regel samme dato men nå har da jeg sittet uten tlf i 14 dager det spiller ingen rolle dem skal ha penga dine styr unna har også lagt merke til att du må betale for hele den mnd likevell om du ikke har fått brukt tlf din for og så få trekk samme dato så den dagen med sperret utgående anrop betaler du å for 😂 da er det bedre med kontant kort noe jeg byttet fra 😂

Svar fra Vipps Mobil
11.11.2022 12:18

Hei. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi ønsker gjerne å kunne ta det med videre for å forbedre oss. Ettersom vi ikke kan se på enkeltsaker her, kan du gjerne ta kontakt med kundesenteret på chat via hjemmesiden vår: https://vipps.no/kontakt-oss/ slik at vi kan melde videre. /VippsElisabeth

Nyttig (5)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Evig rollover, gratis ekstra sim kort

Omtale av  Terje S

Evig rollover, enkelt å gå opp og ned i GB/mnd, god dekning, høy fart, to gratis datasim - et for å ha på hytta og ett i bilen.

Svar fra Vipps Mobil
04.11.2022 13:55

Hei Terje! Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med Vipps Mobil, tusen takk for den gode anmeldelsen :) /VippsMarthe

Nyttig (0)

Veldig bra dekning på vipps mobil

Omtale av  Osman M

Jeg er veldig førnøyd med vipps-mobil abonnement. Veldig bra dekning I norge og veldig bra dekning I utlandet jeg var i England manchester der var det veldig bra 4 g dekning veldig førnøyd

Svar fra Vipps Mobil
04.11.2022 13:19

Hei Osman! Tusen takk for fin tilbakemelding. Veldig kjekt at du er fornøyd med Vipps Mobil :) /VippsMarthe

Nyttig (1)

Enkelt og greit

Omtale av  Øystein

Det beste med vipps mobil er at du får evig rollover. Det er for eksempel perfekt å ta med seg oppsparte GB på sommerferie.

Svar fra Vipps Mobil
24.10.2022 10:24

Takk for god tilbakemelding! /VippsLene

Nyttig (1)

Bra abonnement med pre Pay løsning

Omtale av  Jan

Ble tidlig kunde hos vipps mobil og er kjempe fornøyd. Bruker mye data og har fått inntrykk av at eg får mykje for pengene.

Svar fra Vipps Mobil
05.10.2022 10:28

Hei! Tusen takk for superfin tilbakemelding :-) /VippsFrida

Nyttig (2)

Fri data

Omtale av  Remi

Fungerer veldig greit, bare synd dere ikke tilbyr fri data.

Svar fra Vipps Mobil
21.09.2022 14:06

Hei Remi! Takk for hyggelig anmeldelse :) /VippsTonje

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Meget fornøyd.

Omtale av  Bjørn T. E

Har hatt abonnement en god stund og alt har fungert topp. Bruker lite data om vinteren og kan spare opp resten til sommeren.

Svar fra Vipps Mobil
19.09.2022 12:44

Hei! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding :) /VippsElisabeth

Nyttig (0)
Forrige
Side 1 av 5

Vipps Mobil

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR